Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SKODA FABIA 1.4 MPI - elektryka, kontrolki - pada na niskich obrotach + szarpanie

doncorleonebstok 01 Aug 2022 16:23 651 4
  • #1
    doncorleonebstok
    Level 2  
    Od pół roku mam starą Skodę Fabię 1.4 Mpi, rocznik 2002. Szału nie ma, wiek swoje zrobił ale jeździła bez problemu.
    Od razu mówię - jestem laikiem więc postaram się prostymi słowami opisać o co chodzi.

    Pół roku samochód śmigał bez zarzutu, żadnych problemów, żadnych awarii usterek. Nic. I raptem, bez żadnych wcześniejszych oznak, pewnego dnia po nocy się zaczęło.

    Samochód odpala prawidłowo, wszystko działa, wydaje się, że jest okej. Za każdym razem jednak po przejechaniu jakiegoś dystansu (czasem udaje się 200 metrów czasem 1 kilometr) autem zaczyna nagle szarpać, zaczyna się dusić i wywala kontrolki temperatury oleju, wspomagania (również siada), i hamulca ręcznego.
    Zatrzymuję i wyłączam auto a po jego ponownym uruchomieniu wszystko znów działa poprawnie - wszystkie układy działają, silnik pracuje prawidłowo - można jechać.
    Jedynie przez jakiś czas gdyż za kolejne 200 metrów historia się powtarza.
    Ostatnio kilometr robiłem na 3 rzuty.

    To co zauważyłem to fakt, że dzieje się tak przy zmianie biegów, w szczególności przy niższych obrotach. Tak jakby samochód ,,dławił się" przy nich i nagle wysadzało go. Co ciekawe oprócz kontrolek padają również kierunkowskazy oraz światła awaryjne + wspomaganie.

    Związku z tym, że dzieje się to przy niskich obrotach i zmianach biegów (tak mi się wydaje) testowo wsiadłem raz do auta i jeździłem nim nie schodząc praktycznie z 2700-3200 obrotów - zero problemów. Przejechałem 30 km. Kolejnego dnia przy zmianie biegu około 2500 (mniej więcej) - nagle szarpanie i wywala wszystko.

    Zaobserwowałem też, że zdarzają się sytuacje gdy podczas jazdy nagle licznik obrotomierza i prędkości dosłownie się zeruje (mimo że jadę np. 60 km/h) i przez kilka sekund utrzymuje się przy zerze, kontrolki zaczynają świecić ale wszystko wraca do normy i obrotomierze również wracają do prawidłowej pozycji.

    Byłem u elektryka - zdiagnozował mi zimne luty przy liczniku - nic to nie dało. świece rzekomo okej, klemy na akumulatorze okej,
    Gadałem z poprzednim właścicielem - wiązka na podłużnicy była robiona, wymieniana, jest zabezpieczona - więc też kwestia gnicia odpada.

    Czy ktoś z was ma jakiś pomysł?
  • #2
    sigwa18
    Level 41  
    Typowym problemem jest brudna przepustnica. Wtedy ma problem przy małych otwarciach ( brud powoduje że otwarcie jest mniejsze od wymaganego).
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    sigwa18
    Level 41  
    koleś kit wrote:
    Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? /quote]


    Wg mnie to drugi problem w tym aucie.
  • #5
    doncorleonebstok
    Level 2  
    koleś kit wrote:
    Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?


    No właśnie niestety problem pojawia się przy niskich obrotach. Przy wysokich nie ma problemu zaś przy niskich jakby się dławił i wtedy wysadza wszystko.

    Na razie mam tropy takie:
    1. przepustnica
    2. sprawdzić ładowanie
    3. filtr paliwa
    4. masa