Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mysz do gier - ile DPI i jakie parametry, wymiana kabla do A4Tech EVO Laser X760

Calm8 11 Sep 2022 04:44 291 17
Diolut
  • #1
    Calm8
    Level 7  
    Witam. Używałem myszy A4Tech EVO XGame Laser Oscar X760 Blue Fire USB, ale kabel się uszkodził m.in. ze starości - ewentualnie poproszę też o informacje lub link do kupna kompatybilnego kabla do tej myszki, to go wymienię (do zwykłego klikania, bo podczas grania to ta myszka mnie raczej spowalnia). Według informacji ta myszka miała 3600 DPI, ale zmniejszałem czułość przyciskiem w myszce na mniejszą, bo tak mi było wygodniej i lepiej mi się w ten sposób grało, W związku z tym mam pytanie, czy duża czułość DPI w nowych myszkach gamingowych nie przeszkadza graczom, bo z tego co widziałem najnowsze mają czułość od 12.000 DPI w górę, a czytałem, że do gier wystarczy 400-800 DPI?
    Na jakie prametry w myszce powinienem zwrócić uwagę, aby lepiej mi się grało?
    Czy szybciej się klika w myszcze z typem chwytu claw grip niż w mysze z typem chwytu palm grip lub fingertrip?
    Poproszę o jakieś propozycje dobrych myszek do gier bez granic budżetowych, aczkolwiek oczywiście stosunek jakości do ceny jest zawsze ważnym wyznacznikiem ;)
  • Diolut
  • #2
    Tomek_Krecik
    Level 22  
    SteelSeries Sensei Ten.
    18000 dpi używam do grania w COD Vanguard i assasin Valhalla.
    Różnica jest ogromna względem tanich myszek.
    Różnica w cenie między średniakiem a najdroższym gryzoniem to 100zł.

    Oczywiście pomijam tu "kombajny" za ~500zł bo tego nigdy nie wykorzystasz.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Poza tym ciężko jest tutaj opisać czy dana myszka będzie dobra dla Ciebie.
    Przede wszystkim mysz musi być wygodna.
  • #3
    Calm8
    Level 7  
    Tomek_Krecik wrote:
    SteelSeries Sensei Ten.
    18000 dpi używam do grania w COD Vanguard i assasin Valhalla.
    Różnica jest ogromna względem tanich myszek.
    Różnica w cenie między średniakiem a najdroższym gryzoniem to 100zł.

    Oczywiście pomijam tu "kombajny" za ~500zł bo tego nigdy nie wykorzystasz.

    Czy ta myszka ma zmianę DPI przyciskiem na myszce? Nie ma takiej informacji, a wydaje mi się, że 18000 DPI może okazać się dla mnie zbyt dużą czułością.

    Tomek_Krecik wrote:
    SteelSeries Sensei Ten.
    18000 dpi używam do grania w COD Vanguard i assasin Valhalla.
    Różnica jest ogromna względem tanich myszek.
    Różnica w cenie między średniakiem a najdroższym gryzoniem to 100zł.


    Nie jest zbyt szybka myszka z 18000 DPI? Dla mnie przy ustawieniu na 3600 DPI kursor myszy zbyt szybko/daleko się przesuwał. Minimalny ruch dłoni przesuwający bardzo daleko kursor myszy jest dla Ciebie lepszym rozwiązaniem podczas gry, czy jest jeszcze coś, co wpływa na wybór myszki z większą czułością DPI?

    Tomek_Krecik wrote:
    Oczywiście pomijam tu "kombajny" za ~500zł bo tego nigdy nie wykorzystasz.

    Nigdy nie mów nigdy :p Zacząłem uczyć się grać w grę, w której jest kilkadziesiąt różnych kombinacji przycisków, ale zaprogramowanie w myszce 2-3 najczęściej używanych będzie już na spory plus i raczej może być wystarczające, bo podczas gry będę też używał klawiatury ;)
  • Helpful post
    #4
    woodpecker0
    Level 20  
    Moje doświadczenia z DPI:
    Wątpię, żeby dało się sprawnie celować w strzelankach przy używaniu DPI rzędu 10-20 tysięcy, przecież wtedy obrót gracza dookoła to chyba ruch na pół centymetra na podkładce. :) Z tego co kojarzę grając jako snajper ludzie często przy celowaniu używają DPI rzędu 400.
    Mój Nightsword od Corsair'a ma chyba maks 18000DPI, ale ja używam 800 - 1200 - 2800 (zależnie od trybu - są przyciski od tego), więcej osobiście nie dałbym rady. Czy w czasie korzystania z przeglądarki czy grając w gry używam tej najniższej (chociaż to pewnie kwestia przyzwyczajenia i czy 800 czy przykładowo 600 bądź 1200 nie zrobiłoby kosmicznie dużej różnicy), te ustawione 2800 używałem do tej pory CHYBA TYLKO przy sterowaniu helikopterami w Far Cry 6 bo inaczej z jakiegoś powodu ciężko było obrócić kamerę i to niezależnie od długości podkładki - innego zastosowania dla wyższych wartości DPI nie pamiętam. Znaczy zależy trochę od gry i warto jest mieć możliwość łatwego przełączania tej wartości pomiędzy kilkoma wartościami, ale w przypadku moim czy kilku znajomych (o których wiem) większe wartości nie mają racji bytu, osobiście nic mi nie wiadomo, żeby ktoś kogo znam używał więcej niż około 3600.

    Calm8 wrote:
    Na jakie parametry w myszce powinienem zwrócić uwagę, aby lepiej mi się grało?

    Parametry... ciężko mi powiedzieć. :P Dobrze jest poczytać recenzje konkretnych myszek dot. sensora itp.
    Zależy czego potrzebujesz, przykładowo - zawsze mi się podobały myszki pokroju Razer Naga/Corsair Scimitar - te z kilkunastoma przyciskami pod kciukiem, sporo rzeczy by można pod to przypisać, pewnie w nie jednej grze by to pomogło, ale przez mój dosyć "pewny" chwyt (albo i wręcz ścisk) myszy wciskałbym te przyciski zupełnie omyłkowo.

    Calm8 wrote:
    Czy szybciej się klika w myszce z typem chwytu claw grip niż w myszce z typem chwytu palm grip lub fingertrip?
    Poproszę o jakieś propozycje dobrych myszek do gier bez granic budżetowych, aczkolwiek oczywiście stosunek jakości do ceny jest zawsze ważnym wyznacznikiem ;)

    Nie kojarzę, żeby wciskanie czy poruszanie myszką zleżało od chwytu, po prostu każdy trzyma mysz na swój sposób i chyba każdy jakoś daje radę dobrze grać/korzystać z myszki.

    Na pewno powinieneś zwrócić uwagę na rozmiar i na kształt myszy - już piszę dlaczego.
    Niedawno zaczęła umierać moja ukochana Corsair Sabre RGB (to nie jest ta sama Sabre która obecnie jest w sprzedaży tylko ta: CH-9303011-EU), ostatecznie wymiana kabla pomogła na jej dolegliwości, ale zdążyłem już kupić nową. Naprawdę super korzystało mi się z tej myszki, przy zmianie na nową pojawiły się jednak problemy. Zakupiona Corsair Ironclaw okazała się po prostu za duża na moją rękę i zupełnie niewygodna, serio po godzinie spędzonej w przeglądarce (a co dopiero w grze) aż mi ręka drętwiała. W prawdzie mysz w specyfikacji była opisywana pod dużą dłoń, a Sabre pod średnią, ale myślałem, że jakoś to przeżyje... jednak nie. Kształt też zrobił swoje, bo mysz była dużo bardziej przystosowana pod inny chwyt niż mój (moja dłoń układa się w chwyt claw, obie te myszki są przeznaczone według specyfikacji pod chwyt palm, więc myślałem, że jakoś to będzie, ale jednak nie), dlatego może być warto przejść się do sklepu pokroju RTV euro AGD/Media markt/Media Expert itp. żeby sobie posmyrać co tam mają na stanie. :P

    A co do wyboru konkretnej myszki... zależy trochę od twoich preferencji mi bardzo zależy na tym, żeby nie mieć 10 róznych programów wrzuconych w autostart, więc staram się trzymać przy jednej firmie - klawiatura Corsair, mysz Coirsair, jakbym kupował jakieś słuchawki (na przykład z jakimś podświetleniem) pewnie też by padło na Corsair bo wszelka konfiguracja podświetlenia, DPI, makr itp. jest potem w tylko jednym programie działającym w tle.
  • #5
    Calm8
    Level 7  
    woodpecker0 wrote:
    Nie kojarzę, żeby wciskanie czy poruszanie myszką zleżało od chwytu, po prostu każdy trzyma mysz na swój sposób i chyba każdy jakoś daje radę dobrze grać/korzystać z myszki.

