Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP

kkla134 11 Aug 2022 21:09 1683 43
  • #1
    kkla134
    Level 7  
    Mam problem z instalacją Landi Renzo Omegas Reduktor LI10.
    Nie działa podobno popsuł się reduktor.
    Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP

    Ten wężyk z prawej strony był dziurawy i dmuchało i założyłem nowy wężyk i teraz nic nie działa przechodzi na gaz LPG i silnik gaśnie.
    Podobno Reduktor jest popsuty lub czujnik map sensor.

    Proszę o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    g107r
    Level 41  
    Tym wężykiem z reduktora ma zasysać, nie dmuchać, co znaczy, że masz uszkodzony reduktor gazu, ma dziurę, i dmucha gazem.
    Zregeneruj, lub wymień na nowy, taki sam, lub inny.
  • #3
    kkla134
    Level 7  
    Ok.

    Mam tu na Allegro zestaw naprawczy za 109 zł.

    ZESTAW NAPRAWCZY LANDI RENZO LI10 ORYGINAŁ.

    https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-landi-renzo-li10-oryginal-7588009954?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=6ee8084b-35c3-47b1-9e1c-9364117c9768#

    Taki sam Reduktor LI10 nowy kosztuje około 700zl a inny zamiennik?

    Potrzebuje Reduktor Parownik do 4 generacji instalacji sekwencji LPG ?

    Tu mam taki z Allegro.

    https://allegro.pl/oferta/reduktor-sekwencyjny-lpg-mimgas-toros-180km-12083039499?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=35b08716-1e8d-43c5-a1f3-8f5d2ebe7158#
  • Helpful post
    #4
    g107r
    Level 41  
    Brałbym nowy, ale z tym, to poczekaj na fachowców od gazu, bo może jednak lepiej robić stary, chodzi o jakość trzymania parametrów w czasie i kulturę jego pracy, czy jak to tam zwać.
    Także montaż - średnice króćców wody, wejście gazu, rurka 6 lub 8mm, wyjście gazu, i to, czy bez problemu go zamontujesz w miejscu starego reduktora, czy będziesz kombinował, bo przewody za krótkie, z innej strony, albo inne coś...
    Możesz również zapytać https://lpg-forum.pl/landi-renzo-omegas.html , widzę, że był ostatnio "na topie", i ma chyba jakiś problem z zaworem i kolankami wody, ale może ma i zalety, jak np. przebieg - też miałem drogi, ale robił po 200tys. km, co znowu może być trudno zrealizować na jakimś zestawie naprawczym, i w czasie - co zależy jak i ile kto jeździ...
  • #5
    kkla134
    Level 7  
    Ok dzięki.

    Zamówiłem z Allegro Smart ZESTAW NAPRAWCZY LANDI RENZO LI10 ORYGINAŁ.

    Podobno oryginalny zestaw naprawczy.

    Jak przyjdzie biorę się za robotę może w Sobotę będzie w Paczkomat InPost.
  • #6
    kkla134
    Level 7  
    Witam ponownie.


    Po takim zestawie naprawcym Reduktora LI10 nie trzeba nic ustawiać?

    Ciśnienie bar chyba nie powinno się zmienić?

    1,25 bar takie ciśnienie było ustawione.
  • #7
    g107r
    Level 41  
    Wypadałoby go ustawić po regeneracji, choć jest szansa, że nie ruszając regulacji będzie ustawiał bardzo podobne ciśnienie i jakoś to będzie działało, to rozejrzyj się za interfejsem do swojej centralki, jak nie masz, lub manometr.
    (Moja była ustawiana na manometr, bo innych sposobów praktycznie nie było - zdaje się że 10 tys kosztował klucz do programu, a ustawienia pod typ silnika, były wgrywane do pamięci przez producenta instalacji, i instalacja oprócz sprawnych części, wymagała ściśle określonych ciśnień, była trochę samoadaptacyjna).
    Ty możesz mieć lepiej pod względem programu.
    I najlepiej przed, być może masz w programie zadane/ustawione ciśnienie reduktora i rzeczywiste z czujnika ciśnienia (na listwie wtryskowej?).
    Ty masz lV gen, czy reduktor do lV generacji?
    Ja miałem lll gen kolteca necama
    Albo gazownik do samego sprawdzenia, czy zestrojenia instalacji, bo przycisk kalibruj, czy coś, to tylko namiastka ustawiania, trzeba trochę praktyki, i to najlepiej praktyki przy tej konkretnie marce.

    Co do samego MAP sensora, w moim holendrze był popularny w tym czasie GM 12569240, jak i do benzyny, o którym napisano wystarczająco dużo, ażeby czy żyje, sprawdzić sobie zwykłym miernikiem, co pokazywała tabelka ciśnienie-napięcie z MAP'a.
    Nie sądzę aby padł, nie wiem jaki masz, ale może jest coś o nim w internetach, i można go wstępnie sprawdzić.
    Przy LPG padały głównie od wybuchów gazu, czego nie powinieneś uświadczyć, lecz miałeś pęknięty, lub rozerwany wężyk kolektor ssący-MAP-reduktor, dmuchało, nie ssało, czyli też mógł wystąpić wystrzał z kolektora pełnego gazu z dmuchającego gazem reduktora.
  • #8
    kkla134
    Level 7  
    Ok.

