Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z IPTV polsat box 4K lite

Neothe 22 Sep 2022 22:15 309 12
  • #1
    Neothe
    Level 4  
    Doświadczam ostatnio nietypowego problemu, otóż od miesiąca mam problemy z IPTV od dostawcy spod znaku sumy (+). Evoboxy IP które służyły długo bo ponad 2 lata nagle przestały pracować tj. Działały tak długo dopóki nie przytrafiła się jakaś dziwna aktualizacja skutkującą bootloopem. Okey, zdarza się... po odesłaniu na reklamację jeszcze ok 6szt tych evoboxów (każdy działał tak długo az nie potrzebował się zaktualizować) dostawca zdecydował się wysłać inny model dekodera IPTV w tym przypadku jest Polsat box 4k lite. I tu zaczyna się robić ciekawie. Konfiguracja dekodera głównego bez zająknięcia aż do momentu w którym normalnie zobaczyłbym obraz, lecz jedyne co zobaczyłem to "błąd sieci". Po kilkukrotnym sprawdzeniu i testach zauważyłem paradoks. Dekoder sprawdził że internet jest "dostępny" lecz test połączenia sieciowego dalej uparcie że jest błędna konfiguracja. PiHole na Raspbery Pi jednoznacznie pokazał że dekoder nie robi nic poza ściągnięciem NTP. Dodam tylko że próbowałem różnych konfiguracji DNS (nie tylko PiHole z unbound dostępny w LAN'ie), odłączałem i resetowałem wszelkie urządzenia mogące stanowić problem, wszystko jest spięte przewodowo, a ISP to Netia.
  • #2
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @Neothe
    Nie napisałeś kompletnie nic o sieci!

    Co, jak, gdzie, z czego, w jaki sposób, na jakim sprzęcie swoim, na jakim sprzęcie operatora, połączenie przez kabel/WiFi, jaka to dokładnie usługa internetowa, światłowód/miedź...?
  • #3
    Neothe
    Level 4  
    @KOCUREK1970
    Neothe wrote:
    Dodam tylko że próbowałem różnych konfiguracji DNS (nie tylko PiHole z unbound dostępny w LAN'ie), odłączałem i resetowałem wszelkie urządzenia mogące stanowić problem, wszystko jest spięte przewodowo, a ISP to Netia.

    Netia dociągnęła swiatłowod 150mbps. Cały intranet 1gbps cat.6, router huawei GPON, switch netgear, DNS na raspberry
  • #4
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @Neothe
    Znowu same ogólniki.

    Router operatora jaki, typ nazwa model?
    Do którego portu w tym routerze masz podłączone przewody sieciowe?
    Czy ten router operatora ma wydzielone porty LAN pod daną usługę?

    A ten switch Netgear to ma jakąś nazwę?
    To switch zarządzalny, czy taki zwykły podłącz i zapomnij?

    Może te dns-y na pihole są problemem - w sensie w ogóle to raspberry wywal z sieci, testuj.

    Tu nikt nie ma szklanej kuli, żeby w niej widzieć jak masz to w domu zrobione, jak co opiszesz tak wedle tego będziesz dostawał porady.
  • #5
    Neothe
    Level 4  
    @KOCUREK1970
    Router: Huawei EchoLife HG8245Q2 GPON Terminal
    Switch: Netgear GS108Ev3
    Router w ustawieniach fabrycznych poza DNS który zmienić może jedynie serwisant netii. Obecnie ustawione:
    primary-192.168.100.123(Pihole)
    Secondary- 8.8.8.8
    Żadnych VLANów ustawionych ,a po odpięciu od sieci raspbery nic się nie zmienia.
    Schemat połączeń
    Router:
    Port1 - switch
    Port2- IPTV główny który sprawia problem
    Port 3 i 4 puste
    Switch:
    Port1 - Router
    Port2- IPTV dodatkowy
    Port3- RPi (Pihole)
    Porty 4-8 inne urządzenia typu PlayStation pozostające wyłączone

    Dodano po 59 [minuty]:

    Po resecie routera do ustawień fabrycznych nic się nie zmieniło
  • #6
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Neothe wrote:
    Router:
    Port1 - switch
    Port2- IPTV główny który sprawia problem

    To IPTV jest od tego samego operatora co internet?
    Jeśli nie, to nic dziwnego, że pod LAN2 nie działa - to LAN do własnej usługi IPTV.
  • #7
    Neothe
    Level 4  
    @KOCUREK1970
    Tak, wszystko od jednego dostawcy (smart dom)
    Netia - cyfrowy polsat - plus. Nawet zmiana połączenia na wifi z hotspotu w telefonie dała dokładnie taki sam efekt końcowy.
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @Neothe
    Wariant 1:
    Podłączyć boxa wprost od router operatora, pominąć switch, testować.

