Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Whirlpool WRIC3C26PF - nie otwiera klapki na proszek

mac310 20 Aug 2022 10:05 732 34
  • #1
    mac310
    Level 11  
    Mam problem z tą zmywarką, która nie otwiera podczas zmywania klapki na proszek/tabletkę. Szukam serwisówki albo informacji czy jest jakaś procedura diagnostyczna, tryb serwisowy, żeby przetestować działanie mechanizmów? Jeśli nie to będę musiał się dobrać do środka i poszukać przyczyny więc każda porada się przyda.
  • #2
    viktor1950
    Level 24  
    mac310 wrote:
    która nie otwiera podczas zmywania klapki na proszek/tabletkę.

    Najlepsza metoda to tabletkę wrzucić na dno zmywarki.
  • #3
    Krzys55
    Level 26  
    viktor1950 wrote:
    Najlepsza metoda to tabletkę wrzucić na dno zmywarki.
    Nieprawda bo nie na każdym programie klapka otwiera się na początku.
  • Helpful post
    #4
    AsReeX
    Level 19  
    I kolejne genialne rady! Najlepiej niech ręcznie pozmywa.

    Proszę

    -Switch ON the appliance pressing ON/OFF button
    -Press twice consecutively “P” button
    -Switch OFF it pressing ON/OFF button
    -Press twice consecutively “P” button (the buzzer will play a long tone to confirm)
    -Press ON/OFF button (again the buzzer will play a long tone to confirm)
    -Press Start button to run AUTOTEST

    Dla ciebie punkt:
    ...
    10. The dispenser is opened by activating the solenoid valve for 2 seconds
    ...
  • #5
    mac310
    Level 11  
    Wygląda obiecująco ale może coś robię nie tak. Jeśli po włączeniu zmywarki nacisnę dwa razy P to po prostu zmieni mi się program z 1 na 3. Po wyłączeniu, gdy nacisnę ponownie P dwa razy, to nic się nie dzieje, więc nie ma tego długiego tonu potwierdzającego. I tu się procedura nie zgadza z rzeczywistością. Dodatkowo nie ma przycisku Start. Zmywarka normalnie staruje po zamknięciu drzwi.

    Dodano po 6 [minuty]:

    OK, zadziałało. Chyba za szybko wciskałem P. Teraz po zamknięciu zaczął się cykl ale nie wiem jak on powinien przebiegać bo na razie wygląda jak normalne mycie. Włączyła się pompa, a później pobieranie wody. Możesz wrzucić co się dzieje podczas testu? No i jakiś schemat bo chyba jednak ta cewka nie otwiera zamka klapki. Na jakie napięcie ona działa?
  • #6
    AsReeX
    Level 19  
    Niestety dokumentacja Whirlpool Corporation - Confidential hehe xD

    Wysuń zmywarkę z mebli i poczekaj kilkanaście minut, aż dojdzie do punktu 10 na wyświetlaczu.

    Usterka do sprawdzenia w kolejności cewka->przewody->elektronika. Zasilanie dystrybutora złącze J14.
  • #7
    mac310
    Level 11  
    Cewka zamka klapki jest podłączona 3 żółtymi przewodami więc nie bardzo wiem na których badać czy jest zasilanie przy otwieraniu jeśli to trwa tylko 2s.
  • #8
    AsReeX
    Level 19  
    Kolego gdzie ty widzisz 3 przewody xD?

    Owszem w okolicy są trzy - ale to czujnik nabłyszczacza, a nie cewka dystrybutora!
  • #9
    mac310
    Level 11  
    Masz rację, zasugerowałem się stroną gdzie jest przycisk ręcznego otwierania klapki. Teraz widzę 2 czerwone przewody do dużej cewki. Cały czas tam jest 37V AC.
    Jak włączam ten autotest to cały czas na wyświetlaczu jest 2. Przechodzi kilkuminutowy cykl i się normalnie wyłączą po odpompowaniu wody. Cyfra się nie zmienia przez cały czas.

