Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.

60jarek 22 Jul 2022 16:01 741 34
Przewód Toplex
  • #1
    60jarek
    Level 27  
    Nie wiem czy w dobrej kategorii zamieściłem temat.
    Sprawa dotyczy Golfa V.
    Gdy instalowałem radio to do kostki ISO auta doprowadziłem sygnał z żarówki świateł cofania. Sygnał ten z powodzeniem przełączał chińskie radio w tryb wyświetlania kamery, oraz sterował pracą kamery (zał, wyłącz).
    Kamera była do tego przystosowana fabrycznie nie powodowała zakłóceń w pracy świateł cofania ani sterowników auta (sygnalizacja spalonej żarówki itp).

    Przyszedł czas na zmiany i czas podłączyć inną kamerkę AV, która do pracy potrzebuje +12V i uruchamia się poprzez podanie jej zasilania.
    W między czasie doczytałem iż Golf V na światła cofania podaje napięcie z tranzystorów, a nie na przykład +12V z zasilania w aucie np z przekaźnika.

    Więc uważam że trzeba to zmienić -czyli ten sygnał Back w kostce ISO:
    Zamiast podawać go z zasilania żarówki wstecznego, należy zastąpić ten sygnał sygnałem +12V z auta po stacyjce, jednocześnie go załączać np.: przekaźnikiem który to będzie sterowany napięciem z żarówki świateł cofania -przekaźnik ten poda +12V po stacyjce i to będzie ten mój sygnał BACK.
    Który potem użyje do zasilania kamery AV.

    Zastanawiam się jak taki układ wykonać do sterowania przekaźnikiem, sterowany sygnałem ze świateł cofania?
    Jak go wykonać poprawnie aby nie ingerował w układ świateł cofania czyli żeby nie wpływał na sterownik auta (jak sygnalizacja spalonej żarówki itp).
    Proszę o pomoc jak to obejść prawidłowo?

    Niektórzy podliczają kamerkę pod żarówkę świateł cofania i ponoć ma nie wpływać na pracę sterowników auta. czy na pewno?

    Na pewno są już gotowe rozwiązania tylko trzeba je znać.
    Więc proszę o pomoc.

    Ps.
    Mam też zamontowany dodatkowo hak holowniczy, ale tą kwestię do wykorzystania w dalszej części tematu nie teraz.
  • Przewód Toplex
  • #2
    kokapetyl
    Level 43  
    Coś mi się wydaje, że to jakieś dziwowanie. :D
    Ile prądu potrzebuje taka kamera?
  • Przewód Toplex
  • #3
    60jarek
    Level 27  
    kokapetyl wrote:
    Coś mi się wydaje, że to jakieś dziwowanie.

    To znaczy?
    kokapetyl wrote:
    Ile prądu potrzebuje taka kamera?

    Zapewne nie dużo, postaram się zmierzyć.
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.

    Dodano po 11 [minuty]:
    Kamera byla w komplecie z radiem.
    kokapetyl wrote:
    Ile prądu potrzebuje taka kamera?

    Tak pisze w instrukcji:
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Nawet nie wiedziałem ze mam instrukcję do niej -wyjąłem ja żeby pomierzyć.
    Z instrukcji wychodzi ze 41 mA max.
  • #4
    JayRo
    Level 31  
    Z takim ''potężnym'' poborem prądu, to może sobie spokojnie zostać po staremu na zasilaniu z żarówki wstecznego.
  • #5
    60jarek
    Level 27  
    JayRo wrote:
    Z takim ''potężnym'' poborem prądu, to może sobie spokojnie zostać po staremu na zasilaniu z żarówki wstecznego.

    W kupie siła. Czyli żarówka chyba 21W i kamera 0.5W, czyli sama żarówka pobiera 1,75A, natomiast sama kamera 0.041A.
    Natomiast połączone ze sobą równolegle żarówka i kamera dają pobór prądu 0,89A .
    Jak to się ma do pracy sterownika auta i wykrywanie awarii żarówki czyli żarówka automatycznie słabiej świeci:
    Czy coś pokręciłem?

