Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy

bsl250695 24 Sep 2022 13:31 1482 31
  • #1
    bsl250695
    Level 4  
    Z góry przeprszam jeśli założyłem temat w niewłaściwym miejscu :)



    Mam problem z nowo zamontowanym magazynem energii Pylontech Force H2 7,1 kWh, problem polega na tym, iż oddaje on w nocy do sieci energię. Magazyn potrafi doładować się po zakończeniu pracy pv z sieci np. z 97 % (otrzymanych z paneli ) do 100 % po czym nie daje tego prądu na dom tylko trzyma go i po przejściu na drugą taryfę puszcza do sieci. Zastanowiło mnie, że w nocy magazyn zszedł do 20% choć nic takiego nie działało, sprawdziłem licznik i na pozycji 2.8.2 zauważyłem zwiększenie o 5,3 kWh - z tego co pamiętam ta pozycja pokazuje ilośc energii oddanej do sieci ?

    Czy mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć ? firma od której kupiłem instalacje i która ją montowała, stoi na stanowisku, że jest to niemożliwe , żeby magazyn wysyłał prąd do sieci, a jednak gdzieś on ucieka, bo na pewno nie jest zużywany, gdyż nie mam takiego obciążenia, żeby zużyć w nocy pojemność magazynu i jeszcze pobrać z sieci 4 kWh (takie pobranie pokazuje licznik pomiędzy godz. 19 a 6). Co może być tego przyczyną ?

    W domu mam dwie instalacje pierwszą na standardowym falowniku sieciowym (4,65 kWp) i drugą tą nową hybrydową o mocy 5,12 kWp.
  • #2
    bryko
    Level 21  
    2.8.2 pokazuje export w drugiej taryfie. W zależności jakie Gxx masz może to też oznaczać godziny w ciągu dnia, nie koniecznie w nocy.
  • #3
    bsl250695
    Level 4  
    Raczej będzie to oddanie w nocy, gdyż robiąc odczyt o godzinie 19 miałem na 2.8.2 wartość 876,8 a póżniej zrobiłem odczyt rano o 6 i wartość już była 882. Licznik chyba zlicza w czasie rzeczywistym ? Od razu mówię jestem laikiem w tej materii, stąd moje pytanie. Z założenia magazyn powinien naładować się z paneli i później, gdy nie ma z nich uzysku (albo jest awaria sieci) powinien oddać prąd na dom a w następnej kolejności jeśli nie starcza z niego energii dobrać z sieci - tak przynajmniej pojmuję zasadę jego działania i tak również mówił handlowiec. Dlatego skierowałem do Was swoje pytanie co może powodować oddawanie prądu do sieci a nie na dom, zła instalacja/konfiguracja czy po prostu wadliwe urządzenie, bo raczej magazyn do sieci pchać energii nie powinien ?
  • Helpful post
    #4
    krzysiozak
    Level 39  
    Lub, powinieneś mieć, możliwość ustawienia, dyspozycją mocy, według twoich upodobań.
  • #5
    bsl250695
    Level 4  
    krzysiozak wrote:
    Lub, powinieneś mieć, możliwość ustawienia, dyspozycją mocy, według twoich upodobań.


    Czyli może być sytuacja, że przy konfiguracji Monter poprawnie nie skonfigurował ustawień w falowniku co do korzystania z baterii, ale czy jest to normalne, że magazyn oddaje energię do sieci w nocy ??

    Mam falownik SOFAR HYD 5K~20KTL-3PH i tam jak wejdzie się w ustawienie wyk. bateri to jest tylko:
    1) tryb autokonsumcji,
    2) tryb czasu użytkowania,
    3) tryb pomiaru czasu,
    4) tryb pasywny,

    z informacji sprzedawcy przy montażu ustawiono tryb autokonsumcji i nie ma mowy, aby wieczorem nie był wykorzystywany prąd z magazynu, a tym bardziej żeby był oddawany do sieci w nocy - a tak się niestety dzieje.
  • #6
    bsl250695
    Level 4  
    Wczoraj wieczorem udało mi się podejrzeć na falowniku informacje wyświetlane w momencie wysyłania prądu z magazynu energii do sieci, wartość napięcia w baterii wynosiła 193,8 V, gdzie normalnie w ciągu dnia jak dzisiaj patrzyłem była ona wyższa - czy spadek napięcia w baterii może mieć coś wspólnego z nocnym odsyłaniem prądu do sieci ??
  • Helpful post
    #7
    kosmos99
    Level 38  
    bsl250695 wrote:
    czy spadek napięcia w baterii może mieć coś wspólnego z nocnym odsyłaniem prądu do sieci ??

