Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna - problem z uruchomieniem ciepłego silnika

kommar 13 Nov 2005 17:26 12552 36
  • #1
    kommar
    Level 11  
    Witam. Mam Lagunę 2.0 8V 96r. z gazem. Od dłuższego czasu mam problem z odpaleniem ciepłego silnika, tj. po wyłączeniu go gdzieś od 3 minuty aż do momentu zupełnego ostygnięcia. Auto odpalane jest zawsze na benzynie. Rano, gdy jest zupełnie zimny, pali "na dotyk" .Ciepły pali nieźle gdzieś do 3 minuty po wyłączeniu. Później trzeba kręcić i kręcić, dodając lekko gazu, a jak już odpadli to trzeba pedałem pomóc mu w ustawieniu wolnych obrotów. Później jedzie dobrze. Pomóżcie zdiagnozować przyczynę. Z góry dzięki.
  • Helpful post
    #2
    Andrzej Kozyr
    Level 13  
    To może być wiele przyczyn zacznijmy od świec najlepsze są NGK japon
    świecs może mieć przebicja jak jest gorąca. Może być regulator ciśnienja paliwa na wtryskiwacze "zanieczyszczony" może być.czujnik temperatóry cieczy chłodzącej który daje sanie jak jest zimny.może być tagrze czyjnik chala czyli przyspieszacza zapłonu.sprawdz swiece póżniej regulator ciśnienj,czjnik cieczy chłodzonej.
  • #3
    lampa
    Level 19  
    stawiałbym na czujniki temperatury
  • #4
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam. Też jeste posiadaczem takiegoż wechikułu. 98r gazownia oryginalna holenderska. Identyczne objawy. Brak jakich kolwiek błędów w komputerze. Ten typ chyba tak ma ;)
  • #5
    kommar
    Level 11  
    świece wykluczone. Zmieniane były różne modele, bez zmian, zresztą nie są to objawy na uszkodzone świece. Coś jest chyba z układem zasilania, być może prędzej cos ze składem mieszanki a więc być może czujnik temperatury. Gdzie mam go szukać?
    Słyszałem opinię - czujnik obrotów wału- bo ja wiem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    SADY, tak się nie da jeździć. To strasznie wkurza
  • #6
    Jacek79
    Level 37  
    jak nie bedzie chciał zapalic jak jest ciepły to zrób mu podstawowa diagnostyke: zobacz czy jest iskra oraz ciśnienie paliwa oraz czy na wryskiwacze przychodza impulsy. mozesz tez podmienić (sprawdzić) czujnik temp plynu , jest na głowicy lub jej okolicy (przewody od wody)
  • #7
    Andrzej Kozyr
    Level 13  
    Czujnik wału korbowego służy do położenja tłoku tzn: liczy semby na wale jak jest w pozucji sprężanja to on daje sygnał do komputera i w tedy powsyaje danie iskry na świece i jest praca silnika. Raczej to nie to
    ale może być to,jak to się psuje to daje znać strzelanie w kolektor. może jakiś czyjnik " przewód" jest przetarty i dotyka masy lub też koncentryk jest na przewodzje uszkodzony i daje fałszywy sygnał od czujnika wału korbowego.Jest jeszcze wiele przyczyn.Sprawdz teraz to .
  • #8
    lampa
    Level 19  
    Rozumię że Odpalasz na bęzynie .Jak wygłąda odpalanie przy gorącym
    silniku na gazie
  • #9
    kommar
    Level 11  
    spróbuję jakoś go sprawdzić, chociaż jak jeżdżę tym autem 3 lata, strzeliło lekko w filtr tylko raz , gdzieś latem w 2003r.. Będę skłaniał się raczej do zasilania.