    Dodano po 49 [minuty]:

    Podłączyłem te 2 przewody od cewki pod 230V bezpośrednio i nie reaguje. Chyba jednak jest walnięta. Tylko nie wiem co z tym autotestem bo nie wygląda, żeby przechodził jak opisałeś.
    Chyba poszukam tej cewki do wymiany ale nie wiem czy występuje oddzielnie czy jako cała wkładka z tymi plastikowymi pojemnikami w drzwiach.
  • #10
    AsReeX
    Level 19  
    Cewki nie da się kupić osobno. Mam poważne wątpliwości czy dozownik nie przychodzi razem z drzwiami heh xD. Podaj I.C sprawdzę ci to za godzinę :) Co do autotestu, to też później ci napisze.

    Dodano po 36 [minuty]:

    Tak jak myślałem:

    ZESPÓŁ DRZWI WEWN. 60 PLP2+DOZOWNIK

    Jeśli chodzi o Autotest - cyfry nie zmieniają się w trakcie.

    Teraz do sprawdzenia zostało napięcie na złączu. Zawsze jest ryzyko, że uszkodzenie cewki spowodowało wybuch elementu sterującego na module.

    Ps. Autotest w tej formie jest niewygodny, bo musi wykonywany być po kolei. Generalnie klucz i aplikacja jest 10000 razy bardziej praktyczniejsza xD
  • #11
    mac310
    Level 11  
    Cóż, nie mam ani klucza ani aplikacji. Chciałem sprzęt ożywić, a zaraz się okaże, że przez taką pierdułę będę musiał kupić nową zmywarkę. Zobaczę jeszcze jak napięcie na cewkę wygląda przy normalnym cyklu i później zajrzę do elektroniki bo do tego będę musiał wyciągnąć sprzęt z zabudowy. Jeśli wyjdzie, że i drzwi i płyta będą do wymiany to raczej obawiam się, że to będzie beż sensu.
  • #12
    AsReeX
    Level 19  
    Jesteś pewny że cewka nie działa? Z reguły psuje się elektronika, a nie dystrybutor ;p Zmierz jeszcze rezystancję.
  • #13
    mac310
    Level 11  
    No właśnie sprawdzałem najpierw rezystancję cewki i ma rozwarcie. Później podpiąłem bezpośrednio do 230V i cisza. Brak jakiejkolwiek reakcji.
  • #14
    AsReeX
    Level 19  
    Sprawdź jeszcze napięcie. Dystrybutor powinienem gdzieś znaleźć, niemniej tanio już było xD

    PS.
    Cewka ma około 5kΩ! Także dobry zakres wybrałeś?
  • #15
    mac310
    Level 11  
    Sprawdzałem jeszcze raz i niezależnie od zakresu jest rozwarcie.
  • #17
    Piotr2608

    Level 41  
    mac310 wrote:
    Cały czas tam jest 37V AC

    No co raz lepiej. Takie głupoty wychodzą na mierniku jeśli się zamiast zakresu pomiaru napięcia stałego DC mierzymy na zakresach pomiaru napięcia zmiennego AC.
    mac310 wrote:
    Później podpiąłem bezpośrednio do 230V i cisza. Brak jakiejkolwiek reakcji.

    Gratuluje pomysłowości. Ta cewka zasilana jest napięciem stałym ok. 140-180V.
    Wystarczyło naprawić moduł i byłoby po problemie a przez Twoją bezmyślność, nie dosyć, że usmażyłeś cewkę
    i masz ją do wymiany, to i jeszcze moduł do wymiany lub naprawy.
    AsReeX wrote:
    Zostaje sprawdzenie napięcia

