Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje

djronisg 13 Nov 2022 13:10 942 46
SterControl
  • #1
    djronisg
    Level 9  
    Witam temat trudny dla mnie bo imo kontaktuje się z komputerem .
    Jak w temacie auto nie odpala , raczej immo bo kontrolka pali się ciągle w momęcie rozruchu .
    Auto po kapitalnym remoncie silnika , normalnie pracowało jakiś czas .
    Sprawdzone wszystkie bezpieczniki , te pod maską i te pod kierownicą .
    Sprawdzona cewka przy kluczyku .
    W momencie startu jest 1 iskra i dalej nie ma nic.
    Świece są suche nie dochodzi paliwo (sprawdzone , paliwo dochodzi do listwy wtryskowej +wymieniony filtr paliwa).
    Mam tylko 1 kluczyk od auta który nie odpala silnika .
    Rozrusznik kręci normalnie .
    Wymiana kompletu zmek z kluczykiem , immobilaizer , cewka , komputer sterujacy to koszty i sporo zabawy pytanie czy na pewno tu jest problem.
    Co jeszce mogę sprawdzić by być pewny usterki .
    Mogę dać do warsztatu ale ... dobry elektryk to kolejka i spory (w stosunku do wartości auta ) koszt a chcę się czegoś nauczyć .
  • SterControl
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Podstawowa rzecz jak zachowuje się czerwona dioda od IMMO ??
  • #4
    spinacz
    Level 41  
    No to jakimś cudem nie rozpoznaje Ci kluczyka, sprawdź połączenie między antena przy stacyjce a modułem immo.
    Stało się to nagle? Ktoś coś robił przy stacyjce bądź z kluczykiem?
    Może kluczyk spadł komuś na podłogę?
  • #5
    djronisg
    Level 9  
    Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mam to na wieszchu nie znam wszystkich okoliczności kolega miał te auto stwierdził że nie odpaliło i nic nie robił dalej a ja zostałem z kłopotem przydała by się podpowiedź jak sprawdzić wyjmowałem wtyczki sprawdzałem opór cewki kluczyka tylko co dalej oscyloskopu nie mam tylko miernik
  • SterControl
  • #6
    spinacz
    Level 41  
    No to bez sprzętu do aut nic nie zrobisz, ja widzę trzy opcje.
    Brak zasilania modułu immo.
    Uszkodzona pestka w kluczyku.
    Rozkodowane immo.
    Ogolnie aluto do ogarnięcia wydaje mi się że w max 30minut, no chyba że było grzebane to bywa różnie.
  • #8
    spinacz
    Level 41  
    Teraz zauważyłem, odepni go od bryloka i zobacz czy odpali jeśli oba kluczyki mają pestkę immo i są za blisko siebie mogą się wzajemnie blokować.
  • #10
    spinacz
    Level 41  
    Sprzęcie do diagnostyki i obsługi immobiliserów.
    Nie opłaca Ci się kupować do naprawy jednego auta.
    Lepiej to komuś zlecić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Złącze diagnostyczne jest na pewno ale prostokątne nie takie jak OBD2.
  • #12
    spinacz
    Level 41  
    Sam raczej tego nie ogarniesz. Nie masz czym.
    Odstaw to do kogoś kto robi immo myślę że koszta nie będą większe jak 150zł
  • #13
    djronisg
    Level 9  
    Dalej jestem zinteresowany tym sprzętem do aut . Mam Delphi z OBD2 ale jeszcze nie odpalany program . Problem bo padł PC do obsługi programu i jest problem z reklamacją w allegro . Nauka kosztuje a mnie interesuja raczej starsze samochody.

