Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 906 2011r. - niezgodność licznika z tachografem

boruta111 26 Aug 2022 20:17 606 8
  • #1
    boruta111
    Level 2  
    Witam, jest ktoś w stanie zmodyfikować mi eeprom licznika lub podać w którym bajcie zmienić licznik? próbowałem Tachosoft 23.1
    Aktualny przebieg 828217km docelowo ma być 842221km.
    Auto jeździło ponad 4 lata i jest niezgodność z tachografem.Na tachografie jest 842221km.
    Pamięć w liczniku to 25lc640.

    Moderated By CameR:

    Zabroniona jest dyskusja na tematy:
    (...)
    2-Korekty przebiegu.
    Reg. 3.1.1. Nie udostępniaj nielegalnych materiałów bądź innych informacji naruszających prawo.

  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Do stacyjki tez trzeba zajrzec
  • #3
    autodiag.mg

    Level 13  
    Teraz to 5 latek grozi.....
  • #4
    Anonymous
    Level 1  
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Tacho w sprinterze 906 podaje przez CAN przebieg do licznika tak więc oba odczyty są identyczne. Ktoś spieprzył montaż.
  • #6
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Może tak, może nie. To zależy jak ten tachograf został zamontowany. Jeżeli jako "dokładka" to może tak być. Sprawdź czy po wyjęciu tacho licznik pokazuje stan kilometrów. Jeżeli stan znika to montaż spaprany, bo licznik (jak jest tacho podłączone) powinien pokazywać stan km z tacho i powinien być w takim przypadku identyczny, a jeżeli stan km nie znika,
    to jest to dokładka i obydwa urządzenia pracują niezależnie od siebie i tak może być. Wtedy też różnica pomiędzy wskazaniami tachografu i licznika będzie się zmieniać bo praktycznie przy każdej legalizacji (kalibracji) tachografu zmieniana jest stała "k" tachografu bez ingerencji w stałą licznika. I tak ma być.
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    adam7009 wrote:
    nie wspominając już że korekta nie zgodna z prawem.

    Czego korekta? Treści postu czy stanu licznika?

    "Zabroniona jest dyskusja na tematy
    2-Korekty przebiegu."


    Formalnie Moderator blokując temat miałby rację - bo dyskusja dotyczy zmiany stanu licznika. W tym jednak przypadku nie chodzi o zmianę przebiegu mającą na celu wprowadzenie kupującego w błąd.
    Wawrzyniec wrote:
    Sprawdź czy po wyjęciu tacho licznik pokazuje stan kilometrów.

    Jeżeli w tym aucie jest wymagany tachograf i jest on zalegalizowany to nie radzę go odłączać od zasilania. Na ekranie i w pamięci urządzenia pojawi się błąd który będzie na pewno powodem dociekań inspektora przy kontroli drogowej. Wystarczy wysunąć tachograf i ocenić, czy wiązka jest oryginalna - lub jeszcze prościej: rozszyfrować VIN i zobaczyć, czy auto wyszło z tachografem z fabryki.

    Jeżeli oba urządzenia (licznik i tacho) pracują niezależnie od siebie, to rzeczywiście sprawa jest nie do opanowania. Z uwagi na zużycie ogumienia całkowite przełożenie układu napędowego się zmienia i zmieniają się również wskazania na obu przyrządach. O ile tachograf jest kalibrowany co dwa lata, to licznik już nie.
    Jeżeli tachograf został dołożony (co jest prawie pewne) to można zmodyfikować wiązkę i połączyć tachograf z licznikiem, zmodyfikować kodowanie licznika na pracę z tachografem i wskazania zawsze będą jednakowe.
  • #9
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Gerri wrote:
    Jeżeli w tym aucie jest wymagany tachograf i jest on zalegalizowany to nie radzę go odłączać od zasilania. Na ekranie i w pamięci urządzenia pojawi się błąd który będzie na pewno powodem dociekań inspektora przy kontroli drogowej. Wystarczy wysunąć tachograf i ocenić, czy wiązka jest oryginalna - lub jeszcze prościej: rozszyfrować VIN i zobaczyć, czy auto wyszło z tachografem z fabryki.
    Nie pisałem żeby odłączyć wtyczkę z niego. Jeżeli jest dokładany to na pewno ma osobny bezpiecznik do zasilania, tak się zawsze robi przy dokładaniu tachografu. To że się zapisze w pamięci tacho brak zasilania i będzie wyrzucał błąd na wyświetlacz to nie problem. Wystarczy inspekcji powiedzieć że był odłączany akumulator. Jeżeli to tacho analogowe to wtyczka zasilania jest plombowana i jeżeli plomba jest nienaruszona to nawet nie będą pytać dlaczego jest ten błąd bo wiedzą że on się zawsze pokazuje po odłączeniu zasilania. Jeżeli cyfrowy to wtyczki nie są plombowane i zawsze można odpiąć wtyczkę od zasilania i nikt nie będzie wnikał dlaczego, byle nie ruszać wtyczki od inpulsatora.

    Gerri wrote:
    Jeżeli tachograf został dołożony (co jest prawie pewne) to można zmodyfikować wiązkę i połączyć tachograf z licznikiem, zmodyfikować kodowanie licznika na pracę z tachografem i wskazania zawsze będą jednakowe.
    Po co jak to nie jest wymagane? To tylko dodatkowy niepotrzebny koszt.

    Co do stanu licznika samochodu to jest on zapisany nie tylko w liczniku i w razie wykrycia rozbieżności będą duże kłopoty i ja bym tego nie ruszał, tym bardziej że przebieg zapisany w liczniku jest przebiegiem samochodu, natomiast przebieg na tacho może nim być, ale nie musi. Dokładane, używane tacho analogowe ma swój stan licznika który przy instalacji można (do pewnego naliczonego przebiegu) modyfikować w górę, w dół się nie da. Od pewnego stanu km nie można tego zmienić. Narzędziami do legalizacji