    Łoho, widzę, że potrafisz się rozpisać nie gorzej ode mnie :p Co do chwytu myszki, a dokładnie samego klikania, to wydaje mi się, że klikanie palcami od góry będzie trochę szybsze, niż gdy palce leżą na całym przycisku, czyli chwyt claw grip będzie lepszym/szybszym rozwiązaniem, ale piszę to teoretycznie, wszystko zależy od osoby i preferencji.

    woodpecker0 wrote:
    Zakupiona Corsair Ironclaw okazała się po prostu za duża na moją rękę i zupełnie niewygodna, serio po godzinie spędzonej w przeglądarce (a co dopiero w grze) aż mi ręka drętwiała. W prawdzie mysz w specyfikacji była opisywana pod dużą dłoń, a Sabre pod średnią, ale myślałem, że jakoś to przeżyje... jednak nie. Kształt też zrobił swoje, bo mysz była dużo bardziej przystosowana pod inny chwyt niż mój (moja dłoń układa się w chwyt claw, obie te myszki są przeznaczone według specyfikacji pod chwyt palm, więc myślałem, że jakoś to będzie, ale jednak nie), dlatego może być warto przejść się do sklepu pokroju RTV euro AGD/Media markt/Media Expert itp. żeby sobie posmyrać co tam mają na stanie. :P

    Myszki pod dużą dłoń dla mnie też odpadają. Myszka ma być taka - w sam raz ;)
    Dzięki za pomoc, na pewno skorzystam z Twojego doświadczenia ;)
  • #6
    dt1
    Admin of Computers group
    Calm8 wrote:
    Używałem myszy A4Tech EVO XGame Laser Oscar X760 Blue Fire USB, ale kabel się uszkodził m.in. ze starości - ewentualnie poproszę też o informacje lub link do kupna kompatybilnego kabla do tej myszki,


    Witaj.
    Cały się uszkodził, czy jedynie przy myszy, gdzie jest wyginany? Jeśli przy myszy, to możesz go obciąć i skorzystać ponownie z niego. Kilka centymetrów mniej nie powinno za bardzo przeszkadzać, a na ogół były to przewody rozsądnej jakości.

    Oczywiście możesz użyć dowolnego przewodu USB (na przykład kupić przedłużacz, przewód do ładowania telefonu, czy cokolwiek innego mającego z jednej strony wtyk USB-A), ściąć wtyk na drugim końcu i wlutować cztery przewody do elektroniki myszy.

    Co do DPI czy CPI - to nie jest to jedyny parametr, na który warto zwrócić uwagę. I ekstremalne wartości tego parametru też warto przemyśleć, szczególnie jeśli selekcją na myszy obniżasz sobie DPI/CPI, bo mysz za szybko przesuwa kursor :)

    Zanim zaczniemy dopłacać do myszy mających rozdzielczość 100 tysięcy CPI, warto sobie uzmysłowić, że większość graczy (nawet profesjonalnych) zwykle stosuje ustawienia w granicach 800 CPI, rzadko nieco wyżej.

    Jest natomiast o wiele więcej parametrów, na które warto zwrócić uwagę. Pomijając fizyczne właściwości (rozmiar, kształt, masa - te trzeba dopasować, aby było wygodnie). Ja mam dość niewielką dłoń, ale na przykład moją ulubioną myszą (mam ją już ponad 15 lat, wymieniałem jedynie przyciski) jest dość duża mysz Logitech MX518 gen 1.

    Warto popatrzeć, czym różnią się zastosowane w myszach sensory. Jak szybkie odświeżanie (polling rate) jest możliwe? Jakie przyspieszenie jest w stanie taki sensor śledzić (czy przy szybszym ruchu nie będzie przekłamań)? Przy jakiej maksymalnej prędkości taki sensor działa jeszcze prawidłowo? Parametr LOD (Lift off distance) - jak wysoko trzeba podnieść mysz, żeby przestała śledzić podłoże (to też istotne, czasem chce się przesunąć mysz, ale nie kursor/pozycję w grze)? Lepszy będzie czujnik laserowy, czy LEDowy (i to nie jest wcale oczywiste, jak by się mogło zdawać)? Niektóre produkty mają wprowadzone dodatkowe "usprawnienia", dla niektórych będzie to wada (wygładzanie ruchu, angle snapping, itd). Są też różne wady sensorów, jedne będą nam mniej przeszkadzać, inne bardziej, jeszcze inne wcale.

    Warto mimo wszystko przeczytać:
    https://sensor.fyi/info/
    https://thegamingsetup.com/gaming-mouse/buying-guides/flawless-mouse-sensor-list


    Oczywiście wszelkie czytanie recenzji ma mniejszy sens niż godzina użytkowania takiej myszy.
  • #7
    woodpecker0
    Level 20  
    Calm8 wrote:
    Łoho, widzę, że potrafisz się rozpisać nie gorzej ode mnie :p

    Heh, nie planowałem takiego długiego wywodu, ale poruszyłem kilka kwestii i wolałem to dobrze ubrać w słowa, żeby nie było ewentualnych niedomówień. :D Chociaż pisanie takich długich wiadomości bywa czasami kłopotliwe, już chyba 2 razy mi się zdarzyło, ze nie zdążyłem wysłać wiadomości, bo ktoś zamknął temat. xD
    Calm8 wrote:
    Myszki pod dużą dłoń dla mnie też odpadają. Myszka ma być taka - w sam raz ;)

    Teraz też już to wiem, ale... Sabre RGB według opisu jest pod chwyt palm, a mi się przez dobrych kilka lat korzystało bardzo dobrze trzymając inaczej, więc myślałem, że i opis dotyczący rozmiaru dłoni nie jest aż taki ważny... a jednak.

    Ogólnie co do wyboru (jeśli będziesz szukał nowej/innej zamiast wymienić kabelek) powinieneś określić jakiś budżet. Łatwiej jest wtedy odrzucić pewne opcje - jako, że lubię firmę ASUS myślałem nad jakąś myszką od nich, ale jak zobaczyłem ceny niektórych modeli to stwierdziłem, że nie tędy droga.
    Kwestia oprogramowania stricte od jednej firmy dla wszystkich urządzeń też może być ważna.
    I serio dobrze jest móc wypróbować jakąś myszkę. Przytrzymanie gryzonia przez góra 5 minut na wystawie w sklepie to może nie najlepsza opcja, ale lepiej taka niż żadna. Początkowo (patrząc na zdjęcia w Internecie) obecnie posiadaną Nightsword odrzuciłem! Chociażby z uwagi na podpórkę pod kciuk, wydawało mi się to głupie i nie potrzebne, ale ostatecznie okazała się bardzo wygodna. Przycisk "snajper" w okolicach kciuka zmniejszający na czas jego trzymania DPI też wydawał mi się zupełnie niepotrzebny i... tak w gruncie rzeczy jest, grając od czasu do czasu w Battlefielda jeszcze nigdy go nie użyłem, ale co ważne jest tak umiejscowiony, że przynajmniej przy mojej dłoni łatwo go użyć, ale jednocześnie nie przeszkadza i nie wciska się go omyłkowo.