    Dodano po 2 [minuty]:

    szukałem tej kwadratowej kostki ale bez skutku .DZIEKUJĘ ZA ZAINTERESOWANIE I POMOC MIŁEGO DNIA .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dla ścisłości jest wersja z emulatorem za 80 zł ale to nie na te forum chyba . Mam nadzieję to naprawić lub w inny sposób uruchomić auto .
  • #14
    spinacz
    Level 41  
    Można emulator albo postawić w oryginale. Emulator jak kojarzę wystarczy tylko wlutowac bez programowania.
    Ja do immo w tym aucie używałem SBB programatora.
  • #16
    spinacz
    Level 41  
    Właśnie tu problem bo nie mam pełnego schematu i nie mam zasilania tego mudulu.
  • #18
    spinacz
    Level 41  
    Ja kiedyś kupiłem jakąś używke chyba za 600zl.
    Nie pamiętam wersji.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    A czemu by nie? To zwykły schemat auta. Może ktoś Ci tu podrzuci ten fragment.
  • #20
    spinacz
    Level 41  
    Zrób dokładne foto wtyczki przy module immo by było widać kolory przewodów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Teoretycznie czarny to powinna być masa, pomarańczowy 12V, niebiesko -zół ty to komunikacja linia K, brązowy 12V po kluczyku, ale te kolory tylko taka teoria patrząc na resztę schematu tego auta.
  • Helpful post
    #22
    spinacz
    Level 41  
    No wiec na 99% czarnym powinna być masa, na pomarańczowym +12V, czerwono-żółty +12V.
  • #24
    spinacz
    Level 41  
    Sprawdzaj żarówka, miernik może cię wprowadzić w błąd.
  • #25
    djronisg
    Level 9  
    Witam zgodnie z miernikiem czarny masa , pozostałe 12,7 V czyli 2 prawe . Kodowych kabli nie sprawdzałem , więc na wtyczce jest zasilanie . To 99 % kluczyk lub same immo . Jak sprawdzić moduł immo nie wiem, na podmianę nic nie mam potrzebny był by komplet ale to inna sprawa .
  • Helpful post
    #26
    spinacz
    Level 41  
    Podmiana nic Ci nie da, kluczyk a dokładnie pestka z niego jest sparowana z tym modułem immo, wtedy ono wysyła pozwolenie do sterownika silnika.
    U ciebie albo kluczyk nie nadaje bo uszkodził się transponder, albo moduł immo zgubił jej nr i trzeba od nowa zaprogramować.
  • Helpful post
    #28
    g107r
    Level 41  
    Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje
    Zdemontuj ten emulator, bo z emulatorem immo, wprawdzie w innym modelu i sterowniku, były problemy w diagnostyce :) http://daewooforum.pl/temat2869.html
    Możesz również zapytać na tamtym forum, na autokąciku, lub FB, bo chyba tam ostatecznie skończyła kupa matizowców.
    Nie wiem jak zachowywała się dioda immo po założeniu emulatora, ale
    djronisg wrote:
    W momencie startu jest 1 iskra i dalej nie ma nic.
    częściej niż immo, psuła się optyka w aparacie zapłonowym.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Jeszcze jedno, skoro jest emulator, to znaczy, że już wcześniej coś było na rzeczy, więc mógł zostać zamontowany, bo immo się "zepsuło", była wymieniana stacyjka, kluczyk, a tam transponder zdaje się jest niewyjmowalny - nie ma zaślepki, "kółeczka" przy grocie kluczyka?
    Z "zepsutym" immo mało kto walczył, oprócz przeczyszczenia złącz (zwykle pomagało), wymiany cewki - a że były kłopoty z dostępem do diagnoskopów, które to programowały, więc najprościej było kupić zestaw startowy, kluczyk+immo+ecm. Zresztą... gdzieś z 8 lat temu ok 100-150 za zestaw vs 180 za dorobienie kluczyka z immo, bo do zaprogramowania, facet odsyłał komuś innemu kluczyk. Sam kluczyk 120... to tańszy był zestaw, w którym mogłyby być dwa kluczyki i zwykle 100% sukcesu...


