Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 1.6 AVU - gaśnie po odpaleniu, trudności z utrzymaniem obrotów, strzały w kolektor

Zdzisiek93 07 Oct 2022 18:32 492 22
Renex
  • #1
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Co może być przyczyną jeśli auto gaśnie od razu po odpaleniu? Jeśli go będę trzymał wysoko na obrotach to nie gaśnie, jak tylko puszczę pedał momentalnie obroty schodzą na 0.
    Nie mogę nawet awaryjnie na gazie odpalić żeby sprawdzić czy to wina PB.
    Słychać strzały w kolektor.

    Dodam że świeżo wymieniałem uszczelki kolektora bo mialem problem ze strzałami w kolektor i szarpaniem całego auta na biegu jałowym, po wymianie było okey i teraz po 3 tyg jest gorzej niż wtedy bo obrotów w ogóle nie trzyma.

    Cały układ zapłonowy był robiony.

    Sprawdzałem czy jest poprawa po odpięciu kolejno przepływomierza, czujnika temperatury, EGR oraz czujnika położenia wałka rozrządu, bez zmian. Czujnik położenia wału zmieniałem jakieś 2 miesiące temu na Hella.

    Wyskakuje tylko jeden błąd, czujnik tlenu 2 wysokie napięcie. Sonda nowa SKV, oryginalna miała przepaloną grzałkę, tuż po zmianie sondy nie było tego błędu.

    Macie jakieś pomysły?
  • Renex
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Rozrząd sprawdziłeś? W jaki sposób powstała usterka?
  • Renex
  • #3
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Rozrząd jest dobrze ustawiony. Mechanik jakiś czas temu sprawdzał.
    Usterka powstała po prostu, auto stoi na dworzu ostatni czas choć to pewnie nie ma znaczenia, tydzień wcześniej gasł sam z siebie podczas jazdy i strasznie nierówno pracował, dławił się. Później już na biegu jałowym od razu go wyłączało. W tej chwili stoi już tydzień i skończyły mi się pomysly co mogę sprawdzić. Podmieniłbym sterownik ale jestem za granicą i akurat go nie mam przy sobie.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to immo, ale ono jest wyłączone w sterowniku, lub czujnik położenia wału, ten mam praktycznie nowy i po założeniu nie było żadnych problemów.

    Może podczas wymiany uszczelek kolektora gdzieś coś przy okazji ruszyłem, że się poprawiło na krótki czas? Nie same uszczelki były przyczyną jak się okazuje, choć po całej robocie auto pracowało dosłownie idealnie.

    Może być przepustnica?
  • #4
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Dzisiaj go ponownie odpaliłem i trzymałem na wysokich obrotach do osiągnięcia temperatury 90 stopni

    Pojawiły się następujące błędy:



    16486
    P0102 Czujnik MAF (Przepływ masy powietrza) (G70) - Niski sygnał wejściowy

    17523
    P1115 Nagrzewnica czujnika tlenu 1 (Blok 1) - Niski sygnał

    17525
    P1117 Nagrzewnica czujnika tlenu 2 (Blok 1) - Niski sygnał

    17833
    P1425 Zawór regulatora oczyszczania zbiornika emisji odparowywacza (N80) - Zwarcie do masy

    17843
    P1435 Przekaźnik pompy systemu wtrysku powietrza wtórnego (N299) - Zwarcie do masy

    W sekcji ABS następujący błąd, którego nigdy wcześniej nie widziałem:

    00668
    Napięcie pojazdu (Zacisk 30)


    Nigdy wcześniej żaden z tych błędów się nie pojawiał.
    Miałem wcześniej błędy grzałek sondy, ale obydwie zostały wymienione więc to nie wina sond na 100%
    Mam wrażenie że jest jakiś problem elektryczny, jakieś przebicie albo gdzieś wilgoć doszła. Ale gdzie?
    Na próbę odpiąłem pompę wtórego powietrza i pochłaniacz par paliwa, bez zmian
    Wtyczka od przepływki podpięta.

    Udało się go przełączyć na LPG, bez zmian, ale przynajmniej bez strzałów w kolektor.

    Na próbę odpiąłem licznik bo pomyślałem że może on coś miesza, bez zmian.
  • #5
    marszałekkom
    Level 29  
    EVAP, pompa powietrza wtórnego, przepływomierz i grzałki sond biorą zasilanie z jednego źródła, bezpiecznika nr 43. Ten obwód może być punktem wspólnym łączącym te wszystkie błędy.
  • #6
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Dzięki za cenną poradę, bezpiecznik 43 rzeczywiście przepalony.
    Natomiast włożenie nowego bezpiecznika kończy się natychmiastowym przepaleniem.
  • #7
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Zdzisiek93 wrote:
    Dzięki za cenną poradę, bezpiecznik 43 rzeczywiście przepalony.
    Natomiast włożenie nowego bezpiecznika kończy się natychmiastowym przepaleniem.

