Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 benz.99 wolne obroty po wymianie rozrzadu

albertok 15 Lis 2005 23:57 30975 13
  • #1 15 Lis 2005 23:57
    albertok
    Poziom 1  

    Witam,
    Po wymianie rozrządu i oleju pojawił sie problem.
    1. Silnik zimny zapala i działa bez żadnych problemów.
    2. Na ciepłym silniku:
    - ma problem z zapaleniem bez dodania gazu,
    - wydaje mi się że obroty są delikatnie za niskie,
    - przy dojeżdżaniu do świateł szczególnie przy spokojnej jeździe obroty spadają do 300-500 obrotów po czym wracaja do normalnych. Zdarzyło się że silnik zgasł.

    Dodam, że byłem już w 4 zakładach włącznie z testami w serwisie Forda i klapa. Oprócz tego, rozrząd był jeszcze raz rozbierany żeby sprawdzić czy aby był na pewno dobrze ustawiony. Serwis Forda stwierdził, że w jednym z cylindrów jest 1 atmosfera mniej i są luzy na wale korbowym. Okazało się, że zakład który robił rozrząd rozwalił zawór, zatem zrobiłem zawór pod głowicą, ale objawy nie znikły. Silnik krokowy też już był kilka razy płukany. A propo wału to nie wiem jak to oni sprawdzili, ale przed wymianą wszystko działało bez problemu.

    Jeszcze jedno samochod kupilem z 3 tys. km przed wymianą rozrządu i nie było żadnych problemów. Czy gdyby ktoś nalał uszczelniacz to mogłyby takie efekty wystąpić po wymianie oleju?

    Bedę wdzięczny za wszelkie informacje

    3 13
  • Sklep HeluKabel
  • #2 04 Gru 2005 20:07
    !Krak
    Poziom 17  

    Cze. mam to samo. Po wymianie paska rozrządu wolne obroty falują. Jak jadę i wrzucę na luz to czasem obroty wachną się kilka razy i zgaśnie silnik. Myślałem że rozrząd mam źle ustawiony, ale jak ty mówisz że sprawdzałeś to u mnie to pewnie też nie pomoże. Powiem ci w środę co i jak bo we wtorek sprawdzę ustawienie rozrządu.

    0
  • #3 04 Gru 2005 20:50
    erni1kawon
    Poziom 12  

    Chłopaki umujcie sobie przepustnice w 99% to ona jest przyczyna falowania obrotów

    0
  • #4 04 Gru 2005 21:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #5 04 Gru 2005 23:00
    pontuś
    Poziom 18  

    witam
    "clean" nie znaczy "wash"
    myć można spokojne, tylko nie drapać
    myć oczywiście w środku który nie uszkodzi płytki ani korpusu przepustnicy (są z tworztwa sztucznego)

    0
  • #6 04 Gru 2005 23:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 04 Gru 2005 23:28
    pontuś
    Poziom 18  

    Jak to w fordzie.
    Po przejechaniu kilkunastu kilometrów obroty się uspokoją, chyba że dysponujemy FDS lub WDS-em.
    Z reguły, kiedy "gubi" wolne obroty, mycie przepustnicy pomagało. Gorzej kiedy obroty nie spadały, ale wtedy pomagał reset.(i oczywiście mycie nastawnika orotów)
    Do tej pory w 100% przypadków pomagało.
    Chyba że Pan ma inne doświadczenia. Chętnie poczytam.
    Pozdrawiam.

    1
  • #8 04 Gru 2005 23:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 04 Gru 2005 23:51
    pontuś
    Poziom 18  

    Co do stosowania blokad jest to OCZYWISTE, chodziło mi tylko o same problemy z przepustnicą.
    Swoją drogą kiedyś bawiłem się z jednym zaworem biegu jałowego rozbierając go praktycznie na części pierwsze(chciałem się dowiedzieć co jest powodem uszkodzeń tych zaworów) sprawa okazała się prozaiczna, ale zabawa z rozbieraniem i składaniem zaworka jest nieopłacalna, tak, że montuje zawsze nowy zawór ( o ile samo mycie nie pomoże),a egzemplarz "szkoleniowy" używam do testów.

