Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brava 1.2 gaśnie przy rozruchu

bogdan5 14 Nov 2005 23:26 9513 12
  • #1
    bogdan5
    Level 17  
    Witam mam od pewnego czasu problem szczególnie gdy robi się chłodno fiat brava silnik 1.2 80v rok 1999 .gdy zapalam samochód pierwszy raz np. rano to zapali i od razu zgaśnie , za drugim razem już normalnie zapali świece mają ok 25000 czy to problem z jakim czujnikiem? za pomoc dzięki.
  • #2
    knmp
    Level 26  
    Witam

    Kiedyś miałem z moją brawą podobny problem, po włączeniu rannym chwilkę chodziła i koniec, za drugim rozruchem już było ok... jak się okazało przyczyną było powietrze w filtrze paliwa. Po rozruchu zasysał powietrze z filtra i gasł. Pamiętam, że zawsze za pierwszym uruchomiewniem słuszałem jakgdyby sichy szum "morza" w okolicach siedzenia pasażera... czyli było to przelewające się paliwo po filtrze. Filtr paliwa jest w brawie umieszczony pod podwoziem w okolicy przednich siedzeń... moze to trochę nietypowa wskazówka ale proszę po przekręceniu kluczyka jeszcze przed rozruchem posłuchać siedzeń i zaraz po rozruchu... sam byłem zdziwiony... może to cos podobnego

    pozdr
  • #3
    ion-tichy
    Level 31  
    proponuje czyszczenie przepustnicy - te modele mają tendencję do zaolejania i układ głupieje. Jak sądzę to podczas jazdy pewnie "falują" wolne obroty.
    A tak na marginesie to 1.2 16V 80 nie ma filtra paliwa jako takiego (dozywotni w pompie) i nie ma co tam grzebać.
  • #4
    knmp
    Level 26  
    jeżeli chodzi o filtr to może byc... moja brava to 1.6 16 V, czyli rożnice moga być w umiejscowieniu filtra... ale problem łudząco przypomina ten z 1.2... jednak wciąz uważam, iż warto sprawdzić zapowietrzenie układu paliwowego jeżeli nie ma problemów z biegiem jałowym