    I znowu ściana tekstu... lepiej wezmę się za jakąś robotę, bo dt1 też dobrze mówi. :P
  • #8
    Tomek_Krecik
    Level 22  
    @Calm8 oczywiście że jest guziczek do zmiany.

    Tak macie rację 18000 ciut za dużo mam jeden stopień mniej, nie pamiętam w tej chwili, oczywiście jest do każdej myszki oprogramowanie i można wręcz idealnie dopasować "pod siebie" każdy z parametrów.
  • #9
    Calm8
    Level 7  
    dt1 wrote:

    Witaj.
    Cały się uszkodził, czy jedynie przy myszy, gdzie jest wyginany? Jeśli przy myszy, to możesz go obciąć i skorzystać ponownie z niego. Kilka centymetrów mniej nie powinno za bardzo przeszkadzać, a na ogół były to przewody rozsądnej jakości.

    Kabel przestał działać jedynie przy myszy, ale był już poklejony czarną taśmą, bo cały czarny plastik pokrywający kabel zaczął pękać ze starości i zostawała tylko srebrna otulina. Wolałbym wymienić cały kabel. W środku myszki jest kostka, która wpina się do płytki myszki. W środku kabla jest 5 przewodów: biały, czerwony, zielony, czarny i grubszy czarny, co wygląda jak masa. Kiedyś nie mogłem wymienić tego kabla z innej - starszej myszki, bo w starszej było mniej przewodów. Czy dowolny kabel USB na pewno będzie kompatybilny z takim kablem, czy zaś kabel USB będzie kompatybilny z innymi, standardowymi myszkami, które mają w środku tylko 4 przewody?

    woodpecker0 wrote:
    Ogólnie co do wyboru (jeśli będziesz szukał nowej/innej zamiast wymienić kabelek) powinieneś określić jakiś budżet. Łatwiej jest wtedy odrzucić pewne opcje - jako, że lubię firmę ASUS myślałem nad jakąś myszką od nich, ale jak zobaczyłem ceny niektórych modeli to stwierdziłem, że nie tędy droga.

    Pisałem na początku, że ważny jest dla mnie stosunek jakości do ceny. Postaram się znaleźć kabel do tej myszki na wymianę, a inną - lepszą myszkę do gier też chcę kupić. Ta myszka osiągnęła ze mną wiele sukcesów w grach, więc zasługuje na drugie życie, a szczerze to też nie lubię wyrzucać całości, gdy zepsuta jest tylko część, którą można wymienić ;D

    woodpecker0 wrote:
    Początkowo (patrząc na zdjęcia w Internecie) obecnie posiadaną Nightsword odrzuciłem! Chociażby z uwagi na podpórkę pod kciuk, wydawało mi się to głupie i nie potrzebne, ale ostatecznie okazała się bardzo wygodna. Przycisk "snajper" w okolicach kciuka zmniejszający na czas jego trzymania DPI też wydawał mi się zupełnie niepotrzebny i... tak w gruncie rzeczy jest, grając od czasu do czasu w Battlefielda jeszcze nigdy go nie użyłem, ale co ważne jest tak umiejscowiony, że przynajmniej przy mojej dłoni łatwo go użyć, ale jednocześnie nie przeszkadza i nie wciska się go omyłkowo.

    Ta podpórka wygląda faktycznie tragicznie i wizualnie też od razu ją odrzuciłem, ale jeśli piszesz, że to bardziej pomaga, niż przeszkadza, to może zostać :) Pomimo że wolałbym bez tej podpórki, bo komu potrzebna jest podpórka pod palec, a każdy gram spowalnia ruch :D :p Napisz mi coś więcej o tym przycisku "snajper" zmniejszającym CPI (DPI) - który to przycisk? - mógłbyś go zaznaczyć i dać zdjęcie ;) Złożę zamówienie na 2-3 myszki, a zostawię sobie jedną, sprawdzę w domu lub w sklepie ;)

    woodpecker0 wrote:
    Moje doświadczenia z DPI:
    Wątpię, żeby dało się sprawnie celować w strzelankach przy używaniu DPI rzędu 10-20 tysięcy, przecież wtedy obrót gracza dookoła to chyba ruch na pół centymetra na podkładce. :) Z tego co kojarzę grając jako snajper ludzie często przy celowaniu używają DPI rzędu 400.
    Mój Nightsword od Corsair'a ma chyba maks 18000DPI, ale ja używam 800 - 1200 - 2800 (zależnie od trybu - są przyciski od tego)

    Czy poniższe opinie myszy Corsair Nightsword RGB (CH9306011EU) odzwierciedlają stan faktyczny?:
    - "Niestety jest dla mnie odrobinę za duża i musiałbym do niej kupić podkładkę pod nadgarstek, bo inaczej moja ręka cały czas by wisiała w powietrzu trzymając ją od góry",
    - "boczna guma poszarpana co bardzo irytuje, boczne klawisze ciężko wciskać, lewy klawisz po zaledwie paru dniach użytkowania znacznie ciężej wcisnąć, myszka nie zapisuje własnej konfiguracji przycisków".

    Tomek_Krecik wrote:
    @Calm8 oczywiście że jest guziczek do zmiany.

    Tak macie rację 18000 ciut za dużo mam jeden stopień mniej, nie pamiętam w tej chwili, oczywiście jest do każdej myszki oprogramowanie i można wręcz idealnie dopasować "pod siebie" każdy z parametrów.

    Ok, dzięki ;)
  • Helpful post
    #10
    dt1
    Admin of Computers group
    Calm8 wrote:
    Kabel przestał działać jedynie przy myszy, ale był już poklejony czarną taśmą, bo cały czarny plastik pokrywający kabel zaczął pękać ze starości i zostawała tylko srebrna otulina. Na razie mogę go skrócić, ale wolałbym wymienić cały. W środku kabla jest 5 przewodów: biały, czerwony, zielony, czarny i grubszy czarny, co wygląda jak masa. Kiedyś nie mogłem wymienić tego kabla z innej - starszej myszki, bo w starszej było mniej przewodów.

    Możesz użyć przewodu który ma cztery żyły, albo takiego, który ma cztery żyły plus oplot (podłączony do ramki/obudowy wtyku USB-A).
  • #11
    Calm8
    Level 7  
    dt1 wrote:
    Możesz użyć przewodu który ma cztery żyły, albo takiego, który ma cztery żyły plus oplot (podłączony do ramki/obudowy wtyku USB-A).

    Czy stracę coś na jakości lub jakieś ustawienie w myszce podłączając kabel, który ma cztery żyły w miejsce kabla, który miał ich 5?
    dt1 wrote:
    Oczywiście możesz użyć dowolnego przewodu USB (na przykład kupić przedłużacz, przewód do ładowania telefonu, czy cokolwiek innego mającego z jednej strony wtyk USB-A), ściąć wtyk na drugim końcu i wlutować cztery przewody do elektroniki myszy.

