Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.9 JTD - z jakiego samochodu dopasować spreżyny?

Robert123CR250 29 Sep 2022 19:19 1434 41
  • #1
    Robert123CR250
    Level 7  
    Witam, mam problem z przednim zawieszeniem w Stilo 1.9 JTD. Już drugi raz wymieniam sprężyny i po pół roku siadają na tyle, że szuram zderzakiem po nierównościach. Ma ktoś jakiś pomysł z czego dopasować sprezyny? Może z jakiegoś busa? Chciałbym żeby zawieszenie było maksymalnie podniesione, bo to stilo to auto roboczo-terenowe
  • #2
    user64
    Level 28  
    Wymień amorki, to problem zniknie.
  • #3
    Robert123CR250
    Level 7  
    Wydaje mi się że amory dobrze tłumią. Problem jest w sprężynach bo zwoje się dotykają
  • #4
    user64
    Level 28  
    Jeżeli jest tak jak mówisz, to amortyzatory masz dawno temu zajechane.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    user64 wrote:
    Jeżeli jest tak jak mówisz, to amortyzatory masz dawno temu zajechane.
    Głupoty opowiadasz.
    Robert123CR250 wrote:
    Już drugi raz wymieniam sprężyny
    Kup dobre, oryginalne, bądź załóż wkładki gumowe .
  • #6
    irekw
    Level 23  
    user64 wrote:
    Wymień amorki, to problem zniknie.

    Bardzo ciekawa teoria.
  • #7
    user64
    Level 28  
    Ta gumowe wkładki w sprężyny, super - polecam. ;D
    Jak amortyzatory stoją na dębowo, a często tak jest, to wymiana sprężyn nie pomoże. Powinniście to wiedzieć. Często jest tak, że amorki nie podnoszą się i nawet dobra sprężyna nie jest w stanie ich wyciągnąć w górę, stąd wymiana sprężyn nic nie da, a porada o dołożeniu gumowych wkładek powinna zostać uznana za szkodliwą, gdyż zmienia zachowanie auta w zakrętach. Nie po to, kolumny są ustawiane po odpowiednimi kątami, żeby zepsute amortyzatory "leczyć" gumą w sprężyny. Pomijając nawet fakt, braku odpowiedniego skoku McPersona i dziwnego zachowania w zakrętach.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    user64 wrote:
    Jak amortyzatory stoją na dębowo, a często tak jest, to wymiana sprężyn nie pomoże.

    Gdyby amortyzatory stały, to już dawno powyrywało by kielichy z nadwozia geniuszu. Tak że przeproś i nie zabieraj więcej głosu. Szczególnie w sprawach, o których nie masz bladgo pojęcia.

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #9
    user64
    Level 28  
    Jakoś u mnie przez ponad rok nic nie wyrwało, geniuszu.
    Ciekawe, że starasz się zdeprecjonować mnie zamiast wykazać, dlaczego winne są względnie nowe sprężyny, podczas gdy amortyzatory pewnie zmieniane nie były. To jest ciekawe.
    Drogi autorze, posłuchaj mnie i wymień amortyzatory, zobaczysz, że mam rację.
    Na tym kończę udział w tym wątku, oddaje pole do popisu koledze wyzywającemu od geniuszy.
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • #11
    balonika3
    Level 38  
    user64 wrote:
    Wymień amorki, to problem zniknie.
    Co ma amortyzator do wysokości "stania" samochodu? Toż to zwykły tłumik jest.
  • #12
    user64
    Level 28  
    balonika3 wrote:
    user64 wrote:
    Wymień amorki, to problem zniknie.
    Co ma amortyzator do wysokości "stania" samochodu? Toż to zwykły tłumik jest.

    Ciągnie w dół sprężyny. Dokładnie tak było u mnie, dlatego piszcie sobie co chcecie a ja wiem co mnie pomogło dojść do ładu z autem.

    Dodano po 6 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    Jak by amortyzatory stały, to by jechał jak traktorem. A jak jeszcze"dębowo" to nie dość że poduszki, to jeszcze by mogło ukręcić sam trzpień, nie mówiąc o strasznym ściąganiu podczas jazdy.Także nijak nie pasuje ta teoria. A wspomniał co o oponach jakie ma bo nie widzę?

    U mnie auto prowadziło się w miarę dobrze, nic nie ściągało, nawet bez problemów przechodziło przeglądy techniczne, poduszki owszem ucierpiały. Zorientowałem się, że amortyzatory są zniszczone jak przyszło mi awaryjnie hamować na autostradzie. Przód przestał trzymać drogi. Wtedy dopiero wyjęte zostały amortyzatory i zobaczyłem w jakim są stanie. Badanie skuteczności tłumienia na stacji to śmiech na sali, co zresztą przyznał nawet diagnosta, gdy mu pokazałem mój amortyzator.
  • #13
    balonika3
    Level 38  
    user64 wrote:
    Ciągnie w dół sprężyny.
    A to w jaki sposób?
  • #14
    kkknc
    Level 43  
    user64 wrote:
    . Ciągnie w dół sprężyny. Dokładnie tak było u mnie, dlatego piszcie sobie co chcecie a ja wiem co mnie pomogło dojść do ładu z autem..

