Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia - nie pali, błędy, immobiliser

kkla134 16 Aug 2022 21:16 264 14
  • #1
    kkla134
    Level 6  
    Mam problem z samochodem Skoda Fabia 1s pali i gaśnie jak by immobiliser odcinał.

    VCDS błędy znalazł.

    6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    01317 - Sterownik w zestawie wskaźników (J285)
    49-00 - Brak komunikacji
    01312 - Magistrala danych układu napędowego
    37-00 - uszkodzony
    01309 - Sterownik układu wspomagania kierownicy (J500)
    49-00 - Brak komunikacji
    01321 - Sterownik poduszek powietrznych (Airbag) (J234)
    49-00 - Brak komunikacji
    01316 - Sterownik ABS
    49-00 - Brak komunikacji
    01314 - Sterownik silnika
    49-00 - Brak komunikacji

    Sprawdziłem bezpieczniki próbówka przy Akumulatorze są ok.



    Bezpieczniki w desce rozdzielczej i kilka bezpieczników nie mają prądu i są całe.

    Może nie które bezpieczniki dopiero po odpaleniu samochodu dostają prąd?

    Warto zajrzeć do przekaźników koło kierownicy kierowcy?

    Gdzieś szukać przyczyny?
    Skoda Fabia - nie pali, błędy, immobiliser Skoda Fabia - nie pali, błędy, immobiliser Skoda Fabia - nie pali, błędy, immobiliser

    Log w załączniku.

    Proszę o pomoc będę wdzięczny.
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    No i immo odcina skoro zegary nie łączą się z ECU, musisz naprawić komunikację, czy stało się to nagle czy coś było robione z autem? Nowe radio?
  • #3
    kkla134
    Level 6  
    Wymieniałem filtr lpg w Reduktorze koło bezpieczników przy akumulatorze i zrobiłem zwarę kluczem płaskim.

    Zwara była było taki huk bum mały.

    Kabel od klemy + izolacja była uszkodzona i naprawiłem izolację.

    Co teraz można z tym zrobić ?

    Bezpieczniki wyglądają na ok.

    Przekaźniki ?

    Mogło się coś przepalić ECO ?

    Chyba od tego są bezpieczniki żeby nic się nie uszkodziło w razie zwarcia instalacji?
  • Helpful post
    #4
    spinacz
    Level 41  
    Czyli zwarcie poszło między reduktorem gazu a + akumulatora ?
    Czemu diagnozę tylko centralnej elektryk robisz? Z resztą komponentów auta nie łączy Ci się VAG ?
    Szukaj bezpieczników uwalonych wszędzie gdzie tylko się da i upalonych mas.
  • #5
    kkla134
    Level 6  
    Tak tylko się łączy z Klimatyzacją, Centralny Zespół Elektroniczny,CAN Gateway,Moduł komfortu,Asyst.parkowania.


    Zwarcie poszło koło bezpieczników akumulator kluczem musiałem dotknąć chyba klemy + czy jakoś tak był huk iskra.

    Skoda Fabia - nie pali, błędy, immobiliser

    Zdjęcie koło tych bezpieczników blaszkowych to było .

    To mam szukać upalonych mas przy sterownikach Silnika,ABS,Pompa wspomagania?

    Bezpieczniki przy Akumulator są ok 2 wymieniłem.

    W desce rozdzielczej był 1 przepalony.

    Wszystkie bezpieczniki w desce rozdzielczej powinny mieć prąd ? Bo około 10 sztuk bez prądu jest. Lub prąd włącza zapłon.
  • Helpful post
    #6
    spinacz
    Level 41  
    No to gdzieś albo spalony bezpiecznik, albo upalone przewody zasilające bądź masowe, po twoim opisie nic więcej się nie doradzi. Trzeba szukać tyle.
    Kolego chyba za bardzo nie ogarniasz, skoro sam nie wiesz gdzie dokłądnie zrobiłeś zwarcie to jak Ci pomóc ?
  • #7
    kkla134
    Level 6  
    Ok.

    Przekaźniki zostawić w spokoju?


    Jak można znaleźć przerwaną masę ?

    Multimetr coś mi da ?

    Czy muszę sprawdzić po kolei kable i szukać uszkodzeń instalacji?
  • Helpful post
    #8
    spinacz
    Level 41  
    Kolego z całym szacunkiem ale ciemno widzę czy to sam ogarniesz. Jak dla mnie to padł jakiś główny bezpiecznik bo dużo modułów martwych, możesz sprawdzic np czego nie ma na ECU czy zasilania czy masy, ale musisz mieć schemat.
  • #9
    kkla134
    Level 6  
    Ok.

    Schemat znajdę w internecie?

    2 skrzyni bezpieczników posiada Skoda Fabia i wszystkie wyglądają na ok.

    Próbnik napięcia 12v sprawdziłem.

    Muszę to sam ogarnąć samochód stoi na ogrodzie a jeżdżę innym.
  • Helpful post
    #10
    janosiksik
    Level 22  
    Kontrolka z żarówki minimum 21W 12V i sprawdzasz bezpieczniki na akumulatorze i wszystkie połączenia w okolicy bezpieczników.
  • #11
    kkla134
    Level 6  
    Ok.


    A taki próbnik nie może być ? Skoda Fabia - nie pali, błędy, immobiliser
  • Helpful post
    #12
    Jędrek59
    Level 21  
    Taki próbnik trochę za mało obciąża badany obwód, ale ewidentny brak zasilania bądź masy wykryjesz bez problemu. Przy słabym połączeniu np. utlenionym żarówka w Twojej próbówce z racji dużej rezystancji może się świecić, ale przy większym poborze prądu napięcie spadnie (stąd sugestia użycia żarówki 21W- bezpiecznika nie spali, a da lepsze rozeznanie w kwestii jakości połączenia)
  • #13
    kkla134
    Level 6  
    Ok będę mieć taką żarówkę tylko muszę kable po lutować.

    Jeszcze przy samochodzie nic nie robiłem stoi na ogrodzie brak czasu.

    Może jutro po południu wezmę się za robotę 🙂.
  • #14
    kkla134
    Level 6  
    Witam ponownie.

    Naprawiłem samochód wtyczka od sterownika silnika nie łączyła poprawiłem jest ok.

    Żadnego błędu już nie ma wszystko skasowałem. Skoda Fabia - nie pali, błędy, immobiliser
  • #15
    kkla134
    Level 6  
    Dziękuję za pomoc.