Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW CC - Chińskie radio i przeprogramowanie CAN (lub androida?)

djmaro21 28 Aug 2022 07:54 3582 21
  • #1
    djmaro21
    Level 10  
    JunSUN V1 - takie cudo zamontowałem.
    Problem jest ze sterowaniem z kierownicy.
    Po CANIE radio uruchamia Bluetooth po naciśnięciu przycisku odbierania połączenia na kierownicy.
    Czy ktoś wie, jak można w Androidzie zmienić to ustawienie lub generalnie przemapować przyciski?

    Oczywiście chińczyk posiada aplikacje do przemapowania przycisków, ale ona nie działa nawet po podpięciu Key1 i Key 2.
  • #2
    60jarek
    Level 27  
    djmaro21 wrote:
    Oczywiście chińczyk posiada aplikacje do przemapowania przycisków, ale ona nie działa nawet po podpięciu Key1 i Key 2.

    Działa tylko ja za pewne nieprawidłowo obsługujesz.
    djmaro21 wrote:
    Po CANIE radio uruchamia Bluetooth po naciśnięciu przycisku odbierania połączenia na kierownicy.

    Nic z tego nie rozumiem co napisałeś.

    Radio jak ma prawidłowo podłączone sterowanie do zacisków K1 K2, bez problemu zmieniasz przyporządkowanie poszczególnych przycisków w sterowaniu, zmian dokonujesz w menu radia.
    Nie wspomnę że w nadajniku sterowania czasami trzeba wyjąć folie z pod baterii co zabezpiecza ja na czas transportu.
    Wchodzisz w menu radia ustawienia fabryczne i zmieniasz przyporządkowanie funkcji pod przyciski, zapewne nie masz kodu do wejścia w menu radia - zgłoś się do sprzedawcy.
    Wybierasz ikonę funkcji przytrzymujesz ją na chwile(aż zmieni kolor), następnie wciskasz wybrany przycisk sterowania (ikonka zmienia status kolor na ok) -tak postępujesz dalej z poszczególnymi funkcjami przyciskami.
  • #3
    djmaro21
    Level 10  
    Dobra:) To napisze inaczej.
    Gość (serwisant), który mi to radio montował, dostał ode mnie schemat podłączenia Key 1 i Key 2.
    (W załączeniu ten schemat).
    Powiedział, że łączył key 1 i 2 zgodnie ze schematem i aplikacja do przeprogramowania nie widzi tego połączenia.

    On stwierdził, że to co teraz robi kierownica idzie po 32 bitowych ramkach, a nie po rezystancji i jeżeli chce zmienić zachowanie przycisków a KEY 1 i KEY 2 nie chce działać, to trzeba by było się bawić z ramkami, a on tego nie robi.

    Więc skoro cabus radia bez key 1 i key 2 "wie", że na przycisku odbierania połączenia ma Bluetooth (czyli, gdzieś to jest już zaprogramowane), to jak to zmienić? Co wyedytować? Gdzie? Czy potrzeba mieć roota do radia? No przecież skądś ta informacja o zachowaniu się bierze.

    Oczywiście w opcjach specjalnych po kodzie 8878, wybrany jest moduł CAN dla VW i to tam "chyba" musi być to zachowanie przycisków wpisane, ale tego się nie edytuje? Cały czas mówimy o CAN, a nie o rezystancji KEY 1 i Key 2.
  • #4
    60jarek
    Level 27  
    1. Czy radio reaguje na sterowanie jaki kol wiek przycisk?

    Can nie ma nic wspólnego ze sterowaniem kierownicy.
    Can ci krzyczy bo nie podłączył prawidłowo radia do magistrali Can auta -czasami do tego trzeba zastosować dodatkowy moduł.
    Na razie zajmijmy się sterowaniem.

    Zapewne masz sterowanie po BT -co to oznacza? oznacza to że nadajnik jaki znajduje się na kierownicy komunikuje się z odbiornikiem podłączonym do radia po BT, odbiornik jest połączony za pomocą K1 i K2 do radia.
  • #5
    djmaro21
    Level 10  
    60jarek wrote:
    1. Czy radio reaguje na sterowanie jaki kol wiek przycisk?


