Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 207 2006 rok 1.4 benzyna - Wtyk cewki zapłonowej

madamsz1 08 Nov 2022 18:36 468 8
  • #1
    madamsz1
    Level 39  
    Witam
    Szwagierka kupiła peugeota 2007 z 2006 roku 1.4 benzyna i .... zaczęły sie problemy z zapłonem. Po diagnozie i organoleptycznych :) oględzinach okazało się że wtyk do cewki zapłonowej jak i same piny na niej były tragiczne, zardzewiałe, wypalone. Nowa cewka, nowy wtyk zdobyty z trudem gdzieś z UK i po 3 miesiącach to samo. Masakra, wypalone, zardzewiałe, auto nie do użytku. Podobno auto coś było robione, gdzieś tam stało trochę u "Francuza" i nie wiem teraz czy coś jest źle na aucie, czy to po prostu takie dziadostwo.
    Wtyk SICMA 6 pin, trudnodostępny, nie mogę tego cuda nigdzie znaleźć, bo jest 6 sztuk po 1,5 mm, a większość dostępnych jest 4x1,5 i 2x2,8.
    Co może robić takie jaja i czy próbować zastosować ten drugi wtyk ? Chociaż pewnie to i tak nic nie da bo to co jest wypalone to wg schematów jest pomiędzy (+), a masą cewki. Te dostępne mają większe piny w środku.
    Peugeot 207 2006 rok 1.4 benzyna - Wtyk cewki zapłonowej Peugeot 207 2006 rok 1.4 benzyna - Wtyk cewki zapłonowej
  • Helpful post
    #2
    Kaziu1991
    Level 30  
    Kup nowe złącze, cewka i świece. Jak będziesz montował, to złącze cewki posmaruj wazeliną techniczną i będzie idealnie. Złącza sicma dostępne są na allegro, u dealera oraz w hurtowniach gordon. Piny zazwyczaj się palą jak jest problem z masą lub niepewnym stykiem.
  • #3
    madamsz1
    Level 39  
    Akurat te które są dostępne, i które znalazłem są niestety inne - prawie takie same, ale jednak różnicę są i ogólnie nie pasują w porównaniu do oryginału.
    Też podejrzewam problemy z zasilaniem/masą na aucie bo teraz po kombinacjach z pinami na krótko do cewki (nie niepomylone i każdy osobno izolowany :) ) zapalił na chwilę po 3-4 sekundach zaczął tak jakby strzelać na cewce zapłonowej po zgaszeniu auta, zginęło z BSM zasilanie na kalkulator silnika - chyba mnie coś trafi przy tym aucie.
    Bezpieczniki wszystkie na aucie dobre. Na desce " antipollution fault" i "ABS fault" reszta modułów czyta się bez problemu.
  • #5
    madamsz1
    Level 39  
    Utknąłem
    Znalazłem wtyk pasujący 1:1, ale auto "cegła".
    Podmieniłam BSM jest stałe na bezpieczniku od zasilania ECU F1, brak komunikacji z ECU i ABS. Napięcie na F10 czasami po podłączeniu klemy i przekręceniu zapłonu pojawi się na 1-2 sek, a później za kolejnym razem już nie pojawia się. Czasami po podłączeniu aku i przekręceniu kluczyka jest tryb Eco Mode, a czasami: Antipollution fault i braking system faulty. Brak komunikacji z ECU i ABS z pozostałymi modułami jest łączność. Co chwilę słychać pompę paliwa w zbiorniku, a pod maską przepustnicę po zapłonie. Rozrusznik nie reaguje w BSI słychać pracę przekaźnika przy próbie rozruchu.
    Nie mam dostępu do diagboxa ani programowania kluczy, zastanawiam się czy zestaw startowy da tu radę ( BSI, ECU i klucz) ? Czy szukać na aucie czegoś innego ?
    ECU - Magneti Marelli IAW6LPC.105
    BSI - 205 P06-00
    Podobno raz na jakiś czas potrafił nie zapalić i wywalić tryb Eco Mode gdzie pomagało 2-5x kluczyk i ruszało.
    Macie jakieś sugestie ?
    I do czego służy przekładana pozycja SH bocznik PARC ? - pod bezpiecznikami we wnętrzu
  • Helpful post
    #6
    artur.heise
    Level 23  
    madamsz1 wrote:
    Utknąłem
    I do czego służy przekładana pozycja SH bocznik PARC ? - pod bezpiecznikami we wnętrzu


    Opcja Parking/Client albo inaczej Salon/Klient- powinna być w pozycji klient, bo inaczej kilka rzeczy przestaje działać. :) Ustawienie zmienia sposób zasilania niektórych odbiorników np. radia, ale w części aut wpływa także na działanie centralnego zamka.
  • #7
    madamsz1
    Level 39  
    No ta opcja też dziwna w tym aucie bo na PARC
    - nie działa centralny (to by było normalne)
    - przy próbie odpalenia wszystko gaśnie (tu też by wskazywało na normalne zachowanie jako blokada zapłonu)
    - chodzą cały czas przednie wycieraczki niezależnie od przełącznika (a to już coś dziwnego)
  • #9
    madamsz1
    Level 39  
    Auto ogarnięte i jak na teraz jeździ.
    1. Wtyk cewki udało się dobrać coś prawie identycznego - pasuje idealnie.
    2. Auto ożyło po wymianie PCMa - klon z uszkodzonego PCM do używanego.
    Ostatecznie po przeszukaniu auta winowajcą był chyba nie podłączony przewód masy z tyłu za silnikiem - pod przepustnicą.
    Wygląda że ktoś uszczelniał pokrywę zaworów i ....
    Przewód masuje PCM i cewkę zapłonową.