Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy warto kupić Seata Leon 1.9 TDI? Szukam opinii.

Lukas6120 19 Oct 2022 00:07 456 3
  • #1
    Lukas6120
    Level 5  
    Cześć, panowie :).
    Chciałbym się was zapytać co sądzicie o zakupie Leonka 1.9 TDI arl na krótkie trasy. Głównie to w okresie takim jesienno-zimowym robię krótkie trasy i nie jeżdżę tak często samochodem jak w lecie, czy jesienią. Nie ukrywam, że lubię czasem pobawić się samochodem i wchodzić szybciej w zakręty także jak robię trasy powyżej już tych 10 km, to samochód jest porządnie dogrzany. Oczywiście EGR byłby zaślepiony. Czemu chce kupić diesla? Sama jazda sprawia mi radość i do tego małe spalanie(i do tego małe koszta utrzymania jeżeli przy zakupie sprawdzi się np. dwumas,sprzęgło no i wtryski) a przy aktualnych cenach paliw, to jest dużym plusem. Myślałem również nad 1.8t z gazem, ale tutaj ciężko znaleźć taki silnik w dobrej kondycji, no i są większe koszta utrzymania go, niż TDI.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi. 👍
  • #2
    user64
    Level 28  
    10 km dla diesla to nie jest wcale porządnie rozgrzany jak napisałeś, a jedynie płyn chłodzący ma swoją temperaturę. A to dwie różne rzeczy są. Porządnie rozgrzany to będzie gdy olej zarówno w silniku jak i w skrzyni osiągnie swoją temperaturę.
    Sam lubię diesle (aczkolwiek niekoniecznie TDI), ale nie męczyłbym auta odcinkami poniżej 10 km.
  • #3
    sigwa18
    Level 42  
    ARL w dobrej kondycji to też już biały kruk. Te silniki maja 20 lat. Większość po Chip tunnigu lub miało jakiś chip tunnig albo box-a.
  • #4
    Kantylena
    Level 22  
    Jak mówimy o 1,9 tdi to raczej jakiś ALH a nie ARL. Do tego koszty to nie tylko paliwo, to jest coś podobnego jak 1,8T, ogólnie przebiegi realne w przypadku ARL-a są duże wyższe.
    No i cena - ARL pojawił się na rynku później niż te najstarsze 1,8T i za zdrowego w fajnym stanie trzeba wywalić konkretną kasę.
    Ogólnie 1,8T fajniejszy silnik do zabaw, na dwójce ponad 100 km/h ARL to tylko niuton, potem jedzie słabiej a do tego klekocze czyli sound kiepski :-)

    Dobry test dla ARL, pomiar na hamowni jak wypluwa mniej niż 160-165 koni to raczej trup, zdrowe w latach kiedy były młode to po 170 potrafiły wypluwać w serii.