    Oczywiście! Na wszystkie!
    Jest w pełni współpracujące z tym chińskim canboxem. Obecnie jest wybrany normalnie w ustawieniach mój samochód VW.
    Wszystko działa, poza tym, że nie zgadzam się z narzuconym w tym ustawieniu jednym przyciskiem. Domyślnym wchodzeniem w Bluetooth po naciśnięciu przycisku słuchawki. I właśnie to chce zmienić.

    Po prostu Chińczycy w tym swoim ustawieniu wstępnym dla VW wyszli z założenia, że i tak każdy będzie parował telefon z radiem. No to się pomylili, bo nie każdy, a już na pewno nie ten, co kupił radio z LTE.

    I jak to zmienić? Jak napisać "customową" obsługę kierownicy po CAN, by ją wgrać do radia i wybrać? Albo jak to zmienić inaczej?
    Jeżeli Can z tym nie ma nic wspólnego, to jak zmienić i gdzie wywołanie bluetooth na "odbieranie" połączenia?
  • #6
    60jarek
    Level 27  
    Przyporządkowanie przycisków sterowania do radia zmienia się w menu radia w ustawieniach.
    Znajdź w menu ustawienia przycisków kierownicy i je zmień to są ikonki z funkcjami i wtedy dowolnie przyporządkowujesz funkcje pod klawisze sterowania.
    Przykładowe zdjęcie menu z ustawianiem tych funkcji:
    VW CC - Chińskie radio i przeprogramowanie CAN (lub androida?)
    Rozumiem ze teraz masz dodatkowe sterowanie zamontowane na kierownicy (nadajnik).
  • #7
    djmaro21
    Level 10  
    60jarek wrote:
    Przyporządkowanie przycisków sterowania do radia zmienia się w menu radia w ustawieniach.
    Znajdź w menu ustawienia przycisków kierownicy i je zmień to są ikonki z funkcjami i wtedy dowolnie przyporządkowujesz funkcje pod klawisze sterowania. Za chwile poszukam zdjęcia.

    Rozumiem ze teraz masz dodatkowe sterowanie zamontowane na kierownicy (nadajnik).


    Nie wiem co to jest nadajnik na kierownicy? Ja mam oryginalne sterowanie na kierownicy, żadnych nadajników extra.

    Ikonki z funkcjami o których mówisz, chyba działają po key 1 i key 2. To podłączenie po rezystancji nie działa u mnie.
    Nagram Ci filmik na YT to wszystko zobaczysz:)
    Dzięki!
  • #8
    60jarek
    Level 27  
    Żeby oryginalne sterowanie kierownicy działało poprawnie z radiem chińskim, musi to być radio dedykowane dla danego modelu auta
    -zapewne stad twoje problemy.

    Twierdzisz że oryginalne sterowanie kierownicy z tym radiem działa tylko nie pasuje ci układ przyporządkowanych funkcji do przycisków.
    Skoro tak to teraz pytanie jak jest podłączone w aucie -po Can czy K1 k2.
    Co to za auto? -po tym dojdziemy co jest grane.

    Ja cały czas opisuję sterowanie po K1 k2.
    Tak to mniej więcej zbudowane K1 czy K2 -to jest podobne do tego co masz w aucie, chińczyk do swoich radii przewiduje osobny moduł do sterowania który montuje się na kierownicy :
    VW CC - Chińskie radio i przeprogramowanie CAN (lub androida?)

    Wniosek z tego że u ciebie podłączono sterowanie oryginalne kierownicy do chińskiego radia. Czy to radio dedykowane?
  • #9
    djmaro21
    Level 10  
    60jarek wrote:
    Żeby oryginalne sterowanie kierownicy działało poprawnie z radiem chińskim, musi to być radio dedykowane dla danego modelu auta
    -zapewne stad twoje problemy.


