Bez dokładnego modelu roweru nie można nic doradzić a co do legalności to o ile jest on obecnie legalny (a niekoniecznie taki musi być) to na pewno po odblokowaniu będzie już w pełni nielegalny
Jeśli masz na myśli zdjęcie ograniczenia wspomagania przez silnik (ustawionego na 25km/h), to jest zarówno nielegalne i legalne. Nielegalne będzie, jeśli używać będziesz takiego roweru na drogach publicznych - natomiast legalne na polach i bezdrożach, czyli wszędzie oprócz dróg publicznych. Podobnie jest z jazdą z użyciem manetki - na publicznej drodze powinien działać PAS, manetka jest tu zabroniona.
Niekiedy spotyka się przełącznik (lub inne rozwiązanie zdejmujące w sposób odwracalny blokadę), którego można użyć w zależności od "okoliczności przyrody", ale jest to dość rzadkie. Czasem są to chipy włączane w obwód PAS, w najprostszej postaci podejrzewam tam dzielnik częstotliwości, ale mogą być mikroprocesorowe, stworzone po rozpracowaniu systemu sterowania. Ceny - pamiętam ok. 600zł, ale to było dawno.
Nie wiem, czy serwis zrobi Ci zdjęcie blokady oficjalnie (raczej nie), ale zawsze można pogadać na boku. Może coś doradzą, gdzieś skierują itp. Na przykład pracownik serwisu zaprosi Cię do własnego garażu i tam już spokojnie przerobi rower Ja kiedyś przerobiłem wspomaganie do 32km/h (ale mid-drive, więc tylko zmiana kół zębatych), teraz w kolejnym będę robił podobnie. Dlatego jestem zaprzysięgłym zwolennikiem napędu centralnego, zresztą nie tylko z tego jednego powodu.