Witam mam 2 sprawy z ww autem:
1) Auto posiada zamek centralny ale nie miało oryginalnego otwierania zdalnego, jestem 3 właścicielem i wiem że 2 właściciel kupił już je z dołożoną centralką i więc była ona zamontowana co najmniej 15 lat temu. Niestety u mnie działało to może z 3 miesiące i przestało, postanowiłem w końcu się tym zająć i okazało się że zamontowana centralka nadaje się do wyrzucenia. Po rozmowach ze znajomymi polecili mi taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/centralny-zamek-2x-pilot-scyzoryk-logo-rtx-cl9s-4d-5200320876 znajomy ma to już 7 lat i działa bardzo dobrze. Zestaw kupiony i pojawił się problem, nie jest możliwe zamontowanie dołączonych siłowników (konstrukcja zamka w tym aucie) więc chciałem podłączyć centralkę pod instalację poprzedniej, niestety brak jakichkolwiek oznaczeń przewodów ani schematu starej centralki (na centralce zupełny brak jakichkolwiek oznaczeń, jedynie nr płytki PCB, którego wpisane w neta nic nie daje), monter tej starej centralki wpiął tylko 2 przewody, kolejne 2 zmostkował do masy. Myślałem że wystarczy wpiąć któreś przewody od siłowników w te 2 i wszystko będzie działało lecz się myliłem, wychodzi na to że te 2 przewody to jakieś sterowanie bo od zasilania silnika są 2 inne co już rozkminiłem. Niestety nie mogę znaleźć żadnego schematu elektrycznego do tego modelu (próbowałem użyć znalezionego w necie dla modelu z 2004, ale niestety zmienili kolory i ilość przewodów sterujących, zasilanie do silniczków akurat są te same). Siedziałem 2 dni i testowałem różne kombinacje i czasami udawało się sterować z pilota, ale wyglądało to tak że czasami po wciśnięciu zamknięcia lub otwarcia zamek się zamknął i otworzył (albo odwrotnie), albo się tylko zamykał (albo otwierał). Wpadłem więc na pomysł, aby podłączyć 2 przewody z mojej centralki od sterowania silniczkiem pod wypięte z kostki lewych przednich drzwi też przewody od sterowania silniczkiem, tutaj pojawił się progres bo drzwi zaczęły się zamykać i otwierać poprawnie, niestety tylko te jedne (sądziłem że skoro są to "master" to zamknięcie silniczkiem wywoła sygnał i zostanie przesłany do centralnego zamka i zacznie sterować pozostałymi, niestety nie zadziałało to). Tak więc czy ktoś może ma schemat do tego modelu i rocznika żeby to rozgryźć, albo się już tym bawił i coś podpowie? Myślałem jeszcze żeby znaleźć wszystkie wtyczki od tych zamków drzwi i podłączyć się pod nie moją centralką (wiązka dostarczona raczej nie starczy na okablowanie na nowo), ale może da się to łatwiej rozwiązać. Dołączam jeszcze schemat od nowej centralki oraz kolory w kostce i wpięte przewody z poprzedniej centralki:
2 i 3 - wpięte 2 białe przewody starej centralki
5 - wpięty czarny (jako masa do starej centralki)
12 - wpięty czerwony (stały plus)
4 i 5 rozkminiłem że jest to sterowanie silnikami w drzwiach (sprawdziłem tylne drzwi i tylko te 2 były wpięte), pod te się podpiąłem ostatecznie nową centralką (przewody niebieski i zielony ze schematu)
2) Po włączeniu świateł (czy to pozycyjnych czy mijania) przygasa całe podświetlenie zegarów, o ile w nocy jest to może przydatne bo nie razi o tyle w dzień daje to taki efekt że nie widać licznika kilometrów. Niestety ku mojemu zdziwieniu nie znalazłem żadnego pokrętła regulacji podświetlenia jak to zazwyczaj jest, więc czy jest opcja wyłączyć to przygasanie?