    Panu podziękujemy za rzeczowe i nic nie wnoszące rady. To, że producent karze Ci wymieniać to czy tamto,
    nie zwalnia Cię z konstruktywnego udzielania pomocy, pomimo iż zapewne miałeś dobre zamiary.
  • #18
    mac310
    Level 11  
    Te 37V to raczej ze względu na jakiś problem w położeniu pokrętła w mierniku. Teraz mam 0V przy pomiarze AC. Gdy przestawię na DC to pokazuje 39V. Gdyby byla zasilana prądem stałym to bym się spodziewał przewodów w różnych kolorach a te są oba czerwone. Co do testowania cewki to podpiąłem ją bezpośrednio odpinając wiązkę. Na naklejce przy tej cewce jest napisane Type 556 220-240V-50/60Hz więc nie wiem skąd ta informacja o 180V DC. Druga sprawa to cewką nie wykazywała żadnej rezystancji, a w zasadzie ma nieskończoną rezystancję co by wskazywało na przerwę w uzwojeniu zanim cokolwiek z nią zrobiłem.
    Teraz podłączyłem miernik pod przewody zasilania tej cewki i gapię się przy normalnym cyklu. Żadnych zmian więc teraz albo przewody albo elektronika sterującą. Skończy się mycie to w końcu będę musiał wyciągnąć ją z zabudowy i zobaczyć co dalej.
  • #19
    AsReeX
    Level 19  
    @Piotr2608 Nie pie*** głupot publicznie bo potem ludzie to czytają i nie wiadomo co myślą. Może miałeś w rękach dwa czy trzy takie moduły i teraz nie wiadomo co sobie myślisz.
    Generalnie zmywarki grupy Whirlpool oparte o moduł DEA701 45 cm mają zasilanie cewki dystrybutora „AC” – na sterowniku nie ma mostku gretza! Zdjęcie masz w załączeniu! Także w tym temacie kompletnie nie masz pojęcia.

    Nie mam ani ochoty ani obowiązku tłumaczyć, co było gdzie zamontowane. Brązowy moduł DEA701 to cała rodzina różnych sterowników.


    Whirlpool WRIC3C26PF - nie otwiera klapki na proszek

    @mac310 Nawet jeśli podłączyłeś tą cewkę bezpośrednio do sieci – nie ma to jakiegokolwiek znaczenia. Różnica między dystrybutorami jest tylko taka, że ten DC nie otworzy się prawidłowo i nic poza „bzyczeniem” się nie stanie.

    Przerwa to przewa i tyle w temacie. Kwestia rozgrywa się tylko o to, czy moduł jest ok :)
  • Helpful post
    #20
    Piotr2608

    Level 41  
    AsReeX wrote:
    Generalnie zmywarki grupy Whirlpool oparte o moduł DEA701 45 cm mają zasilanie cewki dystrybutora „AC” – na sterowniku nie ma mostku gretza!

    Weź przestań, od kiedy ten model to 45cm? Wrzuciłeś zdjęcie i co? Mostka nie ma a diod prostowniczych nie widzisz?
    Naprawiłeś choć ze 100 takich modułów? Bo ja więcej. Ty nawet wciskasz wymianę modułu przy wylanym SNAP-IN
    a lwią część bez problemu stawia się na nogi.
  • Helpful post
    #21
    AsReeX
    Level 19  
    @Piotr2608 Diody widzę! Tyle że w układzie inwertera, 45 cm idzie na AC i przyznaj mi rację!

    Chyba każdy z nas wie, jaką (w zasadzie jedyną) usterkę mają te moduły i co się z tym robi. Ratowanie złomu nie ma sensu, może masz czas na łączenie ścieżek drucikami - ja nie.

    Whirlpool WRIC3C26PF - nie otwiera klapki na proszek

    Generalnie klienci i tak do mnie trafiają po moduły :) Ostatnio któryś z chłopaków się skarżył, że F-03 (DEA701) nie chciałeś mu zrobić xD
  • #22
    Piotr2608

    Level 41  
    AsReeX wrote:
    Diody widzę! Tyle że w układzie inwertera, 45 cm idzie na AC i przyznaj mi rację!

    Nie idzie w AC lecz przez prostownik jednopołówkowy.
    AsReeX wrote:
    Ostatnio któryś z chłopaków się skarżył, że F-03 (DEA701) nie chciałeś mu zrobić xD

    A możesz coś ciekawszego wymyśleć? Od X czasu nie przyjmuje modułów do naprawy dopóki ktoś nie sprawdzi
    tego co mu powiem przez telefon a z błędem F03 ostatnio nikogo nie miałem. Jak chcesz pisać powieść,
    to miałem klienta z F04 w zmywarce i klienta z F-03 w nowym module piekarnika Whirlpool.
  • #23
    AsReeX
    Level 19  
    @Piotr2608 Jeśli zaznaczysz mi która to dioda, przyznam ci rację!

