Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Carisma 1.8 GDI - akumulator rozładowuje się po włączeniu świateł

powichrowskiadam1 04 Sep 2022 14:49 375 15
  • #1
    powichrowskiadam1
    Level 3  
    Mam mitsubishi Carisma 1.8 gdi 1998r auto zachowuje się wzorowo dopóki nie włączę świateł po włączeniu świateł po kilku minutach pada akumulator z początku myślałem że problemy z ładowaniem dałem alternator do regeneracji i okazało się że nic wymieniłem akusa na nówkę i nic ciągle ten sam problem proszę o pomoc bo już nie mam żadnych pomysłów co mu może byc

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • Helpful post
    #2
    Interval
    Level 32  
    Trzeba by zmierzyć ile prądu pobiera, sprawdzić co nadmiernie rozładowuje?
  • #3
    powichrowskiadam1
    Level 3  
    Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0
  • Helpful post
    #4
    Aleksander_01
    Level 42  
    powichrowskiadam1 wrote:
    Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0

    To jest pomiar na pracującym silniku ? Jeżeli tak to masz brak ładowania, nawet gdy alternator jest sprawny.
  • #5
    powichrowskiadam1
    Level 3  
    Czyli co patrzeć wiązge?
  • Helpful post
    #6
    Interval
    Level 32  
    Te napięcia, które podałeś, to przy wyłączonym silniku?
  • #7
    powichrowskiadam1
    Level 3  
    Pracujacym silniku na wyłączonym jest 12.6 skacze az
  • Helpful post
    #8
    Interval
    Level 32  
    Skacze do ilu?
  • #9
    powichrowskiadam1
    Level 3  
    Do 12.6 wzrasta jakwylacze silnik
  • #10
    Interval
    Level 32  
    Tzn. Tak jak wyżej kolega napisał, brak jest ładowania.
  • Helpful post
    #11
    krau
    Level 24  
    A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
  • Helpful post
    #12
    mm150
    Level 17  
    Prawdopodobnie regulator ładowania do wymiany.jeśli alternator jest w 100%sprawny.
  • Helpful post
    #13
    mczapski
    Level 39  
    powichrowskiadam1 wrote:
    Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0

    i dalej
    powichrowskiadam1 wrote:
    Pracujacym silniku na wyłączonym jest 12.6 skacze az

    Coś brakuje konsekwencji w informowaniu.
    Można skłaniać się do braku efektów pracy alternatora ale wymaga to bardziej wnikliwych pomiarów i obserwacji. Jak zachowuje się lampka kontrolna, czy sprawne bezpieczniki, jakie prądy płyną w instalacji itp? A swoją drogą jeśli nowy akumulator pada w kilka minut po włączeniu świateł to jest bardzo niedobrze. Musisz odnaleźć ponad 14 V na akumulatorze podczas pracy silnika (chociaż dla tego pojazdu może to być nieco poniżej 14 V).
  • Helpful post
    #14
    Aleksander_01
    Level 42  
    mm150 wrote:
    Prawdopodobnie regulator ładowania do wymiany.jeśli alternator jest w 100%sprawny.

    Nie pisz tak bo bym spadł z fotela, ta tak jakbyś napisał że ten człowiek jest w 100 % normalny pomimo braku nóg.
    Sprawdź napięcia na wtyczce alternatora, sprawdź bezpieczniki, sprawdź przewody do alternatora.
  • Helpful post
    #15
    mm150
    Level 17  
    Aleksander_01 wrote:
    mm150 wrote:
    Prawdopodobnie regulator ładowania do wymiany.jeśli alternator jest w 100%sprawny.

    Nie pisz tak bo bym spadł z fotela, ta tak jakbyś napisał że ten człowiek jest w 100 % normalny pomimo braku nóg.
    Sprawdź napięcia na wtyczce alternatora, sprawdź bezpieczniki, sprawdź przewody do alternatora.


    Skoro kolego Aleksander 01 dla Ciebie człowiek bez nóg jest nienormalny, to lepiej zastanów się nad sobą i nad tym co piszesz. Nie ma ludzi którzy nie popełniają w życiu błędów ale widzę że Ty za takiego się masz.
  • #16
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    powichrowskiadam1 wrote:
    z początku myślałem że problemy z ładowaniem dałem alternator do regeneracji i okazało się że nic wymieniłem akusa na nówkę i nic ciągle ten sam problem

    Napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku poniżej ~13,8V to problem z ładowaniem. Sam alternator może być sprawny a problemem mogą być skorodowane połączenia. Przy sprawnym alternatorze i akumulatorze napięcie powinno "trzymać się" w granicach 13,8-14,4V. W takim stanie jak opisujesz masz ciągle niedoładowany akumulator i stąd takie efekty.