Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia nie pali - błędy 01314,01316,01321,01309,01312,01317 Pomocy

kkla134 15 Aug 2022 21:34 324 14
  • #1
    kkla134
    Level 6  
    Witam, mam duży problem z samochodem chyba zrobiła się jakaś zwarcie i teraz nic nie działa nie idzie odpalić silnika kręci, ale nie pali.

    Skoda Fabia 2005 r 1.4 16v 100km

    VCDS log

    6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    01317 - Sterownik w zestawie wskaźników (J285)
    49-00 - Brak komunikacji
    01312 - Magistrala danych układu napędowego
    37-00 - uszkodzony
    01309 - Sterownik układu wspomagania kierownicy (J500)
    49-00 - Brak komunikacji
    01321 - Sterownik poduszek powietrznych (Airbag) (J234)
    49-00 - Brak komunikacji
    01316 - Sterownik ABS
    49-00 - Brak komunikacji
    01314 - Sterownik silnika
    49-00 - Brak komunikacji

    Wymieniłem 1 bezpiecznik przy akumulator 30A ale dalej nic nie działa.

    Mógł się popsuć któryś Przekaźnik ?

    Proszę o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Szukaj braku zasilania. Dokładnie sprawdź wszystkie bezpieczniki.
  • #3
    kkla134
    Level 6  
    Ok.

    Skrzynka bezpieczników w komorze silnika.

    Dziś już sprawdziłem bezpieczniki i 1 ten BEZPIECZNIK BLASZKOWY TAŚMOWY AKUMULATOR 50A od Wspomagania Kierownicy był uszkodzony jutro go wymienię muszę kupić.
    Sprawdziłem też Skrzynka bezpieczników w desce rozdzielczej 1 był spalony bezpiecznik jutro sprawdzę jeszcze raz.


    Tyle że jak trzyma immo to silnik powinien na sekundę odpalić i zgasnąć.

    Z Internetu to wyczytałem u mnie tak jest.

    immobilizer.
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    Nie ma zasilania, choć bardziej prawdopodobne zwarcie lub przerwa na CAN napędu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Można by spróbować odłączyć wtyczkę od pompy wsp. Może tam zwarcie albo we wiązce na podłużnicy. Teoretycznie.
  • #5
    kkla134
    Level 6  
    Aha od Can jest jakiś przekaźnik?

    Może jakiś Przekaźnik poszedł?

    Silnik odpali i gaśnie jak by paliwa nie dostawał ale to chyba immobiliser odcina.

    Możliwe że jak wymieniałem filtr LPG gazu to kluczem chyba zwarłem coś bo było bum huk była iskra i tyle .

    Tam gdzie bezpieczniki przy Akumulator te blaszkowe taśmowy.
  • Helpful post
    #6
    koleś kit
    Level 39  
    NIe ma przekaźnika do CAN. Trzeba zrobić pomiary na CAN napędu . Komunikacja między licznikiem gateway a silnikiem musi działać. Inaczej nie będzie palić.
  • #7
    kkla134
    Level 6  
    Ok jak zrobić te pomiary ?

    Jeszcze jutro sprawdzę bezpieczniki ponownie.

    Mam Miernik cyfrowy multimetr + kontrolka próbnik 12v.

    Posiadam też VCDS kasowałem błędy od razu wracają.
  • Helpful post
    #8
    koleś kit
    Level 39  
    Nie mam pod ręką schematu CAN. Ale pomiary możesz robić na złączu OBD (nie zawsze) albo np na sterowniku silnika, jest w miarę dobry dostęp. Dla AUA To pin 60,58. Więcej danych nie mam. Zmierz oporność między dwoma kablami ,czy nie ma zwarcia do masy, i napięcie na tych dwóch przewodach ale nie względem masy. Pomiary na uśpionym CAN albo odłączonym aku. Napisz co ci wyszło.
  • #9
    kkla134
    Level 6  
    Ok jutro dam znać.
  • Helpful post
    #10
    grala1
    VAG group specialist
    Mógłbyś napisać z czego odczytane są te błędy.
    Patrząc na ten log to pewnie z modułu centralnej elektryki.
    Ten moduł w tym aucie robi za bramkę CAN - to przez niego idzie cała komunikacja.
    Tutaj wystarczy że jeden sterownik jest uszkodzony i reszta nie będzie miała komunikacji.
    Skoro auto zapala i gaśnie to raczej zasilanie sterownika silnika jest a pracować silnikowi nie pozwala brak komunikacji z licznikiem.
    Można by było odpiąć wtyczki od pozostałych sterowników a zostawić tylko sterownik silnika i licznik oraz moduł centralnej elektryki i patrzeć wtedy czy komunikacja powróci pomiędzy silnikiem a licznikiem.
    Gdybyś podał gdzie zrobiłeś to zwarcie - do czego to może by pomogło ustalić czego brakuje.
  • #11
    kkla134
    Level 6  
    Tak podłączyłem się do modułu centralnej elektryki.

    Do Silnik,ABS i tak dalej nie idzie się połączyć brak połączenia.

    Skoda Fabia nie pali - błędy 01314,01316,01321,01309,01312,01317 Pomocy Skoda Fabia nie pali - błędy 01314,01316,01321,01309,01312,01317 Pomocy

    Gdzieś tu koło tych bezpieczników blaszkowych było zwarcie chwilowe 1s było bum taka iskra była.

    Kabel + przy klemie izolacja była uszkodzona i możliwe, że kluczem dotknąłem zaizolowałem taśma izolacyjna.

    Muszę kupić 1 bezpiecznik blaszkowy od Wspomagania kierownicy bo się przepalił.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Nie Skoda Fabia nie pali - błędy 01314,01316,01321,01309,01312,01317 Pomocy

    1 bezpiecznik nr 7 się stopił.

    Bezpiecznika nr 7 nie było wcale wczoraj go wsadziłem.

    A inny nie które kontrolką to chyba przepalone lub brak prądu hm.

    Dodano po 7 [godziny] 30 [minuty]:

    Stoję dalej z tymi problemem.

    Wymieniłem Bezpiecznik blaszkowy Wspomagania i nic może 1 błąd zniknął bo teraz jest ich 5.

    Warto zajrzeć do przekaźników?

    Bezpieczniki każdy powinien mieć prąd ?

    Kilka sztuk nie ma prądu bez zapłonu czy z zapłonem jest to samo.

    Mogę spróbować odłączyć np. Pompa wspomagania wtyczkę lub Pompę ABS .

    Proszę o pomoc
  • #13
    kkla134
    Level 6  
    Ok dzisiaj będę grzebać przy samochodzie.

    Wczoraj nie miałem czasu i gorąco na dworze.

    Tego bezpiecznika nr 7 jak kupiłem samochód nie było a samochód normalnie palił.

    Mogę spróbować znowu zamontować bezpieczniki ale pewnie się spali.
  • #14
    kkla134
    Level 6  
    Witam ponownie.

    Naprawiłem samochód wtyczka od sterownika silnika nie łączyła poprawiłem jest ok.

    Żadnego błędu już nie ma wszystko skasowałem. Skoda Fabia nie pali - błędy 01314,01316,01321,01309,01312,01317 Pomocy
  • #15
    kkla134
    Level 6  
    Dziękuję za pomoc.