Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

B&S 31A507 1391 B1 luz zaworowy.

sigwa18 21 Sep 2022 09:34 468 3
  • #1
    sigwa18
    Level 39  
    Mam problem z Briggsem 31A507 1391 B1. Otóż postanowiłem wyregulować zawory na 0,1 mm dolot i wydech na 0,15 mm. Zawory były podparte - brak luzu w GMP suwu sprężania. Po wyregulowaniu rozrusznik nie ma mocy by przełamać kompresję. Rozrusznik sprawdzony/nasmarowany. Dodatkowy akumulator samochodowy podłączony bezpośrednio też nic nowego nie wnosi. Generalnie strasznie ciężko nawet kręcąc wentylatorem przełamać silnik (za dobra kompresja :D). Podejrzewam że odprężnik automatyczny na wałku nie działa prawidłowo. Jak go sprawdzić bez rozpoławiania silnika. Bo wydaje się sprężynka odprężnika nie wraca go do pozycji wyjściowej czyli lekkie uchylenie zaworu dolotowego.
  • Helpful post
    #2
    Arturo 2773
    Level 18  
    Witam, można to zauważyć po regulacji luzu na zaworach,obracając silnik ręcznie bez założonej świecy zapłonowej, w suwie spreżania można zobaczyć sam moment uchylenia zaworu przed GMP w celu obniżenia kompresji ,pod warunkiem że jest on sprawny ,o ile dobrze sobie przypominam powinien on obniżyć kompresję z około145psi do 80psi, co pozwala na bezproblemowy rozruch silnika.
    Jeśli jesteś w posiadaniu czujnika zegarowego, to zmierz jaki ma skok dzwigienka zaworowa w momencie dekompresji.Ale prawdę mòwiąc decompressor jest czestym problemem tych silnikach.
    Pozdrawiam.
  • #3
    sigwa18
    Level 39  
    No właśnie potem mnie tknęło że można zmierzyć czujnikiem zegarowym czy jest uchylenie zaworu podczas kręcenia wałem w suwie sprężania. Ale coś czuje że czeka mnie rozpoławianie silnika.
  • #4
    sigwa18
    Level 39  
    No to czeka mnie rozpoławianie bo w suwie sprężania jest dygnięcie ale 0.02 mm czyli prawie nic. Wałek rozrządu do wyjęcia i sprawdzenia czy zjadło odprężnik czy padła sprężynka.