    Dedykowane to znaczy radio uniwersalne, gdzie chićńzyk pisząc, że to jest do VW wsadza komplet wtyczek pasujących do VW, a jak pisze, że do Mercedesa to daje to samo radio z kompletem wtyczek do Mercedesa.

    Następnie w ustawieniach radia, w dziale canbus masz do wyboru 500 samochodów, od Zaporożca po Bentleya.
    Tam wybierasz jak ma się zachochoywać canbox od chińczyka.

    Ja wybrałem VW. Wszystko działa.
    KEY 1 i Key 2 NIE JEST podłączony, a wszystko działa. Właśnie dlatego działa, że jakbym wybrał w ustawieniach Mercedesa, to by nie wiedział i nie widział, co ma zrobić z przyciskami na kierownicy (jak interpretować ramki).

    On wie, ale nie do końca dobrze. Reprogramowanie po aplikacji jest niemożliwe z uwagi na brak KEY 1 i KEY 2 oraz tego, że i tak podłączone nie działa po rezystancji. To oczym mówisz, to programowanie aplikacją działa po rezystancji i na tym polega problem.

    Wracamy do punktu wyjścia.
    1. Jak wyedytować wybranego "VW" z predefinicji 500 modeli samochodów?
    2. Jeżeli się nie da wyedytować kodu, to jak i gdzie dograć nowy?

    Film i tak nagram i wrzuce:)
  • #10
    60jarek
    Level 27  
    djmaro21 wrote:
    Wracamy do punktu wyjścia.

    Gdybyś kupił radio dedykowane po za tym co napisałeś jak się dobiera, to byś nie miał problemów ze sterowaniem.

    Co za auto masz po za tym że VW? - to ważne czy auto realizuje sterowanie kierownicy po Can czy po K1 K2.
    Jeśli po Can to masz duży problem.

    Jak jest radio dedykowane to wszystko działa od razu i pasuje jak dobierasz pierwszego chińczyka z brzegu to potem problem.

    Zamieściłeś schemat podłączenia swego radia, a tam jasno wynika ze potrzebuje modułu do sterowania dodatkowego po K1 K2,a nie tego oryginalnego z auta.

    Układ kierownicy oryginalny -rożni się od tego sterowania co sprzedaje chińczyk -dlatego dziwie się ze sterowanie u ciebie działa?Niektórzy go przerabiają -ale skórka nie warta wyprawki.
  • #12
    60jarek
    Level 27  
    Ok to teraz wiadomo o co chodzi.
    Niestety pozostaje ci metoda prób i błędów w doborze wyborze odpowiedniego sterowania w menu auta.
    Ja nie mogłem dobrać sterowania Can do auta zeby pracował poprawnie -taki soft w radiu do d..
    U ciebie można jedynie poszukać ustawienia komunikacji Can i spróbować dobrać inny protokół transmisji z autem -czasami od innego modelu auta. Niektóre radia maja ustawienia w menu co ma radio robić po wybraniu danej funkcji, tak mam w Androidzie 9 w jednym z radiu. Np mogę ustawić że jak nacisnę hamulec to wybierze mi obraz z kamery lub coś innego.
    W innych radiach tego nie spotkałem -rola chińskich programistów -zgłoś problem sprzedawcy -wbrew pozorom potrafią dosłać nowe oprogramowanie do radia, lub powie gdzie to ustawić w menu.
    Wybierasz inny protokół komunikacji po Can i mozliwości radia się zmieniają. (nawet wybierasz inny model auta i od razu inne możliwości)
    Pozostaje metoda prób i błędów. To jest chińczyk.

    Dodano po 3 [minuty]:

    BT -włączasz w radiu na stałe tak samo jak WiFI. Natomiast telefon parujesz z radiem po BT.
    Telefon musi być sparowany z autem i w radiu włączone BT -inaczej ta funkcja nie działa.
    Wtedy ta funkcja słuchawki po załączeniu zadziała automatycznie.
  • #13
    djmaro21
    Level 10  
    Stary, ja nie po to kupowałem radio z LTE i wsadzałem tam karte sim z moim numerem telefonu, żeby ponownie pchać się w to co miałem od lat, czyli parowanie telefonu z BT radia:)
    Właśnie chciałem się odciąć od noszenia telefonu, a mieć wszystko jakbym go miał przy sobie.

