Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Peugeot 207 1.6 vti błąd p11a8

kuba10989 13 Oct 2022 19:26 828 8
  • #1
    kuba10989
    Level 2  
    Witam, od pewnego czasu mam problem z brakiem mocy w Peugocie 207 1.6 vti.
    Po odpaleniu na zimnym silniku wszystko jest wporządku, silnik ma moc, po kilku minutach auto traci moc, silnik zaczyna głośniej pracować i zaczyna odzywać się łańcuch rozrządu. Wywala błąd p11a8, wyczytałem już kilka tematów związanych z tym problemem ale nic konkretnego nie znalazłem, z tego co czytam ludzie wymieniają całe rozrządy a czasami nawet pół silnika i nic to nie daje. Może ktoś z was rozwiązał już ten problem. Dodam tylko że puki co wyczyściłem jeden elektrozawór ten przy bagnecie, był zasyfiony i podmieniłem czujniki wałków rozrządu ale nic to nie dało
  • Helpful post
    #2
    LightOfWinter
    Level 35  
    Witam,

    Też przerabiałem problem z silnikiem 1.6vti.
    Są to mówiąc ogólnie problematyczne silniki a ich naprawy w warsztatach nie są tanie o ile mechanik podejmie się zlecenia.

    Przykładowy temat o tym silniku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3407308.html

    Sądzę że możesz na początek wyjąć i wymyć np. środkiem do usuwania nagaru z gaźników elektroregulator zmiennych faz rozrządu. Ten silnik ma takie 2 do tego z przodu jest dobry dostęp.
    Każdy taki elektro-regulator ma sitko żeby filtrować olej może być ono zabrudzone.
    Dodatkowo sprawdź wtyczkę która jest do niego wpięta - u mnie "rozsypała się w rękach" - plastik z którego jest wykonana się zestarzał.

    Tak to "cudo" wygląda:
    https://motostacja.com/p/OE-PSA-1628924280/

    Można go dostać sporo taniej - nowy w okolicach 120 pln, gdyby trzeba było wymienić.
  • #3
    kuba10989
    Level 2  
    Dzięki za odpowiedź, post do którego podesłałeś mi kolego linka dziś też przestudiowałem ale jest tam tyle do ogarnięcia że lepiej by było kupić drugie auto🤭
    Wyczyściłem ten zawór dziś rano czyścikiem do hamulcy, fakt był na nim niezły syf, zaklejone w połowie sitko, błąd zdołałem usunąć i już nie powrócił na desce rozdzielczej(check zniknął) lecz po podpięciu się do OBD p11a8 dalej występuje
  • Helpful post
    #4
    LightOfWinter
    Level 35  
    Witam,

    Możesz jeszcze na własne ryzyko użyć płukanki do czyszczenia silnika jak jesteś przed wymianą oleju.
    Ja używałem Liqui Moly Engine Flush Pro Line 2662. W moim wypadku z efektów byłem zadowolony praca silnika się wyciszyła i sporo "czarnego" wyciekło z silnika.

    Na płukance nie wolno jeździć po użyciu od razu zmieniamy olej i filtr.

    Planuję teraz używać płukanki przy każdej wymianie oleju czyli raz w roku - ze względu że ten silnik jest bardzo wrażliwy na wszelkie zanieczyszczenia i nagary...
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    LightOfWinter
    Level 35  
    majsterek12345 wrote:

    W życiu bym nie wlał płukanki do tego silnika tak drogiego w naprawie i tak wrednego do naprawy, wymiana oleju co 5000 jest bezpieczna


    Witam,
    Każdy podejmuje własne decyzje.
    Ja naprawę tego silnika też już przerobiłem, a płukankę stosuję i będę stosował.
    Nie widzę powodu żeby mu miała zaszkodzić (stosowana zgodnie z instrukcją), jestem natomiast pewien że nagar wpływa negatywnie na działanie systemu zmiennych faz rozrządu oraz może blokować pierścienie na tłokach.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #8
    k45i89o98j66
    Level 24  
    Kod błędu: P11A8
    Opis Usterki: Usterka zmiany fazy wałka rozrządu wydechu: Spójność. Różnica między teoretyczną pozycją elementu zmiany fazy wałka rozrządu w spoczynku a zmierzoną. Muszą być spełnione następujące warunki:
    - Zakończono adaptację defazera wałka rozrządu wydechu
    - Temperatura defazera wałka rozrządu wydechu między 0 a 130 °C
    Warunki do usunięcia usterki: Adaptacja mechanizmu zmiany fazy wydechowego wałka rozrządu przeprowadzona pomyślnie przy następnym uruchomieniu
    Tryby obniżenia wersji, gdy błąd jest aktywny:

    Zmień na tryb motyla
    Nieskrzyżowana pozycja wałka rozrządu wydechu (pozycja jałowa)
    Dezaktywacja funkcji oczyszczania kanistra

    Objawy:

    Przeciąganie po uruchomieniu
    Niestabilna praca na biegu jałowym
    Brak mocy
    Emisje poza normami
    Nadmierne zużycie paliwa
    Przyspieszenie trudne przy wychodzeniu z długotrwałej pracy na biegu jałowym (wahanie silnika / spadek prędkości obrotowej silnika)

    Podejrzane obszary:

    ECU silnika
    Defazator wałka rozrządu wydechu
    Czujnik defazowania wałka rozrządu wydechu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przetestuj czujnik za pomocą multimetru, zobacz jakie omy daje.
  • Helpful post
    #9
    LightOfWinter
    Level 35  
    majsterek12345 wrote:

    Nikt mi konkretnie nie chce powiedzie po co lać płukankę na czysty silnik, ja widzę tylko minusy tego a żadnych plusów mnie wiedzę na czystym silniku
    Jak najbardziej każdy ma swój rozum i robi jak uważa bo mu wolno
    Za to wymiana oleju co 5000 widzę same plusy żadnych minusów


    Witam,
    Jak masz czysty silnik nie ma sensu stosować płukanki.
    Rozumiem że masz nowe auto, bo jak w innym wypadku mieć pewność że silnik jest czysty wewnątrz?

    Ja natomiast posiadam wyżej wspomniany silnik 1.6Vti i zastosowanie wyżej wspomnianej płukanki powoduje że z silnika spływa olej z rozpuszczonym nagarem.
    Olej zmieniam raz w roku i nie będę go zmieniał co 5tyś km bo nie mam czasu na takie zabawy. Stosuje ją w celu dbania o system zmiennych faz rozrządu który jest wrażliwy na nagar. Zresztą nie on jeden, uszkadzają się też prowadnice zaworów ....itd.
    Nikogo do jej stosowania nie zachęcam wspomniałem tylko że jest taka opcja :)