    Więc nasz zwarcie odepnij wszystko co jest pod niego podpięte i sprawdź jak się nie przepali bezpiecznik to wpinaj po kolei a jak się przepali to wiązka do sprawdzenia.
  • #8
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Okey zwarcie powodowała druga sonda lambda za katalizatorem, odpiąłem wtyczkę przestało przepalać bezpiecznik.
    Wcześniej miałem jakiś czas błąd drugiej sondy lambda - wysoki sygnał. Sonda nowa SKV robi zwarcie po miesiącu użytkowania.

    Natomiast to nie rozwiązało problemu gaśnięcia silnika zaraz po uruchomieniu. To jakby przy okazji wyszło z tą sondą.
    Co jednak z tym gasnieciem może być?
    Śmierdzi nieprzepalonym paliwem... Strzela w kolektor.
    W tej chwili nie wywala błędu na przygazowce.


    Tak to wygląda:
    https://youtu.be/zHHhdn90TPc
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Przepustnica, wyczyść i zrób adaptację, jak jej nie przejdzie to wymień
  • #10
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Właśnie wyczyściłem i zaadaptowałem, dalej to samo.
    Myślisz że to elektronika w przepustnicy padła?
  • #11
    Anonymous
    Level 1  
  • #12
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Myślisz że to elektronika w przepustnicy padła?

    Uszkodzonej przepustnicy nie dało by się adaptować, w ogóle przy jakimś błędzie obecnym sterownik nie przeprowadzi adaptacji
  • #13
    pasta7
    Level 17  
    Sprawdz przepływke i czujnik temp silnika
  • #14
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Podgląd parametrów podczas gazowania:
    https://youtu.be/EzoAH7kWIsg

    Dziś go troszkę rozgrzałem i przerzuciłem na lpg, obroty stały bardzo nisko i w ogóle brak reakcji na pedał gazu.
    https://youtu.be/uTpDMeQTeB0

    Czy to może być immobilizer? Mam usunięty w sterowniku immo czy mimo to moze mieszać?
    Akurat nie jestem w kraju i nie mam na podmianke sterownika bo już dawno bym to zrobił.
  • #15
    marszałekkom
    Level 29  
    Po odpaleniu immo nie ma już nic do gadania. Można nawet wywalić transponder albo odłączyć antenę, dopóki nie zgasisz silnika będzie działał normalnie.
  • #16
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Co Twoim zdaniem się tu dzieje?

    Czy czujnik położenia pedału gazu mógłby powodować problem gaśnięcia auta tuż po odpaleniu?
  • #17
    marszałekkom
    Level 29  
    Nie.
    Może być czujnik wału, ale jest nowy więc to mało prawdopodobne. Może przepustnica? Patrzyłeś jak się zachowuje podczas odpalania? Sprawdziłbym dla pewności ciśnienie paliwa i kompresję.
  • #18
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Dzisiaj się nim przejechałem w trasę, gasł w mieście co i rusz ale po trasie jechał. Pojawiły się 2 nowe błędy:

    16726 Czujnik pozycji walka rozrządu A (Blok 1) Niski sygnał
    17549 P1141 Wykrycie obciążenia - Niewiarygodna wartość

    Dodatkowo za każdym razem przy gaśnięciu odłącza całkowicie hamulec, muszę ręcznym dohamowywać.
  • #19
    carrot
    Moderator of Cars
    Sprawdź czujnik wałka, to czujnik halla więc sprawdzisz sygnał diodą led z opornikiem
  • #20
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Miernikiem też można sprawdzić?
    Da się go zmienić bez zrzucania rozrzadu?

    Jak coś czujnik położenia wału podmienilem też oraz sterownik silnika i bez zmian.
  • #21
    marszałekkom
    Level 29  
    Ale czujnik wałka nie zgasi silnika.
  • #22
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    czujnik wałka nie zgasi silnika
    Nie wiem jak w tym konkretnym modelu jest to zapisane w sterowniku, ale w większości samochodów "wyjazd" poza zakres synchronizacji zgasi silnik jak najbardziej, brak sygnału już raczej nie
  • #23
    Zdzisiek93
    Level 10  
    Przepustnica podmieniona, to samo.

    Chyba trzeba będzie rozrząd zrzucać żeby ten czujnik wymienić...
    Spróbuję jeszcze go diodą LED sprawdzić jak mówisz.