    To jest raczej skutkiem, bateria się rozładowuje więc napięcie spada
  • #8
    bsl250695
    Level 4  
    kosmos99 wrote:
    bsl250695 wrote:
    czy spadek napięcia w baterii może mieć coś wspólnego z nocnym odsyłaniem prądu do sieci ??

    To jest raczej skutkiem, bateria się rozładowuje więc napięcie spada


    Masz może jakiś pomysł co może powodować wyrzut prądu z magazynu do sieci ? - niby ustawienia falownika są tak jak powinny i nie powinno dochodzić do takich sytuacji, może to być wadliwe urządzenie albo coś poknocili przy podłączeniu ??

    Takie informacje były wyświetlane w momencie wypychania prądu z baterii do sieci :

    Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy
  • #9
    Chris_W

    Level 38  
    Z grafu wynika że masz ponad 3kW zużycia i nawet dopiera nieco z sieci ;)
  • #10
    kosmos99
    Level 38  
    Według mnie to problem może leżeć po stronie licznika instalacji. Jest albo źle podłączony, ale nieprawidłowo skonfigurowany, dlatego błędnie odczytuje zużycie.
    Jaki licznik został zastosowany, prawidłowo pokazuje zużycie?
  • #11
    bsl250695
    Level 4  
    Chris_W wrote:
    Z grafu wynika że masz ponad 3kW zużycia i nawet dopiera nieco z sieci ;)


    w tym sęk, że nie było takiego zużycia na liczniku ZE, za to wykazał oddanie do sieci takiej ilości jaka uciekła z magazynu. Powiem Wam, że już nie wiem co mam o tym myśleć - zobaczymy co przez weekend wymyśliła firma montująca, mieli pomysleć nad tym i w poniedziałek się kontaktować- choć wg. nich nie ma opcji, żeby oddawał w nocy do sieci (trochę ich przytkało jak przesłałem im zdjęcia licznika ZE).

    Dodano po 6 [minuty]:

    kosmos99 wrote:
    Według mnie to problem może leżeć po stronie licznika instalacji. Jest albo źle podłączony, ale nieprawidłowo skonfigurowany, dlatego błędnie odczytuje zużycie.
    Jaki licznik został zastosowany, prawidłowo pokazuje zużycie?



    Licznik koło falownika jest taki jak na zdjęciu poniżej, co do wskazywania zużycia osoby montujące powiedziały, że ze względu na obecność drugiego falownika on-grid będzie zużycie przekłamywane na wyświetlaczu falownika hybrydowego i tego małego licznika w skrzynce. Jak porównywałem licznik ZE + moje wyliczenie autokonsumcji to różnica wynosiła na zużyciu niecałe 10%.

    Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy
  • #12
    kosmos99
    Level 38  
    bsl250695 wrote:
    co do wskazywania zużycia osoby montujące powiedziały, że ze względu na obecność drugiego falownika on-grid będzie zużycie przekłamywane na wyświetlaczu falownika hybrydowego i tego małego licznika w skrzynce.


    Ten licznik nie może przekłamywać, bo na tej podstawie falownik hybrydowy "wie" jakie jest zużycie i ile energii ma dostarczać z baterii.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Zobacz jaką bieżącą moc Pt pokazuje licznik. Parametr nr 3 w pętli automatycznej i 12 przy zmianie przyciskiem.
  • #13
    studniarz
    Level 19  
    Witam.
    A kolega nie ma takiej konsumpcji, przecież często na noc nastawia się zmywarkę, pralkę, suszarkę, może pompa ciepła grzeje wodę, a przy okazji jakiś ekspres do kawy, czy czajnik, komputer, router,telewizorek.... sorki ale tak jest że dopiero jak się zainstaluje to wychodzą kwiatki.
    Spróbuje kolega dzisiaj zrobić fotki licznika poz 1.8.0 i 2.8.0 teraz o 22.00 i o 6.00 rano oraz dane z wyświetlacza o stanie baterii.
    Tak jak wyżej kolega z sugerował wychodzi na autokonsumpcję, ale być może coś jest skopane. Ciekawy jestem efektów. Pozdrawiam.
  • #14
    bsl250695
    Level 4  
    studniarz wrote:
    Witam.
    A kolega nie ma takiej konsumpcji, przecież często na noc nastawia się zmywarkę, pralkę, suszarkę, może pompa ciepła grzeje wodę, a przy okazji jakiś ekspres do kawy, czy czajnik, komputer, router,telewizorek.... sorki ale tak jest że dopiero jak się zainstaluje to wychodzą kwiatki.
    Spróbuje kolega dzisiaj zrobić fotki licznika poz 1.8.0 i 2.8.0 teraz o 22.00 i o 6.00 rano oraz dane z wyświetlacza o stanie baterii.
    Tak jak wyżej kolega z sugerował wychodzi na autokonsumpcję, ale być może coś jest skopane. Ciekawy jestem efektów. Pozdrawiam.