    Rozumiem, że opcja zakupu dowolnego przewodu USB dla tej myszki posiadającej 5 żył jest nadal aktualna? Tyle że jak mam wlutować 4 żyły w miejsce 5? - coś mam zostawić puste? W środku myszki jest kostka, która wpina się do płytki myszki. Czytałem w innym wątku (link ze zdjęciami innego modelu myszki poniżej), że należy wylutować gniazdo i wlutować sam kabel w płytę. Pod tamtymi zdjęciami jest informacja o przewodach, że:
    Czerwony V+ (zasilanie)
    Biały D-
    Zielony D+
    Czarny V- (masa zasilania)

    Czyli mam wylutować gniazdo w myszce, a później każdą żyłę (przewód) mam wlutować w płytę myszy? Rozumiem, że 1 miejsce ma zostać puste, bo wlutuję 4 żyły w miejsce 5?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2966087.html

    PS A nie dostanę od razu kompatybilnego kabla, który ma 5 żył?
  • #12
    woodpecker0
    Level 20  
    Calm8 wrote:
    Ta podpórka wygląda faktycznie tragicznie i wizualnie też od razu ją odrzuciłem, ale jeśli piszesz, że to bardziej pomaga, niż przeszkadza, to może zostać :) Napisz mi coś więcej o tym przycisku "snajper" zmniejszającym CPI (DPI) - który to przycisk? - mógłbyś go zaznaczyć i dać zdjęcie ;)

    Czy pomaga to w sumie nie wiem, ale nie mogę powiedzieć, żeby przeszkadzało.
    Chociaż to może zależeć od chwytu i komu innemu już by takie rozwiązanie nie pasowało. W poprzedniej myszce (Sabre RGB) było swego rodzaju wgłębienie w miejscu kciuka, nie duże, ale jednak, także może też trochę przywykłem do tego, ze kciuk nie leży na podkładce.
    Poniżej zrzut ekranu ze strony Corsair'a z myszką Sabre RGB - nie wiem czy dobrze to wgłębienie widać w prawdzie:
    Mysz do gier - ile DPI i jakie parametry, wymiana kabla do A4Tech EVO Laser X760

    Calm8 wrote:
    Czy poniższe opinie myszy Corsair Nightsword RGB (CH9306011EU) odzwierciedlają stan faktyczny?
    - "Niestety jest dla mnie odrobinę za duża i musiałbym do niej kupić podkładkę pod nadgarstek, bo inaczej moja ręka cały czas by wisiała w powietrzu trzymając ją od góry",

    No... może widocznie ktoś serio ma za małą dłoń, ja nadgarstek (a nawet rękę :P ) trzymam cały czas na podkładce.
    Nie do końca wiem jak opisać sytuację w której mój nadgarstek byłby w powietrzu.
    Przy okazji - przycisk sniper obniża DPI w czasie przytrzymywania go na przykład na czas celowania z broni w grze - to ten tutaj. Jeśli się nie mylę to równie dobrze można mu ustawić zupełnie dowolne DPI.
    W moim przypadku mam go na przedniej części kciuka, żebym nadgarstek miał w powietrzu to musiałbym go chyba wciskać kostką na zgięciu kciuka.
    Mysz do gier - ile DPI i jakie parametry, wymiana kabla do A4Tech EVO Laser X760

    Calm8 wrote:
    - "boczna guma poszarpana co bardzo irytuje, boczne klawisze ciężko wciskać, lewy klawisz po zaledwie paru dniach użytkowania znacznie ciężej wcisnąć, myszka nie zapisuje własnej konfiguracji przycisków".

    1. No guma jest taka... ponacinana/perforowana czy jak to nazwać. Ale nie powiedziałbym, żeby to miało w czymś przeszkadzać, nie odczuwam tego negatywnie w najmniejszym stopniu.
    (Zrzut ekranu ze strony Corsair'a)
    Mysz do gier - ile DPI i jakie parametry, wymiana kabla do A4Tech EVO Laser X760
    2. Nie wydaje mi się, żeby jakiekolwiek przyciski się ciężko wciskało.
    Jeśli już to można się przyczepić do jakości wykonania przycisków bocznych i tych od zmiany DPI - są takie... luźne - w senie minimalnie da się nimi poruszać bez wciskania, co może sprawiać wrażenie, że się nie wcisnęło do końca - może o to chodzi.
    3. Ja tego gryzonia używam jakoś od trzech czy może już czterech miesięcy - nie zauważyłem, żeby LPM czy PPM miał działać gorzej po takim okresie. A korzystam z niej codziennie, do prac biurowych, przeglądania internetu i do różnej maści gier .
    4. Własna konfiguracja przycisków... nie do końca wiem o co chodzi. :P Myszka oprócz zmiany DPI ma dwa specjalne przyciski do profili, które w iCUE zmieniają ustawienia dla nawet całego zestawu. Jednym kliknięciem można na przykład zmienić podświetlenie w myszce i klawiaturze na inny zapisany profil (na przykład pod inną grę gdzie podświetlają się inne klawisze na klawiaturze). Ale jakoś nie miałem czasu się w to wgłębiać.
  • #13
    dt1
    Admin of Computers group
    5 przewód to ekranowanie, bez niego powinno też działać. Raz, że jest to niezbyt szybka transmisja, dwa - przewód nie jest bardzo długi. Tak więc brak ekranu nie powinien za bardzo wpływać na funkcjonalność. Oczywiście jak dostaniesz ekranowany przewód - to też nie zaszkodzi. Czy dostaniesz - to nie nas pytaj, bo nikt nie wie, czego użyjesz.

    Możesz wlutować przewód bezpośrednio w płytkę, zamiast gniazda, które w niej obecnie siedzi.
  • #14
    Calm8
    Level 7  
    woodpecker0 wrote:
    zawsze mi się podobały myszki pokroju Razer Naga/Corsair Scimitar - te z kilkunastoma przyciskami pod kciukiem, sporo rzeczy by można pod to przypisać, pewnie w nie jednej grze by to pomogło, ale przez mój dosyć "pewny" chwyt (albo i wręcz ścisk) myszy wciskałbym te przyciski zupełnie omyłkowo.

    Niedawno zaczęła umierać moja ukochana Corsair Sabre RGB (to nie jest ta sama Sabre która obecnie jest w sprzedaży tylko ta: CH-9303011-EU), ostatecznie wymiana kabla pomogła na jej dolegliwości, ale zdążyłem już kupić nową. Naprawdę super korzystało mi się z tej myszki, przy zmianie na nową pojawiły się jednak problemy. Zakupiona Corsair Ironclaw okazała się po prostu za duża na moją rękę i zupełnie niewygodna, serio po godzinie spędzonej w przeglądarce (a co dopiero w grze) aż mi ręka drętwiała. W prawdzie mysz w specyfikacji była opisywana pod dużą dłoń, a Sabre pod średnią, ale myślałem, że jakoś to przeżyje... jednak nie. Kształt też zrobił swoje, bo mysz była dużo bardziej przystosowana pod inny chwyt niż mój (moja dłoń układa się w chwyt claw, obie te myszki są przeznaczone według specyfikacji pod chwyt palm, więc myślałem, że jakoś to będzie, ale jednak nie)

    Corsair Sabre RGB (CH-9303011) też mi się podoba i cena w okolicach około 200 zł też jest przyzwoita - może ma zbyt wiele świecących kolorów, ale to nie powinno mi na początku nadto przeszkadzać, a może też i tylko dlatego o tym piszę, bo przez długi czas nie miałem podświetlanej/świecącej myszy. Jednak co do samego typu chwytu, to nie znajduję o nim informacji u sprzedawców myszek.
    Potrzebuję myszki pokroju Razer Naga/Corsair Scimitar, być może wybiorę nawet jedną z nich, ale wolałbym mysz z chwytem claw grip, bo raczej szybciej będę w ten sposób klikać. Też jest dla mnie ważne, aby nie przesuwał mi się kursor podczas podnoszenia myszki. Ceny około 400 zł i więcej są według mnie dość wygórowane jak za dodanie kilku plastikowych przycisków do myszy, ale trudno.

    woodpecker0 wrote:
    Przy okazji - przycisk sniper obniża DPI w czasie przytrzymywania go na przykład na czas celowania z broni w grze - to ten tutaj. Jeśli się nie mylę to równie dobrze można mu ustawić zupełnie dowolne DPI.
    W moim przypadku mam go na przedniej części kciuka, żebym nadgarstek miał w powietrzu to musiałbym go chyba wciskać kostką na zgięciu kciuka.
    Mysz do gier - ile DPI i jakie parametry, wymiana kabla do A4Tech EVO Laser X760

    Dzięki ;)

    dt1 wrote:
    5 przewód to ekranowanie, bez niego powinno też działać. Raz, że jest to niezbyt szybka transmisja, dwa - przewód nie jest bardzo długi. Tak więc brak ekranu nie powinien za bardzo wpływać na funkcjonalność. Oczywiście jak dostaniesz ekranowany przewód - to też nie zaszkodzi. Czy dostaniesz - to nie nas pytaj, bo nikt nie wie, czego użyjesz.