    To jest chore.
    Skoro chińczyk umiał "zakodować" 500 preselekcji zachowania kierownicy, to jaki problem dać tam "EDIT" i pozwolić użytkownikowi przypisać kod ramki przycisku do danej aplikacji czy funkcji?
    Czy to jest aż tak kosmiczna technologia programistyczna, że tylko chińczyk może to na etapie preselekcji zrobić?
    Czy tu ktoś na forum próbował to zmienić od strony androida?
    No wierzyć mi się nie chce, że w 21 wieku wszyscy jadą na KEY`ch (i to zakładając, że działają) lub akceptują brak customizacji na zasadzie "no trudno":D

    Zabawka w zgadywankę od Syrenki po Ferrami z resetami radia co każdą zmianę to będzie tydzień siedzenia przy radiu.
    To wole sobie w totolotka pograć.

    Przecież "my friend" w życiu nie będzie dla mnie pisał osobnej preselekcji...on chce tylko "5 star review and have a nice day my friend!":D
    Nie wierze...po prostu nie wierze:D

    Więc oficjalnie szukam kogoś, kto dobierze się do preselekcji lub stworzy dla mnie nową:) Nie ma na elektrodzie magików? Same chińczyki zostały?:)
  • #14
    tzok
    Moderator of Cars
    KEY1 i KEY2 by działały gdyby zostało podpięte bezpośrednio pod przyciski na kierownicy. Fabrycznie przyciski są podpięte pod moduł CAN - sterownik nadwozia. Ty masz do radia jeszcze chiński konwerter CAN, który wyciąga Ci z CAN ramki z tych przycisków i przesyła do radia. Nie wiem czy cyfrowo, czy czy emuluje analogowe sygnały KEY1/2.

    Nie wiem jaki masz konwerter CAN i na ile on jest programowalny. Grzebanie w sofcie bez kodu źródłowego, to nie jest 5 minut roboty.

    Przyznam, że to nietypowe podłączenie, ale to oczywiście Twoja sprawa, jak chcesz płacić za dodatkową kartę SIM. Ja tam wsiadam do auto i radio mi się łączy po BT, z telefonem, który mam w kieszeni. Nie muszę kompletnie nic robić.

    Quote:
    Jak skonfigurować elementy sterujące na kierownicy
    > Wersja WIFI 1G + 16G/2G + 32G
    Ustawienie-informacje o samochodzie-SWC-najpierw kliknij clearall --- następnie kliknij ikony, gdy miga, naciśnij przycisk na kierownicy, aby dopasować ikonę. Po udanym nauce zmieni kolor
    > Wersja 4G + 64G
    Ustawienie-genaral-ustawienie kierownicy
    Proszę nacisnąć przycisk na kierownicy, a jednocześnie kliknij przycisk na ekranie, aby dopasować, zmieni kolor po dopasowaniu.
    Uwaga: jeśli twoje zamówienie jest dostarczane z canbus, przejdź do konfiguracji typu canbus, a następnie przycisk może działać, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta, aby uzyskać pomoc.
  • #15
    djmaro21
    Level 10  
    tzok wrote:
    KEY1 i KEY2 by działały gdyby zostało podpięte bezpośrednio pod przyciski na kierownicy. Fabrycznie przyciski są podpięte pod moduł CAN - sterownik nadwozia. Ty masz do radia jeszcze chiński konwerter CAN, który wyciąga Ci z CAN ramki z tych przycisków i przesyła do radia. Nie wiem czy cyfrowo, czy czy emuluje analogowe sygnały KEY1/2.

    Nie wiem jaki masz konwerter CAN i na ile on jest programowalny. Grzebanie w sofcie bez kodu źródłowego, to nie jest 5 minut roboty.