    pozdr
  • #5
    bogdan5
    Level 17  
    Witam kolega ma rację filtr jest w zbiorniku paliwa , kilka razy mi szeptało zeby go wyciągnąć i wyczyścić sugeruje kolega by się nie dobierać do tego? czy to się nie zanieczyszcza? słyszałem że pompy sie palą spowodu tego filtra . silnik po włączeniu na wolnych chwilę faluje jak jest zimny czy mogę sam wyczyścić przepustnicę jak i czym to zrobić , czy lepiej pojechać do serwisu czego nie lubię robić ;)
  • #6
    ion-tichy
    Level 31  
    oczywiście zawsze jest możliwość, że w baku jest jakieś świństwo i pcha się w układ ale proponuję zacząć od przepustnicy (i czujnika podciśnienia)
    Można jechać do serwisu ale zwykle robią to po łebkach. Są specjalne płyny w aeroaolu które czyszcza po nakierowaniu na wlot powietrza. ale Zwykle jest to raczej czyszczenie zgrubne. Najlepiej przepustnicę zdemontować (wraz z silnikiem krokowym ) przemyć benzyną lub pochodną benzyny, przy okazji wymyć z pewnością mocno zaolejony tłumik płomieni (widoczny po zdjęciu rurki w pokrywie zaworów). i jeśli widać że świństwa w układzie ssania jest sporo warto przemyć sam czujnik podciśnienia ( na przeciwnym końcu kanału ssania) . Jeśli ma się podstawowe narzędzia (klucze typu Torox) to jest to zabawa na raptem pół godziny do 45 minut.
  • #7
    bogdan5
    Level 17  
    Czy przed demontażem przepustnicy trzeba odłączyć akumulator bo chyba muszę wypiąć ten konektor silnika krokowego ? i dzięki za wskazówki jak bende miał czas to się za to wezmę i dam znać czy to było to:)
  • #8
    ion-tichy
    Level 31  
    no to raczej oczywiste - akumulator (-) wypiąć trzeba. później po zmontowaniu warto puścić silnik na wolnych obrotach tak z 20 minut mniej więcej do momentu startu wentylatora na chłodnicy - to uczy centralkę jak ma dawkować po resecie. O ile pamiętam to reset samego silnika krokowego wykonuje się przez trzykrotne właczenie i wyłączenie zapłonu w stacyjce - powodzenia
  • #9
    bogdan5
    Level 17  
    witam mam problem dzisiaj wyczyściłem przepustnicę było dużo syfu ,tłumik płomieni, czujnik podciśnienia, przedtem odłączyłem akumulator dałemna stół i go doładowałem. jak wszystko zrobiłem włączyłem zapłon 3razy i wyłączyłem .po uruchomieniu silnik poszedł na3000 obrotów i falował do 2500 jak sie rozgrzał po 15 min faluje pomiędzy 1600-1900 co 2sekundy szedł na wolnych 20 minut właczyła się dmuchawa. podczas jazdy zachowuje sie normalnie.przejechałem 1 km.ciągle faluje na wolnych obrotach coś czuję że serwis mnie nie minie może coś da się z tym zrobić za pomoc z góry dzięki
  • #10
    ion-tichy
    Level 31  
    to moga być pozostałości rozpuszczalnika w ukladzie dolotowym (przepalić lub osuszyć i powtórzyć reset centralki (odłaczenie akumulatora i 20 min na wolnych obrotach) oczywiscie sprawdzic czy nie ma błędu montazowego - czujnik podciśnienia przepustnica jakies zaciagi lewego powietrza.
  • #11
    bogdan5
    Level 17  
    czy po demontarzu czujnika temperatury i ciśniena powinien być wymieniony ten oring czy jest to zalecane ,czy po czyszczeniu przepustnicy nie zaleca się wymiany tego uszczelnienia pomiędzy przepustnicą a kolektorem? spróbóje jeszcze wyczyścić silnik krokowy i zrobic reset silnikma przebieg 100 000km
  • Helpful post
    #12
    ion-tichy
    Level 31  
    jak to zwykle przy róznego rodzaju oringach - w zasadzie powinno się je wymieniać jeśli już się je ma w ręce ( ale wiadomo jak to jest) Ważne aby wszystko było czyste nieuszkodzone i (suche zwłaszcza w tym wypadku).
    Niekiedy dla sprawdzenia czy nie ma zaciagu lewego powietrza można wykożystać właśnie aerozol do czyszczenia przepustnic - to jakies pochodne eteru i ostroznie napylanie podczas pracy silnika na elementy "podejrzane" daje sygnał czy układ tam czegoś nie ciągnie - dokładnie jeśli oring puszcza to jeśli w jego kierunku rozpylimy ten srodek to zaciągnie go do środka co spowoduje skok obrotów silnika (jak nie to znaczy że jest szczelny) - metoda szewsko-prymitywna ale w miarę skuteczna w diagnozie jedyne o czym warto pamietać to to że jest to środek łatwo palny i należy myśleć podczas stosowania. Ale szukanie lewego powietrza to dopiero w przypadku gdy układ wiemy, że jest czysty suchy a obroty na poziomie 800 - 1000 ale pływają.
    Przy tych obrotach wysokich raczej należy szukac przyczyny w
    1. pozostałościach rozpuszczalnika po czyszczeniu
    2. przyblokowanej przepustnicy w jakiś idiotyczny sposób
    3. Żle osuszony czujnik podciśnienia - zachlapany otworek czujnika w zasadzie powoduje, że niczego nie odczytuje poprawnie.
    Tak czy inaczej myśl powtórzenia czynności czyszczenia i starannego poskładania jest jak najbardziej trafna. - powodzenia
  • #13
    bogdan5
    Level 17  
    wszystko dość dokładnie było wyczyszczone i osuszone ,zajrzałem też do krokowca było tam czysto jak w zegarku lekko go posmarowałem próbowałem resetu przez wyłączanie i załączanie i nic nie pomogło , po diagnostyce komputerowej wszystko przyszło do normy wszystkim dziękuję i temat zamykam