    Możesz wlutować przewód bezpośrednio w płytkę, zamiast gniazda, które w niej obecnie siedzi.

    Ekranowanie to osłona w celu ochrony urządzeń (elementów, układów) przed niepożądanym wpływem zewnętrznych pól elektrycznych, magnetycznych i elektromagnetycznych, a także w celu ochrony otoczenia przed zakłóceniami powodowanymi przez te urządzenia?
    Kable USB mają wewnątrz 4 żyły?

    dt1 wrote:
    Możesz wlutować przewód bezpośrednio w płytkę, zamiast gniazda, które w niej obecnie siedzi.

    A jak wlutować byłoby najlepiej, jeśli chodzi o wytrzymałość itp.?
    Co po wlutowaniu zostanie wolne, jeśli będę miał do wlutownia kabel z 4 żyłami, a teraz mam 5 żył:
    Czerwona V+ (zasilanie)
    Biała D-
    Zielona D+
    Czarna i grubsza czarna V- (masa zasilania)
  • #15
    dt1
    Admin of Computers group
    Calm8 wrote:
    Ekranowanie to ...

    Znalazłeś prawidłową definicję.

    Calm8 wrote:
    Kable USB mają wewnątrz 4 żyły?

    USB do wersji 2.0 korzystają z czterech przewodów, dwa do zasilania, dwa do transmisji danych.

    Calm8 wrote:
    A jak wlutować byłoby najlepiej, jeśli chodzi o wytrzymałość itp.?

    Tego pytania nie rozumiem, ale zakładam, że nie chodzi o odpowiedź starannie lutownicą?

    Calm8 wrote:
    Co po wlutowaniu zostanie wolne, jeśli będę miał do wlutownia kabel z 4 żyłami,

    Miejsce po grubej czarnej.
  • #16
    Calm8
    Level 7  
    dt1 wrote:
    USB do wersji 2.0 korzystają z czterech przewodów, dwa do zasilania, dwa do transmisji danych.

    A wiesz może USB od wersji 3.0 ile mają przewodów?

    dt1 wrote:
    Calm8 wrote:
    A jak wlutować byłoby najlepiej, jeśli chodzi o wytrzymałość itp.?

    Tego pytania nie rozumiem, ale zakładam, że nie chodzi o odpowiedź starannie lutownicą?

    Pytałem jakie rozwiązanie jest najlepsze pod względem technicznym, wytrzymałości i funkcjonalnym (chociaż w tym przypadku to jest jedno) - łączyć ze sobą przewody, wlutować je do gniazda, czy wlutować przewody bezpośrednio w płytkę zamiast gniazda. Ze względu na 1 żyłę mniej wlutowanie przewodów bezpośrednio do płytki zamiast gniazda wydaje mi się najbardziej racjonalne, ale wolałem zapytać.

    dt1 wrote:
    Miejsce po grubej czarnej.

    Dzięki wielkie ;)
  • Helpful post
    #17
    dt1
    Admin of Computers group
    Calm8 wrote:
    A wiesz może USB od wersji 3.0 ile mają przewodów?

    Wiem, bo ta informacja nie jest tajna i wystarczy wpisać dokładnie takie zapytanie w Google, aby otrzymać precyzyjną odpowiedź. USB 3 rozszerzono o 5 pinów, czyli łącznie takie gniazdo posiada ich 9.

    Calm8 wrote:
    Pytałem jakie rozwiązanie jest najlepsze pod względem technicznym,

    Bezpośrednio do gniazda oczywiście nie - albo do wtyku, który będzie do tego gniazda pasował, albo zamiast gniazda - i według mnie wywalenie starego gniazda i wlutowanie się wprost do płyty będzie dobrym rozwiązaniem.
  • Helpful post
    #18
    Calm8
    Level 7  
    woodpecker0 wrote:
    4. Własna konfiguracja przycisków... nie do końca wiem o co chodzi. :P Myszka oprócz zmiany DPI ma dwa specjalne przyciski do profili, które w iCUE zmieniają ustawienia dla nawet całego zestawu. Jednym kliknięciem można na przykład zmienić podświetlenie w myszce i klawiaturze na inny zapisany profil (na przykład pod inną grę gdzie podświetlają się inne klawisze na klawiaturze). Ale jakoś nie miałem czasu się w to wgłębiać.

    Cześć. Już dawno kupiłem sobie myszki do komputera i długo je testowałem, aby wybrać tę najlepszą dla mnie. Zależało mi przede wszystkim na dużej ilości przycisków z ustawieniem makra, ale też na jak najwygodniejszym i najszybszym wciskaniu tych przycisków oraz na jak najszybszym klikaniu myszką.

    Mój wybór to mysz Razer Naga X (zapłaciłem 209 zł w promocji, aktualna cena to 369 zł). Najlepsza podkładka pod tę myszkę to RAZER Gigantus V2 Medium (wymiary: 36 cm x 27,5 cm, grubość: 3 mm), materiał wykonania: guma, tkanina.
    Ponadto ta myszka ma bardzo fajne i łatwe oprogramowanie pod makra. Można ustawić wiele profili pod makra, a profile zmieniać w trakcie gry/użytkowania wybranym przez siebie przyciskiem w myszce.

    Programowalne przyciski: 16 (12 przycisków na panelu bocznym, + 1 przycisk do zmiany CPI pod rolką, który można zaprogramować, + 3 przyciski to ruch rolką: w przód, w tył oraz kliknięcie rolką w dowolnym miejscu i od lewej strony w prawo (niemożliwe jest kliknięcie od prawej strony w lewo - twarda rolka)
    - plus można dodatkowo zaprogramować prawy przycisk myszy (do klikania) - wtedy byłoby 17 programowalnych przycisków.
    - Lewy przycisk myszy jest niemożliwy do zaprogramowania

    Waga (mój pomiar): 83 g sama myszka (110 g myszka z kablem USB)

    MOJA OPINIA:
    Razer Naga X to mysz przede wszystkim pod chwyt Claw-Grip (palce nad myszką na kształt szponów) - osiąga się wtedy dużo lepsze rezultaty/czasy podwójnego kliknięcia (double click) - lewy przycisk myszy powinien być wciskany na wysokości tuż za przyciskami 1-12 na panelu po lewej stronie - początek palca (patrząc od strony mojego łokcia) na wysokości równo lub około 1 milimetra od przycisków 1-12, a koniec palca dalej (w kierunku kabla). Razer Naga X jest wolniejsza w pojedynczym klikaniu od myszy Corsair Scimitar RGB Elite. Jest szybsza od myszy LOGITECH G502 X dla podwójnych kliknięć - pomiary na stronie: doubleclicktest.com

    Rolka/scroll w myszy Razer Naga X przewija więcej tekstu niż rolka w myszy Razer Naga Trinity, poza tym rolka w Razer Naga X chodzi w miarę cicho (ruchu w dół praktycznie nie słychać, a ruch w rolką w górę daje dźwięk plastiku, coś jak podobnego do dźwięku: "ty", ale jest średniej głośności dźwięk), za to rolka/scroll w myszy Razer Naga Trinity wydaje głośne dźwięki, coś jak "pry", szczególnie głośne przy ruchu rolką w dół.
    Mysz Razer Naga Trinity daje możliwość zaprogramowania 3 przycisków więcej niż Razer Naga X, tj. kliknięcie rolką/scrollem z lewej strony, kliknięcie rolką/scrollem z prawej strony, drugi przycisk pod rolką/scrollem (mysz Rzer Naga X ma tylko 1 przycisk).