    0
  • #10 05 Gru 2005 22:03
    !Krak
    Poziom 17  

    Przecież albertok napisał że silnik był kilka razy płukany, ja też lałem wd40 i nic. Kiedyś ze dwa lata temu miałem falujące obroty i wd pomagało na kilka miesięcy, ale w końcu wymieniłem silnik krokowy na nowy i było ok. Poza tym do wymiany rozrządu wszystko było ok. a jak tylko odpaliłem po wymianie paska to obroty już falowały. Myślałem że się unormuje.

    0
  • #11 06 Gru 2005 00:29
    pontuś
    Poziom 18  

    Odpowiedź nasuwa się sama- sprawdzić ustawienie rozrządu.

    0
  • #12 30 Mar 2006 23:27
    guma1
    Poziom 10  

    u mnie bylo to samo po wymianie rozrzadu. kazalem panom mechanikom jeszcze raz sprawdzic czy wszystko ok i okazalo sie, ze nie bylo ok :)) machneli sie o "pol" zabka :)) po korekcie wszystko gites.

    0
  • #13 03 Kwi 2006 22:30
    !Krak
    Poziom 17  

    U mnie też było przesunięte trochę, ale po ustawieniu na 100%, dalej było niedobrze. W czasie jazdy po wrzuceniu na luz gasł zawsze, a na postoju prawie zawsze. Po dwóch dniach aż mi się odechciało jeździć i wieczorem zacząłem zdejmować różne rurki i przewody, aż zdjąłem rurkę którajest podłączona jednym końcem do takiego małego jakby filterka przy listwie od wtrysków. Zaczeło syczeć, obroty wzrosły i po tym było wszystko jak najbardziej ok. Do soboty ok. 3 tyg. temu. Ponieważ na gazie pracował tak jakby na trzech garach to pomyślałem że zmienię filtry. Reduktor mam pod akum.więc go odłączyłem, wyieniłem dwa filtry, podłączam i dupa. Obroty tak samo jak kiedyś. Zdejmuję rurkę, nic nie pomaga. I dalej na gazie pracuje na trzech. To że na trzech pracował to były wystukane takie małe oringi w elektromagnesach(mam sekwencję), ale dalej gaśnie i stało się to po odłączeniu akumulatora. Myślę podłączę auto pod komputer,skasuję błędy i będzie ok. Koleś podłączył, pokazało, że zbyt uboga mieszanka,skasował błędy i dalej to samo. Ze dwie godziny skakali nad autem, i nic. Aż w końcu kolega zdjął taką gumową zaślepkę z tej jakby przepustnicydo której idzie drugi koniec rurki o której pisałem wcześniej. Tak samo jak kiedyś obroty wzrosły i już teraz nie gaśnie. Czasem jest wachnięcie obrotów po zdjęciu nogi z gazu na luzie, ale nie gaśnie. Czy Ktoś może mi to wytłumaczyć??? Chyba już nigdy nie odłączę akumulatora.

    2
  • #14 13 Kwi 2006 16:22
    kangurek123
    Poziom 18  

    dość ważną kwestią jest czy pasek rozrządu został zmieniony z napinaczem i czy jest to pasek firmy motorcraft. Miałem przypadek ,że po założeniu GY były problemy z obrotami podobne do powyzszych. Po zmianie na oryg.pasek rozrządu z napinaczem wszystko było ok. zareklamowałem pasek GY ale niestety reklamacji nie przyjęli i nie uwzglednili tego , że są minimalne, ale jednak są różnice w ustawieniu ząbków między jednym a drugim paskiem. Rozrząd wymieniałem sam i wymieniałem go identycznie. Przyczyny można też poszukać w złym ustawieniu bo jak ma się na przykład samodzielnie i niechlujnie dorobioną listwę do blokowania wałków( a widziałem takie rzeczy u mechaników) to łatwo o popełnienie błędu montażowego. Wiem ,że łatwo też jest "skopać" ustawienie rozrządu jak się zbyt lekko dokręci koło na wale korbowym ( jest ono bez klina i widziałem już silnik po takiej wymianie gdzie rozrząd się przestawił i właściwie silnik był do wyrzucenia -dziura w tłoku).
    Co do silnika krokowego ( zaworu isc) raczej można wykluczyć całkowicie akurat w Focusie ford naprawił błędy z escorta i zawory lecą bardzo sporadycznie.
    Także raczej rozrząd do poprawki ( ustawienie bądź wymiana na oryginał)
    pozdrawiam

    0