Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.4 16V Mpi - podawanie paliwa?

tomek066151 13 Lis 2005 16:01 2324 11
  • #1 13 Lis 2005 16:01
    tomek066151
    Poziom 10  

    Oto problem:
    Po dłuższym postoju tzn. zimny silnik. poldek odpala na moment i zaraz gaśnie i tak kilka razy to samo, potem już pracuje lecz podczas jazdy dławi się. Po dłuższej jeździe przechodzi mu, już przyspiesza lecz na biegu jałowym rzuca silnikiem po całej komorze (cos jakby wypadnięcia zapłonu lecz nie jest to regularne). Przy schodzeniu z około 1500 obr/min ma kłopoty z utrzymaniem wolnych obrotów i przeważnie gaśnie. Nie gaśnie gdy schodzi z powiedzmy 5000 obr/min. Poldek posiada inst. gazową i śmiga na niej wzorowo. Odpala na benzynie a po 2000 obr/min przełącza sie na gaz. Zauważyłem że o wiele mniejsze problemy z odpalaniem ma przy temp. otoczenia ≥20°C. Więc tak: wyczyszczona przepustnica z silnikiem krokowym, wymienione wtryskiwacze, kopułka, przewody WN, świece, filtr paliwa, czujnik temp. płynu chodzącego, oprzewodowanie silnika(czujników) sprawdzone, czujniki sprawdzone multimetrem wedug danych katologowych wartości są wporządku. Nie ubywa, ani nie przybywa płynu chłodzącego tak samo jest z olejem.
    Na ciepłym silniku - 90°C po odpięciu rurki podciśnieniowej z czujnika ciśnienia absolutnego jest jeszcze gorzej, zaczyna nim rzucać aż zgaśnie.
    Ciśnienie paliwa mierzone jest ponad 250kPa(koniec skali manometru:)) Nie sprawdziłem jedynie czujnika polożenia wału na pinach 31 i 32 nie ma nic(nie wiem jak skonstruowany jest ten czujnik). Wolne obroty, oczywiście jak juz są :) mają 900 ±50 obr/min. Jedyne co zostało to komputer. Ma ktoś może jakiś pomysł? bo ja juz wszystkie wykorzystałem:(

    0 11
  • #2 13 Lis 2005 16:09
    tomekb
    Poziom 25  

    podlączałeś Auto do testera??
    sprawdzałeś ciśnienie na pompie?
    może coś wyrzuci....

    0
  • #3 13 Lis 2005 16:20
    tomek066151
    Poziom 10  

    Ciśnienie pompy paliwa sprawdzałem jest ponad 250kPa, na 250 skończyła mi skala na manometrze i oparła sie ogranicznik :) (książkowo pompa ma dawać 320kPa a na listwie wtryskowej ma być 300kPa)
    Do testera komputer był podpinany ale nic nie wykrył.

    0
  • #4 13 Lis 2005 16:28
    tomekb
    Poziom 25  

    wiec w który miejscu podpinałeś manometr?
    za pompą czy na listwie?

    0
  • #5 13 Lis 2005 16:30
    tomek066151
    Poziom 10  

    Manometr podpiołem za listwą na wyjściu regulatora paliwa.

    0
  • #6 13 Lis 2005 16:40
    tomekb
    Poziom 25  

    czyli elektronika chyba nie ECU bo w ogóle by nie chodził w tym na lpg

    0
  • #7 13 Lis 2005 16:40
    tomekb
    Poziom 25  

    czyli elektronika chyba nie ECU bo w ogóle by nie chodził w tym na lpg

    0
  • #8 13 Lis 2005 16:56
    tomek066151
    Poziom 10  

    Wydaje mi się ze jednak coś z kompem, wygląda to na odcinanie paliwa, chodzi i nagle jakby przestał paliwa dostawać lub iskry.Znów odpalisz, chodzi i zaraz gaśnie. Lecz gdy zaraz po odpaleniu przegazuje gwałtownie ponad 2000obr/min przełącza na gaz i chodzi cacy. Dodam że mierzyłem jeszcze kmpresję na każdym z cylindrów i jest dobrze.

    0
  • #9 13 Lis 2005 17:17
    beata pn
    Poziom 12  

    Witam.Na 95 % masz zapchane wtryski.Nie sa jeszcze do konca na zlom bo jak piszesz auto jak sie rozgrzeje to chodzi wiec cos sie jeszcze da zrobic.Powinnes jechac do warsztatu ktory ma aparature do czyszczenia wtryskow na aucie.Podmieniaja oni weze zasilajace listwe wtryskow i podlaczaja swoja.Odpalaja auto na plynie do czyszczenia wtryskow i 15 minut chodzi i sie czysci.W 90% takie czyszczenie przynosi rezultat i jest ok.Koszt okolo 200 zl zaleznie od rejonu kraju ale to i tak mniej niz wymiana wtryskow na nowe.Wyczysc wtryski w ten sposob i po klopocie.

    0
  • #10 13 Lis 2005 21:45
    tomek066151
    Poziom 10  

    Do beata pn
    Niestety to nie wtryski bo już je wymieniałem (napisałem o tym w pierwszym poście) kolega ma ten sam model poloneza, "zamieniliśmy się" na jakiś czas wtryskiwaczami u niego nie było różnicy w pracy silnika a u mnie się nic nie zmieniło, więc to raczej nie to.

    Dodano po 1 [godziny]:

    Jako rzecz ciekawą powiem że gdy zamiast czujnika ECT (temperatury cieczy chłodzącej) wpiołem potencjometr i ustawiłem mu 8kΩ odpalił i pracował bez zarzutu. Czujnik ECT ten w silniku ma przy obecnej temp. 3,8kΩ to samo w innym poldroverze. Więc wnoskuje z tego że dostaje poprostu za mało paliwa i chyba jest to wina tylko kompa.

    0
  • #11 17 Lis 2005 16:26
    tomek066151
    Poziom 10  

    Witam wszystkie objawy niewłaściwej pracy silnika zniknęły po wymianie kompa. Modele 101610 i 103610 są zamienne z poldroverze :)

    0
  • #12 19 Lis 2005 08:01
    tomek066151
    Poziom 10  

    Dziekuje temat zamykam.

    0