Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Tipo błąd wspomagania po wymianie mechanizmu wspomagania pod kierownicą

Kamil19951996 26 Oct 2022 06:16 378 9
  • #1
    Kamil19951996
    Level 6  
    Witam. Mój problem polega na tym, że wymieniłem w moim Tipo mechanizm przekładni kierowniczej umieszczony pod kierownicą i od tamtej pory świeci się na czerwono kontrolka wspomagania ale wspomaganie jest i nic nie mogę z tym zrobić, czy ktoś ma pojęcie o co chodzi?
  • #3
    Kamil19951996
    Level 6  
    Nie mruga. Tylko czy jest ktoś w stanie to osiowanie zrobić , bo dużo ludzi się wykłada. Czy zostaje tylko serwis??? Komputer nic nie pokazuje takiego szczególnego
  • #4
    KarizmoGSM

    Level 28  
    Tak ele nie na odległość, jeszcze kwestia czy jest poprawne założone.
  • #5
    strucel
    Level 34  
    Z którego roku auto? W nowych fiatach jest już ochrona komponentu.
  • #6
    Kamil19951996
    Level 6  
    Samochód z 2015 roku
  • #7
    Telo
    Service technician RTV
    Witam

    Mogę zapytać co to oznacza?

    ochrona komponentu
  • #8
    ladamaniac
    Level 39  
    @Telo
    Component Protect, przypisanie ważniejszych części elektronicznych do danego pojazdu poprzez numer VIN albo odpowiednie hasło. Ma za zadanie utrudnić/uniemożliwić handel używanymi/kradzionymi modułami. Jeśli chcesz dopisać część do auta, jedziesz do salonu, tam sprawdzą czy nie jest na liście skradzionych części. W ten sposób wjeżdżasz na wymianę wzmacniacza a wyjeżdżasz z zarzutem paserstwa. Stosuje od dawna np grupa VAG, Opel.

    Oprócz tego od jakiegoś czasu blokowany jest dostęp do diagnostyki przez złącze OBD, tak zwane na przykład security gateway. Musisz wykupić dostęp do serwera danej marki i online następuje tymczasowy dostęp do zaawansowanych funkcji typu test elementów wykonawczych, nastawy podstawowe, kodowania ,czy adaptacje.
  • #9
    Telo
    Service technician RTV
    Dziękuje już coś wiećej wiem bardzo dobrze ,że tak robią więcej firm produkująca samochody powinna tak robić.
  • #10
    Kamil19951996
    Level 6  
    Wspomaganie ogarnięte. Kodowania kąta skrętu i proxy wystarczyło.