    Założyłem dziś inny Map Sensor i tak samo się dzieję przełączy się na gaz i silnik gaśnie.

    Brak ciśnienia gazu Reduktor się popsuł.

    Jutro będę mieć Zestaw Naprawczy LI10.

    Interfejs mam zrobiony własny i program Landi Renzo omegas2.16.9c

    Instalacje kiedyś już ustawiałem bo robiłem regeneracje wtryskiwaczy gazu LPG firmy AEB zestaw naprawczy z Chin aliexpress i było ok.
  • Helpful post
    #9
    g107r
    Level 41  
    No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej napina się membrana, a z nią jakiś zaworek puszczający gaz w reduktor. To kompensacja parownika.
    Tłoczek z poniżej? Nie pamiętam już...
    :) Pewnie dając śrubę, albo "krokowca" regulującego wypływ gazu na podciśnienie, nie gasł by :) bo tak, to pewnie za dużo gazu leci do kolektora i cylindrów, i "zalewa" się silnik :) Łapiesz? :)
    Regeneruj, dopóki leci tamtędy gaz, działać dobrze nie będzie... Nawet gdyby był to króciec od zaworu bezpieczeństwa, to i tak gaz leci...
    Sprawa druga, wspomniano o tłoczku. Może się brudzić i zacierać, blokując, lub maksymalnie podając gaz (płynny) do parownika.
    Podczas regeneracji, dokładnie obejrzyj sobie ten zawór, mam nadzieję że go namierzysz, bo to częsty mankament różnych parowników, i nie chodzi o tłoczek elektrozaworu, tylko zawór sterowany z membrany, ale to jak rozbierzesz, i będzie tam coś takiego jak tłoczek.
  • #10
    kkla134
    Level 7  
    Po wymianie tego wężyka z prawej strony przestało działać.

    W programie Landi Renzo Omegas pokazuję cały czas 0,03 bar .

    Mam nadzieję że uda się naprawić Reduktor.
  • #11
    kkla134
    Level 7  
    Witam ponownie.

    Zrobiłem Regeneracje Reduktora według filmiki z YouTube i dalej nie działa gaz LPG silnik gaśnie.

    Jak sprawdzić Map Sensor?

    Kupiłem używany z Allegro za 45 zł i też nie działa.

    Ta instalacja Landi Renzo zaczyna mnie denerwować.

    Proszę o pomoc Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP

    Dodano po 49 [minuty]:

    W Programie Landi Renzo Omegas 2 błędy.

    Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP

    Po skasowaniu błędów wraca błąd Czujnik Ciśnienia Gazu błąd.
  • #12
    g107r
    Level 41  
    A co jest w odczytach ciśnienia i podciśnienia?
    Ciśnienie nadal zero?
    Włączają się elektrozawory przy zbiorniku i reduktorze? Słychać jak stukają? Kiedyś miałem tak zasyfiały, że odpuszczał i się włączał dopiero koło 80C, ledwo z niego wygrzebałem tłoczek, taki był zapieczony, ale wtedy był i bardziej zasyfiały gaz...

    Leci gaz na wtryski LPG? Masz filtr przed czujnikiem i wtryskiwaczami?
    Masz jakiś manometr, chociażby w pistolecie do pompowania kół? Nie będzie to jakiś super dokładny miernik, ale jakieś ciśnienie powinien pokazać.

    Nie dmucha już tym wężykiem z reduktora?
    Była uszkodzona membrana w reduktorze?
    Była w nim jakaś maź? Mogła pójść dalej.
    Z podciśnieniem może być prościej, jeśli masz fejsa do sterownika silnika, oraz MAP benzyny, można by porównać odczyty.
    Króciec do MAP jest drożny? Niby podciśnieniem zdejmiesz oponę z felgi, ale te króćce potrafią się zatkać, a wtedy podciśnienia w wężyku do MAP nie będzie.
    Silnik na benzynie reaguje na zdjęcie wężyka? Powinien, od zawahania obrotów, aż do zgaśnięcia. Czuć że wężyk zasysa, podłączony tylko do silnika, kolektora, przepustnicy, czy gdzie tam jest?
    Na benzynie, z taką dziurą, nie miałbyś komfortowej jazdy, a być może, i nawet powinny być podwyższone jałowe obroty przez lewe powietrze po za kontrolą ECU, oraz tak nie do końca z niego by dmuchało gazem, bo powinien go zassać silnik, wraz z powietrzem z zewnątrz.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Być może jest gdzieś jak go sprawdzić, do mojego było, ale nie był to VW ani Landi. Trochę czytania może być, po wpisaniu w Google numerów czujnika, chociaż wątpię...
    Jest zasilanie czujnika? Masz schemat podłączenia do swego sterownika gazu?
  • #14
    kkla134
    Level 7  
    W Landi Renzo Omegas odczytach ciśnienia i podciśnienia chyba nie ma żeby sprawdzić.

