Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megasquirt - odpalimy go za rozsądne pieniądze

Śpiący 20 Sty 2006 13:14 102062 459
  • #271 20 Sty 2006 13:14
    DOHC
    Poziom 19  

    rekin316 napisał:
    Wogóle interesuje mnie temat dwóch kosći do jednego MS (pierwsza mapa zapłonu lpg ,druga -mapa zapłonu pb).


    nie ma potrzeby tak kombinowac , wgrywajac MSnE masz obsluge podwojnych map i to bodajze 12x12 do zaplonu i paliwa , jest jeszcze opcja ze wozilbys ze soba laptopa i ladowal do pamieci odpowiednie mapy
    np na wyscigi pod pb , do jazdy na codzien LPG + wyprzedzony zaplon

    janisz napisał:
    Ja jak zrobie ten wtrysk to po prostu zmienie mikser na taki jaki montowali w samochodach od którego wezme przepustnice. Reduktor i tak mam przerobiony na nadciśnienie więc problemu z turbo nie mam.
    Skupmy się na megasquircie a nie na lpg.
    On chyba nie ma sekwencyjnego sterowania wtryskami tyle leją wszystkie naraz?


    wszystkie nie leja , leja tylko na 2 cylindry ale moga i wszystkie lac , wedle zyczenia , narazie niestety MS nie daje mozliwosci budowy pelnej sekwencji

    ps. moze bym tak wziol tego blosika z allegro :D

  • CControls
  • #272 20 Sty 2006 13:50
    rekin316
    Poziom 11  

    Janisz: Myśle że póki nie ma płytek gotowych, moża śmiało w tym temacie pogadać o możliwościach MS.

  • #273 20 Sty 2006 14:07
    sawiczyn
    Poziom 2  

    Wiatam, szkoda ze z allegro usuneli bo wlasnie chcialem sie dolaczyc ,
    a jak bedzie z reszta elementow ? Bylbym zainteresowany kompletem elementow.
    Odnosnie Blosa to obsluguje on przy n/a 150KM nie wiem jak przy turbo
    3 gen to reduktor i rozdzielacz z 2 silnikami krokowymi i wtrysk ciagly
    4 gen to reduktor i osobne wtryskiwacze wtrysk okresowy
    5 gen to pompa ,regulator cisnienia i wtryskiwacze , wtrysk fazy cieklej
    komputer benzynowy steruje wtryskiwaczami gazowymi kalibrowanymi pod wtryskiwacze banzynowe (instalacja ICOM JTG)
    MS nadawl by sie jedynie pod 5 gen bez wiekszych zmian .
    Reszta ma osobne komputery do sterowania wtryskami i silnikiem krokowym .
    pozdrawiam

  • #274 20 Sty 2006 14:19
    rekin316
    Poziom 11  

    Zdaje sobie sprawe że sterowniki gazowe działają jak piggyback, oszukując sygnały ze sterownika fabrycznego. Ale przecież jakby już zastąpić seryjny sterownik na MS to nie musimy już posiadać sterownika gazowego, bo idelanie zbudujemy mape na MS.

  • #275 20 Sty 2006 16:04
    sawiczyn
    Poziom 2  

    Sterownik lpg bierze pod uwage cisnienie gazu na listwie jego temperature i na tej podstawie oblicza czas wtrysku ( i czas wtryskiwacza benzyny oczywiscie) , mozna by zaprogramowac ms aby pilnowal afr i wtedy czas wtrysku korygowany byl
    by automatycznie .
    Reduktory do 4 gen sa inne niz do 1 i 2
    Jezeli gaz do N/A silnika to tylko wtrysk ciekly w turbo mozna jeszcze pokombinowac z 2 gen .

  • #276 20 Sty 2006 16:52
    Debekxr2i
    Poziom 10  

    Jak jest z tymi płytkami? Organizuje to ktoś, na jakiej zasadzie? Bo teraz jak wywalili aukcje z allegro, wszystko juz nie jest takie proste, boo jeśli ktoś z was zamówił by te płytki, to później musiał by za nie zapłacić przecież. ZA WSZYSTKIE. I raczej można sie spodziewać, że część chętnych, przestanie być chętna. Więc proponuje, żeby ktoś obeznany wystawił aukcje w allegro, z kup teraz powiecmy 10zł(wtedy sie nie przyczepią), i wtedy temu komuś można by oddać kase za aukcje(każdy po równo np 1pln, zależy jak wyjdzie).Najlepieprzą osobą do wystawienia aukcji będzie ten kto te płytki załatwa, czyli.......


    to tylko moje gdybanie, ale moim skormnym zdaniem ma sens. Jak by co, moge w jakiś sposób pomóc
    pozdr.

