Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wybór agregatu / generatora prądowego do domu jednorodzinnego.

andrzejdrzej 21 Sep 2022 15:07 363 6
    andrzejdrzej
    Level 1  
    Witam,

Tak jak w temacie poszukuje agregatu prądotwórczego do awaryjnego zasilania w domu jednorodzinnym podczas przerw w dostawie prądu zimą bądź podczas silnych wiatrów. Zależy mi głównie na podtrzymaniu pracy pompy pieca (25-45W), lodówki, TV, niezbędnego światła czy podładowania telefonu.

Niestety jestem laikiem w tym temacie stąd na samym wstępie mam kilka pytań:
    1. Czy istnieje jakaś różnica między agregatem prądotwórczym a generatorem prądu? Jeśli tak to jaka?
    2. Czy aby podłączyć telefon lub laptop musze poszukiwać agregatu z inwertorem? Czy do każdego tego typu sprzętu jest możliwe podpięcie takich multimediów?

Po zrobieniu własnego research'u moją uwagę przyciągnęły dwa modele od firmy STANLEY.
    1. https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/elektronarzedzia-i-maszyny/agregaty-pradotworcze/falownikowe-agregaty-pradotworcze/agregat-pradotworczy-004965/
    2. https://anotech.pl/pl/p/STANLEY-GENERATOR-PRADOTWORCZY-SG3100/6961?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=12f3f31b-e8b2-2e39-441c-10535dd14799

Z moich obliczeń powinno mi wystarczać 1,5-2 KWh, więc ich moc powinna być wystarczająca. Czy któryś z nich nadaje się do takich zadań czy może powinienem szukać dalej? Niestety mój budżet jest dość ograniczony i muszę zmieścić się w kwocie do 2000zł.
    grzesiek_biernat
    Level 2