    Ta wersja oprogramowania Landi Renzo Omegas jest okrojona od innych np. Stag.

    Odłączyłem wąż co idzie do wtryskiwacze gazu i czuć gaz.

    Nadal pokazuje 0,03 bar ciśnienie w programie.

    Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP
    Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP

    Reduktor było dużo syfu nagaru tak to wyglądało na ok.
  • Helpful post
    #15
    psooya
    Level 38  
    Nie ma być czuć a ma porządnie syknać. Wymuś przez podanie plusa otwarcie EZ i zobacz czy nabije ciśnienie. Sprawdź gdzie jest masa i na drugi pin podaj plus. Możesz użyć żarówki 55W 12V wtedy nie musisz szukać masy bo zwarcia nie zrobisz. Tylko sobie krzywdy nie zrób bo iskry i gaz to nie jest bezpieczne i trzeba wiedzieć co sie robi. Może butla się nie otwiera bo kabel pod autem zgnił. Albo wiązka zgniata.
  • #16
    kkla134
    Level 7  
    Butla się otwiera samochód to Skoda Fabia III 1.0 2017 r 0 korozji.

    Słychać otwieranie się butli stuk i w programie też pisze ok .


    Posiadam manometr do sprawdzenia ciśnienia paliwa jutro go podłącze.
  • #18
    kkla134
    Level 7  
    Który elektro zawór ?

    Ten koło Reduktor dziś czyszciłem i osobno on jest nie w Reduktorze.

    Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP


    Stare zdjęcie przed Regeneracją Parownika zawór jest po lewej stronie wężyk idzie.

    W Reduktorze jest zaślepka możliwość zamontowania elektrozaworu cewka chyba jest taka sama.

    Trzpień cewki bym musiał kupić.
    Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP
  • #19
    psooya
    Level 38  
    Wymieniłeś oba filtry fazy ciekłej? Tam są dwa i jakiś aso drut patent z ez...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pokaż zdjęcia tego dodatkowego FFC czy ma ez bo nie widać
    Na zawlecze segera nie widać śladów wymiany filtra i moze tu być przyczyna - lub cały ez i jego okolica.
  • #20
    kkla134
    Level 7  
    Filtry wymieniam regularnie z Olejem silnikowym co 15 tys km .

    2 tys km temu założyłem nowe filtru 2 sztuki filtr fazy lotnej FL01S 14/14
    zestaw serwisowy filtra fazy ciekłej LI10.
  • #22
    kkla134
    Level 7  
    Tam jest filtr jakiś w elektrozaworze ?

    Próbowałem zdjąć te zabezpieczenie ale nie da rady dawno nie było ruszane od nowości. Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP
  • #24
    kkla134
    Level 7  
    Ok a nie można tego przerobić żeby elektrozawór był w Reduktorze?

    Zaślepka jest wkręcona lub kupić inny elektrozawór.


    Jutro mogę rozebrać elektrozawór. Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP
  • #26
    kkla134
    Level 7  
    Ok jutro rano będę działać.
  • #27
    psooya
    Level 38  
    Celowa zmiana bo od gorąca wytrącający się mazut zatykał tloczek. Możesz dać inny ez np valtek bardzo dobry i trwały. Albo najlepiej napraw ten lub wymień na taki sam i dawaj dwa ffc zeby nie zabilo ez. Przeróbki na miedzi to zawsze problemy niestety.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W zasadzie ffc w redku jest zbędny i możesz go olać a wymieniac tylko w ez i to jest poprawne rozwiązanie.
  • #28
    kkla134
    Level 7  
    Ok.

    Kilka razy już wymieniłem filtr fazy ciekłej w Reduktorze to zawsze było dużo syfu .

    Valtek elektrozawór to taki z screena ?

    Może być też AC Stag ?

    Łatwa wymiana filtrów a u mnie dziwna zawleczka do zdjęcia eh. Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP
  • #29
    g107r
    Level 41  
    kkla134 wrote:
    Próbowałem zdjąć te zabezpieczenie ale nie da rady dawno nie było ruszane od nowości.

    Spróbuj stuknąć przez dziurki, przez śrubokręt, gwoździa, tak żeby ruszyć najpierw jeden koniec segera, później drugi koniec.
    Landi Renzo Omegas LI10: wymiana dziurawego wężyka - silnik gaśnie na LPG, czujnik MAP
    szczypce do segerów https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=szczypce+do+seger%C3%B3w
    Albo nożyczki. Takie większe, nie do paznokci.
    Popsikać WD40, czymś innym.
    Stukać jak linie, nie do środka.
    I może być potrzebny nowy oring.