  • CControls
  • #277 20 Sty 2006 17:11
    Vein
    Poziom 22  

    myslalem sobie też o takim "kombinowaniu":
    MS+turbo+LPG, powiecie że to nie będzie działać ? hmm, widziałem turbo na zwykłym gaźniku (zwykłym, tzn nie do turbo), poprostu gaźnik znajdował się przed turbiną...

  • #278 20 Sty 2006 17:21
    DOHC
    Poziom 19  

    Vein , ja bede podobna konfiguracje szykowal , nie widze nic w tym dziwnego tylko ze ja mysle o takim czyms : MS + BLOS + Turbo ile pojezdzi nie wiem ale teraz silniki nie za drogie wiec mozna kombinowac

  • #279 20 Sty 2006 19:23
    Śpiący
    Poziom 15  

    Przy turbo nie ma co zakładać BLOSa. W przypadku doladowanego silnika daje sie za turbiną mikser bez zwężki. Zresztą reduktor do turbo kosztuje 3/4 ceny blosa.

    Jakby sie uparł to dało by rade zrobić na MS sekwencję - Bowling & Grippo już nad tym pracują. Wracając do LPG - w takim przypadku zbędny byłby "komputer" do gazu co znacznie zmniejszyło by koszty. Po małej zmianie w kodzie i sprzęcie MS opanował by zmiany ciśnienia LPG, dzięki temu skuteczność była by na poziomie orginalnego sterownika LPG, co więcej MS ma tą przewagę że na LPG potrafił by przyspieszyć zapłon. Coś mi sie wydaje że trzeba będzie nad tym popracować.

    Pytanko do Asterixa: jak stoimy z płytkami, zleciłeś już wykonanie płytek? W razie kłopotów z organizacją czegoś chętnie pomogę, byle załatwiać wszystko w miarę sprawnie.

  • #280 20 Sty 2006 19:37
    kefir200
    Poziom 11  

    Śpiący napisał:
    W przypadku doladowanego silnika daje sie za turbiną mikser bez zwężki


    Wybacz...ale nie jest to prawda... Bez zwężki (miksera) nie ma wolnych obrotów. Nie takie numery testowałem...:)

  • #281 21 Sty 2006 00:39
    Race_D
    Poziom 13  

    janisz napisał:
    (...)
    Skupmy się na megasquircie a nie na lpg.
    On chyba nie ma sekwencyjnego sterowania wtryskami tyle leją wszystkie naraz?

    No własnie...
    Megasquirt - odpalimy go za rozsądne pieniądze
    Co mnie najbardziej ciekawi to fakt połączenia dwóch osobnych par wyprowadzeń gniazda DB-37 w dwa pojedyńcze przewody i ponowne rozdzielenie każdego z nich na dwa wtryski. Dlaczego więc nie można sterować każdym wtryskiwaczem osobno? Dla mnie z deka dziwne ale pewnie sam ECU nie jest na tyle rozbudowany sprzętowo by mógł obsłużyć cztery osobne kanały... Tylko w takim razie dlaczego w gnieździe nie są wyprowadzone po prostu dwa wyjścia tylko cztery:?:.

  • #282 21 Sty 2006 08:21
    P.Artek
    Poziom 21  

    Chodzi o obciążalnośc pojedyńczego styku/pinu.Dlatego połączono po dwa piny.

