Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Octavia 2, 1,6 MPI - check engine, kontrola trakcji, wypadanie zapłonu

lriuqs 03 Oct 2022 18:08 498 5
  • #1
    lriuqs
    Level 3  
    Cześć wszystkim,

    dziś rano podczas jazdy, niecały kilometr od startu zapaliła mi się ikonka kontroli trakcji, a zaraz potem check engine.
    Samochód stracił trochę na mocy i ogólnie nim telepie jak na fotelu do masarzu.

    Pacjent: Skoda Octavia II FL Kombi, 1,6 MPI.
    Przeszukawszy forum i internet przy tych objawach wychodzi, że to może być cewka, kable zapłonowe, albo świece.

    Poniżej błędy. Może ktoś zerknąć i się wypowiedzieć? Wypadanie zapłonu by w sumie wskazywało na powyższe usterki, ale czy aby na pewno?
    Cewka była już wymieniana niecałe 2 lata temu na oryginalną.

    Poniedziałek,03,Październik,2022,16:59:36:00009
    
    Przebieg: 151900km   Numer naprawy: 
    
    Typ podwozia: 1Z-SK35 (7N0)
    Skanowanie: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72
    
    Przebieg: 151900km
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik (CMX)       Plik etykiet: Brak
       Oznaczenie elementu SW: 06A 906 033 MR    HW: 06A 906 033 MR
       Komponent: CMXA S77 1.6 2VG    7456  
       Weryfikacja: --H01---    Numer seryjny:               
       Kodowanie: 0064071
       Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
       VCID: 7BF542EB3AE56997CC-802E
    
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    16688 - Cylinder 4 
                P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - Sporadyczny
                 Ramka zamrożona:
                        Obroty silnika: 2016 /min
                        Ilość powietrza/Obr.: 147.2 mg/suw
                        Temperatura: 18.0*C
                        Lambda: 0.0 %
                             3
                        (bez jednostek): 190.0
    
    17620 - Wyłączanie cylindrów; zespół 1 
                P1212 - 000 -  - Sporadyczny
                 Ramka zamrożona:
                        Obroty silnika: 2016 /min
                        Ilość powietrza/Obr.: 147.2 mg/suw
                        Temperatura: 18.0*C
                        Lambda: 0.0 %
                        (bez jednostek): 0.0
                        (bez jednostek): 190.0
    
    Kody gotowości: 0000 0000
    
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 03: ABS/hamulce (J104)       Plik etykiet:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
       Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BD    HW: 1K0 907 379 BD
       Komponent: ESP MK60EC1   H31 0108  
       Weryfikacja: 00H31001    
       Kodowanie: 113B201C092700FF880E04E9901E0040300000
       Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
       VCID: 75E154D3DCC13FE7BA-8020
    
    Znaleziono 1 błąd:
    01314 - Sterownik silnika 
                013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00101101
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 4
                        Wew.licznik błędów: 201
                        Przebieg: 151894 km
                        Wskaźnik czasu: 0
                        Data: 2017.02.23
                        Czas: 07:25:18
    
                 Ramka zamrożona:
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 12800
                        Zliczanie: 8196
                        Zliczanie: 52480
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 512
                        Zliczanie: 0
    
    
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 19: CAN Gateway        Plik etykiet:. AKP\7N0-907-530-V1.clb
       Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530     HW: 1K0 907 951 
       Komponent: J533  Gateway   H27 5603  
       Weryfikacja:   H27       Numer seryjny: 300910F2002316
       Kodowanie: E9A07F0600020200002302
       Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
       VCID: 6DD17CB37491F72742-8038
    
    Znaleziono 1 błąd:
    00469 - Magistrala danych inforozrywki (Infotainment) w jednoprzewodowym trybie pracy 
                011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00101011
                        Priorytet błędu: 3
                        Częstość błędu: 1
                        Wew.licznik błędów: 211
                        Przebieg: 151556 km
                        Wskaźnik czasu: 0
                        Data: 2017.02.23
                        Czas: 07:28:17
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 72: Drzwi tylne prawe        Plik etykiet:. AKP\1K0-959-704-GEN3.clb
       Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 704 A    HW: 5K0 959 704 A
       Komponent: Tuer-SG         007 2101  
       Kodowanie: 0000144
       Kod serwisu: WSC 73430 790 1012551
       VCID: 3365AACB523561D754-8066
    
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00931 - Jednostka zamykająca zamka centralnego z tyłu po prawej stronie (F223) 
                008 - Niezrozumiały sygnał
    00108 - Sygnał centralnego zamka Safe/Lock z tyłu po prawej stronie 
                008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
    
    Koniec --------------------(Skanowanie trwało: 02:09)----------------------


    Do mechanika jestem już umówiony, ale dopiero na środę.
    Czy mogę sporadycznie jeździć z tym wypadaniem zapłonu? Jakieś 7 km po mieście w 1 stronę, czy lepiej nie ryzykować?
  • Helpful post
    #2
    Ireneo
    Level 42  
    Po co błędy drzwi podajesz?Wychodzi że 1 i 4 .Moze to być tylko cewka.W parametrach zobacz jak szybko zlicza te wypadanie.Zdrowo nie jest lać benzynę i jej nie spalać.
  • Helpful post
    #3
    grala1
    VAG group specialist
    Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator.
    Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze.
    Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder.

    Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa.

    Skoro sterownik odciął podawanie paliwa to raczej wypadanie jest dość częste.

    Można przepiąć przewody miejscami na cewce pomiędzy 1 i 4 cylindrem (tylko na cewce) wtedy będzie wiadomo po błędach czy to wina cewki. Jeżeli błąd nie przejdzie na pierwszy cylinder (będzie to też widać po zliczaniu wypadania zapłonów w blokach pomiarowych) to problem w świecy, przewodzie, wtrysku czy też sprężaniu.
    Można bawić się w przekładanie świec lub zamianę przewodów pomiędzy cylindrem 3 i 4 - powinno wystarczyć przewodów jeżeli chodzi o długość.
  • Helpful post
    #4
    danielzy
    Level 21  
    Jak już sam napisałeś winna cewka lub świeca na 4 cylindrze. Jeśli szarpie silnikiem jazda nie wskazana.
  • #5
    lriuqs
    Level 3  
    Myślałem wczoraj o przełożeniu przewodów w cewce, ale jest tam średni dostęp bez demontażu pompy powietrza i w sumie nie wiem od której strony liczyć te cylindry. Druga sprawa to brak czasu, mogę coś tylko podłubać po pracy około 17, a tu zaraz niestety się ciemno robi. Zostawię to już mechanikowi. Przynajmniej teraz problem nie wygląda na bardzo skomplikowany. Dam znać po wizycie u mechanika.
  • #6
    lriuqs
    Level 3  
    Problem rozwiązany.
    Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

    Winny okazał się przewód. Zostały założone nowe kable i auto jeździ jak dawniej.