    UWAGA:
    Razer Synapse - MOUSE - CUSTOMIZE - ... (3 kreski na górze po lewej stronie) - wybrać przycisk, np. ten na środku myszy - SWITCH PROFILE:
    Next Profile - następny profil (pod spodem) - nie zmieni profilu, gdy jest to ostatni profil na samym dole (według nazwy)
    Previous Profile - poprzedni profil - nie zmieni profilu, gdy jest to pierwszy profil na samej górze (według nazwy)
    Cycle Up Profile (z ang. - cykl w górę) - zmienia na kolejny profil W DÓŁ (a nie w górę, na co wskazuje nazwa) - tylko tak można zmienić z ostatniego na pierwszy
    Cycle Down Profile (z ang. - cykl w dół) - zmienia na kolejny profil W GÓRĘ (a nie w dół, na co wskazuje nazwa) - tylko tak można zmienić z pierwszego na ostatni
    Specific Profile (z ang. konkretny/specyficzny profil) - zmienia na wybrany przez siebie profil
    * Musi być włączony program Razer Synapse, aby działały zmiany profili przyciskiem

    ----------
    Testowałem też:
    1. Mysz RAZER Naga Trinity - 389 zł (aktualnie 449 zł)
    Razer Naga Trinity to mysz przede wszystkim pod chwyt Claw-Grip (palce nad myszką na kształt szponów) - osiąga się wtedy dużo lepsze rezultaty/czasy podwójnego kliknięcia (double click) - lewy przycisk myszy powinien być wciskany na wysokości tuż za przyciskami 1-12 na panelu po lewej stronie - początek palca (patrząc od strony mojego łokcia) na wysokośi około 1 milimetra od przycisków 1-12, a koniec palca dalej (w kierunku kabla). Osiągnąłem nią wynik 40 kliknięć/5 sek. (najlepszy wynik na tej myszy) - liczone na stronie: https://cpscounter.org/

    Ustawiena przycisków w Razer Synapse dla myszy Razer Naga Trinity - Repeet Scroll Up jest z lewej strony na rolce myszy (na zdjęciu w ustawieniach Razer Synapse), ale przypisanie do niego przycisku/makra będzie pojawiało się na rolce po prawej stronie i odwrotnie, tj. Repeat Scroll Down jest z prawej strony na rolce myszy (na zdjęciu w ustawieniach Razer Synapse), ale przypisanie do niego przycisku/makra będzie pojawiało się na rolce po lewej stronie. W myszy Razer Naga Trinity można zaprogramować dodatkowo 20 przycisk - zamiast kliknięcia prawym przyciskiem myszy (podawane jest 19 przycisków do zaprogramowania, ale licząc z przwym przyciskiem myszy - jest to 20 przycisków). Na 3 wymiennych panelach bocznych jest 12, 7 lub 2 przyciski + można zaprogramować 7 przycisków, tj. 2 przyciski pod rolką/scrollem (standardowo do zmiany CPI), 5 przycisków to ruch scrollem do góry, ruch scrollem w dół, kliknięcie na środek rolki/scrolla, kliknięcie rolką od lewej strony, kliknięcie rolką od prawej strony, dodatkowo można zaprogramować zmianę kliknięcia prawym przyciskiem myszy pod dany klawisz lub makra.

    2. Mysz LOGITECH G502 X - 378 zł
    To dla mnie najbardziej przyjemna ze wszystkich myszek, wspaniała wręcz mysz w dotyku dla dłoni. Oprogramowanie tej myszy nie działa na Windows 7.
    Osiągnąłem nią wynik 39 kliknięć/5 sek. (średnio około 36-38 kliknięć/5 sek. na tej myszy) - liczone na stronie: https://cpscounter.org/

    Mysz Logitech G502 Hero vs G502 X:
    Po otworzeniu paczki nowa X bardziej mnie ucieszyła. X jest lżejsza od Hero, więc powinna być dużo szybsza, ale... Dostałem za 1 zł podkładkę do modelu X - na tej podkładce (materiał guma, plastik): https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablet...rowe/podkladki/podkladka-logitech-g440-gaming
    Hero zasuwa - ślizga się jak na lodzie - i Hero na tej podkładce nadrabia do nowszego, droższego modelu X, ale model X jest trochę szybszy nawet na tej podkładce. Przycisk tzw. snajper (pod kciuk - na samym dole) w nowszym modelu X jest większy i jest bliżej kciuka - jest lepiej umiejscowiony niż w starszym modelu Hero, ale w Hero jest on szybszy - szybciej się go wciska - lepiej pracuje, jest niższy (mniejszy skok "klawisza"/przycisku). Co do przycisku znajdującego się na górze przy lewym przycisku myszy (tego dalszego, tj, bliższego dłoni/łokcia), to o wiele wygodniej i szybciej się go znajduje i w niego klika w nowym modelu X. Przycisk pod nim bliżej dłoni/łokcia (ten tuż nad najniższym przyciskiem "snajper" dla kciuka) łatwiej się odnajduje i przyciska się w nowszym modelu X, ale co do samej szybkości kliknięcia w niego, to w modelu X jest większy skok przycisku, więc Hero znacznie nadrabia i może okazać się nawet szybszy, ale w starszym modelu Hero może dochodzić do klikania nie tych przycisków co trzeba, o co o wiele trudniej w nowszym modelu X, gdzie jest lepsza ergonomia, która niekoniecznie idzie w parze z prędkością myszy m.in. ze względu na większy skok przycisków i gorsze ślizgacze pod myszą. Co do podstawowych przycisków - prawego i lewego przycisku myszy, to w nowym modelu X pracują one głośniej - model X ma bardzo nieprzyjemny dźwięk kliknięcia, ale są to szybsze kliknięcia niż w starszym modelu Hero, ale tylko gdy jest ich mało, bo w nowszym modelu palce się szybko jakby zacinają, a na przyciskach Hero zasuwają bez przerwy z tą samą szybką częstotliwością i zdecydowanie na starszym modelu można kliknąć więcej razy w ciągu kilkunastu sekund (ale raczej nie wykonuje się tak wielu jednoczesnych kliknięć). Lewy i prawy przycisk myszy w nowszym modelu X ma też większy skok (odległość do pokonania w celu wciśnięcia klawisza), więc ta większa szybkość klikania tych przycisków może być tylko pozorna. Rolka (scroll) w modelu X jest plastikowy i po puszczeniu robi 1-2 obroty, a w modelu Hero scroll jest metalowy i szybszy - dłużej się kręci i robi więcej obrotów, a po kliknięciu w przycisk powolnego przesuwania scroolla - w starszym modelu Hero metalowy scroll dziwnie podbija się do góry przy wyhamowaniu, ale jest szybszy, w nowszym modelu X są to sztywne ruchy plastiku. Nowszy model X jest niewygodny do standardowego chwytu palm grip - jest to dłuższa myszka i palce pozostają na myszce nie zbliżając się do jej końca, gdy nadgarstek jest oparty o podłoże, zaś w Hero palce wystają aż poza przyciski, dzięki czemu można szybciej i łatwiej klikać. Do klikania claw grip lepszy jest nowszy model X - jest to wygodniejsza myszka pod ten chwyt i przyciski pracują szybciej, ale przy nieustannym bardzo intensywnym, szybkim klikaniu w połączeniu z szybkimi ruchami myszą w prawo-lewo, w myszy modelu X wytraca się tę prędkość klikania i o wiele szybszy jest wtedy starszy model Hero. Starszy model Hero jest o wiele ładniejszy m.in. ze względu na brak zabudowanej przerwy między prawym i lewym przyciskiem myszy, która została zabudowana plastikiem w nowszym modelu X, przez co nowszy model X wygląda na bardziej biurowy niż Hero. Podsumowując, pomimo że nowszy model jest lżejszy, a nawet ma szybsze przyciski do klikania, to starszy model Hero nadrabia to na podkładkach dzięki lepszym ślizgaczom. Po porównaniu obu myszek na sucho, tj. bez podłączania ich, zacząłem bardziej doceniać starszy model Hero. Po podłączeniu obu myszek wybrałbym jednak nowszy model X.
    Scrool (rolka) dużo lepiej chodzi w starszym modelu Hero zarówno po włączeniu przycisku, aby się kręciła dookoła (pokonuje bardzo duże odległości i szybko przewija długie strony od samej góry do dołu i odwrotnie), a także po włączeniu przycisku, aby chodziła przesuwaniem jej palcem - starszy model też pokonuje większe odległości i jest szybszy.
    W skrócie - G502 X jest lepsza od Hero - szybciej się nią klika i ma wygodniejsze do znalezienia przyciski, jest lżejsza i miła dla dłoni, ale G502 Hero ma zdecydowanie lepszą i szybszą rolkę.

