Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak wstawić silnik od Uno Turbo w Seicento???

jarek336 15 Lis 2005 01:25 27460 16
  • #1
    jarek336
    Poziom 10  
    chcial bym wlozyc silnik do seicento od fiata uno turbo.
    jak to zrobic gdzie i ile to kosztuje.ile sam silnik z osprzentem?z gory dziekuje za pomoc





    Zmieniłem duże litery na małe

    3molo
  • #2
    dziqus
    Poziom 18  
    nie prosciej wlozyc turbo do silinika sc? :roll: cos duzo masz tych aut do tuningowania :roll:
  • #3
    kvasec
    Poziom 10  
    Witam. Moj kolega koniecznie chcial zeswapowac silnik od hondy 1.6 vtec do cieniasa ale po naszych namowach zmienil zdanie na motor z uno turbo. Auto jest juz kupione w niemczech za 500 euro, niedlugo bedzie w kraju. Mechanik zdefiniowal orientacyjnie cene na ok 1000 zl za przelozenie tego silnika. Mysle ze bez znajomosci swap w fiacie seicento kosztowalby ok 1500 zl
  • #4
    Śpiący
    Poziom 15  
    Czyli w sumie ponad 3000zł. Za takie pieniądze można uturbić obency silnik (samemu, bo jakbyś chciał zlecić to absolutne minimum 5000zł). Największy wydatek to chyba kute tłoki.

    Jeśli już byś się decydował to tak ja wyżej Kolega napisał optymalnie było by wziąść cały samochód na części. I tak będzie taniej. Pomyśl tylko o kosztach elektroniki, czujnków, sprzęgła, przegubów. Skrzynia, też by mogła szybko mieć dosyć.
  • #5
    Roli
    Poziom 26  
    Według mnie rozsądniejszym wyjściem było by uturbienie obecnego motoru, bo kupienie (całego lub motoru) uturbionego uniaka to takie troche naiwne - te samochody nie były stworzone do delikatnego traktowania - wiekszość z tych samochodów ma bogatą przeszłość. A jak sobie uturbisz to wiesz co masz, a w przyszłości zawsze możesz zmienić wałek, głowice, wał, tłoki, korby etc.
  • #6
    HZ10
    Poziom 14  
    a wy doradzający to wogóle wiecie co piszecie :| bo chyba nie bardzo zalecam poczytać (bo najprościej) o silniku od uno turbo 1.3 a potem doradzać :D więc ja mam i doradze autorowi wątku :
    jak masz skąd wziąć to przerabiaj bez zastanowienia sie
  • #7
    _evolution
    Poziom 10  
    bedziesz musial pociac podluznice:) to tak na krotce
  • #8
    matadorRS
    Poziom 17  
    Ja polecam najpierw poszukac na forach interentowych poswieconych tuningowi a nie na forum elektronicznym.
    1. Silnik z Uno Turbo nijak nie wejdzie fo CC czy SC.
    2. Jeli juz by sie ktos uparl na taki SWAP (z tego co wiem to nikt tego nie robi bo sie nieda ale moge sie mylic)
    3. Ja juz chcesz kombinowac ze Swapem to sa dwie opcje
    - Silnik 1,2 8V a pozniej Turbo
    - Silnik 1,2 16V i pojscie w N/A czyli grzebanie bez turba (malymi nakladami udalo mi sie wycisnac z tego silniczka 105 KM).
    4. Jesli masz wersje z silnikiem 900 to z tego co mapietam trzeba by tez instalacje lekko przerobic. Jesli jest to 1100 to przerobka jest nieznacznie latwiejsza ;)
    polecam poczytac
    http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=33084
  • #9
    blecky
    Poziom 11  
    Witam może by się ktoś pochwalił czy udał sie swap silnika. Mnie ciągnie teraz do wymiany w Seicento 900 na silnik z una turbo 1.4 lub punta 1.4 gt. Przyznam sie, że myślę też o silniku z hondy crx turbo około 156 KM. Gdzieś na forum widziałem, że ktoś to upchnął. Jaki silnik byście polecili najbardziej z tych trzech??
  • #10
    michal850
    Poziom 11  
    witam to nie lepiej sobie jezdzic unem turbo i wydajniejsza turbine zalozyc niz kombinowanym sc gdzie co chwile moze sprzeglo sie bedzie palic problem bedzie pewnie z hamulcami jak sie tym nie zainteresujecie i zawieszenie nie da rady chyba ze tylko interesuje was >mistrz prostej< a zakret 20km\h;) lubie z takimi kierowcami sie po scigac
  • #11
    blecky
    Poziom 11  
    Podoba mi się sprawa jeżdżenia samochodem niepozornym kryjącym coś pod maską. Stawiam na Seicento, bo go już posiadam. W sumie zdecydowałem się na silnik z Una Turbo 1.4 -- przekładka idzie wraz ze skrzynią – jest firma, co skraca półosie za około 400zl wiec zawieszenie, hamulce praktycznie 80% auta będzie wzięte z Uniaka. Bardziej interesowałoby mnie czy ktoś dokonał podobnego wyczynu i mógłby się pochwalić osiągami, jakimiś fotkami..
  • #12
    MikePL1
    Poziom 16  
    Nie chcę byż źle zrozumiany, ale skoro chcecie mieć niby sportowe osiągi w samochodzie to dlaczego kupiliście CC czy SC? Wydaje mi się bezsensowne kupowanie czegoś co zostało skonstruowane jedynie jako środek transportu i robienie z tego samochodu sportowego. Nie biorę tu pod uwagę kwestii gustu, ale głównie myślę o kasie.