    Dodano po 3 [minuty]:

    auto zawsze jest automatycznie przełączane na benzynę po wyłaczeniu silnika, Odpalenie na gazie nie jest możliwe. Po odpaleniu na benzynie, po przekroczeniu obrotów 2000/min przełącza się automatycznie na gaz
  • #11
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A za pierwszym razem jak odpalasz to zostaw na benzynie (wylacz automatycznie GAZ) i zdaj relacje, jak za następnym odpaleniem (cały czas na benzynie działaj).
  • #12
    mateo027
    Level 26  
    dokladnie,czesto troche gazu zostaje w rurach i przy odpalaniu cieplym silnik jest zalewany. u mnie w safranie wystepuje podobna akcja,ale na zimnym,dusi sie gasnie,nie pali...czujnik walniety,a komp nie pokazuje bledu,dopiero da sie zobaczyc w parametrach na clipie

    p.s dzieki za bina,dziala elegancko!
    Pozdrawiam
    Mattey
    Safarne 2.0T Exec '97 + G2
  • #13
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie ma sprawy :) no dokładnie tak jest, gaz zostaje zalany benzyną i tak się dzieje.

    Pozdrawiam Sadek
  • #14
    kommar
    Level 11  
    To bardzo możliwe, wprawdzie jutro mnie nie będzie, i nie będę jeździł autem( jadę z kierowcą innym autem) ale w sobotę spróbuję i dam znać jakie efekty. Póki co dzięki za rady
  • #15
    hyper2000
    Level 17  
    Wyreguluj sobie zawory na gazie czesto sie kasuja luzy na zaworach wydechowych.
    Luzy sprawdzaj na zimnym silniku
    ssacy 0,20 mm
    wydech 0,4 mm

    Mozesz jescze odlaczyc czujnik temperatury cieczy i zobaczyc jak wtedy odpala.
    Pozdrawiam,
  • #16
    kommar
    Level 11  
    Hyper 2000 - głowica jest 2 miesiące po remoncie tzn wymiana gniazd i wymiana zaworów. Luzy są, może nawet większe niż normalnie,bo nie były ponownie regulowane jeszcze, ale spróbuję z czujnikiem temp. Problem wystepował też zaraz po remoncie.
  • #17
    kommar
    Level 11  
    Jeździłem dzisiaj z wyłączoną instalacja gazową. Bez zmian.
    Odłączyłem czujnik temperatury. Sprawdzałem oporność od 2200 Ohm przy zimym płynie, w miarę rozgrzewania oporność spadała do ok 300 Ohm czyli chyba czujnik działa. Zmostkowałem wtyczkę od czujnika(O Ohm) , wnioskując z powyższego ze im mniejsza oporność tym komp. wie że silnik cieplejszy. Troszkę zgłupiał, trochę zakopcił i dalej kiepsko zapala. Z odłączonym czujnikiem też.
    Ręce opadają. Zbiorę trochę kasy i chyba pojadę na serwis, ale to też niczego nie gwarantuje:cry:
  • #18
    lampa
    Level 19  
    Małe niedomówienie --Masz sprawdzić wszystkie czyjniki temperatury
    bo każdy z nich daje podobne objawy.
    Powodzenia.Poza tym, Zoriętuj się czy 2K2 om to wartość prawidłowa
    dla zimnego płynu
  • #19
    poldek43
    Level 15  
    witam .
    Popieram to co sugeruje kolega hyper 2000 to nie pierwszy przypadek z reg. zaworów tym bardziej że niedawno robiłeś głowicę , sprawdź to.
    Pozdrawiam .
  • #20
    jan222
    Level 12  
    Mam to samo w Megane 2.0 8V, zrobiłem to samo co poprzednicy + czyszczenie przepustnicy i nic! Krew mni zalewa, że nikt nie zna odpowiedzi, żaden "mechanior" a komputer na benzynie nie wykazuje błędu natomiast na gazie mamy błąd sondy lambda! Jak to możliwe??? Czy sonda jest zepsuta tylko na gazie???? a może to coś ze sterownikami gazu, może one wpływają w jakimś stopniu na pracę silnika nawet gdy przełączymy na benzynę! czy to jest możliwe????

