Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podpiecie prądożernego kampera

danielurban77 28 Jul 2022 19:54 729 22
    danielurban77
    Level 7  
    Witam. Od razu mówie że jestem zielony. Znajomy ma kampera z hameryki. Elektroniki mnóstwo, 2 klimy itp. Na Europejskich kampingach mamy bezpieczniki nie 30 czy 50 A, tylko 10 A. Jedna klima to jakieś 2000W. Czy jest jakiś sposób żeby odpalić jedną klimatyzację przy takich zabezpieczeniach? Czy jest możliwe pobieranie prądu np z 2 gniazd, każde zabezpieczone 10 A i czy coś to w ogóle da? Dziękuje.
    stachu_l
    Level 32  
    danielurban77 wrote:
    Na Europejskich kampingach mamy bezpieczniki nie 30 czy 50 A, tylko 10 A.
    Tylko w USA maja zasilanie 120V i nasz bezpiecznik 10A dla takiej samej mocy odpowiada 20A w USA. Nie wiem czy na kempingach ale w domach większe klimatyzacje miewają zasilanie 208V (międzyfazowe).
    Czy te klimatyzacje na pewno mają zasilanie wielonapięciowe i są przełączone na 230V (jeżeli mają przełącznik).

Jak taki wypasiony kamper to może wstawić Victron Multiplus - on pozwala nastawić ile pobierasz zasilania z kempingu a resztę dodaje z akumulatora. Jak klimatyzacja ma przerwę to doładowuje akumulator. Jeżeli jednak klimatyzacja pracuje prawie ciągle to bateria się nie naładuje i wszystko się wyłączy albo ponownie przeciąży zasilanie i zabezpieczenie się aktywuje.

Swoja droga w kamperze jest potrzebna klimatyzacja? Po to się jedzie w świat aby siedzieć w kamperze?
    Dobra, to filozofia można nie odpowiadać.
    zbich70
    Level 43  
    danielurban77 wrote:
    Znajomy ma kampera z hameryki.
    Sprawdź najpierw napięcie. Sprzęty z USA bywają uniwersalne (110-230V) ale niektóre są tylko na 110V/60Hz.
    trojan 12
    Level 37  
    Kolega to fajnie liczy- klima liczona jako grzejnik?.