Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 80 b2 1.6 YN - Brak wolnych obrotów na gazniku pierburg 1b

mateusztryka7 09 Sep 2022 10:29 168 6
  • #1
    mateusztryka7
    Level 2  
    Ostatnio po półdniowym postoju auto nie ma wolnych obrotów. Podejrzewam dyszę od wolnych że jest zatkana. Niestety nie mam pojecia gdzie ona jest, nigdzie nie moge znaleźc dokumentacji do tego gaźnika poza językiem rosyjskim. Proszę o podpowiedź gdzie ją znaleźć, co wyczyścić.

    Auto to 80 b2 z 79 roku 1.6 YN. Gaźnik Pierburg b1 solex z automatycznym ssaniem. Obstawiam że jest to 1B3
  • #2
    jarekgol
    Level 31  
    Tam gdzie masz elektozawór (okrągłe, z kablem, na dole) on właśnie służy do odcięcia biego jałowego, żeby dało się zgasić samochód z bardzo rozgrzanym silnikiem. Zanim je wprowadzili, zdarzało się że następował samozapłon po wyłączeniu kluczyka, coś w jak dieslu... Więc poza czyszczeniem sprawdź działanie tego zaworu.

    Ponadto sprawdź czy na ciepłym górna przepustnica jest w pełni otwarta. Ja kiedyś miałem problem w starej Jettcie, że zaworek pływaka nie domykał i potrafiło się paliwo przelać górą. Problem objawiał się przy dojazdach do skrzyżowania i na jałowym właśnie. Podczas jazdy odbiór był na tyle duży, że się nie przelewało.

    Możesz też przymknąć górną przepustnicę ręką jak występuje problem lub psiknąć jakiegoś plaka, wzbogacając sztucznie mieszankę i zobaczyć czy robi się lepiej czy gorzej.
  • #3
    mateusztryka7
    Level 2  
    Czyli rozumiem że ten zawór odcinający mozna wykrecic i sprawdzić jego działanie?
    Nad tym zaworem jest chyba dysza przykrecana od góry. Pytanie czy jej nie wykrecić i sprawdzić czy sie nie przytkało coś
  • #4
    jarekgol
    Level 31  
    Możesz podać na niego + i posłuchać czy cyka, ale tak da się wykręcić. Gdzie są dysze dokładnie to nie wiem. Może być regulacja mieszanki biegu jałowego na śrubce, ale bywała zaślepiona.
  • #5
    mateusztryka7
    Level 2  
    Witam
    Zawór działa prawidłowo. Okazało się ze dysza była zatkana. Przy okazji zanim ją zlokalizowałem to ruszyłem srubkę do regulacji niepotrzebnie i była zabawa z ustawieniem wolnych obrotów.
  • #6
    jarekgol
    Level 31  
    Czyli udało się naprawić?
  • #7
    mateusztryka7
    Level 2  
    Można tak powiedzieć bo jak dla mnie to idealnie nie jest .