    Przy okazji jedna lampa tylna cały czas zaparowuje, skrapla w niej się woda -nieszczelna czy ten typ tak ma?
  • #6
    JayRo
    Level 31  
    60jarek wrote:
    Czyli żarówka chyba 21W i kamera 0.5W, czyli sama żarówka pobiera 1,75A, natomiast sama kamera 0.041A.
    Natomiast połączone ze sobą równolegle żarówka i kamera dają pobór prądu 0,89A .

    Raczej 1,791A, im więcej odbiorników tym większy pobór prądu.
  • #7
    60jarek
    Level 27  
    JayRo wrote:
    Raczej 1,791A, im więcej odbiorników tym większy pobór prądu.

    Ok Czyli wpływ na działanie świateł i sterownik brak, faktycznie żarówkę i kamerę należy potraktować jako dwa odbiorniki prądowe w układzie.
    Co będzie jak będę miał kamerę o większym poborze prądu? Jaka jest graniczna wartość obciążenia takiego zasilania dla sterownika górna i dolna?
  • #8
    kokapetyl
    Level 43  
    60jarek wrote:
    Natomiast połączone ze sobą równolegle żarówka i kamera dają pobór prądu 0,89A

    Dziwny ten Twój rachunek. :D
    Jak dla mnie, to trzeba dodać te prądy, a nie odejmować.
    60jarek wrote:
    czyli żarówka automatycznie słabiej świeci:

    Nie, bo żarówka jak pobierała "czyli sama żarówka pobiera 1,75A," będzie dalej tyle pobierać.
  • #9
    60jarek
    Level 27  
    kokapetyl wrote:
    Dziwny ten Twój rachunek.

    To pomijam wyjaśnione ha ha.
    Teraz jakie graniczne wartości poborów dla obciążenia zasilania światła wstecznego?
    Trzeba znać tą granicę żeby wiedzieć do jakiego max obciążenia można zasilać kamery z żarówki światła wstecznego?
  • #10
    JayRo
    Level 31  
    60jarek wrote:
    Co będzie jak będę miał kamerę o większym poborze prądu? Jaka jest graniczna wartość obciążenia takiego zasilania dla sterownika górna i dolna?

    Jakie są wartości graniczne tego do końca nie wiem, na pewno są określone. Ale wiem, że ludziska montują kamery z osobnym wyświetlaczem np. w busach gdzie nie mają lusterka wstecznego. I wszystko działa na zasilaniu z tejże biednej żarówki wstecznego, i nie ma z tym żadnych problemów.
  • #11
    60jarek
    Level 27  
    JayRo wrote:
    I wszystko działa na zasilaniu z tejże biednej żarówki wstecznego, i nie ma z tym żadnych problemów.

    Skąd te pytania -bo jak rozbiorę poprzednią kamerę i się okażę że jest identyczna jak ta (chodzi o wyjście sygnału), to z powrotem ją pozostawię (jak da się na Cinch podłączyć AV), ale ona wymaga osobnego zasilania.
    Po prostu kamerka poprzednia była od rejestratora z ośmioma diodami i zasilana była z auta po kluczyku tylko sterowanie podawało się ze światła wstecznego. (wyjście jack 2.5mm 4pin) -dedykowana do rejestratora.
    Ta nowa z czterema diodami (wyjście AV Cinch) zasilanie z żarówki światła wstecznego- od radia w komplecie.
    Nie do końca wiem w jakim systemie działały jedna i druga kamerka no i rożne sposoby zasilania do nich.
    Obecnie rejestrator zdemontowany ze względu na uszkodzone gniazdo Jack cztery pin, obecnie jest tylko radio a kamera cofania nie jest mi raczej do rejestratora potrzebna.
    Plan był taki że jedna kamera posłuży do radia i rejestratora -to raczej nie wypali.
    Obawiam się że te kamery mogą działać w innym systemie sygnału obrazu.

    Wykonując układ do sterowania raz na zawsze pozbył bym się problemu prawidłowego wykonania sterowania ze świateł, stosując przekaźnik i mógł bym urządzenia zasilać wtedy +12 V moim Back.
    kokapetyl wrote:
    Coś mi się wydaje, że to jakieś dziwowanie.