    3. Fury Battler (zostawiłem ją sobie ze względu na niską cenę, ponadto jest lekka, ma ustawienia makra i łatwe oprogramowanie) - 47,90 zł
    Spośród ustawionych DPI najlepiej porusza się na 2 ustawieniu DPI (1600 - zielone).
    - W programie: Fury_Batter_v1.0 - ustawić w zakładce Advanced - Moving Speed na 6/11 (wtedy w Panelu sterowania - Sprzęt i dźwięk - Mysz - Opcje wskaźnika - przestawi się na 6 kreskę na 11, czyli na sam środek) - w innym przypadku będzie problem np. z regulacją głośności - suwak może przeskakiwać o kilka jednostek.
    - W programie: Fury_Batter_v1.0 - ustawić w zakładce Advanced - Rolling Speed na 4/11 (ustawienie default) - gdy jest na 5 i więcej to przewija zbyt wiele tekstu na stronach i znikają informacje, które były widoczne - trzeba się cofać, aby upewnić się, że nie przewinęło się zbyt wiele i czegoś się nie przeoczyło.

    4. Mysz Logitech G502 Hero - 185 zł (kupiona trochę taniej jako outlet - stan jak nowa)

    5. Mysz Corsair Scimitar RGB Elite - 319 zł

    6. Mysz STEELSERIES Rival 5 - 231 zł
    To bardzo szybka mysz dla ilości kliknięć na 5 sek. - osiągnąłem nią wynik 40 kliknięć/5 sek., podczas gdy na innych myszkach osiągnąłem rezultat około 38 kliknięć/5 sek. - liczone na stronie: https://cpscounter.org/ Poza tym nie podobała mi się i nie była dla mnie odpowiednia

    7. Mysz A4TECH Bloody J95 RGB Pixart - 102,28 zł
    - Bardzo ładnie świeci i ma dodatkowe ustawienia makra pod gry strzelanki (FPS). Przycisk na lewym klawiszu myszy to podwójne kliknięcie, jest on szybki i osiąga się nim o wiele szybsze rezultaty od standardowego podwójnego klikania myszką, np. do przeglądania stron internetowych, czy podczas poruszania się w systemie komputera.

    8. Mysz CORSAIR Nightsword RGB - 236 ,42 zł
    Rolka (scroll) jest pogumowana, szeroka (wyglądem przypomina szeroką oponę) - bardzo przyjemnie i z łatwością się jej używa, ale przy szybszym poruszaniu nią wydaje też nieprzyjemny dźwięk (tryttryt). To jest mysz gamingowa, a więc warto zwrócić w niej uwagę na dodatkowe boczne przyciski gamingowe dla graczy - podczas standardowego chwytu Palm Grip (dłoń leży na całej myszy) bardzo ciężko korzysta się z tych dodatkowy przycisków bocznych, na tyle ciężko, że lepiej jest z nich zrezygnować - ciężko pracują - trudniej się je wciska niż w innych myszkach, podczas wciskania przycisku tzw. snajper (na samym dole po lewej stronie) prawie za każdym razem dochodzi do niechcianego kliknięcia lewym przyciskiem myszy - aby to się nie działo podczas gry, to należałoby najpierw podnosić lewy palec do góry, a dopiero później naciskać ten przycisk.
    Wynik podwójnego kliknięcia na stronie: https://doubleclicktest.com/ :
    1.0720000267028809 - najszybsze podwójne kliknięcie palem od góry (bez trzymania myszki)
    0.12899994850158691 - najszybsze podwójne kliknięcie chwytem Palm Grip

    Powolny najszybszy czas podwójnego kliknięcia chwytem Claw-Grip (myszka trzymana jak podczas gry) na stronie: https://doubleclicktest.com/ :
    0.12999987602233887

    Można trzymać tę myszkę chwytem Claw-Grip (palce dłoni nad myszką jak szpony), ale ciężko się wtedy korzysta z przycisków bocznych (gamingowych), a podczas kliknięcia przycisku na samym dole, tzw. snajper - trzeba zmienić chwyt myszki i złapać ją całą - tzw. chwyt Palm-Grip. Nie polecam jej zaawansowanym graczom.

    MINUSY:
    Oprogramowanie tej myszki wymaga ponad 5GB wolnej przestrzeni na dysku (przy 2,28 GB wolnego miejsca oprogramowanie nie zainstalowało mi się - 1,1 GB zajmował plik instalacyjny: iCUESetup_4.28.177_release)

    ----------

    Testowałem też podkładki:
    1. Zowie G-SR-SE Deep Blue (zapłaciłem 189 zł, aktualna cena to 299 zł)
    Materiał:Guma, Tkanina
    Szerokość:470 mm
    Wysokość:390 mm
    Grubość:3,5 mm

    2. Podkładka RAZER Goliathus Mobile Stealth - 49,00 zł (mała, cienka, wygina się)
    Materiał wykonania: Tkanina
    Głębokość [mm]: 215
    Szerokość [mm]: 270
    Grubość [mm]: 1.5

    3. Podkładka RAZER Sphex V3 - 33,99 zł (mała, cienka, wygina się)
    Materiał wykonania: Poliwęglan
    Głębokość [mm]: 215
    Szerokość [mm]: 270
    Grubość [mm]: 0.4

    4. Podkładka STEELSERIES QcK Mini - 35,00 zł
    Materiał wykonania: Guma, Tkanina
    Głębokość [mm]: 210
    Szerokość [mm]: 250
    Grubość [mm]: 2

    5. Podkładka LOGITECH G440 Gaming (guma, plastik) - 119,99 zł
    Materiał wykonania: Guma, Plastik
    Głębokość [mm]: 280
    Szerokość [mm]: 340
    Grubość [mm]: 3

    Mysz LOGITECH G502 X dobrze działa na tej podkładce - inne myszki na tej podkładce działają nieprawidłowo - kursor myszy zmienia położenie.

    MÓJ RANKING PODKŁADEK (DLA WYBRANYCH MYSZY):
    A. DLA: Mysz Razer Naga X - 209 zł w promocji (aktualna cena to 369 zł)
    1. Podkładka RAZER Gigantus V2 Medium (większa, gruba, gumowa, 62,99 zł) - zajęła 1-sze miejsce (1 nie 3-cie), ponieważ kursor myszy nie zlagowuje się w grze Tzared (jak w Zowie G-SR-SE Deep Blue), co spowalnia kursor myszy na podkładce Zowie G-SR-SE Deep Blue, w której czasami pole obok rozpoczyna się budowa (na podkładce LOGITECH G440 Gaming także to występuje, ale rzadziej), a na podkładce RAZER Gigantus V2 Medium to nie występuje. Jest wolniejsza od podkładki LOGITECH G440 Gaming (guma, plastik, 119,99 zł) dla ruchów prawo-lewo i góra-dół. Jest szybsza dla ruchów okręgowych (kręcenia kół dookoła pulpitu) i ruchów prawo-lewo oraz góra-dół od podkładki Zowie G-SR-SE Deep Blue. Lepiej i szybciej zaznacza tekst od podkładki Zowie G-SR-SE Deep Blue oraz od podkładki LOGITECH G440 Gaming (guma, plastik, 119,99 zł), dlatego zajmuje dla mnie 1-sze miejsce i jest najlepszą podkładką dla tej myszy. W LOGITECH G440 Gaming potrafi ruszać się kursor dla tej myszy podczas zaznaczania tekstu, trzeba robić poprawki i tracić czas.
    2. Podkładka RAZER Sphex V3 - 33,99 zł (mała, cienka, "plastikowa", wygina się) - jest szybsza od podkładki Zowie G-SR-SE Deep Blue dla ruchów prawo-lewo i góra-dół, kursor myszy nie laguje się. Jest wolniejsza od podkładki LOGITECH G440 Gaming (guma, plastik, 119,99 zł), ale szybciej i lepiej zaznacza od niej tekst, dlatego jest od niej lepsza.
    3. Podkładka LOGITECH G440 Gaming (guma, plastik, 119,99 zł) - jest szybsza od podkładki RAZER Gigantus V2 Medium (większa, gruba, gumowa - 62,99 zł) i od podkładki RAZER Sphex V3 (mała, cienka, "plastikowa", wygina się) i od podkładki Zowie G-SR-SE Deep Blue oraz od podkładki STEELSERIES QcK Mini podczas ruchów prawo-lewo i góra-dół. Nie ucieka na tej podkładce kursor w myszy RAZER Naga X oraz w myszy Mysz RAZER Naga Trinity. Podczas szybszych ruchów bardzo głośno słychać jak myszki Razer Naga X i RAZER Naga Trinity szorują o tę podkładkę. Mimo wszystko do gier będzie lepsza od podkładkek Zowie G-SR-SE Deep Blue i RAZER Gigantus V2 Medium (większa, gruba, gumowa, 62,9 zł), chyba że komuś bardzo przeszkadza szorujący dźwięk. W grze Tzared kursor mysz zlagowuje się i przez to spowalnia na podkładce Zowie G-SR-SE Deep Blue, czasami pole obok rozpoczyna się budowa (na podkładce LOGITECH G440 Gaming także to występuje, ale rzadziej).
    4. Zowie G-SR-SE Deep Blue - jest szybsza od podkładki RAZER Gigantus V2 Medium dla ruchów prawo-lewo i góra-dół, ale wolniejsza dla ruchów prawo-lewo.
    5. Podkładka STEELSERIES QcK Mini - 35,00 zł
    6. Podkładka RAZER Goliathus Mobile Stealth - 49,00 zł (mała, cienka, wygina się)