    Od czwartku praktykuję  spisywanie licznika ;) zużycie od godzi. 19 do 6 rano to 2,9 do 3,3 (odczyt z 1.8.1 i 1.8.2) z kolei odczyt 2.8.1. o 19 i następnie o 6 rano pokazuje eksport 0 a już 2.8.2. pokazuje eksport 5,1 do 5,3 (pokrywa się z energią, która znajduje się w magazynie wieczorem). Tak jak już wcześniej pisałem magazyn po zakończeniu pracy fotowoltiaki nie daje prądu na dom, tylko jest on pobierany z sieci, a ten z magazynu po zmianie na drugą taryfę pompowany jest do sieci.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kosmos99 wrote:
    bsl250695 wrote:
    co do wskazywania zużycia osoby montujące powiedziały, że ze względu na obecność drugiego falownika on-grid będzie zużycie przekłamywane na wyświetlaczu falownika hybrydowego i tego małego licznika w skrzynce.


    Ten licznik nie może przekłamywać, bo na tej podstawie falownik hybrydowy "wie" jakie jest zużycie i ile energii ma dostarczać z baterii.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Zobacz jaką bieżącą moc Pt pokazuje licznik. Parametr nr 3 w pętli automatycznej i 12 przy zmianie przyciskiem.



    jutro sprawdzę i dam znać

    Dodano po 10 [godziny] 48 [minuty]:

    kosmos99 wrote:
    bsl250695 wrote:
    co do wskazywania zużycia osoby montujące powiedziały, że ze względu na obecność drugiego falownika on-grid będzie zużycie przekłamywane na wyświetlaczu falownika hybrydowego i tego małego licznika w skrzynce.


    Ten licznik nie może przekłamywać, bo na tej podstawie falownik hybrydowy "wie" jakie jest zużycie i ile energii ma dostarczać z baterii.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Zobacz jaką bieżącą moc Pt pokazuje licznik. Parametr nr 3 w pętli automatycznej i 12 przy zmianie przyciskiem.


    Na zdjęciach odczyt z poz. 12 i zdjęcie wyświetlacza falownika, po włączeniu drugiego falownika on-gird wartość skoczyła do 200-210 W
    Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy
  • Helpful post
    #15
    kosmos99
    Level 38  
    Czyli ewidentnie widać, że zużycie jest dziesięciokrotnie zawyżane i stąd ta sytuacja. Pewnie wystarczy zmienić parametr dotyczący rozdzielczości licznika w falowniku. Jeśli się nie da to licznik jest założony nieodpowiedni. W instrukcji od falownika jest licznik z przekładnikami o rozdzielczości 400 impulsów/kWh. Twój ma 6400imp/kWh.
    Tak więc instalator będzie się musiał pofatygować, no chyba że ma możliwość zrobienia tego zdalnie.
    Druga sprawa to nie może być tak, że istniejąca instalacja ongrid przekłamuje pomiar, ten licznik jest potrzebny do prawidłowego działania instalacji hybrydowej. Więc albo trzeba te dwie instalacje z komunikować, albo ongrid podłączyć przed licznikiem Chint.
    Ongrid jakiej firmy ma falownik?


