Witam
Chciałem w moim wózku inwalidzkim, zastąpić 2 zużyte akumulatory żelowe 12V 74Ah, wykonanymi własnoręcznie 8 akumulatorami 24V 10Ah.
Dawcami będą akumulatory rowerowe li-po 37V 10Ah 10s1p z zablokowanym BMS oraz uszkodzonymi niektórymi ogniwami. Mam na razie 2 problemy: BMS 7s oraz w jaki sposób wylutować z pakietu 10s 3 ogniwa, nie uszkadzając ich jednocześnie.
Problem pierwszy chcę rozwiązać przez wykorzystanie, posiadanych BMS 10s 15Ah i 30Ah, ale ponieważ zakupiłem je jakiś czas temu, to nie pamiętam jaki jest sposób wyprowadzenia portów, czy są rozdzielone, czy wspólne, a jeżeli wspólne to wspólne P- czy C-. Czy ktoś z kolegów wie, jakie będą skutki, zastosowania się do oznaczeń fabrycznych na płytkach, chociaż pamiętam, że niektórzy sprzedawcy zalecali wspólny port P-, albo C-. Nie zależy mi na ewentualnej utracie funkcji balansowania, bo przy kilkudziesięciu mA jest ona i tak symboliczna. Zależy mi głównie na podstawowych funkcjach BMS czyli ograniczanie prądu i napięcia rozładowania ogniw.
Pozdrawiam
Dodano po 45 [minuty]:
Oto przykłady tych wyprowadzeń
Nie chcę uszkodzić ogniw.
Jeżeli nie uzyskam od Was odpowiedzi to nie będę zakładał żadnych BMS, najniższe napięcie, będzie mi sygnalizował brzęczyk podłączony do wyprowadzonego złącza balansera, które jednocześnie służyłoby do ładowania ładowarką iCharger 3010b.
Może ktoś wie co zostało zaznaczone na tabliczce jednego z BMS, ale opisy są po chińsku. BMS 13s, ale taki też się nadaje.
Co ciekawe, nie wszyscy wiedzą, że do BMS 13s, można też podłączyć wszystkie krótsze łańcuchy czyli tak naprawdę to BMS od 1s do 13s.
SPOSÓB jest bardzo prosty. Podłączamy B- oraz tyle B+ ile mamy w łańcuchu np dla 7s będzie to B7. Następnie do gniazda B7 zwieramy wszystkie pozostałe styki gniazda, aż do B13. I tak oto wykorzystaliśmy BMS i balanser 13s, do obsługi pakietu 7s. Pamiętajcie, że jeżeli możecie kupić lub posiadacie BMS 7s, tonie kupujcie kilku mniejszych, bo ten większy może je z powodzeniem zastąpić. Ja tak zrobiłem, gdy okazało się, że BMS 13s był tańszy od BMS 7s.
Pozdrawiam

Chciałem w moim wózku inwalidzkim, zastąpić 2 zużyte akumulatory żelowe 12V 74Ah, wykonanymi własnoręcznie 8 akumulatorami 24V 10Ah.
Dawcami będą akumulatory rowerowe li-po 37V 10Ah 10s1p z zablokowanym BMS oraz uszkodzonymi niektórymi ogniwami. Mam na razie 2 problemy: BMS 7s oraz w jaki sposób wylutować z pakietu 10s 3 ogniwa, nie uszkadzając ich jednocześnie.
Problem pierwszy chcę rozwiązać przez wykorzystanie, posiadanych BMS 10s 15Ah i 30Ah, ale ponieważ zakupiłem je jakiś czas temu, to nie pamiętam jaki jest sposób wyprowadzenia portów, czy są rozdzielone, czy wspólne, a jeżeli wspólne to wspólne P- czy C-. Czy ktoś z kolegów wie, jakie będą skutki, zastosowania się do oznaczeń fabrycznych na płytkach, chociaż pamiętam, że niektórzy sprzedawcy zalecali wspólny port P-, albo C-. Nie zależy mi na ewentualnej utracie funkcji balansowania, bo przy kilkudziesięciu mA jest ona i tak symboliczna. Zależy mi głównie na podstawowych funkcjach BMS czyli ograniczanie prądu i napięcia rozładowania ogniw.
Pozdrawiam
Dodano po 45 [minuty]:
Oto przykłady tych wyprowadzeń

Nie chcę uszkodzić ogniw.
Jeżeli nie uzyskam od Was odpowiedzi to nie będę zakładał żadnych BMS, najniższe napięcie, będzie mi sygnalizował brzęczyk podłączony do wyprowadzonego złącza balansera, które jednocześnie służyłoby do ładowania ładowarką iCharger 3010b.
Może ktoś wie co zostało zaznaczone na tabliczce jednego z BMS, ale opisy są po chińsku. BMS 13s, ale taki też się nadaje.

Co ciekawe, nie wszyscy wiedzą, że do BMS 13s, można też podłączyć wszystkie krótsze łańcuchy czyli tak naprawdę to BMS od 1s do 13s.
SPOSÓB jest bardzo prosty. Podłączamy B- oraz tyle B+ ile mamy w łańcuchu np dla 7s będzie to B7. Następnie do gniazda B7 zwieramy wszystkie pozostałe styki gniazda, aż do B13. I tak oto wykorzystaliśmy BMS i balanser 13s, do obsługi pakietu 7s. Pamiętajcie, że jeżeli możecie kupić lub posiadacie BMS 7s, tonie kupujcie kilku mniejszych, bo ten większy może je z powodzeniem zastąpić. Ja tak zrobiłem, gdy okazało się, że BMS 13s był tańszy od BMS 7s.
Pozdrawiam