    Widziałem (allegro) SC za ce3ny od 7000 do 10000 i więcej. Widziałem też Toyoty MR2 od 8000 wzwyż. Stare modele supry są jeszcze tańsze. Ponadto Nissany 200SX w podobnych cenach. Tym więcej jest Hondy Civic (i wszystkie możliwe części tuningowe do niej bardzo tanio). W podobnej cenie (ok 9-12tys) są też Hondy Prelude. Jest też Mitsu Eclipse.
    Nie zrozumcie mnie źle, ale nadajecie sobie roboty i wywalacie sporo kasy. Ja bym na Waszym miejscu opchnął CC czy SC i za tę kasę kupił coś co nie wymaga tak drastycznych zmian jak silnik. Tyle samo pieniędzy wydacie a będziecie jeździć czymś lepszym i czymś co w przyszłości da więcej możliwości tuningu. Słyszałem o gościach, którzy łącznie zainwestowali po 27-30tys w tuning SC podczas gdy za tę cenę mieliby Mitsubishi 3000GT. Ta sama cena, a wiadomo co wzbudza większy dreszczyk emocji, zainteresowanie panienek i zazdrość kierowców (no a przy okazji ma lepsze osiągi).

    Serio... Pomyślcie zanim wpakujecie parę tysięcy w pojazd nie stworzony do sportu i tuningu.
  • #13
    Mihó
    Poziom 27  
    blecky napisał:
    Podoba mi się sprawa jeżdżenia samochodem niepozornym kryjącym coś pod maską. Stawiam na Seicento, bo go już posiadam. W sumie zdecydowałem się na silnik z Una Turbo 1.4 -- przekładka idzie wraz ze skrzynią – jest firma, co skraca półosie za około 400zl wiec zawieszenie, hamulce praktycznie 80% auta będzie wzięte z Uniaka. Bardziej interesowałoby mnie czy ktoś dokonał podobnego wyczynu i mógłby się pochwalić osiągami, jakimiś fotkami..


    Sprzedaj SC i kup Corsę. Bez grzebania wstawisz silnik 1.6 100KM, a jak Ci będzie mało, to 2.0 115, 150, lub LET 204KM. Hamulce wymieniasz na większe na zasadzie plug & play, znaleźć sztywniejsze zawieszenie to nie problem, a o swapowaniu Cors na większe silniki chyba wszystko było powiedziane.
  • #14
    tomzary
    Poziom 10  
    Cytat:
    Sprzedaj SC i kup Corsę. Bez grzebania wstawisz silnik 1.6 100KM


    mówisz o standardowej Corsie 1,6, GSI miały 106/109KM. (teść posiada 106KM) świetna zabawka, polecam. Obecnie czytam ten temat, gdyż chciałbym kupić jakieś dodatkowe auto, najlepiej z małym silnikiem (małe OC) ale żeby jechało i było na co dzień. Widzę, że jest co ciężkie do osiągnięcia w przypadku SC. Trochę się zasmuciłem, może warto wejsć w Corsę lub inne auto. (posiadam zwykłą,niezawodną Vectrę B 1,8) :)pozdr.
  • #15
    lukers84
    Poziom 2  
    Co do tego czy się da włożyć silnik UNO TURBO do SC to tak i nie słuchaj głupot. Mieści się ale trzeba kombinować z chłodnicą ponieważ ta od uno się nie mieści ale można ją zastąpić inną węższą poza tym trzeba przerobić łapę do skrzyni bo nie pasuje a, jęśli jesteśmy już przy skrzyni to nie seryjna od UNO TURBO tylko szóstka od PUNTO ma lepsze kopyto wtedy. Pozdro

    Dodano po 13 [minuty]:


    Poza tym CORSA waży 980 kg przy 109KM natomiast sc waży 730 i z motorem od UNO TURBO ma 115KM więc o czym tu mowa a ten silnik kręcisz na 140 kucy bez większych przeróbek

    Dodano po 31 [minuty]:

    Co do ukądu hamulcowego to by go polepszyć do UNO TURBO robiliśmy przekładkę z FIATA SIENA więc to samo trzeba by zrobić do SC
  • #16
    wichurewicz
    Poziom 24  
    Kolego, ostatni post jest sprzed trzech lat.
  • #17
    lukers84
    Poziom 2  
    ale zawsze może się komuś to przyda ludzie czytają rózne posty nie tylko te nowe :)