Dzień dobry.
Posiadam prostownik LADEFIX GL-8-E12-6/6,3Bu. Wg danych technicznych powinien ładować prądem 6,3A, a przy wyładowanym do 12V akumulatorze maksymalny prąd jaki zarejestrowałem miernikiem cęgowym to 2,7A przy podłączonym prostowniku do słupków akumulatora przy napięciu ładowania ok. 12,6V. Prąd ładowania cały czas malał i przy 15,8V wynosił już tylko 800mA. Próbowałem na różnych akumulatorach i zawsze proces ładowania wyglądał bardzo podobnie oraz trwał bardzo długo. Udało mi się znaleźć dokumentację dotycząca tego prostownika, wydaje mi się ze to bardzo porządny sprzęt, ale niestety wg mnie chyba coś jest uszkodzone. Nie udało mi się nawet uzyskać większego natężenia gdy w trakcie ładowania akumulatora włączałem inne odbiorniki prądu w samochodzie aby spowodować spadek napięcia na słupkach akumulatora. Ktoś ma jakiś pomysł? Dziwne ze w tym prostowniku są tylko 2 diody?
w załączniku schemat.
Posiadam prostownik LADEFIX GL-8-E12-6/6,3Bu. Wg danych technicznych powinien ładować prądem 6,3A, a przy wyładowanym do 12V akumulatorze maksymalny prąd jaki zarejestrowałem miernikiem cęgowym to 2,7A przy podłączonym prostowniku do słupków akumulatora przy napięciu ładowania ok. 12,6V. Prąd ładowania cały czas malał i przy 15,8V wynosił już tylko 800mA. Próbowałem na różnych akumulatorach i zawsze proces ładowania wyglądał bardzo podobnie oraz trwał bardzo długo. Udało mi się znaleźć dokumentację dotycząca tego prostownika, wydaje mi się ze to bardzo porządny sprzęt, ale niestety wg mnie chyba coś jest uszkodzone. Nie udało mi się nawet uzyskać większego natężenia gdy w trakcie ładowania akumulatora włączałem inne odbiorniki prądu w samochodzie aby spowodować spadek napięcia na słupkach akumulatora. Ktoś ma jakiś pomysł? Dziwne ze w tym prostowniku są tylko 2 diody?
w załączniku schemat.