    Dodano po 2 [minuty]:

    bsl250695 wrote:
    firma od której kupiłem instalacje i która ją montowała, stoi na stanowisku, że jest to niemożliwe , żeby magazyn wysyłał prąd do sieci,


    I na tym stwierdzeniu się skończyła ich pomoc?
  • #16
    bsl250695
    Level 4  
    kosmos99 wrote:
    Czyli ewidentnie widać, że zużycie jest dziesięciokrotnie zawyżane i stąd ta sytuacja. Pewnie wystarczy zmienić parametr dotyczący rozdzielczości licznika w falowniku. Jeśli się nie da to licznik jest założony nieodpowiedni. W instrukcji od falownika jest licznik z przekładnikami o rozdzielczości 400 impulsów/kWh. Twój ma 6400imp/kWh.
    Tak więc instalator będzie się musiał pofatygować, no chyba że ma możliwość zrobienia tego zdalnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    bsl250695 wrote:
    firma od której kupiłem instalacje i która ją montowała, stoi na stanowisku, że jest to niemożliwe , żeby magazyn wysyłał prąd do sieci,


    I na tym stwierdzeniu się skończyła ich pomoc?


    Znaczy przez weekend mieli się zastanowić z dzisiaj zadzwonić, jednak chyba i tak będą musieli się pofatygować, bo magazyn przestał działać (ani się nie ładuje ani nie oddaje i zaświeciła się pomarańczowa lampka status). Z ciekawostek włączyłem pralkę, żeby zobaczyć jak zareaguje ten licznik i falownik oto wyniki:
    1) przed włączeniem pralki
    Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy

    2) po włączeniu pralki
    Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy

    Dodano po 3 [minuty]:

    kosmos99 wrote:
    Czyli ewidentnie widać, że zużycie jest dziesięciokrotnie zawyżane i stąd ta sytuacja. Pewnie wystarczy zmienić parametr dotyczący rozdzielczości licznika w falowniku. Jeśli się nie da to licznik jest założony nieodpowiedni. W instrukcji od falownika jest licznik z przekładnikami o rozdzielczości 400 impulsów/kWh. Twój ma 6400imp/kWh.
    Tak więc instalator będzie się musiał pofatygować, no chyba że ma możliwość zrobienia tego zdalnie.
    Druga sprawa to nie może być tak, że istniejąca instalacja ongrid przekłamuje pomiar, ten licznik jest potrzebny do prawidłowego działania instalacji hybrydowej. Więc albo trzeba te dwie instalacje z komunikować, albo ongrid podłączyć przed licznikiem Chint.
    Ongrid jakiej firmy ma falownik?


    Ongrid ma falownik Afore instalacja na nim była robiona 2 lata temu.
  • #17
    andreee
    Level 24  
    Rezystancja wewnętrzna ogniw zmierzona? Pewnie nie, a może być coś w pakiecie walnięte i jest potężne rozładowanie. Także taką elementarną sprawę bym zmierzył, bo na razie to widać z tych wywodów nic nie wynika, jak się nie robi elementarnej diagnostyki, tylko zaczyna się szukanie cudów na kiju.
  • #18
    bsl250695
    Level 4  
    andreee wrote:
    Rezystancja wewnętrzna ogniw zmierzona? Pewnie nie, a może być coś w pakiecie walnięte i jest potężne rozładowanie. Także taką elementarną sprawę bym zmierzył, bo na razie to widać z tych wywodów nic nie wynika, jak się nie robi elementarnej diagnostyki, tylko zaczyna się szukanie cudów na kiju.


    Czyli mówiąc krótko sprzedawca powinien przysłać serwisanta, żeby to sprawdził - eh... żeby to było takie łatwe, łatwość w moim przypadku skończyła się na zapewnieniach sprzedawcy, że to będzie wszystko hulało jak należy i oczywiści wystawieniu faktury na drugie 50% ceny.

    Coś mi się wydaje, że wstrzymam im tę wypłatę do chwili prawidłowego ustawienia sprzętu, bo później mogę się już nie doprosić.
  • #19
    kosmos99
    Level 38  
    andreee wrote:
    Rezystancja wewnętrzna ogniw zmierzona?


    A co ma piernik do wiatraka?

    andreee wrote:
    Pewnie nie, a może być coś w pakiecie walnięte i jest potężne rozładowanie

    Rozwiń tę myśl tzn w jaki sposób się to dzieje, że uszkodzone panele rozładowują baterię?
    Tym bardziej, że problem jest w nocy gdy panele nie pracują.