    Temat pozornie prosty ale chyba nie do końca?
    Kolejne pytanie niektóre auta posiadają sygnał Back w aucie w kostce ISO, skąd jest brany? Po za sterowaniem przekaźnikiem świateł cofania w starszych modelach, o te nowsze mi chodzi modele VW np Tiguan itp?
  • #12
    60jarek
    Level 27  
    Więc zamontowałem kamerę cofania i zasiliłem ja pod światła cofania i zarazem jest to mój BACK wstecznego do radia.
    Po przekręceniu kluczyka (nie uruchamiam silnikai wrzucenia biegu wstecznego jest obraz ok.
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Przekręcam stacyjkę uruchamiam auto silnik (na włączonym wstecznym) obraz z kamery po chwili jest zakłócany.
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Jak uruchomię auto silnik i wrzucę wsteczny obraz znika całkowicie.
    Może kto pomoże jak temu zaradzić -jak widać zasilanie kamery ze światła wstecznego jest nieodpowiednie mimo że producent tak zaleca jak na ulotce?
    Proszę o pomoc.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Teraz tak się zastanawiam czy podanie masy z karoserii do minusa kamery nie miało jakiegoś wpływu?
    Raczej chyba nie powinno mieć żadnego wpływu.
  • #13
    kokapetyl
    Level 43  
    60jarek wrote:
    Gdy instalowałem radio to do kostki ISO auta doprowadziłem sygnał z żarówki świateł cofania. Sygnał ten z powodzeniem przełączał chińskie radio w tryb wyświetlania kamery, oraz sterował pracą kamery (zał, wyłącz).


    60jarek wrote:
    Przyszedł czas na zmiany i czas podłączyć inną kamerkę AV, która do pracy potrzebuje +12V

    Wcześniejsza kamera nie wymagała zasilania?
    Mam tez taki zestaw (chińskie radio + kamera cofania) i w jakimkolwiek trybie jest auto, nie mam problemów.
    Jeśli u Ciebie są problemy po uruchomieniu silnika, to może problem jest związany z pracą alternatora, albo badziewie nie kamera.
  • #14
    60jarek
    Level 27  
    kokapetyl wrote:
    Wcześniejsza kamera nie wymagała zasilania?

    Wcześniej była inna kamera i tamta pracowała z rejestratorem (jack2,5" 4pin).
    Do tej AV specjalnie ciągnąłem nowy przewód dostarczany z kamerą Cinch.
    Na postoju super odpalam silnik i po zabawie.
    kokapetyl wrote:
    Jeśli u Ciebie są problemy po uruchomieniu silnika, to może problem jest związany z pracą alternatora, albo badziewie nie kamera.

    To by też radio zakłócało, a zero zakłóceń czysta muzyczka leci zero szmerów itp.
    Ledwo złożyłem do kupy i chyba trzeba będzie rozbierać od nowa, podać zasilanie poprzez przekaźnik po stacyjce?
    Jak dam przekaźnik to będę sterował BACK ciekawe jak przekaźnik się zachowa?
    Co za badziew mi się trafił, problem po stronie Golfa V czy w zasilaniu?
    Zastanawiam się w czym problem?
    Inni brali do zasilania sygnał z AMP radia, może to jednak trzeba zastosować w wypadku tej kamery (producent co innego przewidział)?

    Jutro chyba podam z AMP radia zasilanie -może ta kamera to faktycznie jakiś badziew?
  • #15
    kokapetyl
    Level 43  
    Kolego, chyba dopiero od 12 postu wiadomo o co Ci chodzi (wcześniej to były jakieś dziwolągi ze skrzynka sterowania/przekaźniki itp.)
    Zasilanie poprowadziłeś od lampy wstecznego do kamery i dalej do radia?
    Wykorzystałeś ten czerwony przewód istniejący w przewodzie AV, czy poprowadziłeś oddzielny?
    Tu ja mam inaczej, bo zasilanie idzie oddzielnym przewodem.
    Spróbuj w tym kierunku, chociaż dla próby luźno rzucony przewód plusowy.
  • #16
    60jarek
    Level 27  
    kokapetyl wrote:
    Zasilanie poprowadziłeś od lampy wstecznego do kamery i dalej do radia?