    Sprężyny to ciągnie w dół grawitacja. I to po warunkiem że je zawiesisz.
    Przecież ty nawet nie masz pojęcia o budowie zawieszenia. Pojechałeś na warsztat wymienili, buntowałeś się że drogo to ci wytłumaczyli dlaczego i takie tam bzdury opowiadasz.
    Autorze jakiej firmy zakładasz sprężyny. Zawsze można zrobić trochę wyższe czy grubsze. Jak masz specjalne wymagania.
  • #15
    Anonymous
    Level 1  
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    user64 wrote:
    U mnie auto prowadziło się w miarę dobrze, nic nie ściągało, nawet bez problemów przechodziło przeglądy techniczne, poduszki owszem ucierpiały. Zorientowałem się, że amortyzatory są zniszczone jak przyszło mi awaryjnie hamować na autostradzie. Przód przestał trzymać drogi. Wtedy dopiero wyjęte zostały amortyzatory i zobaczyłem w jakim są stanie. Badanie skuteczności tłumienia na stacji to śmiech na sali, co zresztą przyznał nawet diagnosta, gdy mu pokazałem mój amortyzator.
    Idź gdzie indziej te bajki pisać. Przez 30 lat nie spotkałem amortyzatora zatartego, żeby tłok stanął. Do tego nie dość że buda zaczęła by pękać, to jeszcze plomby z zębów byś pogubił w trakcie jazdy.
  • #17
    strucel
    Level 34  
    Robert123CR250 wrote:
    stilo to auto roboczo-terenowe


    Może objaśnij co przez to rozumiesz, czy czasem nie wożenie pół tony cementu po wybojach
  • #18
    Robert123CR250
    Level 7  
    user64 wrote:
    Drogi autorze, posłuchaj mnie i wymień amortyzatory, zobaczysz, że mam rację

    Amortyzatory ładnie tłumią więc nie są wylane ani zatarte.

    strucel wrote:
    Robert123CR250 wrote:
    stilo to auto roboczo-terenowe


    Może objaśnij co przez to rozumiesz, czy czasem nie wożenie pół tony cementu po wybojach

    Czasem chce przejechać drogą z koleinami i nie rozwalać podwozia (już rozwaliłem chłodnice oraz zderzak z przodu). Mam zamontowany akumulator z ciężarówki 100Ah i to dodatkowe obciążenie 😄
    kkknc wrote:
    user64 wrote:
    . Autorze jakiej firmy zakładasz sprężyny. Zawsze można zrobić trochę wyższe czy grubsze. Jak masz specjalne wymagania.

    Najpierw były najtańsze, a potem kupiłem Kayaby i po prawie roku usiadły tak, że zwój o zwój trze 😄
  • #19
    Karaczan
    Level 41  
    Stilo występowały też w wersji VAN, i one miały inne sprężyny.
    Dłuższe i twardsze.
    VAN miał sprężyny wysokości 347mm, o nr OE 51795370, a zwykłe osobówki 330mm, z nr OE 51795364.
    Może to by rozwiązało twoje problemy ;)
  • #21
    Robert123CR250
    Level 7  
    Karaczan wrote:
    Stilo występowały też w wersji VAN, i one miały inne sprężyny.
    Dłuższe i twardsze.
    VAN miał sprężyny wysokości 347mm, o nr OE 51795370, a zwykłe osobówki 330mm, z nr OE 51795364.
    Może to by rozwiązało twoje problemy ;)

    Mówisz o tyle, a ja mam problem z przodem 😄
  • #22
    Karaczan
    Level 41  
    Robert123CR250 wrote:
    Już drugi raz wymieniam sprężyny i po pół roku siadają na tyle

    Dobra, chyba się nie obudziłem jeszcze do końca ;)

    KYB RH2618
    Grubszych i wyższych na przód na szybko nie znalazłem.
    11.75mm śr drutu, 481mm wysokości.

    Standard to 11mm i ok 460mm wysokości
  • #23
    Robert123CR250
    Level 7  
    Gadałem ze znajomym w sklepie i powiedział że obecnie produkowane sprężyny są produkowane z kiepskiego metalu. Polecacie jakieś konkretne gumy między zwoje? Wsadzę 4 na jedną sprężynę i powinien się podnieść 😄
  • #26
    kkknc
    Level 43  
    Ci za różnica jak kupuje marnej jakości. Jak potrzebuję i trochę innych parametrach. CZY to trochę wyższe, czy z grubszego drutu. To robią i mam. Czas to 3-7 dni.
  • #27
    strucel
    Level 34  
    Byle nie przesadzić bo jak się tylko 2 przednie wymieni na dorobione jako wzmocnione może przód stać nienaturalnie wysoko w stosunku do tyłu.
  • #28
    Robert123CR250
    Level 7  
    Czysto teoretycznie, czy sprężyna z Alhambry byłaby zbyt twarda? Jest 10cm krótsza, ale za to twardsza:

    Fiat Stilo:
    Ciężar [kg]: 2,14
    Grubość 1 [mm]: 11,75
    średnica zewnętrzna [mm]: 142
    Długość [mm]: 478

    Seat Alhambra:
    Ciężar [kg]: 6,56
    Grubość 1 [mm]: 16
    Średnica zewnętrzna [mm]: 185
    Długość [mm]: 378
  • #30
    LightOfWinter
    Level 36  
    Robert123CR250 wrote:
    Witam, mam problem z przednim zawieszeniem w Stilo 1.9 JTD. Już drugi raz wymieniam sprężyny i po pół roku siadają na tyle, że szuram zderzakiem po nierównościach.


    Witam,
    Jesteś pewien że to zderzak ociera na nierównościach?
    W stilo jest taka mała plastikowa puszka zgrzana do spodu puszki filtra powietrza. Idzie do niej rura. Czasem nazywają to odmą. To ona najczęściej obrywa na wybojach a jak się oderwie miło skacze pod samochodem właśnie na tej rurze.
    Często to padało więc używek mało jest na rynku.