    bsl250695 wrote:
    2) po włączeniu pralki


    Wyłącz instalację ongrid i wtedy zobacz.
  • Helpful post
    #20
    LordZiemniak
    Level 11  
    sprawdź przekładniki na tym chincie, ostatnio taki montowałem i on ma tam strzałki namalowane jak zamontować, na dwoch były w tą samą strone na jednym namalowana odwrotnie w stosunku co do konstrukcji samego przekładnika, daliśmy go odwrotnie jak strzałka namalowana, ale konstrukcyjnie w ten sam sposób jak pozostałe dwa i jest ok
  • #21
    kosmos99
    Level 38  
    Tylko gdyby przekładniki były nie prawidłowo podłączone (o ile w ogóle są w tym przypadku) to licznik by błędnie wskazywał. Tutaj problem jest w tym, że licznik swoje a falownik swoje.
  • #22
    LordZiemniak
    Level 11  
    kosmos99 wrote:
    Tylko gdyby przekładniki były nie prawidłowo podłączone (o ile w ogóle są w tym przypadku) to licznik by błędnie wskazywał. Tutaj problem jest w tym, że licznik swoje a falownik swoje.


    to już zależy na której fazie masz obciążenie itp, na jednym ze zdjęć z nocy widać tam fazy RST i jest EXPORT IMPORT IMPORT, do tego przypomniało mi się o tych przekładnikach, może to problem że falownik widzi produkcje na jednej fazie w nocy i puszcza baterie na pozostałe dwie.

    Może być też tak że panowie w elektrowni pomieszali zaciski przy podłączeniu i w nocy na jedej z faz mamy produkcje, znam taki przypadek gdzie przy pv bez magazynu energii była w nocy produkcja :D
  • #23
    bsl250695
    Level 4  
    LordZiemniak wrote:
    kosmos99 wrote:
    Tylko gdyby przekładniki były nie prawidłowo podłączone (o ile w ogóle są w tym przypadku) to licznik by błędnie wskazywał. Tutaj problem jest w tym, że licznik swoje a falownik swoje.


    to już zależy na której fazie masz obciążenie itp, na jednym ze zdjęć z nocy widać tam fazy RST i jest EXPORT IMPORT IMPORT, do tego przypomniało mi się o tych przekładnikach, może to problem że falownik widzi produkcje na jednej fazie w nocy i puszcza baterie na pozostałe dwie.

    Może być też tak że panowie w elektrowni pomieszali zaciski przy podłączeniu i w nocy na jedej z faz mamy produkcje, znam taki przypadek gdzie przy pv bez magazynu energii była w nocy produkcja :D


    Raczej podłączenie przy liczniku ZE jest ok, bo wczoraj wieczorem magazyn z nieznanych przyczyn się wyłączył (niby falownik go widzi, ale z niego nie korzysta) i dzisiejszej nocy nic nie wyrzuciło do sieci. No nic na razie zero odzewu ze strony sprzedawcy, chyba sam do nich zadzwonię i zapytam się czy udało im się coś już wymyśleć...
  • #24
    bsl250695
    Level 4  
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, problem rozwiązany :) Panowie przyjechali poprawili coś przy kablach idących do licznik chint i na nowo ustawili parametry - pomogło i magazyn nie oddaje w nocy prądu do sieci.
  • #25
    LordZiemniak
    Level 11  
    bsl250695 wrote:
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, problem rozwiązany :) Panowie przyjechali poprawili coś przy kablach idących do licznik chint i na nowo ustawili parametry - pomogło i magazyn nie oddaje w nocy prądu do sieci.


    czyli przekładniki były źle ;)
  • #26
    andreee
    Level 24  
    kosmos99 wrote:
    andreee wrote:
    Rezystancja wewnętrzna ogniw zmierzona?


    A co ma piernik do wiatraka?

    andreee wrote:
    Pewnie nie, a może być coś w pakiecie walnięte i jest potężne rozładowanie

    Rozwiń tę myśl tzn w jaki sposób się to dzieje, że uszkodzone panele rozładowują baterię?
    Tym bardziej, że problem jest w nocy gdy panele nie pracują.

    bsl250695 wrote:
    2) po włączeniu pralki


    Wyłącz instalację ongrid i wtedy zobacz.



    To ma, że rezystancja wewnętrzna ogniwa jest podstawowym parametrem wskazującym nam stan akumulatora. Przy podniesionej tej wartości może występować potężne samorozładowanie ogniwa, kilka uszkodzonych ogniw w stringu wystarczy. Jakość nowych akumulatorów ostatnio też poleciała, pracuje z tym na co dzień, i ostatnio często zdarzają się uszkodzone nowe sztuki.


