Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl ms180 - Dusi się na wysokich obrotach, a po chwilowym przekreceniu na bok działa

Vamuss 06 Sep 2022 18:13 1089 1
  • #1
    Vamuss
    Level 5  
    Witam,
    Posiadam piłę spalinową Stihl ms180. Dawno temu padły uszczelniacze wału i piła leżała na szafce w garażu przez pare lat. Ostatnio wymieniłem w niej uszczelniacze i łożyska wału. Po tym nie chciała odpalić. Trochę pogrzebałem i w koncu wyszło że wymieniłem wężyk od paliwa, świece, filtr paliwa, filtr powietrza i gaźnik (początkowo kupiłem zestaw naprawczy gaźnika ale nadal był problem z odpaleniem). Po tych wymianach na chwilę obecną piła odpala i jakby miała chęć pracować, ale gdy zacznie się nią ciąć piła po chwili się dusi gdy doda się gazu (ale jak odpuści się gaz to na wolych obrotach pracuje) ale gdy przekręce ją na bok (nieważne czy w lewo czy w prawo) tak na pare sekund i dodam gazu to piła normalnie wchodzi na obroty i pracuje nawet jak sie ja przechyli do normalnej pozycji. To sie powtarza i tne chwile piła zaczyna sie dusic obracam na bok dodaje troche gazu i moge znowu ciać normalnie przez chwile. Wydaje mi się że jest to wina układu paliwowego. Sprawdzałem odpowietrzenie zbiornika paliwa, weżyk paliwowy czy nie jest gdzies pęknięty, próbowałem wyjmować filtr paliwa i zostawic sam wężyk, ale problem nie ustaje. Nie wiem od czego może się tak dziać. Prosze o pomoc, może ktoś miał podobny problem. Dzięki
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Różnie to bywa z nowymi gaźnikami podróbkami, bo oryginału za 250 zł na pewno nie kupiłeś. W tym przypadku trzeba gaźnik wyregulować, jeżeli to jest wersja z regulacjami (tylko bardzo stare stihele miały taką możliwość).
    Jeżeli w oryginalnym gaźniku wymieniałeś membrany, to jeśli wymieniłeś membranę pompującą na teflonową (taka żółta ceratka) to będziesz miał problem. To samo w nowej chińskiej podróbie, teflon nie wytwarza fałdy na powierzchni membrany i ta nie chce pompować paliwa tyle ile potrzeba.
    Przechylenie na bok sugeruje uszkodzenie wężyka paliwowego, albo jego nieszczelność. Oryginalne w MS170/180 pękały od paliwa.