Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat scudo 2,0 136 2008r - Problem ze spokojną jazdą (szarpie)

leszek11051978 16 Oct 2022 19:06 366 15
  • #1
    leszek11051978
    Level 10  
    Problem pojawia się gdy jadąc tak "delikatnie" auto szarpie jak przycisnę jest ok
  • #2
    user64
    Level 27  
    Więcej danych. W jakich prędkościach obrotowych szarpie? Na jakim biegu?
  • #3
    leszek11051978
    Level 10  
    Generalnie jak auto czuje opór jest ok nie ma znaczenia prędkość auta i obrotowa po prostu jak auto ma lekko np.na równym terenie bez obciążeń zaczyna szarpać jak dołożę gazu jest ok
  • #4
    user64
    Level 27  
    Przepustnica, EGR, świece, kable WN, cewka. Te rzeczy sprawdź, część wyczyść, część sprawdź.
  • #5
    leszek11051978
    Level 10  
    Mam 2,0 140 multi jet
    -kable i cewka odpada
    -przepustnica była wymyta egr nowy
  • #6
    user64
    Level 27  
    Z racji tego, że trzeba siła wyciągać od ciebie informacje, co zrobiłeś do tej pory choćby, to do czasu gdy nie opiszesz dokładniej problemu, wstrzymam się z pisaniem. W zasadzie to tobie kolego powinno na tym zależeć, nie mnie.
  • #7
    strucel
    Level 34  
    leszek11051978 wrote:
    Mam 2,0 140 multi jet
    -kable i cewka odpada
    -przepustnica była wymyta egr nowy


    Ha ha , no widzisz tak to jest jak nie pisze się dokładnie co się ma, kolega miał na myśli benzynę która w tym samochodzie też ma 2.0 136 koni. Nie mogłeś od razu w pierwszym poście napisać że o diesla chodzi?
  • #8
    user64
    Level 27  
    Dokładnie tak było, ale kolega autor wychodzi z złożenia, że wszyscy przecież wiedzą, czym on jeździ. To trochę tak, jak kierowcy BMW, też wszyscy wiedzą, że będzie skręcał to po co włączać kierunkowskaz ;)
  • #9
    leszek11051978
    Level 10  
    Drodzy koledzy pracuję na różne zmiany dlatego mam niekiedy kłopot z odpisaniem na czas , nie korzystam często z pomocy w takiej formie...
    Miałem też wymienione wtryski i DPF
    PS. nigdy nie miałem BMW ;)
  • #10
    strucel
    Level 34  
    Niestety w przypadku diesla to najpierw diagnostyka komputerowa, później podgląd parametrów w czasie jazdy a pierwsza pytanie czy oprogramowanie jest oryginalne i czy jakiś domorosły tuner łapek tam nie wsadzał.
  • #11
    leszek11051978
    Level 10  
    Oprogramowanie z tego co mi wiadomo oryginał jaki byś zaproponował program diagnostyczny
    dodam jeszcze że turbina też po regeneracji
  • #12
    user64
    Level 27  
    Przepływomierzem się zainteresuj jeszcze.
    Ale tak swoją drogą to zastanawiam się jak wygląda to szarpanie, bo zużyte poduszki silnika też mogą taki efekt powodować, przy czym efekt jest troszkę inny niż przy kłopotach z układem paliwowym bądź powietrznym. Ale poduszki można sprawdzić zarówno silnika jak i skrzyni.
  • #13
    leszek11051978
    Level 10  
    Co prawda przepływomierza jeszcze nie sprawdzałem poduszki raczej w porządku ale to szarpanie wygląda mniej więcej tak jak by właśnie paliwo odcinało zastanawiam się czy można i w jaki sposób można sprawdzić regulator ciśnienia paliwa
  • #14
    user64
    Level 27  
    Możesz sprawdzić multiecuscan-em ale szczerze to nie wiem czy do Scudo jest ten program odpowiedni, bo to silnik HDI nie JTD. W każdym razie, każdy program diagnostyczny ma odczyt ciśnienia paliwa.
  • #15
    leszek11051978
    Level 10  
    Na jutro będę miał PROGRAM DELPHI może coś wybadam
  • #16
    leszek11051978
    Level 10  
    Auto skończyło u elektryka uszkodzony regulator ciśnienia paliwa na pompie (delphi nic nie pokazało)