    Dokładnie tak i takie rzeczy się dzieją.
    Porządny 1,5 mm²

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mogę skorzystać też z tego przodu co jest z cinch AV zasilający -na razie nie wykorzystany jest.
  • #17
    kokapetyl
    Level 43  
    60jarek wrote:
    Dokładnie tak i takie rzeczy się dzieją.

    To rozłącz to, rzuć (po wierzchu, dla sprawdzenia) oddzielny przewód zasilający i zobacz efekty.
    Możesz również odłączyć zasilanie, ale tylko od kamery i zobaczyć jak się zachowuje sam monitor (powinno być czyste tło) .
  • #18
    60jarek
    Level 27  
    kokapetyl wrote:
    To rozłącz to, rzuć (po wierzchu, dla sprawdzenia) oddzielny przewód zasilający i zobacz efekty.
    Możesz również odłączyć zasilanie, ale tylko od kamery i zobaczyć jak się zachowuje sam monitor (powinno być czyste tło) .

    Pisałem dałem oddzielny przewód. Radio ok bez problemu się załącza w tryb pracy kamery.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kamera beż uruchomienia silnika działa ok, odpalam silnik i zakłócenia od razu na obrazie.
    Jak od razu uruchomię silnik to obraz się nawet nie pojawi radio na ekranie tylko świeci na ciemno. Czyli radio przełącza się na tryb kamery ale kicha z obrazem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kamera do kitu że czuła na zakłócenia z zasilania z żarówki wstecznego?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przewód do kitu raczej nie, bo obraz idealny, ale tylko bez uruchomienia silnika.
  • #19
    kokapetyl
    Level 43  
    60jarek wrote:
    Radio ok bez problemu się załącza w tryb pracy kamery.

    Wygląda to na to, że wina jest po stronie samej kamery.
  • #20
    60jarek
    Level 27  
    kokapetyl wrote:
    Wygląda to na to, że wina jest po stronie samej kamery.

    Może jej nie odpowiada zasilanie ze świateł wstecznych z Golfa V?
    W innych autach może ok?
    Może jednak wymaga stabilniejszego zasilania (po stacyjce czy z radia wyjście AMP.

    Coś zakłóca pracę kamery - chyba te napięcie zasilania z żarówki cofania, oscyloskopu nie użyję pod blokiem żeby sprawdzić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro zasilę z radia AMP lub po stacyjce 12V i wykorzystam do zasilania ten przewód od cinch.

    Brak pomysłów -tym bardziej że sprzedawca przewidział zasilenie z żarówki świateł cofania.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podejrzewam ze wspólny sygnał do radia BACK i zasilania kamery ze świateł wstecznych zakłóca pracę kamery.

    Dodano po 15 [minuty]:

    60jarek wrote:
    Jutro zasilę z radia AMP lub po stacyjce 12V i wykorzystam do zasilania ten przewód od cinch.

    Jak się okaże że to zadziała jedna z tych opcji zasilania to pozostanie zasilić kamerę przez przekaźnik bo inaczej kamera cały czas była by włączona po odpaleniu auta.
    Z drugiej strony pobór prądu kamery 45mA na włączonym aucie to pikuś -tylko czy kamera wytrzyma tak długotrwałą pracę podczas jazdy? No i świecić będą diody oświetlające kamerę, za to raczej nikt się nie doczepi na przeglądzie?

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    Po woli wraca jak bumerang początek tematu, czyli skąd prawidłowo powinien być pobrany sygnał BACK w Golf V?
    Napisano że ten Golf V nie posiada przekaźnika do świateł, światła są sterowane za pomocą tranzystorów czy innego układu elektronicznego -wiem że tam nawet steruje się jasnością żarówek ustawiając w sterowniku.
    Więc sygnał ten może warto jednak wyprowadzić z włącznika świateł wstecznych skrzyni biegów?
    Czy z tego włącznika dopiero idzie pełne napięcie +12V do zasilenia sterowania światłami? Może kto to opisać jak jest to zrobione w aucie?

    Na razie wychodzi na to że kamera cofania z zasilaniem ze świateł cofania nie chce poprawnie pracować,
    lub radio jest zakłócane poprzez podanie tego sygnału na wejście BACK i zasilanie kamery?
    Nie można wykluczyć że kamera przysłana w komplecie z radiem jest do niczego?