    pozdrawiam
  • #21
    lampa
    Level 19  
    tak się dzieje zawsze gdy w kolektorze dolotowym pozostaje trochę gazu
    a potem uruchamiasz silnik na bęzynie.Komp ma ustawione parametry
    spalania tlen+benzyna a +gaz =błąd Lambda
    Pow.zależność można b.łatwo sprawdzić na analizatorze
  • #22
    mateo027
    Level 26  
    jeśli to nie pozostałości gazu,poprzednicy mowili ze nie, to po prostu komp przyjmuje wartości pracy gazu jako praca na pb i przy odpalaniu stosuje te nastawy i temu tak moze byc. sprobuj pojezdzic caly dzien na pb i zobacz co bedzie

    p.s. moj zimny robi fiksy,odpali w miare ok,pracuje,dodam lekko gazu i zgasnie,jak dodam duzo to na poczatku sie zdławi i przeskoczy na wyzsze,na gazie tego nie ma.czujnik temp. wydaje sie byc ok,clip w parametrach wskazuje normalne wartosci,zanim sie nie rozgrzeje ma wyzsze jałowe a fiksuje... jeszcze nie dotarłem do problemu,ale musze powiedziec ze mnie wkurza... ;/
    pozdrawiam
    Mattey
    Safrane 2.0T Exec '97 + G2

    Odpowiedź dla Jana z Megany, to normalne- na pb komp ma podlaczona sonde i gra gitara,na gazie wlacza sie emulator,najpewniej masuje sygnal sondy dochodzacy doecu i masz blad :)
  • #23
    jan222
    Level 12  
    Ile km zrobiłeś na gazie, jaką masz instalkę i silnik???
    Jak mi się uda rozgryść tę zagadkę to Ci dam odpowiedź! Mam to samo w Megane 2.0 8V już to tu opisywałem!

    pozdr.
  • #24
    mateo027
    Level 26  
    na gazie niewiele jeszcze, ok 50 kkm,silnik volvo 2.0 turbo

    sprobuj zrobic taki manewr odpalic auto i zatkac doplyw powietrza do krokowca i przepustnicy,zobaczysz czy nie bierze lewego...chociaz wtedy to powinny byc wysokie...z wtryskami moze byc,moze tez byc pompa paliwa juz lekko padnieta...aaa i jak podcisnienie w zbiorniku paliwa?JHak otwierasz bak to nie masz przypadkiem sykniecia?
  • #25
    jan222
    Level 12  
    Auto mi zgłupiało! Wczoraj niskie obroty a dziś wysokie jak w czasie jadzy nogę z gazu zdjąć to obroty zostają na poziomie 2000 i nawet 3000!!! Czasami tylko schodzi na zbyt małe!!! Gdy puknę nogą o pedał gazu stabilizują się (z tych wysokich oczywiście). Byłem u gazownika auto nie wymagało regulacji spalanie rewelka, zwiększył delikatnie mieszanke na jałowych obrotach bo była zbyt uboga. Jednak auto i tak głupieje!

    A teraz pytanie o zaworek od "krokowca" (choć w renault jest to poprostu cewka nie silnik krokowy). Wyciągnołem owy zaworek jest tak zabudowany że widać tylko otwór wlotu i wylotu poietrza i nic pozatym nie uda mi się dokładnie wyczyścić tłoczka który zatyka otwór od powietrza! Przyłożyłem usta i sprawdzonko szczelności a tu powoli ucieka powietrze! Czy owy zawór muci w 100% zamykać przepływ powietrza czy taka delikatna nieszczelność też ma tak duży wpływ na pracę silnika???

