Witajcie. Mam do rozwiazania problem. Popelnilem stanowisko sprzedaży mobilnej ,mini mini " kiosk " na kolach .
4 kola srednica 260mm każde. Przód kola w obudowach skrętnych , tył kola 260mm srednicy. szerokość opony okolo 8 cm z wózków plażowych, transporotywych na wspolnej osi. Te kola idą do wymiany bo sa założone doraźnie. Cale stanowisko ma okolo 150zl dlugosci , 80 cm szerokości, wysokość lady standardowa. 75cm mniej wiecej . Problemem jest podepchanie tego ciężkawego zestawu pod jakikolwiek mały podjazd. Mam do pokonania kilkanaście ,albo w innej wersji trasy kilkadziesiąt m podjazdu. Zastanawiam się nad 2 rozwiązaniami problemu jak podjechać albo jak zrobić choćby wspomaganie podjazdu. Musi być to napęd dolączany. Opuszczany na jakimś wysięgniku.wsporniku.Nie potrzebuję go używać ciągle. Raczej będzie przeszkadzał na prostej równej drodze . Napewno nie moze być to szybka jazda. Więc silnik wolnoobrotowy albo przełożenie. Jednym z pomyslów jest zastosowanie silnika 24 V magma z przekladnią dającą na wyjściu jakieś 360obr na min. Moc 250..350..450W zależnie co upoluje . I spęcie silnika z kolem 260mm z dodaną zębatką... drugie rozwiazanie to jakieś koło z silnikem. Od hulajnogi, deskorolki terenowej itp. Cenowo wyjdzie to mniej więcej tak samo. Pytanie czy silnik od deskorolki hulajnogi itp. Mogą być zasilane akumulqtorami żelowym, spietymi by dały 24 albo 36v mogę mieć nowe, żelowe hazze 7..12 ..18 ah. Pytanie czy są kola ktore przy malej prędkosci mają dużą moc? Jaki silnik byscie polecili? Co muszę dobrać do takiego silnika? Starownik i manetka kciukowa jakas? Będę wdzieczny za podpowiedź
Dodano po 10 [minuty]:
Tak to mniej wiecej wyglada.bedą pewne zmiany z rozbudową daszku itp ,ale uklad kół itp bedzie mniej wiecej taki sam. Jak uzbieram kase to wymienie te czarno czerwone koła z plastikową felgą na 2 kola z felgami stalowymi na wspornikach ,tak jak te skretne. Wtedy będzie więcej miejsca między nimi i można swobodniej montować czy kombinować z napędem. Narazie musialby to być uklad silnik spiety z dodatkowym kolem, na wsporniku .w czasie normalnego pchania po prostej silnik z kolem jest ood iesiony do pionu, kiedy trzeba to go opuszczam, blokuje żeby nie pod osil sie na wsporniku przy jeździe pod gorkę. Wjeżdzam albo wpycham bude korzystajac z pomocy silnika. Silnik z kolem do pionu. I dalej te 20 m co mi zostaje po podjechaniu pod gorkę spokojnie sobie przepchnę
4 kola srednica 260mm każde. Przód kola w obudowach skrętnych , tył kola 260mm srednicy. szerokość opony okolo 8 cm z wózków plażowych, transporotywych na wspolnej osi. Te kola idą do wymiany bo sa założone doraźnie. Cale stanowisko ma okolo 150zl dlugosci , 80 cm szerokości, wysokość lady standardowa. 75cm mniej wiecej . Problemem jest podepchanie tego ciężkawego zestawu pod jakikolwiek mały podjazd. Mam do pokonania kilkanaście ,albo w innej wersji trasy kilkadziesiąt m podjazdu. Zastanawiam się nad 2 rozwiązaniami problemu jak podjechać albo jak zrobić choćby wspomaganie podjazdu. Musi być to napęd dolączany. Opuszczany na jakimś wysięgniku.wsporniku.Nie potrzebuję go używać ciągle. Raczej będzie przeszkadzał na prostej równej drodze . Napewno nie moze być to szybka jazda. Więc silnik wolnoobrotowy albo przełożenie. Jednym z pomyslów jest zastosowanie silnika 24 V magma z przekladnią dającą na wyjściu jakieś 360obr na min. Moc 250..350..450W zależnie co upoluje . I spęcie silnika z kolem 260mm z dodaną zębatką... drugie rozwiazanie to jakieś koło z silnikem. Od hulajnogi, deskorolki terenowej itp. Cenowo wyjdzie to mniej więcej tak samo. Pytanie czy silnik od deskorolki hulajnogi itp. Mogą być zasilane akumulqtorami żelowym, spietymi by dały 24 albo 36v mogę mieć nowe, żelowe hazze 7..12 ..18 ah. Pytanie czy są kola ktore przy malej prędkosci mają dużą moc? Jaki silnik byscie polecili? Co muszę dobrać do takiego silnika? Starownik i manetka kciukowa jakas? Będę wdzieczny za podpowiedź
Dodano po 10 [minuty]:
Tak to mniej wiecej wyglada.bedą pewne zmiany z rozbudową daszku itp ,ale uklad kół itp bedzie mniej wiecej taki sam. Jak uzbieram kase to wymienie te czarno czerwone koła z plastikową felgą na 2 kola z felgami stalowymi na wspornikach ,tak jak te skretne. Wtedy będzie więcej miejsca między nimi i można swobodniej montować czy kombinować z napędem. Narazie musialby to być uklad silnik spiety z dodatkowym kolem, na wsporniku .w czasie normalnego pchania po prostej silnik z kolem jest ood iesiony do pionu, kiedy trzeba to go opuszczam, blokuje żeby nie pod osil sie na wsporniku przy jeździe pod gorkę. Wjeżdzam albo wpycham bude korzystajac z pomocy silnika. Silnik z kolem do pionu. I dalej te 20 m co mi zostaje po podjechaniu pod gorkę spokojnie sobie przepchnę