    Diagnozowanie Układów Sterujących Pracą Silnika.pdf to chyba z elektrody https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8671662#8671662
  • #29
    djronisg
    Level 9  
    Witam emulatora jeszcze nie mam ale rozważam taką możliwość dziękuję za bardzo obszerną informację . NA WSZELKI WYPADEK wymieniłem cały aparat zapłonowy na nowy z mechaniką nie mam problemów to 2 śrubki (sam robiłem kapitalny) zabawa z immo to inna sprawa .Serwis + transport to nie opłacalne , same immo to cena 400 zł oferta z przed 15 min jak dojdzie nowy kluczyk to połowa wartości tego auta to dziadek jak , ja ale go lubię i chcę by trochę pojeździł . Jeszcze raz dziękuję za pomoc

    Dodano po 5 [minuty]:

    spróbuję ze stykami + umówiłem się na sprawdzenie samego kluczyka ale to już jutro .

    Dodano po 5 [godziny] 1 [minuty]:

    Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje

    Dodano po 2 [minuty]:

    witam jednak jest jakiś dodatek jeden przy OBD1 drugi przy bezpiecznikach więc pytanie czy naprawa immo i kluczyka będzie skuteczna pytanie dla kogoś kto wie co to jest za dodatek

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje

    Dodano po 9 [minuty]:

    witam jeden to rezystor o wartości 1k oma łączący dwa kable od kostki diagnostycznej drugi dodatek to zgadka . Brak opisu tylko rysunek na razie nie mierzyłem tylko w aucie raczej stałe napięcie .

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    zagadka to jakie wartości ma ta dioda czyli napięcie wsteczne , czy maksymalny prąd przewodzenia itd
  • #30
    g107r
    Level 41  
    Ja nie kojarzę, ale i matiza nie miałem.
    djronisg wrote:
    jeden to rezystor o wartości 1k oma łączący dwa kable od kostki diagnostycznej
    Opis był chyba z tyłu złącza ALDL, przewody z M i G? Patrz mój wcześniejszy post i schematy.

    Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje
    Daewo Matiz 0,8 l z 2000 roku - Sinik nie odpala immobilaizer blokuje

    Dioda? Trzeba by zobaczyć dokąd idą przewody, może pasuje do któregoś złącza C20x z obrazka, i też może być normalnie. Bimbaj, kontrolka drzwi, to chyba zwykłe prostownicze, tylko w innym opakowaniu. Jest przebita , sprawdziłeś ją?

    Masz chyba pilota przy kluczykach?

    Nikt w Białymstoku nie koduje immo? Najpierw bym się zapytał, czy się podejmie i za ile, bo święcąca na stałe dioda, to błąd odczytu transpondera, co mi się jeszcze kojarzy kostka stacyjki, podczas włączania zapłonu nie ginie zasilanie ster. silnika?
    Kiedyś tak sobie pisaliśmy, wprawdzie to było w temacie lanosa (inny sterownik wspólny z moim), natomiast kostka stacyjki, to następny "wątpliwy" temat, tylko przydałby się drugi sprawny odpalający matiz, na części do podmiany...

    Quote:
    -Więc jeszcze raz proszę o potwierdzenie "migania diody" gdy auto niespodziewanie gaśnie i potwierdzenie, że w tym czasie nie było przerwy w działaniu urządzeń aktywowanych dopiero w pozycji ON stacyjki - bo może się okazać, że jeżdżę na małej minie :D
    -ja nie potwierdzę bo mi nie gaśnie, ale po odpaleniu można odłączyć immobiliser lub cewkę.
    nie zgaśnie dopóki jest na zapłonie, kod trzyma się w komputerze. czyli kiedy i czy ginie może zależeć tylko od zasilania ecu. wpięcie wtyczki przy włączonym zapłonie nie odblokowuje immo.
    -wydawało mi się, że stan immobilisera jest sprawdzany w momencie przekręcania kluczyka z pozycji ACC na ON.
    -na to wychodzi, że drugiej szansy nie ma

    Ale my zwykłe kierowniki, grzebiący na własną rękę...