    pozdr.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A podciśnienie w baku mam kosmiczne chwila jazdy na benzynie i po odkręceniu korka chce mnie wciągnąć do środka!!!! nie wiem która rurka jest przytkana i dlaczego??? ale do gazu to by nie miało nic wspólnego przecież - a może się mylę???
  • #26
    mateo027
    Level 26  
    to najpierw proponuje sprawdzenie szczelnosci,zatkniecie rurki do baypasu wolnych obr (tzw. krokowiec) i do przepustnicy,powinien zgasnac.ja w pracy walczylem z taka megana 1.6,ciagle miala za duze obroty,puszczla na uszczelce miedzy kolektorem a silnikiem.masz zawor hitachi tak?dokladnie nie pamietam,ale chyba to tam jest,moze miec lekka nieszczelnosc,wyrabia sie,ale to sie daje doregulowac. co do podcisnienia nie bedzie mialo wplywu na gazie,ale przy odpalaniu na benzynie ma kosmiczne znaczeine!!radze ci po prostu wyjac korek i wtedy zobaczyc czy ebdzie odpalala jak nalezy. a odpowietrzanie realizowane jest chyba przez zawor odpowietrzania,u mnie tez sie nie odpowietrza,bez korka śmigam ;-)

    pozdrawiam!
    Mattey
  • #27
    jan222
    Level 12  
    Nazwy zaworu nie pamiętam, w załączniku dołączyłem zdjęcie silnika! To silnik 2.0 8V, jednak jak ewentualnie wymienić uszczelkę pod kolektorami bez wyciągania głowicy??? Kolektory są skręcone razem (wydechowy i dolotowy) za silnikiem a szczelina jest minimalna???
    Jutro sprawdzę szczelność jak radziłeś, właśnie wrzuciłem owy zawór do roztworu od czyszczenia silników ze smaru itp. poleży do jutra odmięknie może!

    pozdrawiam
  • #28
    mateo027
    Level 26  
    no no F3R, nie wiem czemu mi sie kojarzyło że masz 1.6 ale nic,sprawdz co sie stanie jak zrobisz to co mowilem i bedzie jasne wtedy co nieco,bo moga to przepuszczac wezyki podcisnienia i takie pierdoly,a baypass to zawor hitachi wlasnie :) silniczek znam dobrze,nakrecilem nim pare setek ;-)
  • #29
    jan222
    Level 12  
    Zawór wyczyszczoni zamontowany i odpalenie a tu auto ma dziś niskie obroty! Zawór po zamknięciu zgasi silnik więc nieszczelności w ukł. dolotowym można by wykluczyć. Może to jeszcze czujnik temp. zacina się lub coś takiego lub zawory dodam, że miałem regulowane przed 30k tyś i to w serwisie ponieważ po zerwaniu paska rozżądu padły 3 zawory, ale było wszystko git! Przerwy po ustawieniu są zapewne większe niż te które były na benzynie gdyż słychać dość głośno pracę zaworów! Ponoć na gazie tak ma być lepjej i fakt było OK! Jednak może już czas najwyższy wyregulować ponownie??? czy to może mieć wpływ (raczej gdy są luzy zbyt małe to jest źle)??? Dodam, że auto pracuje równo beż większych drgań silnika i pruchnięć z tłumnika (jak to wyglądało przed regulacją zaworów).

    pozdr.
  • #30
    jan222
    Level 12  
    A może to jakaś nieszczelność w reduktorze gazu lub gdzieś na zaworach gazowych. Zauwazyłem, że na samym paliwie jest dobrze, ale już gdy auto pracuje na gazie i przed zgaszeniem "pyknę" benz. zostawię na min. 3 min i odpalam na benz. (lub też na gazie bez różnicy) auto zapali i zgaśnie!!! Powtarzam, że na samej benz. tego nie ma!!! Problem mam od ok 2-3 m-cy. Gazownik powiedział, że to nie możliwe i reduktor nie wymaga regeneracji ani czyszczenia (cytuje "bo tam nie ma zaworków"). Przypominam, że na gazie zrobiłem 90 tys km. Aha a czy sam mikser może się zanieczyścić???

    pozdrawiam