Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne trekotanie na biegu jałowym w Seicento 900

agent8888 16 Nov 2005 16:17 32458 19
  • #1
    agent8888
    Level 13  
    Mam problem z fiatem Seicento 900.
    Odpalony samochód na biegu jalowym terkocze - gdy wcisne sprzeglo
    dziwny odglos znika.Wszystko zaczelo sie od problemów z wchodzeniem biegów,nie moglem wlaczyc biegów - zadnego poza wstecznym, po wlaczeniu wstecznego zaczely wchodzic inne.Mechanik wymienil sprzeglo,tarcz,docisk,lozysko - w starej tarczy wyleciala sprezynka?
    Po naprawie bylo wszystko OK przez jakis tydzien - potem zaczelo cos klekotac ale tylko na biegu jalowym, gdy wcisalem sprzeglo dzwiek znikal.
    Ponowna wizyta u mechanika i diagnoza - slizga sie lozysko w sprzegle.
    Po rozebraniu sprzegla mechanik stwierdzil, ze tarcz i docisk czyli sprzeglo skrzywilo sie ok. wymiana sprzegla na inne - nie pasuje???.OK wymiana na inne sprzeglo ponoc firmowe Valeo.
    Dzialalo przez dwa dni potem terkotanie wrócilo, a po kolejnych dwóch dniach przy ruszaniu samochodem z pierwszego biegu czasami cos zazgrzyta lub uderzy. Gdy puszczam sprzeglo bardzo po woli to jest to czasami tego nie ma, a gdzy puszczesprzeglo szybciej to jest to doscglosne.
    Pomocy?
  • #2
    vvaldek
    Level 28  
    tym terkotaniem sie nie przejmuj, to rzeczywiscie pochodzi od sprzegła , nawet fabrycznie nowe auta potrafia terkotać . i to nie tylko FIATY
  • #3
    jarecki04
    Level 26  
    Sprawdz poziom oleju w skrzyni biegów. Jak wciskasz sprzęgło na postoju to skrzynie nie pracuje a jak puscisz to wałek sprzęgłowy, z choinką i kołami pracują przyjzyj sie skrzyni.
  • #4
    slesz
    Level 12  
    terkot pochodzi od łożyska dociskowego na wałku sprzęgłowym w fiace-norma
  • #5
    Heroses
    Level 24  
    popieram kolege wyżej. łożysko oporowe padło.
    wystarcza że naciśniesz lekko sprzęgło (bez pełnego wysprzęglenia skrzyni) i robi się ciszej.
  • #6
    agent8888
    Level 13  
    Heroses wrote:
    popieram kolege wyżej. łożysko oporowe padło.
    wystarcza że naciśniesz lekko sprzęgło (bez pełnego wysprzęglenia skrzyni) i robi się ciszej.