    Przyznam, że to nietypowe podłączenie, ale to oczywiście Twoja sprawa, jak chcesz płacić za dodatkową kartę SIM. Ja tam wsiadam do auto i radio mi się łączy po BT, z telefonem, który mam w kieszeni. Nie muszę kompletnie nic robić.

    Quote:
    Jak skonfigurować elementy sterujące na kierownicy
    > Wersja WIFI 1G + 16G/2G + 32G
    Ustawienie-informacje o samochodzie-SWC-najpierw kliknij clearall --- następnie kliknij ikony, gdy miga, naciśnij przycisk na kierownicy, aby dopasować ikonę. Po udanym nauce zmieni kolor
    > Wersja 4G + 64G
    Ustawienie-genaral-ustawienie kierownicy
    Proszę nacisnąć przycisk na kierownicy, a jednocześnie kliknij przycisk na ekranie, aby dopasować, zmieni kolor po dopasowaniu.
    Uwaga: jeśli twoje zamówienie jest dostarczane z canbus, przejdź do konfiguracji typu canbus, a następnie przycisk może działać, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta, aby uzyskać pomoc.


    Hejka:)
    Mam FLEX Orange, klona mojej karty sim, ten sam numer, ten sam pakiet. Za nic nie płacę EXTRA. Mam po prostu klon numeru-bezpłatnie.
    Rozwiązanie parowaniem BT miałem od 10 lat. Za dużo jak dla mnie ma wad, aby w tym tkwić (oczywiście to wady subiektywne).

    Konwenter CAN od chińczyka musi być programowalny, skoro chińczyki zrobiły 500 preselekcji do tego.
    Jednakże nie dali możliwości "edycji" ani "importu" niczego innego.

    Na tym polega problem, tak naprawdę na edycji tego, co zrobili chińczyki w ramach "Volkswagen RZC".
    Gdybym miał roota i dostał sie do tego Volkswagen RZC (wiedział, gdzie to siedzi), to myślę, że z magikami stąd byśmy to ogarnęli.
    Chodzi tylko o zmianę reakcji na poziomie aplikacji. To ustawienie "VW RZC" decyduje, co się otworzy na konkretnej ramce (tak na logikę).
    Chińczyki dali BT na słuchawce, do wersji z LTE i są zadowoleni:) No prze chińczyki:)
  • #16
    60jarek
    Level 27  
    Instrukcja to podstawa, napisali wyraźnie.
    Niech zrobi próbę z telefonem osobno niż karta sim w radiu i się przekona czy to działa z innym telefonem.
    Obawiam się że magików których szuka autor tematu znajdzie w Chinach.
    Wbrew pozorom te "maj frend" często służą rzeczową poradą nieraz się przekonałem.
  • #17
    djmaro21
    Level 10  
    60jarek wrote:
    Instrukcja to podstawa, napisali wyraźnie.
    Niech zrobi próbę z telefonem osobno niż karta sim w radiu i się przekona czy to działa z innym telefonem.
    Obawiam się że magików których szuka autor tematu znajdzie w Chinach.
    Wbrew pozorom te "maj frend" często służą rzeczową poradą nieraz się przekonałem.


    To ci pokaże fachowość obsługi:)
    Jak kupiłem to radio, to chciałem podpiąć oryginalną kamere cofania, a nie ich jedynie słuszne chińskie cudo.
    Odpisali, że się nie da.
    Magik z mojego miasta, kupił moduł RGB to CVBS i udowodnił chińczykom, że jednak się da.

    Potem pytam chińczyków, jak mam podpiąć oryginalną antenę GPS, a nie ich chiński wynalazek?
    - Nie da się.
    Ten sam magik założył przejściówkę FAKRA - SMA i jakoś się dało.