    Kiedy to było? Nie pamiętam dokładnie, miesiąc? Półtorej? Jeszcze "bidok" wyprosił dwie DEA701 z F-12 na wymianę, żeby było taniej. Jak cos nowszego to pewnie Antares Evo - Ester z F-03 (kwestia podłączenia kabla do eSama i wgrania softu). Babbage raczej za nowe na naprawy poza gwarancyjne. Co do zmywarki się nie wypowiem, za dużo różnych platform.
  • #24
    Piotr2608

    Level 41  
    AsReeX wrote:
    Kiedy to było? Nie pamiętam dokładnie, miesiąc? Półtorej?

    W tym czasie mogłem być na urlopie.
    Co żeś się czepił 45cm jak autor ma 60cm.
    AsReeX wrote:
    Jeśli zaznaczysz mi która to dioda, przyznam ci rację!

    Nie potrafisz palcem po płytce? Pomyśl.
  • #25
    AsReeX
    Level 19  
    Whirlpool WRIC3C26PF - nie otwiera klapki na proszek

    Hymm patrzyłem na 45 xD

    Co nie zmienia faktu, że cewce nic się nie stanie (pobzyczy) i tyle xD
  • #26
    Piotr2608

    Level 41  
    Właśnie stanie lub stać się może. To jest cewka niczym nie chłodzona a napięcie pojawia się na max. 2 sekundy.
    Sprawdź jej oporność w dokumentacji albo jak masz pod ręką zobacz przekrój przewodu.
    Mam tylko skromną nadzieje, że nawinięta jest miedzią a nie aluminium.
  • #27
    AsReeX
    Level 19  
    Tak już bez złośliwości xD Każdy temat powinien zaczynać się od tabliczki z numerami sprzętu.

    W dokumentacji widnieje jedno tylko zdanie:
    Quote:
    "Detergent Dispenser Capacity 25g + 5g ** only available as part of the door panel"
    Nie podali nawet prawidłowej rezystancji. Kiedyś mierzyliśmy to było około 5kΩ. Bez przesady - nawet w piątek podłączałem moduł z 45 do 60; 5 sek. bzyknie brzydko i tyle ^^. Wiadomo plik konfiguracyjny musi być z "większej" bo głupek czeka na sygnał z hydrostatu :)

    PS.
    Sam wiesz ile razy wylał się kondensator 150µF/400V, a po podmianie dalej nie działa pompa myjąca. Wszystkie przepięcia / usterki inwertera to gra nie warta świeczki. Normalnemu klientowi można wymienić ACS-a :)
  • #28
    Piotr2608

    Level 41  
    Jedna cewka brzydko bzyknie a druga się spali. Nie jest to cewka w brew pozorom zasilana napięciem AC 230V.
    Nie wiem po jakiego walca tabliczka (według autora tematu) wprowadza w błąd.
    Wylał nie wylał, były takie co wysychały bez wylewania, ale dawało się to tanio naprawić. Teraz jest trochę pod górę,
    ale dla upartego...
    Przy takim sposobie zasilania tej cewki jaką wymyślił producent, nie ma takiej siły aby uszkodziła się ta cewka od tak.

    Obszerna ta dokumentacja, nie ma co.
  • #29
    AsReeX
    Level 19  
    Whirlpool WRIC3C26PF - nie otwiera klapki na proszek

    Szukam, szukam a prezentacji nie widzę xD
  • #30
    mac310
    Level 11  
    Koledzy wymienili sobie uprzejmości, a ja w tzw. międzyczasie zrobiłem jeszcze raz ten autotest. Tym razem mierzyłem zasilanie cewki na zakresie DC. Gdy zmywarka jest podlaczona do sieci (nawet bez jej włączania) utrzymuje się cały czas ok. 38V, a po wypompowaniu wody przed drugim cyklem pojawiło się na chwilę ok. 218V. Wnioskuję z tego, że jednak cewka jest na prąd stały i sterownik chyba jednak działa, jeśli pojawia się ten impuls wyższego napięcia. Samą cewkę widocznie jednak coś wcześniej trafiło jeśli ma przerwany obwód, a przy podłączeniu do 230V nie zareagowała wcale. Raczej jej już bardziej nie popsułem.