1) Auto posiada zamek centralny ale nie miało oryginalnego otwierania zdalnego, jestem 3 właścicielem i wiem że 2 właściciel kupił już je z dołożoną centralką i więc była ona zamontowana co najmniej 15 lat temu. Niestety u mnie działało to może z 3 miesiące i przestało, postanowiłem w końcu się tym zająć i okazało się że zamontowana centralka nadaje się do wyrzucenia. Po rozmowach ze znajomymi polecili mi taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/centralny-zamek-2x-pilot-scyzoryk-logo-rtx-cl9s-4d-5200320876 znajomy ma to już 7 lat i działa bardzo dobrze. Zestaw kupiony i pojawił się problem, nie jest możliwe zamontowanie dołączonych siłowników (konstrukcja zamka w tym aucie) więc chciałem podłączyć centralkę pod instalację poprzedniej, niestety brak jakichkolwiek oznaczeń przewodów ani schematu starej centralki (na centralce zupełny brak jakichkolwiek oznaczeń, jedynie nr płytki PCB, którego wpisane w neta nic nie daje), monter tej starej centralki wpiął tylko 2 przewody, kolejne 2 zmostkował do masy. Myślałem że wystarczy wpiąć któreś przewody od siłowników w te 2 i wszystko będzie działało lecz się myliłem, wychodzi na to że te 2 przewody to jakieś sterowanie bo od zasilania silnika są 2 inne co już rozkminiłem. Niestety nie mogę znaleźć żadnego schematu elektrycznego do tego modelu (próbowałem użyć znalezionego w necie dla modelu z 2004, ale niestety zmienili kolory i ilość przewodów sterujących, zasilanie do silniczków akurat są te same). Siedziałem 2 dni i testowałem różne kombinacje i czasami udawało się sterować z pilota, ale wyglądało to tak że czasami po wciśnięciu zamknięcia lub otwarcia zamek się zamknął i otworzył (albo odwrotnie), albo się tylko zamykał (albo otwierał). Wpadłem więc na pomysł, aby podłączyć 2 przewody z mojej centralki od sterowania silniczkiem pod wypięte z kostki lewych przednich drzwi też przewody od sterowania silniczkiem, tutaj pojawił się progres bo drzwi zaczęły się zamykać i otwierać poprawnie, niestety tylko te jedne (sądziłem że skoro są to "master" to zamknięcie silniczkiem wywoła sygnał i zostanie przesłany do centralnego zamka i zacznie sterować pozostałymi, niestety nie zadziałało to). Tak więc czy ktoś może ma schemat do tego modelu i rocznika żeby to rozgryźć, albo się już tym bawił i coś podpowie? Myślałem jeszcze żeby znaleźć wszystkie wtyczki od tych zamków drzwi i podłączyć się pod nie moją centralką (wiązka dostarczona raczej nie starczy na okablowanie na nowo), ale może da się to łatwiej rozwiązać. Dołączam jeszcze schemat od nowej centralki oraz kolory w kostce i wpięte przewody z poprzedniej centralki:


2 i 3 - wpięte 2 białe przewody starej centralki
5 - wpięty czarny (jako masa do starej centralki)
12 - wpięty czerwony (stały plus)
4 i 5 rozkminiłem że jest to sterowanie silnikami w drzwiach (sprawdziłem tylne drzwi i tylko te 2 były wpięte), pod te się podpiąłem ostatecznie nową centralką (przewody niebieski i zielony ze schematu)
2) Po włączeniu świateł (czy to pozycyjnych czy mijania) przygasa całe podświetlenie zegarów, o ile w nocy jest to może przydatne bo nie razi o tyle w dzień daje to taki efekt że nie widać licznika kilometrów. Niestety ku mojemu zdziwieniu nie znalazłem żadnego pokrętła regulacji podświetlenia jak to zazwyczaj jest, więc czy jest opcja wyłączyć to przygasanie?