    A pisząc pakiet mam na myśli pakiet akumulatorów.
  • #27
    krys277
    Level 10  
    Witaj, mam aktualnie ten sam problem, z tą różnicą, że po kilku dniach od uruchomienia, odwiedzili mnie już serwisanci z Taurona i sprawdzali ich licznik.
    Na czym się to u Ciebie zakończyło? Była jakaś kara czy pismo z Taurona itd?
    Bo ja mam tylko jedną taryfę G11, ale w umowie nic na temat oddawania energii w nocy.

    Pozdrawiam Krzysiek
  • #28
    krys277
    Level 10  
    Witam,

    Czy mógłbym prosić o ustawienia licznika Chint DTSU 666, jeżeli u Was działa wszystko poprawnie i magazyn nie oddaje energii w nocy do sieci?

    Bo mój magazyn nie działa, a parametry licznika Chint DTSU 666, pod hasłem _701 są u mnie następujące. 

    Ct = 40
    Pt =‎ 1.0
    Prot = n.1
    Addr = 1
    Baud = 9.600
    nEt = n.34
    CLr.E = n0
    PLUS = 0
    Disp = 0
    b.LCD = 0

    Wskazania do podglądu na liczniku Chint
    UA = 230V 
    UB = 229V
    UC = 231V
    N0. = ----001
    N0. = n1-9.600
    Ft = 1.000
    FA = 1.000
    FB = 1.000
    FC = 1.000

    Może tutaj mam coś źle? Że jedna faza Importuje mi około 1,5kW, a dwie pozostałe Eksportują po około 0,7kW do sieci. No i to jest zależne od odbiorników i obciążeń w domu. Im większy pobór w domu, tym więcej też oddaje do sieci na różnych fazach i w efekcie nocą, wyciąga mi w parę godzin wszystko z baterii.

    Pozdrawiam
    Krzysiek
  • #29
    bsl250695
    Level 4  
    krys277 wrote:
    Witaj, mam aktualnie ten sam problem, z tą różnicą, że po kilku dniach od uruchomienia, odwiedzili mnie już serwisanci z Taurona i sprawdzali ich licznik.
    Na czym się to u Ciebie zakończyło? Była jakaś kara czy pismo z Taurona itd?
    Bo ja mam tylko jedną taryfę G11, ale w umowie nic na temat oddawania energii w nocy.

    Pozdrawiam Krzysiek



    Powiem tak, sam nie za bardzo się na tym znam, dlatego zgłosiłem sprawę firmie, która mi montowała. Umówili się ze mną, że podjadą sprawdzić, tylko prosili, żeby przez te 2 dni spisywać licznik i spróbować zaobserwować kiedy on oddaje prąd do sieci. Panowie przyjechali, najpierw posprawdzali ustawienia na falowniku, a potem ponownie popodłączali wszystkie kable - po tym problem ustał.

    Co do kary to raczej nie wiem za co ona mogłaby być, ja nawet nie kontaktowałem się w tej sprawie z PGE (u mnie oni odpowiadają za dystrybucję).
  • #30
    LordZiemniak
    Level 11  
    krys277 wrote:
    Witam,

    Czy mógłbym prosić o ustawienia licznika Chint DTSU 666, jeżeli u Was działa wszystko poprawnie i magazyn nie oddaje energii w nocy do sieci?

    Bo mój magazyn nie działa, a parametry licznika Chint DTSU 666, pod hasłem _701 są u mnie następujące. 

    Ct = 40
    Pt =‎ 1.0
    Prot = n.1
    Addr = 1
    Baud = 9.600
    nEt = n.34
    CLr.E = n0
    PLUS = 0
    Disp = 0
    b.LCD = 0

    Wskazania do podglądu na liczniku Chint
    UA = 230V 
    UB = 229V
    UC = 231V
    N0. = ----001
    N0. = n1-9.600
    Ft = 1.000
    FA = 1.000
    FB = 1.000
    FC = 1.000

    Może tutaj mam coś źle? Że jedna faza Importuje mi około 1,5kW, a dwie pozostałe Eksportują po około 0,7kW do sieci. No i to jest zależne od odbiorników i obciążeń w domu. Im większy pobór w domu, tym więcej też oddaje do sieci na różnych fazach i w efekcie nocą, wyciąga mi w parę godzin wszystko z baterii.

    Pozdrawiam
    Krzysiek



    wygląda to tak jakby jeden przekładnik od licznika był źle założony