    Ok skoro padło łożysko to dlaczego po dwóch dniach pracy,
    a tak wogóle to wymieniłem trzy komplety sprzęgła wraz z łożykiem,
    czyżby wszystkie się uszkodziły?
    Czy może jest jakaś wada techniczna w tym modelu fiata,
    a może coś się uszkodziło w skrzyni, albo podczas zakładania
    nowego sprzęgła.
    Co sądzicie o tym?
  • #7
    Remik71
    Level 24  
    Żadne łożysko dociskowe - to hałasuje (tak jak jeden z kolegów wyżej pisał) wałek w skrzyni biegów. Jak naciskasz sprzęgło to wałek zatrzymuje się i nie słychać terkotania. Sprawdź poziom oleju w skrzyni. Jeśli olej ok to kiedyś wymienisz łożyska w skrzyni i będzie jak trzeba.
    Jeszcze jedno: sprawdź, czy skrzynia prawidłowo połączona jest z silnikiem, czy trafiła na tulejki, czy z którejś strony nie ma szpary między blokiem silnika, a skrzynią.
  • #8
    agent8888
    Level 13  
    Jeśli to jest łożysko w skrzyni to które??
    Co się może stać jak będę jeszcze jeżdził samochodem
    bez wymiany tego łożyska.
    Ile czasu ewentualnie nam jeszcze do momentu aż łożysko padnie całkowicie. I ile może kosztować wymiana łożyska części i praca mechanika?
  • #9
    gracus7
    Level 26  
    jeśli mechanik wymienial sprzęgło dwa razy i nic to na 100% masz do wymiany łozysko które znajduje się w skrzyni na wałku atakującym!!
    przy pracujacym silniku słychac je wyraźnie a jak wciśniesz sprzęgło to od razu jest cisza bo wałek zatrzymuje się i łożysko też.... nie wiem jak jest w fiacie ale prawdopodobnie do łozyska dostaniesz się po zdjęciu skrzyni bez jej rozkręcania...
  • #10
    Borys007
    Level 12  
    Ja mam w swoim Seju 900 te terkotanie od nowosci. W serwisie mowili ze to jest niegrozna wada i musi terkolic. Przejechalem juz 80 tys i jak na razie sie nic nie rozwalilo. Wiec jezdze dalej a do terkotania juz sie przyzwyczailem.
  • #11
    vvaldek
    Level 28  
    to terkota tarczasprzeła jest troche luzu miedzy piastą sprzegła a jej osadzeniem i to taki odgłos daje ,nie jest to , nic grożnego , nie przejmuj sie tym
  • #12
    maniek-a1
    Level 12  
    Nie wiem dlaczego większość pisze żeby się tym nie przejmować skoro po wymianie calego kompletu sprzęgla pokrzywila się tarcza i docisk. Wedlug mnie powinieneś zmienić mechanika bo co to za fachowiec jak wklada nowy komplet sprzęgla i nie sprawdzi czy walęk zdawczy skrzyni biegów nie ma czasem luzów i że należy wymienić lożysko.
  • #13
    vvaldek
    Level 28  
    powiem krótko wszystkie sprzegła są tak paskudnie zrobione ze terkotaja jedne bardziej lub mniej i nie nalezy robic z tego problemu . jesli nawet panowie inzynierowie zBIELSKA B nie przejmuja sie tym tym po co ty masz łamac sobie głowe podejrzewam ze sptawe terkotania rozwiązało by załozenie tarczy ktura posiada piaste osadzoną na stałe np tak jak w maluchu tylki zwe wtedy nie bedzie tłumienia drgań.
  • Helpful post
    #14
    wlodek23
    Level 2  
    Miałem dokładnie ten sam problem z moim samochodem.
    Wymieniłem łożysko w skrzyni i śmiga jak nowy !!!
  • #15
    facioo
    Level 11  
    A mi terkocze jak jest zimny silnik...Pózniej przestaje.albo bardzo delikatnie.Ale wciskanie sprzęgła nic nie daje-dalej terkocze...Acha.... ale w czasie jazdy! co o tym myslicie?
  • #16
    kaputo
    Level 21  
    Z tym terkotaniem to może być jeszcze jedna rzecz. SC 900 ma coś takiego jak elektrozawór odcinający pary paliwa. Chodzi o to, że przy niskich temperaturach on właśnie się otwiera i zamyka i tak terkocze.
    Niektórzy próbują to jakoś wyciszyć ale chyba z miernymi skutkami.

    Na obrazku ten zawór to nr 10.
  • #17
    prezes11
    Level 23  
    dokladnie lozysko na ataku taka wada sc cc punto uno polonez itd nic wiecej pozdr
  • #18
    zibi70
    Level 18  
    Do autora postu ,jeżeli chcesz możesz tanim kosztem zrobic próbę . Nie wiem jaki masz zalany olej ,ale zmień na klase gęściejszy ,co prawda nie jest to dobre rozwiązanie ,ale będziesz mniał odpowiedż na nurtujące cie pytania.
  • #19
    facioo
    Level 11  
    prezes 11-piszesz łozysko na ataku.To w skrzyni biegów???? czy chodzi o oporowe? ..wymiana tego łozyska jest skomplikowana?
  • #20
    steryd1
    Level 11  
    mi raz padła skrzymia podczas jazdy straciłem najpierw 5 a potem 4 dojechałem na 3 do domu po wyciągnieciu i rozebraniu okazało się że łożysko padło w sirodku tryba zjadło, docisk i tarcza złom ale to była wina braku oleju.Wymieniłem skrzynie na używkę i jak pukało tak puka.Zrobiłem na pukającej skrzynce już40tyś .Olej lej pół syntetyk.