Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z pompą w piecu BUDERUS GB 162 15 kw 1F

kamillot87 16 Nov 2022 10:54 108 7
    kamillot87
    Level 3  
    Panowie,
    mam pytanie odnośnie zastąpienia pompy w Buderus GB162.W przeciągu 6 lat zawiodła mnie kilka razy mimo zakładania kolejnych wymyślnych filtrów, (magnetyczny a teraz usłyszałem o odszlamiającym- instalacja po śmieciuchu).
    czy dałoby się ja usunąć, zrobić przelot i zastąpić pompą zewnętrzną, i jakieś zabezpieczenia wewnętrzne zablokuje mi taką pompę?
    Od razu mówię że kompletnie nie znam się na tym kompletnie i pytam bo mam dość już tego pieca a serwisanci potrafią mi doradzić w sposób taki że "pompa się zepsuła i należy ją wymienić" a nie mówię już o koszcie... Jako że to dość nowy piec, 6 lat i był kupowany jako jeden z topowej półki na tamten czas to nie rozważałem wymiany. Da się jakoś obejść tą wewnętrzną pompę? ktoś próbował? Jak możecie poratować jakąś opinia oraz uzasadnieniem nawet jak się nie da bo " ... " to będę wdzięczny.
    gbksiazczak
    Level 27  
    Trzeba najpierw zidentyfikować źródło tego problemu,
    bo ewidentnie jest coś co skraca cykl życia kolejnych pomp.
    Przeważnie uzunięcie prezyczyny jest skuteczniejsze niż
    uporczywe "naprawianie" skutków.
    kamillot87
    Level 3  
    poprzednio pompy się zatykały bo podobno instalacja po śmieciuchu przeszkadzała ale zakładałem kolejne filtry które nic nie pomagają jak się okazuje a tym razem mówię prawdopodobnie pompa wyzionęła ducha ale to potwierdzę w czwartek bo dopiero wtedy serwisant do mnie zawita... a przyznam się że mam już dość stresu a perspektywa wymiany pompy za kwotę 1500 co jest w przypadku wymiany pieca 1/4 wartości jakbym pomyślał o nowym termecie na przykład...
    gbksiazczak
    Level 27  
    Ja mam trzeci rok Termeta Integra
    też po zwykłym kotle węglowym.