  • #283 21 Sty 2006 12:41
    DOHC
    Poziom 19  

    w moim przypadku powinien sie blos sprawdzic przy turbo bo mój silnik to ohv polonezowskie wiec nie poswiruje z duzymi mocami na nim , doladowanie to bedzie 0,2-0,3 bara , wiecej nie zniosa panewki ale zalezy mi zeby jakos to jezdzilo

  • #284 21 Sty 2006 14:20
    colin_2b
    Poziom 13  

    Blosa testowalem przy turbo i sie nie nadaje, chyba ze go montowac przed sprezarka (czego juz nie zdazylo sie sprawdzic bo auto sie sprzedalo). Poza tym szP Pirowski nie sprawdzil do jakiej mocy dobrze dziala bloss a napewno nie jest to 150KM - zaczyna dusic przeplyw (czyli na lpg auto jest slabsze od bezyny) przy przeplywie powietrza odpowiadajacemu 135-140KM max. Im wiecej ponad 140KM tym mniejszy sens jego montazu.

    A co do MS i LPG to mozna zrobic jeden, dwa, cztery wtryskiwacze sterowane z MS - jak komu pasuje (i jak opornosc tego nie bedzie za mala). Poza tym sekwencyjnie nie musza byc sterowane - wiekszosc aut na wtrysku benzyny jezdzacych po polskich drogach nie ma sekwencji - co najpopularniejszy system w 4 cyl silnikach odpala wtryski parami, czyli tak jak ma MS.

  • #285 21 Sty 2006 14:24
    DOHC
    Poziom 19  

    140 koni w polonezowski 1.6 jest nie realne jesli sie mysli o normalnym uzywaniu tego

    Colin , napisz cos co sie dzialo z blosem przy turbo ?? bo cos bede musial zrobic z tym gazem , inaczej nie ma sensu auta grzebac :/

  • #286 21 Sty 2006 14:33
    colin_2b
    Poziom 13  

    Bloss zeby dzialac (czyli podnosic klapke) potrzebuje minimalnie podcisnienie ZA nim. Przy turbo jest to nie wykonalne i klapka sie podnosila jak jej pasowalo. Dziwne bylo to, ze na hamowni inercyjnej wogole byl beret i auto strasznie przerywalo, a na drodze jeszcze znosnie jechalo. Ogolnie bylo dosyc ubogo, wiec doladowanie bylo male - zreszta auto wogole bylo wynalazkiem strasznym:P Mialo turbo VNT, odprezony silnik (przed odprezeniem mialo 125KM z 1.8 8v vw) i nie mialo instalacji benzynowej wogole.

  • #287 21 Sty 2006 14:54
    DOHC
    Poziom 19  

    przed turbo to odpada bo przy strzale w dolot by byla niezla kiszka , intercooler , turbo po drodze a gazu strasznie duzo by sie tam zbieralo :/

    ps. moze znacie jakies ciekawe strony fora o tematyce LPG tylko zeby dalo sie znalesc inny temat niz "jak zrobic zeby palil 4 litr" ?? albo poprostu zalozyc nowy temat gdzie by mozna bylo o tym pogadac zeby nie zasmiecac tego o MS

  • #288 21 Sty 2006 17:10
    colin_2b
    Poziom 13  

    No strzal raz sie zdarzyl i skonczylo sie wyrwaniem plastikowego kufla od intercoolera. Bprzy miksrze przed co najwyzej wyprostuje lopatki turbosprezarki :P

  • #289 21 Sty 2006 19:50
    Kazik234
    Poziom 14  

    Na jakim etapie jest zamowienie plytek?? Kiedy beda?

  • #290 21 Sty 2006 21:26
    Vein
    Poziom 22  

    mam nadziej że wzieliście pod uwage moje zgloszenie :D
    ps. taki pomysł, jeżeli by wyszło jeszcze taniej np przy 30 sztukach, to sięzamawia nadmiar, ktoś inwestuje, i sie sprzedaje na allegro... albo innych forach :]

  • #291 21 Sty 2006 22:22
    Śpiący
    Poziom 15  

    No dobra jest zwężka przy turbo ale nieporównywalnie mniejsza niż na ogół stosowane. Blos jak wiadomo odpada. Czyli pozostaje wtrysk gazu.

    Hej Asterixie, co z naszymi płytkami :?:

  • #292 21 Sty 2006 22:38
    DOHC
    Poziom 19  

    kurde... myslalem ze ten blos mi sprawe rozwiaze ale trzeba bedzie kombinowac z wtryskiem tylko jak to jest , czy butla od I generacji nada sie do wtrysku gazu ?