    Jutro dalsze próby ze zmiana zasilania do kamery więc coś więcej się dowiem.
  • #21
    60jarek
    Level 27  
    15 minut roboty:
    Puszczony przewód od świateł wstecznego do radia jako sygnał BACK pozostał. Radia jak zawsze po załączeniu biegu wstecznego przełącza się w tryb pracy wyświetlania kamery cofania.
    Kamerę teraz zasilam poprzez przewód Cinch specjalnie dostarczony przez producenta z dodatkowym przewodem zasilającym.

    Postanowiłem zasilić kamerę z pierwszego z brzegu bezpiecznika w aucie na którym występuje napięcie +12V (trafiło na zasilanie modułu haka holowniczego.
    Podałem te napięcie zasilania i kamera działa prawidłowo zero zakłóceń w aucie z uruchomionym silnikiem.
    kokapetyl wrote:
    Wygląda to na to, że wina jest po stronie samej kamery.

    Wiec twierdzenia typu kamera do d... i można w Golfie V zasilać kamerę cofania ze świateł cofania to mija się z prawdą.
    Jak widzicie kamerka typowa chińska dostarczona z radiem potrafi działać -tylko trzeba podać odpowiednie zasilanie.

    Więc chyba jest jednak różnica w zasilaniu i to stanowcza dla tej kamery.

    Wiec pozostaje zastosować przekaźnik do zasilania kamery sterowany sygnałem BACK a zasilanie podać ze skrzynki bezpiecznikowej do kamery cofania jak nie chcemy żeby cały czas pracowała mając podane zasilanie na stałe.

    Pozostaje dalej kwestia skąd prawidłowo powinno się wyprowadzić sygnał BACK do kostki ISO auta. Te zasilanie z żarówki światła wstecznego nie nadaje się do zasilenia takiej kamerki w Golfie V, za to sygnał ten spełnia zadanie co do załączenia radia w tryb pracy kamery cofania -sprawdzone przetestowane.
    Zdjęcie za chwile bo przesłałem do komputera internetem i to trwa ... .
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV. Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.

    Czy sygnał Back wyprowadzony z przełącznika świateł cofania skrzyni biegów będzie odpowiedni do zasilania tej kamery? -wtedy bym nie musiał stosować przekaźnika do zasilenia kamery tylko bym zasilił z niego -może to rozwiązanie zadziała prawidłowo?
  • #22
    60jarek
    Level 27  
    Na temat przełącznika w skrzyni biegów do załączania świateł cofania dowiedziałem się tyle że jest on elektroniczny -posiada 3 wyprowadzenia przewodów. Więc ten sygnał nie wiem czy nadał by się do zasilenia kamery.
    W/g mnie sygnał z tego włącznika jak i sygnał z żarówki świateł cofania nadają się do wysterowania radia lub przekaźnika, nie nadają się do zasilenia kamery.
    Tego doświadczenia z sygnałem włącznika do zasilenia kamery już nie przeprowadzałem.
    Puki co nikt nie był w stanie co kol wiek o tym sygnale napisać -po za tym że załącza światła cofania.
    Czyli pozostaje opcja z zastosowaniem przekaźnika sterowanego sygnałem ze świateł cofania i podanie zasilania +12V.