    Pytam ich, jak wgrać LOGO VW do bootloadera, bo są wszystkie marki (mają wgrane loga), ale VW nie ma:)
    - Ich odpowiedz była powalająca. Nie można wgrać NIC nowego bo narusza to prawa autorskie.
    Czyli to co już wgrali (Mercedesy, Audi, Toyote itp) nie narusza praw, ale VW narusza i dlatego go nie wgrali w chinach:D

    Teraz będziemy się nawalać z CAN`em...nie no spoko, napisze:D
  • #18
    tzok
    Moderator of Cars
    djmaro21 wrote:
    Konwenter CAN od chińczyka musi być programowalny, skoro chińczyki zrobiły 500 preselekcji do tego.
    Na etapie produkcji - na pewno, ale w formie jakiej jest dostarczany do klienta, już niekoniecznie. To niestety częsta praktyka w chińskich wyrobach. W najlepszym razie pamięć zabezpieczona przed odczytem, a czasem i OTP.

    Do wypróbowania masz właściwie dwie opcje Volkswagen i Volkswagen MQB... może głupie pytanie, ale czy to radio potrafi w ogóle obsługiwać rozmowy telefoniczne przez wbudowany moduł 4G? Może mieć moduł LTE typu "data only" i on obsłuży dostęp do Internetu, ale rozmowy tylko po BT. Z opisu na stronie wynika właśnie, że moduł 4G w tym radiu jest przeznaczony wyłącznie do połączenia z Internetem (4G NET, nie ma ani słowa o module GSM/Voice)...

    Quote:
    What is the difference between WiFi and 4G version?
    The device have navigator, play music, help park function, etc.However, in order to connect the radio to the Internet, you will need to use your smartphone as a modem. Therefore, for those car owners who actively use the Internet when traveling, we recommend purchasing a device with 4G. Since if all the time keep the phone in modem mode, it will quickly discharge.

    Czyli, że moduł 4G NET jest po to, żeby nie trzeba było udostępniać internetu ze smartfona po WiFi, co powoduje szybkie rozładowywanie baterii.
  • #19
    djmaro21
    Level 10  
    @tzok
    Aaaa no to proszę bardzo, oto wkleiłeś kolejny dowód niekompetencji producenta;)
    Oni po prostu nie wiedzą, co produkują. Serio, nie ironicznie.

    Gdybym ja doczytał to, co Ty napisałeś odnoście działania telefonu, to bym tego radia nie kupił!

    Oczywiście, że działa telefon!
    Tam działa wszystko od telewizji, radia, nawigacji, wybierania głosowego, facebooka i czego tylko chcesz.

    Wypróbowałem MQB oraz inne związane z VW ustawienia. Efekt jest ten sam, albo nie działa NIC, albo wszystko z blutooth na słuchawce kierownicy.
  • #20
    djmaro21
    Level 10  
    Update (w załączeniu).
    VW CC - Chińskie radio i przeprogramowanie CAN (lub androida?)
  • #21
    60jarek
    Level 27  
    Teraz przeglądam rożne tematy w VW doczytałem że starsze sterowniki Gateway potrafią robić takie psikusy -nie chcą poprawnie pracować z Can z chińskimi radiami. Sam wymieniam akurat taki sterownik na nowszy przy okazji, oraz trzeba posiadać najnowszy moduł Can Bus od "main frend".
    Może to coś rozwiąże częściowo problem.
  • #22
    kowaltom99
    Level 14  
    Mam 2 samochody z grupy VAG (Skodę i Seata), w obydwu radia z Androidem. W seacie radio ERISIN (bez modułu 4G) i w Skodzie ISUDAR z modułem 4G.
    Przycisk telefonu na kierownicy w obydwu urządzeniach uruchamia BT.
    Po prostu Myfriendy skopiowali oryginalne ustawienia komend CAN.
    Skoro w oryginalnym Radiu VW z BT przycisk słuchawki włączał BT, to w swoich urządzeniach zrobili tak samo - proste.

    W radiu ERISIN mam możliwość programowania przycisków z kierownicy, ale nie jest to dostępne w tym ogólnodostępnym Menu.
    - trzeba wejść w "Factory Settings". U mnie działa z hasłem 8888 lub 123456. Trzeba pogrzebać w ustawieniach.
    Mam możliwość zmiany przypisania przycisków.
    Spróbuj poszukać w Factory Settings.