  • #293 21 Sty 2006 23:02
    Vein
    Poziom 22  

    DOHC - a czemu miala by sie nie nadać ? :] , jedyne co się zmienia to "zakończenie" całej instalacji, zamiast miksera są wtryskiwacze, a parownik pracuje non-stop "pełną parą".
    Zastanawiam się jak tam z cenami pozostałych części będzie, czyli 8x wtryskiwacze (gaz+benzyna), przepustnica, koło zamachowe dla silników na wtrysku, sonda lambda, przeróbki kolektora, czujniki temperatur itd, mam nadzieje że w 400 sie zmieszcze :P (większość części ze szrotu będe brał)

  • #294 21 Sty 2006 23:13
    DOHC
    Poziom 19  

    w 400 zl w zyciu sie nie zmiescisz z cala instalacja niestety , 400 to sam MS
    co do tej butli to poprostu gdzies czytalem ze przy wtrysku w butli jest jakas pompa utrzymujaca stale cisnienie niezaleznie od temperatury na zewnatrz i ilosci gazu

    teraz jeszcze kwestia... w jakich pieniadzach da sie zdobyc wtryskiwacze gazowe o wydajnosci 40-50 KM na cylinder ??

  • #295 21 Sty 2006 23:14
    kefir200
    Poziom 11  

    Mogę Wam pomóc. Mam 4 wtryski z listwą i regulatorem ciśnienia paliwa z Opla Kadetta - o ile pamiętam z GSi 8v. Pasują też do innych modeli Opla. Mam też 6 wtrysków z Audi V6 2,8. Odszukam numery i wydajność i Wam podam. Drogo nie będzie...:)

    A ile kosztują wtryskiwacze do LPG? I ewentualnie inne potrzebne graty, pomijając zbiornik, przewody, elektrozawory i reduktor. Chcę wiedzieć, ale w sumie nie planuję LPG w moich dwóch autach, w których bedzie MS.

  • #296 21 Sty 2006 23:25
    Vein
    Poziom 22  

    DOHC - MS 400 zł ? płytka 40, MAP sensor 70, procesor
    70 to mamy 180 zł, a gdzie reszta ? w tranzystorach ? w rezystorach i diodach ? :> , jedyne co interesujacego na schmatach widzialem, to byl podwójny mosfet i oprotranzystor, reszta to diody, tranzystory 2n2222A i masa rezystorów...

  • #297 21 Sty 2006 23:44
    DOHC
    Poziom 19  

    no w sumie tak ja sie nie znam na elektronice

  • #298 22 Sty 2006 01:35
    Vein
    Poziom 22  

    jak policzylem, to budowa MS bedzie kosztowac okolo 220 zł, niewiem czy sie zmieszcze w 180 z resztą, nie ma mpojecia co i jak z wtryskami, z jakiego samochodu użyć, jak doprowadzić paliwo (normalnie listwa, a przy "samodziełce" ? ), pozatym dochodzi jeszcze gaz (dodatkowe wtryskiwacze i strojenie).

  • #299 22 Sty 2006 09:58
    DOHC
    Poziom 19  

    zalezy jaki masz silnik , jak mocny . Wtryski od cywilnych samochodow pojemnosci 2.0 to jest koszt 100zl z listwa i regulatorem takie wtryski uogólniajac starczaja do 180-200 KM ale dochodzi cena gniazd i dorobienia kol dolotowego + przepustnica z TPS , czujnik temperatury powietrza , czujnik od cieczy mozna wykozystac stary wprowadzajac jegoi charakterystyke do kodu , do tego pompa paliwa wysoko cisnieniowa , jesli chodzi o gaz w ostatecznosci mozesz zalozyc mikser i bedzie jezdzil
    to wszystko jesli chodzi o wtrysk , do zaplonu nie potrzeba wiele wiecej

  • #300 22 Sty 2006 10:14
    rekin316
    Poziom 11  

    Fakt , co do blosa to odpada przy silniku doładowanym. Dlatego póki co planuje zrobić NA na sekwencji (nie wiem czy można tak to nazwać). Teraz tylko kwestia ceny listwy z wtryskami LPG do 6 cyl. Orientujecie sie czy są takie listwy, czy trzeba bedzie 2x4 wtryski kupić?