    Jak widać fachowców jest dużo na forum, do puki nie zaczyna się pytać o konkretne informacje. Może jednak ktoś z elektryków samochodowych udzieli informacji na temat tych napięć sygnałów: zasilania świateł cofania i na przełączniku na skrzyni biegów?
  • #23
    60jarek
    Level 27  
    Pozostaje zastosować przekaźnik -ciekawe czy nie będzie problemów ze sterowaniem przekaźnikiem napięciem ze świateł cofania, czy nie wpłynie na pracę układu kontroli świateł (spalona żarówka)? -raczej nie powinno być żadnego wpływu.
    Do tego przekaźnika trzeba dodać diodę prostowniczą.
    Czyli na zasilanie cewkę przekaźnika na plus podam sygnał BACK z żarówki świateł cofania.
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Taki przekaźnik miałem pod ręką. Napięcie zasilania do kamery podam z +12V po stacyjce.
  • #24
    60jarek
    Level 27  
    Jak pisałem tak zrobiłem: zastosowałem dodatkowy przekaźnik sterowany ze świateł cofania z zasilania żarówki -wszystko działa poprawnie.
    Żaden diagnosta już się nie przyczepi na przeglądzie do np oświetlenia camery działającego cały czas. (kamera jest z podświetlającymi diodami).
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Można jak na rysunku sygnał nazwałem go BACK 1 podać +12V po stacyjce do radia zamiast z zasilania z żarówki świateł cofania, to ten sygnał którym zasiliłem kamerę napięciem +12V po stacyjce.
    Nie zapomnijcie do cewki przekaźnika zastosować diodę (1n4001 -dioda prostownicza min na napięcie 15V prąd min 100mA)
    Warto od razu zastosować przekaźnik z diodą na cewce -są takie w sprzedaży.

    Układ wykonałem w Golfie V, nie zauważyłem wpływu pracy przekaźnika na "system sygnalizacji spalona żarówka" -[u]nie wykonałem testu przy spalonej żarówce lampy czy wtedy poprawnie zasygnalizuje awarię żarówki (zapewne tak).


    Szkoda że nie doczekałem się pomocy innych użytkowników forum -być może gdybym pobrał napięcie z przełącznika niezałączania świateł cofania, nie trzeba by było tego przekaźnika stosować -nikt nie potrafił opisać jakie tam występuje napięcie itp. (w starszych autach w większości +12V które podawane jest do świateł cofania). Niestety w Golf V nie wiem jak jest to rozwiązane. Możliwe że podaje tylko jakiś sygnał do sterownika itp. -tego nie wiem.[/u]

    Wniosek jeden W Golfie V nie zasilamy tego typu kamery ze świateł cofania.
    Temat zakańczam jak ktoś ma uwagi to zapraszam, a nie pisać kamera zła wymień ją
    -może jednak trzeba zmienić fachowca.
    Nim się wyprowadzi sygnał BACK z auta to może warto przemyśleć skąd go pobrać, może warto zastosować przekaźnik i podać ten sygnał +12 V po stacyjce do podania do radia i zasilenia kamery. Oczywiście sterowanie przekaźnikiem napięciem ze świateł cofania zasilania żarówki.
    Zwróćcie uwagę że ta kamera jest z podświetleniem, czyli musi się wyłączać po wyłączeniu świateł cofania. (więc zasilenie jej na stałe odpada).
  • #25
    carrot
    Moderator of Cars
    Weź sobie sygnał z wyłącznika świateł cofania. Kostka F pin 6 w bordnetz (CECM)
  • #26
    60jarek
    Level 27  
    carrot wrote:
    Weź sobie sygnał z wyłącznika świateł cofania. Kostka F pin 6 w bordnetz (CECM)

    Czy tam jest +12V niezałączane i podawane dalej do zasilania lamp cofania?
    Bo jak widzisz napięcie ze świateł cofania nie nadaje się bezpośrednio do zasilania kamery.
    Gdzie ta kostka się znajduje w którym miejscu?
    Czy to będzie ten sygnał z czujnika świateł cofania na skrzyni biegów?
    Zdjęcie z internetu.
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Na skrzyni biegów pod filtrem powietrza.
  • #27
    carrot
    Moderator of Cars
    Tak, w skrzyni biegów jest wyłącznik świateł cofania, ale żeby niepotrzebnie nie ciągnąć kabla z pod maski do wnętrza samochodu najwygodniej wpiąć się w kabel od wyłącznika przy kostce bordnetz wewnątrz samochodu, koło pedałów
  • #28
    60jarek
    Level 27  
    carrot wrote:
    wpiąć się w kabel od wyłącznika przy kostce bordnetz wewnątrz samochodu, koło pedałów

    To pytania:
    Na tym czujniku jest +12V i bez problemu tym napięciem zasilę kamerę?
    Wezmę go z kostki jak piszesz nad pedałami.
    Nie będzie problemów jak z napięciem z żarówki świateł cofania do zasilenia kamery, żeby to nie był czasami ten sam sygnał, do zasilenia świateł cofania?