    B: DLA: D. Mysz RAZER Naga Trinity
    1. Podkładka RAZER Gigantus V2 Medium (większa, gruba, gumowa, 62,99 zł) - zajęła 1-sze miejsce (1-sze, nie 3-cie), ponieważ kursor myszy nie zlagowuje się w grze (jak w Zowie G-SR-SE Deep Blue), co spowalnia kursor myszy na podkładce Zowie G-SR-SE Deep Blue, w której czasami pole obok rozpoczyna się budowa (na podkładce LOGITECH G440 Gaming także to występuje, ale rzadziej), a na podkładce RAZER Gigantus V2 Medium to nie występuje. Jest też szybsza dla ruchów góra-dół od Zowie G-SR-SE Deep Blue, ale Zowie G-SR-SE Deep Blue jest szybsza dla ruchów prawo-lewo od podkładki RAZER Gigantus V2 Medium. Lepiej i szybciej zaznacza tekst od podkładki Zowie G-SR-SE Deep Blue. Wolniej zaznacza tekst niż na podkładce LOGITECH G440 Gaming (guma, plastik, 119,99 zł), ale na podkładce LOGITECH G440 Gaming czasami dochodzi do błędów (zmiany położenia kursora i zaznaczenia nieodpowiedniego odcinka tekstu) przez co przy zaznaczaniu większej ilości tekstów szybsza jest podkładka RAZER Gigantus V2 Medium. Podkładka LOGITECH G440 Gaming jest od niej szybsza dla ruchów prawo-lewo i góra-dół.
    2. Podkładka LOGITECH G440 Gaming (guma, plastik, 119,99 zł) - jest szybsza od Zowie G-SR-SE Deep Blue podczas ruchów prawo-lewo i góra-dół i od podkładki RAZER Gigantus V2 Medium oraz od podkładki STEELSERIES QcK Mini. Nie ucieka na tej podkładce kursor w myszy RAZER Naga Trinity. Podczas szybszych ruchów bardzo głośno słychać jak ta myszka szoruje o tę podkładkę. Mimo wszystko do gier będzie lepsza od podkładki Zowie G-SR-SE Deep Blue, chyba że komuś bardzo przeszkadza szorujący dźwięk. W grze kursor myszy zlagowuje się i przez to spowalnia na podkładce Zowie G-SR-SE Deep Blue, na której czasami pole obok rozpoczyna się budowa (na podkładce LOGITECH G440 Gaming także to występuje, ale rzadziej).
    3. Zowie G-SR-SE Deep Blue - jest szybsza od podkładki RAZER Gigantus V2 Medium dla ruchów prawo-lewo i góra-dół, a wolniejsza dla ruchów prawo-lewo.
    4. Podkładka STEELSERIES QcK Mini - 35,00 zł
    5. Podkładka RAZER Sphex V3 - 33,99 zł (mała, cienka, wygina się)
    6. Podkładka RAZER Goliathus Mobile Stealth - 49,00 zł (mała, cienka, wygina się)

    C. DLA: Mysz Corsair Scimitar RGB Elite - 359 zł
    1. Zowie G-SR-SE Deep Blue - jest wolniejsza od podkładki RAZER Gigantus V2 Medium dla ruchów prawo-lewo, ale szybsza dla ruchów góra-dół (podkładka RAZER Gigantus V2 Medium trze dłoń podczas ruchów góra-dół). Szybciej i lepiej zaznacza tekst niż podkładka RAZER Gigantus V2 Medium.
    2. Podkładka RAZER Gigantus V2 Medium (większa, gruba, gumowa, 62,99 zł) - jest najszybsza i najlepsza dla ruchów prawo-lewo - szybsza nawet od podkładki Zowie G-SR-SE Deep Blue. Trze rękę przy ruchach góra dół i wykonuje mniejsze ruchy góra-dół niż na podkładce Zowie G-SR-SE Deep Blue. Podkłada Zowie G-SR-SE Deep Blue lepiej i szybciej zaznacza tekst.
    3. Podkładka LOGITECH G440 Gaming - 119,99 zł
    4. Podkładka STEELSERIES QcK Mini - 35,00 zł
    5. Podkładka RAZER Goliathus Mobile Stealth (mała, cienka, wygina się, 49,00 zł)
    6. Podkładka RAZER Sphex V3 (mała, cienka, wygina się, 33,99 zł)

    D. DLA: Mysz LOGITECH G502 X Czarny
    1. Podkładka LOGITECH G440 Gaming - jest szybsza od podkładki RAZER Sphex V3
    2. Podkładka RAZER Sphex V3 - 33,99 zł (mała, cienka, wygina się)
    3. Podkładka RAZER Gigantus V2 Medium (większa, gruba, gumowa, 62,99 zł)
    4. Podkładka RAZER Goliathus Mobile Stealth (mała, cienka, wygina się, 49,00 zł)
    5. Podkładka STEELSERIES QcK Mini - 35,00 zł
    6. Zowie G-SR-SE Deep Blue

    E. DLA: Fury Battler (47,90 zł)
    1. Zowie G-SR-SE Deep Blue - jest najszybsza i najlepsza dla ruchów prawo-lewo i góra-dół. Wolniej i mniej precyzyjnie zaznacza się na niej tekst niż na podkładkce RAZER Gigantus V2 Medium.
    2. Podkładka RAZER Gigantus V2 Medium (większa, gruba, gumowa, 62,99 zł)
    3. Podkładka LOGITECH G440 Gaming - 119,99 zł - jest szybsza od podkładki STEELSERIES QcK Mini. Nie ucieka na tej podkładce kursor w myszy Fury Battler.
    4. Podkładka RAZER Sphex V3 - 33,99 zł (mała, cienka, wygina się) - jest szybsza od podkładki RAZER Goliathus Mobile Stealth, a także szybsza od podkładki STEELSERIES QcK Mini, ale słychać w niej tarcie, bo jest niska i plastikowa, a do tego przesuwa się na śliskich, niechropowatych powierzchniach.
    5. Podkładka STEELSERIES QcK Mini - 35,00 zł
    6. Podkładka RAZER Goliathus Mobile Stealth - 49,00 zł (mała, cienka, wygina się)