Nie ma to jak Forum Elektroda. Komplikowanie najprostszych spraw.
Pisałem, mikrowyłączniki NC zabocznikowane diodami oraz najprostszy przełącznik zmieniający polaryzacje. Tyle i tylko tyle. ATmegi nie zamierzacie użyc ?

Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereKrzysztof Kamienski wrote:ATmegi nie zamierzacie użyc ?
andrzej61 wrote:Na koniec jeszcze pytanie do Jedynego Eksperta, czy układ sterowania z tego schematu jest do wykonania z takim przełącznikiem ?.
Krzysztof Kamienski wrote:@staszekstaszek Zaprojektowałes układ jak najbardziej poprawnie i tego typu sterowanie nawrotne niewielkiego silnika DC jest powszechnie stosowane choćby w meblach. Sam siedzę właśnie w fotelu, który mając regulację kąta pochylenia oparcia wykorzystuje identyczny schemat. Wystarczy dodać gasik RC na silniku, skoro ma to byc zasilane z USB.
Jak zwykle Stado Ekspertów wtrącić musi swoje trzy grosze, czasami kompletnie bez sensu.
andrzej61 wrote:Do wersji 4 przewodowej taki przełącznik jest odpowiedni . Jednak do płynnej regulacji użył bym jednak przełącznika monostabilnego, chwilowego . A ten że zdjęcia na taki nie wygląda, chyba że to zdjęcie poglądowe . Ja bym wybrał jednak któryś z tych czarnych , zdjęcie pokazałem wcześniej. Są i takie mniejsze gabarytowo. Ale to kwestia gustu.
andrzej61 wrote:Do wersji 4 przewodowej taki przełącznik jest odpowiedni . Jednak do płynnej regulacji użył bym jednak przełącznika monostabilnego, chwilowego . A ten że zdjęcia na taki nie wygląda, chyba że to zdjęcie poglądowe . Ja bym wybrał jednak któryś z tych czarnych , zdjęcie pokazałem wcześniej. Są i takie mniejsze gabarytowo. Ale to kwestia gustu.
andrzej61 wrote:Jak dla mnie to cały ten pilot jest za bardzo przekombinowany, bez obrazy to bardziej choinka niż praktyczny pilot. Mimo wszystko zamiast tych czujników rtęciowych zastosował bym np: "Przełącznik; przyciskowy; PB604B/HSP2266N; ON-(ON); biały; bez podświetlenia; monostabilny; przewlekany (THT); 2 pozycje; 0,1A; 30V DC; raster 2x4,5mm; 5mm"
![]()
A ponadto źle jest podłączony ten mierniczek V/A, mierzymy albo prąd i napięcie na wyj. baterii,albo na wyjści
u przetwornicy . A ponadto w jakim celu w (-) baterii jest potencjometr oraz dioda LED.
andrzej61 wrote:
pukury wrote:Witam.
Silnik tej " klasy" podany przez Kol. andrzej61 przy 5VDC i śrubie M3 podnosi w pionie imadełko o wadze około 1- 1.5 Kg.
Przecież do przesuwania obiektywy raczej wystarczy.
To tak dla informacji - sprawdziłem.
Prąd to około 200mA.
Pozdrawiam.
pukury wrote:Witam.
Jak masz kogoś kto dysponuje małą tokarką to będzie prościej.
Bo trochę dłubania tam będzie.
A - jeśli można - jak ten obiektyw wygląda ?
Zawsze można by coś konkretniej doradzić.
Pozdrawiam.
pukury wrote:Witam.
Jak masz kogoś kto dysponuje małą tokarką to będzie prościej.
Bo trochę dłubania tam będzie.
A - jeśli można - jak ten obiektyw wygląda ?
Zawsze można by coś konkretniej doradzić.
Pozdrawiam.
andrzej61 wrote:...A ponadto źle jest podłączony ten mierniczek V/A, mierzymy albo prąd i napięcie na wyj. baterii,albo na wyjściu przetwornicy . A w jakim celu w (-) baterii jest potencjometr oraz dioda LED...
andrzej61 wrote:
pukury wrote:Witam.
A nie obawiasz się że tulejka o ściance 1mm będzie dość trudna ( o ile możliwa) do wykonania ?
Jak już to radził bym - zrobić większą i docelowo obrobić na rurce.
To i tak jest problematyczne.
Albo ciut większą rurkę zewnętrzną i grubszą tulejkę.
Pozdrawiam.
pukury wrote:Witam.
No to jak widzę - technologię masz opanowaną - gratuluję.
Szkoda nabijać postów - czekam ( i nie tylko ja) na gotową sztukę.
Pozdrawiam