    Pytam się bo nie chce być królikiem doświadczalnym i znów rozbierać wszystko w aucie, żeby teraz połączyć do tego sygnału, a potem kolejna porażka jak z tym zasilaniem, ze świateł kamery.
  • #29
    60jarek
    Level 27  
    carrot wrote:
    przy kostce bordnetz wewnątrz samochodu, koło pedałów

    Możesz mi pomóc dokładniej namierzyć tą kostkę?
    Zdjęcia z internetu.
    Czy to nie jest kostka nad kolanami kierowcy Kostka F pin 6 w bordnetz (CECM)?
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV. Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV. Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV. Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
    Jeśli to jest to to jak piny liczyć?
    Poprawnie zaznaczyłem?
    Wzorowałem się na tym:
    Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV. Golf V Sygnał BACK w kostce ISO auta i zasilanie kamery cofania AV.
  • #30
    60jarek
    Level 27  
    carrot wrote:
    Weź sobie sygnał z wyłącznika świateł cofania. Kostka F pin 6 w bordnetz (CECM)


    Nim się narobię i zero efektu to znalazłem do mego auta? -opis taki wtyku F:

    F = złącze 8-stykowe -T8a- Przy wiązce przewodów:
    1 - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 50
    2 - mostek do złącza wtykowego -T11c/7-
    3 - silnik wycieraczki szyby, czujnik rozpoznawania deszczu i świateł (magistrala danych
    LIN)
    4 - alternator -C-
    5 - przełącznik stykowy pokrywy komory silnika
    6 - niewykorzystane
    7 - zacisk 30
    8 - zacisk 31

    Nic mi tu nie pasuje, Kostka F pin 6 w bordnetz (CECM), zły opis dostałem czy nie sprawdzone rozwiązanie z innego auta?

    Zamieszczam pełny opis bordnetz jaki otrzymałem od mego auta czy dobry:
    Sterownik instalacji elektrycznej samochodu -J519-
    Miejsce zamontowania:
    pod tablicą przyrządów, strona kierowcy, pod wspornikiem przekaźników -strzałka-
    Przyporządkowanie wtyczek:
    A = złącze 11-stykowe -T11b- przy wiązce przewodów
    1 - zacisk 30
    2 - żarówka prawego światła mijania / sterownik prawej lampy wyładowczej
    3 - żarówka prawego światła drogowego (nie dotyczy świateł ksenonowych)
    4 - żarówka prawego reflektora przeciwmgłowego
    5 - przysłona prawego światła mijania (światła ksenonowe)
    6 - żarówka przedniego prawego kierunkowskazu
    7 - żarówka lewego światła pozycyjnego
    8 - niewykorzystane
    9 - masa
    10 - sterownik pompy paliwa
    11 - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 50

    B = złącze 12-stykowe -T12a- Przy wiązce przewodów:
    1 - żarówka prawego światła cofania, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne
    2 - niewykorzystane
    3 - niewykorzystane
    4 - żarówka tylnego lewego światła przeciwmgłowego
    5 - żarówka prawego światła hamowania
    6 - niewykorzystane
    7 - żarówka oświetlenia przestrzeni na nogi, przód strona lewa, żarówka oświetlenia
    przestrzeni na nogi, przód, strona prawa
    8 - niewykorzystane
    9 - żarówka tylnego prawego światła
    10 - żarówka tylnego prawego kierunkowskazu
    11 - oświetlenie wnętrza, strona lewa, oświetlenie wnętrza, strona prawa, żarówka
    oświetlenia przycisku
    12 - zacisk 58d

    C = złącze 12-stykowe -T12m- Przy wiązce przewodów:
    1 - sterownik ogrzewanego siedzenia kierowcy, sterownik ogrzewanego siedzenia przedniego
    pasażera
    2 - żarówka lewego światła hamowania
    3 - niewykorzystane
    4 - niewykorzystane
    5 - niewykorzystane
    6 - niewykorzystane
    7 - niewykorzystane
    8 - oświetlenie tablicy rejestracyjnej
    9 - lampa trzeciego światła hamowania
    10 - żarówka tylnego lewego światła
    11 - żarówka tylnego lewego kierunkowskazu
    12 - żarówka lewego światła cofania (tylko samochody bez lewego tylnego światła cofania)