    Wariant 2:
    Podłączyć boxa wprost od router operatora, ale nie pod port LAN2 a port LAN1, testować

    Być może potrzeba switcha zarządzanego, bo IPTV może być zestawione na VLANach i ramki nie przechodzą - są na tym Netgearze ustawione pod to VLAN?

    W porcie LAN1 jest internet, nie ma IPTV
    W porcie LAN2 jest IPTV a nie ma internetu
    Port LAN3/4 op wykorzystuje jak chce.
  • #9
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    KOCUREK1970 wrote:
    Być może potrzeba switcha zarządzanego, bo IPTV

    W NC+ dekodery komunikują się poprzez dowolne łącze internetowe dla potrzeb VOD, nagrywarki itd. Nie potrzeba tam VLAN, to nie linearne IPTV jak np w kablówkach. Sama TV linearna jest przesyłana satelitarnie.

    Parę razy miałem problemy z dekoderami NC+ (choć wszystkie były po przeróbkach na sharing kart). Pomagało ustawienie całej sieci ręcznie, bez DHCP i innych protokołów autokonfiguracji.

    Zrób test. Podłącz dekoder bezpośrednio do routera. Usuń wszystko inne z sieci, szczególnie PiHole. W routerze i dekoderze ręcznie DNS od Orange. W dekoderze adresacja statycznie (Czyli NIE rezerwacja adresu w routerze).
  • #10
    Neothe
    Level 4  
    Idąc za waszymi poradami wszystkie prawdopodobnie problematyczne urządzenia są odpięte. Głowny dekoder IPTV bezpośrednio pod Router pod porty (za każdym razem fiasco) 1,2,3,4. Konfiguracja adresów w dekoderze statyczna. Problem dalej ten sam czyli w diagnostyce :
    "status połączenia sieciowego"
    internet: dostępny.
    "Test połączenia internetowego"
    Błąd testu. Sprawdź konfigurację połączenia sieciowego i spróbuj ponownie
    Konfiguracja:
    IP 192.168.100.41
    Brama: 192.168.100.1
    Maska: 255.255.255.0
    DNS: 192.168.100.1
  • #11
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    Neothe wrote:
    Tak, wszystko od jednego dostawcy (smart dom)
    Netia - cyfrowy polsat - plus. Nawet zmiana połączenia na wifi z hotspotu w telefonie dała dokładnie taki sam efekt końcowy.

    No to zostaje kontakt z BOK dostawcy, skoro wszystko należy do niego i niech naprawi. Natomiast zanim nie działa, żeby bardziej ich zmobilizować reklamacja pisemną. Do tego żądanie bonifikaty w abonamencie za każdy dzień niedziałania usługi (1/30 abonamentu) oraz zapłata kary umownej (przeważnie drugie 1/30 abonamentu, ale to do sprawdzenia w umowie). Nie daj się wmanewrować - bonifikata i kara umowna to dwie różne rzeczy - łącznie za dzień 2/30 abonamentu. Znając Netię będą Ci próbować orżnąć i nie wypłacić kary umownej, tylko samą bonifikatę - pani na infolinii oczywiście nic nie będzie wiedziała o karze umownej.
  • #12
    Neothe
    Level 4  
    @IC_Current
    Po obdzwonieniu BOK standardowa spychologia. ISP niby dokonał jakiś zdalnych oględzin, testów i resetów; wynikiem czego netia uważa, że jest wszystko dobrze.
    BOK w Cyfrowym Polsacie jak zawsze nienaganna obsługa...
    Pani bardzo niechętnie odpowiadała na kilka wzglednie prostych pytań jak na przykład co w takiej sytuacji kiedy EVOBOXy IP były reklamowane wielokrotnie a nowy sprzęt ma podobną usterkę główną (Brak telewizji). Pozostaje czekać i trzymać kciuki żeby urządzenie PnP jakim jest ten dekoder w końcu było Plug and Play.
  • #13
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    Neothe wrote:
    Po obdzwonieniu

    Dzwonić to sobie możesz. Co miałeś napisane? Reklamację składa się na piśmie i koniecznie musi zawierać:
    IC_Current wrote:
    Natomiast zanim nie działa, żeby bardziej ich zmobilizować reklamacja pisemną. Do tego żądanie bonifikaty w abonamencie za każdy dzień niedziałania usługi (1/30 abonamentu) oraz zapłata kary umownej (przeważnie drugie 1/30 abonamentu,


    Czy wina dekodera czy łącza łatwo sprawdzić. Zabierz dekoder do znajomego na innym łączu lub podłącz na testy np przez kartę sieciową na USB i Ethernet Tethering z Androida.