Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault scenic problem z odpaleniem zimnego silnika

15 Lis 2005 08:34 20997 12
  • Poziom 19  
    no właśnie zaczeło się zimno i od pewnego czasu jak jest temperatura nie więcej niż 5 stopni to mam problem z odpaleniem silnika, po kilku próbach odpala ale zanim wejdzie na obroty to mija 2 sek(silnik pracuje nierówno) i dopiero osiąga 1500 i jest wszystko ok. Potem nie ma problemu. Świece wykluczam bo na gazie i na paliwie jest ok(sekwencja odpala zawsze na paliwie) zostaje czujnik tem. ale odłączyłem wtyczkę i chciałem oszukać komputer ale nie wiem jakie kable bo sa 3 przewody i na dwóch z nich jest 5V a nie mam schematu
  • Poziom 17  
    Jaki masz tam silnik?
    Jesli 1.4 lub 1.6 to czujnik jest wkrecony do przystawki termostatu przykreconej do glowicy.
    Jesli jest to 2.0 to czujnik jest wkrecony tez do przystawki tylko dostep do niego jest troche gorszy bo jest to biala kostka nad Skrzynia Biegow zabezpieczona przed rozpieciem drucikiem ktory trzeba najpierw wyciagnac aby wypiac kostke. Tylko nie odpinaj czujnika od wskaznika tylko od ECU.

    Ale ja na Twoim miejscu bym sprawdzil ustawienie zaworow na zimnym siniku.
    1,4 1,6 ssacy 0,15 mm wydech 0,25 mm
    2.0 ssaacy 0.2 mm wydech 0,4 mm

    Na gazie przewaznie kasuja sie luzy na zaworach ssacych i pojawia sie wyzej wymieniona sytuacja:
    - zle zapala i problemy z biegiem jalowym
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    jest to silnik 1,6 sprawdzalem czujnik z prawej strony przy głowicy dochodza tam 3 przewody i na pewno jest to też czujnik od wskaźnika temperatury (chyba ze to nie ten) a odnosnie biegu jalowego to jak odpali jużżżż w koncy i wejdzie na obroty to trzyma i jest ok, problem jest tylko zeby odpalil (przy próbie odpalenia rano tak jak by próbował załapać ale jak by brakowało mu paliwa bo zachowuje sie tak jak by chciał zapalić no ale niestety)
  • Poziom 17  
    A mam jeszcze pytanie bo jak to jest silnik 16 zaworowy K4M to tam sie zaworow nie reguluje bo sa hydrauliczne.
    Sprawdz cewki zaplonowe i czujnik GMP - wyczysc zlacze.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    świece wymieniałem (chyba ze nowa by była walnięta ale po odpaleniu nie gubi zapłonu pracuje płynnie)czujnik gmd też ok jedyne co pozostaje to czujnik temperatury ale nie wiem jak oszukać komputer bo sa 3 przewody a nowy będą mieli dopiero we wtorek czy ma moze ktoś schemat elektryki renault scenic 1,6 16V koniec roku 1999
  • Poziom 14  
    benzyna czy diesel????
  • Poziom 17  
    Tu masz schemat.
    Czujnik temp plynu to 244 z 3 wtykami.
    Wtyk A i idzie do deski na wskaznik i kontrolke.
    B1 i B2 do komputera wtrysku.
    Po odlaczeniu kostki powinien sie wlaczyc wentylator i samochode powinien miec zwiekszone obroty biegu jalowego.
    Jak to nie pomoze to ja bym jeszcze sprawdzil silnik krokowy czy jest czysty i czy sie nie zacina.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    no niestety dalej to samo ale czujnik temperatury wykluczony (zmienia rezystancje zimny ciepły na zimnym ok 7,6 kohm) zresztą byl podpinany w salonie pod komputer i za wyjątkiem ze komputer zapisał odłączenie czujnika to wszystko ok i jak był ciepły to pokazywał prawidłowe wskazania) gmp też, ale zauważyłem jedno, że jak odpali i dodam gwałtownie gazu to się przy dławi i dopiero za moment wejdzie na obroty maże coś z wlotem powietrza coś sie zacina (zawsze odpala na benzynie tak ustawiony komputer) no ale jak chwile pochodzi to jest ok a dzięki za schemat.
  • Poziom 19  
    No wszystko ok mogłem to wcześniej napisać ale jakoś zeszło ale nauczka i przestroga dla wszystkich tankujcie na sprawdzonych stacjach u mnie zatankowałem paliwo na stacji jakiejś prywatnej i okazało się że syf i tyle zachodu a przyczyna ???
  • Poziom 13  
    Mam taki sam problem, paliwo wykluczam.
  • Poziom 39  
    Już o tym kiedyś pisałem. Mam LPG i występuje u mnie taki sam problem jak paliwo za długo leżakuje w baku. Terapia na to - mało, ale za to częściej tankuję benzynę.
  • Poziom 17  
    Bardzo czesto przyczyna wysokich obrotow w silniku K4M jest nieszczelny gumowy oring miedzy przepustnica, a kolektorem ssacym.
  • Poziom 11  
    Mam identyczny problem po przestanej nocy przy -15 stopniach kręcę go nad ranem około 5 minut. Próbuje łapać i gaśnie, kręcę - próbuje łapie i gaśnie i tak przez ok. 5 min, aż złapie i ok. ładnie pracuje można go zgasić i bez problemu odpa.:|