    D = złącze 11-stykowe -T11c- Przy wiązce przewodów:
    1 - zacisk 30
    2 - żarówka lewego reflektora przeciwmgłowego
    3 - żarówka lewego światła drogowego
    4 - żarówka lewego światła mijania
    5 - masa
    6 - przysłona lewego światła mijania
    7 - mostek do -T8a/2-
    8 - przekaźnik układu mycia reflektorów
    9 - niewykorzystane
    10 - żarówka prawego światła pozycyjnego
    11 - żarówka przedniego lewego kierunkowskazu

    E = złącze 16-stykowe -T16k- Przy wiązce przewodów:
    1 - przełącznik świateł, zacisk 58
    2 - przełącznik świateł hamowania
    3 - niewykorzystane
    4 - niewykorzystane
    5 - niewykorzystane
    6 - przełącznik świateł przeciwmgłowych
    7 - masa (tylko w samochodach z ręczną skrzynią biegów na rynki nieamerykańskie)
    7 - czujnik położenia sprzęgła (tylko w samochodach z ręczną skrzynią biegów na rynki
    amerykańskie)
    8 - przełącznik świateł, zacisk 56
    9 - niewykorzystane
    10 - niewykorzystane
    11 - niewykorzystane
    12 - niewykorzystane
    13 - przełącznik tylnego światła przeciwmgłowego
    14 - przełącznik świateł (asystent świateł mijania)
    15 - niewykorzystane
    16 - przełącznik świateł (światła do jazdy w dzień)

    F = złącze 8-stykowe -T8a- Przy wiązce przewodów:
    1 - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 50
    2 - mostek do złącza wtykowego -T11c/7-
    3 - silnik wycieraczki szyby, czujnik rozpoznawania deszczu i świateł (magistrala danych
    LIN)
    4 - alternator -C-
    5 - przełącznik stykowy pokrywy komory silnika
    6 - niewykorzystane
    7 - zacisk 30
    8 - zacisk 31

    G = złącze 12-stykowe -T12n- Przy wiązce przewodów:
    1 - sterownik elektroniki kolumny kierownicy, zacisk 50
    2 - lampka kontrolna świateł awaryjnych
    3 - niewykorzystane
    4 - regulator oświetlenia przełączników i wskaźników
    5 - niewykorzystane
    6 - niewykorzystane
    7 - magistrala CAN systemu Komfort Low
    8 - magistrala danych systemu Komfort High
    9 - włącznik świateł awaryjnych
    10 - regulator oświetlenia przełączników i wskaźników
    11 - sterownik elektroniki kolumny kierownicy, zacisk 15
    12 - regulator oświetlenia przełączników i wskaźników

    H = złącze 12-stykowe :
    - złącze wtykowe H jest niewykorzystane
    I = złącze 2-stykowe -T2z- Przy wiązce przewodów:
    1 - bezpieczniki, zacisk 30
    2 - zacisk 75a

    J = złącze 6-stykowe -T6l- Przy wiązce przewodów:
    1 - bezpiecznik pompy układu mycia szyb
    2 - pompa układu mycia szyb
    3 - bezpiecznik sygnału dźwiękowego
    4 - pompa układu mycia szyb
    5 - masa
    6 - wysokotonowy sygnał dźwiękowy, niskotonowy sygnał dźwiękowy

    K = złącze 10-stykowe -T10- Przy wiązce przewodów:
    1 - ogrzewanie tylnej szyby
    2 - niewykorzystane
    3 - niewykorzystane
    4 - niewykorzystane
    5 - bezpiecznik, zacisk 30
    6 - bezpiecznik ogrzewanej tylnej szyby
    7 - niewykorzystane
    8 - niewykorzystane
    9 - niewykorzystane
    10 - zacisk 30g

    L = złącze 2-stykowe -T2- - przy wiązce przewodów:
    1 - bezpiecznik, zacisk 30
    2 - wnętrze samochodu, zacisk 15

    Dodano po 36 [minuty]:

    Jedyna rzecz jaka tu znajduję to styk na wtyku B
    1
    - żarówka prawego światła cofania, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne