Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez caro plus 1.6 gli wypadanie zapłonu czy nieszczelny wydech?

Derlados 26 Nov 2022 21:15 414 24
  • #1
    Derlados
    Level 3  
    Cześć ostatnio polonez zaczal mi chodzić podobnie jak traktor załączam film:
    https://streamable.com/72b4z0
    Czy to przez wypadanie zapłonu czy poprostu wydech się rozszczelnił?
    Samochód ma moc samochodem nie telepie czasem tylko wariuje czujnik przepustnicy i nie rowno trzyma obroty ale to tylko czasami. A samochód brzmi jak traktor nie zależnie od tego.
    Rocznik 1999
    Silnik 1.6 gli czyli mono wtrysk boscha
    Świece i przewody świeże.
  • #3
    Derlados
    Level 3  
    mgim wrote:
    Wydech sprawdzisz na podnośniku lub kanale.

    wydech dmucha sobie lekko na łączeniu katalizatora i dwururki ale to dmucha bardzo delikatnie. ale to takie delikatne dmuchanie mogło by to powodować?
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol:
  • #5
    Derlados
    Level 3  
    koleś kit wrote:
    A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol:

    Tutaj filmik odnośnie cykania zaworów ale widać też w pierwszych sekundach prace silnika
    https://streamable.com/1t5x07
    widać że lekko się telepie ale tak ten sinik chyba pracuje
    przewody nowe sentecha zmieniłem je max 3 miesiące temu zrobiły max 200km tak samo świece mają z 200km przebiegu
  • #6
    majsterek12345
    Level 26  
    Derlados wrote:
    koleś kit wrote:
    A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol:

    Tutaj filmik odnośnie cykania zaworów ale widać też w pierwszych sekundach prace silnika
    https://streamable.com/1t5x07
    widać że lekko się telepie ale tak ten sinik chyba pracuje
    przewody nowe sentecha zmieniłem je max 3 miesiące temu zrobiły max 200km tak samo świece mają z 200km przebiegu

    Proszę wyregulować sobie zawory
  • #7
    Derlados
    Level 3  
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:
    koleś kit wrote:
    A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol:

    Tutaj filmik odnośnie cykania zaworów ale widać też w pierwszych sekundach prace silnika
    https://streamable.com/1t5x07
    widać że lekko się telepie ale tak ten sinik chyba pracuje
    przewody nowe sentecha zmieniłem je max 3 miesiące temu zrobiły max 200km tak samo świece mają z 200km przebiegu

    Proszę wyregulować sobie zawory

    w tym silniku są hydrauliczne zawory nie reguluje się ich

    Dodano po 42 [sekundy]:

    To co to może być nieszczelny wydech czy wypadanie zapłonu?
  • #8
    Slawekvag
    Level 8  
    W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić
    Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/14556-polonez-ustawienie-luzow-zaworowych
    Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder ustawiony do regulacji zaworów wkręcasz śrubę do oporu i odkręcasz 2,5 obrotu i ma być git. Jeśli popychacz jest słaby albo co gorsza także wałek git nie będzie.


    Ja regulowałem na dokręcanie. Nawet po zerwaniu rozrządu zawory były proste

    Poza tym silnikiem strasznie trzęsie. Zacznij od zaworów bo może popychacze są do wymiany
  • #9
    Megawe
    Level 34  
    Pod koniec produkcji wałki rozrządu robili z plasteliny.
    Krzywki się sypały i wtedy regulacja nic nie daje.
  • #10
    Slawekvag
    Level 8  
    Te wałki się wycierały bo szklanki miały cały czas docisk na krzywki
    Z tego co pamiętam wałki pasują i od starszych wersji a popychacze/szklanki zwykłe już nie

    OGŁOSZENIE PARAFIALNE
    Czy mógłbym prosić bardziej znających się o przyłączenie się do tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3936813.html dalej nierozwiązany a żona niezadowolona
  • #11
    Derlados
    Level 3  
    Slawekvag wrote:
    W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić
    Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/14556-polonez-ustawienie-luzow-zaworowych
    Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder ustawiony do regulacji zaworów wkręcasz śrubę do oporu i odkręcasz 2,5 obrotu i ma być git. Jeśli popychacz jest słaby albo co gorsza także wałek git nie będzie.


    Ja regulowałem na dokręcanie. Nawet po zerwaniu rozrządu zawory były proste

    Poza tym silnikiem strasznie trzęsie. Zacznij od zaworów bo może popychacze są do wymiany


    ok dobrze wiedzieć jednak na razie interesuje mnie dlaczego dźwięk z wydechu jest jak z traktora to przez nie szczelny wydech czy to wypadanie zapłonu?
  • #12
    Ture11
    Level 38  
    Przez nieszczelny wydech. Przynajmniej tak pracuje mój z dziurą w tłumiku końcowym i też ma te "prychnięcia".
  • #13
    majsterek12345
    Level 26  
    Derlados wrote:
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:
    koleś kit wrote:
    A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol:

    Tutaj filmik odnośnie cykania zaworów ale widać też w pierwszych sekundach prace silnika
    https://streamable.com/1t5x07
    widać że lekko się telepie ale tak ten sinik chyba pracuje
    przewody nowe sentecha zmieniłem je max 3 miesiące temu zrobiły max 200km tak samo świece mają z 200km przebiegu

    Proszę wyregulować sobie zawory

    w tym silniku są hydrauliczne zawory nie reguluje się ich

    Większych bzdur nie słyszałem
    Proponuje się do szkolić

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ture11 wrote:
    Przez nieszczelny wydech. Przynajmniej tak pracuje mój z dziurą w tłumiku końcowym i też ma te "prychnięcia".

    Co ma nieszczelny tłumik końcowy do pracy silnika

    Dodano po 7 [minuty]:

    Slawekvag wrote:
    Te wałki się wycierały bo szklanki miały cały czas docisk na krzywki
    Z tego co pamiętam wałki pasują i od starszych wersji a popychacze/szklanki zwykłe już nie

    OGŁOSZENIE PARAFIALNE
    Czy mógłbym prosić bardziej znających się o przyłączenie się do tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3936813.html dalej nierozwiązany a żona niezadowolona

    Wałek do hydraulika jest inny, a do zwykłego jest inny, mimo że na pierwszy rzut oka jest taki sam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Slawekvag wrote:
    Ja regulowałem na dokręcanie. Nawet po zerwaniu rozrządu zawory były proste

    To co było pogięte
  • #14
    Derlados
    Level 3  
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:
    koleś kit wrote:
    A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol:

    Tutaj filmik odnośnie cykania zaworów ale widać też w pierwszych sekundach prace silnika
    https://streamable.com/1t5x07
    widać że lekko się telepie ale tak ten sinik chyba pracuje
    przewody nowe sentecha zmieniłem je max 3 miesiące temu zrobiły max 200km tak samo świece mają z 200km przebiegu

    Proszę wyregulować sobie zawory

    w tym silniku są hydrauliczne zawory nie reguluje się ich

    Większych bzdur nie słyszałem
    Proponuje się do szkolić

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ture11 wrote:
    Przez nieszczelny wydech. Przynajmniej tak pracuje mój z dziurą w tłumiku końcowym i też ma te "prychnięcia".

    Co ma nieszczelny tłumik końcowy do pracy silnika

    Dodano po 7 [minuty]:

    Slawekvag wrote:
    Te wałki się wycierały bo szklanki miały cały czas docisk na krzywki
    Z tego co pamiętam wałki pasują i od starszych wersji a popychacze/szklanki zwykłe już nie

    OGŁOSZENIE PARAFIALNE
    Czy mógłbym prosić bardziej znających się o przyłączenie się do tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3936813.html dalej nierozwiązany a żona niezadowolona

    Wałek do hydraulika jest inny a do zwykłego jest inny mimo że na pierwszy rzut oka jest taki sam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Slawekvag wrote:
    Ja regulowałem na dokręcanie. Nawet po zerwaniu rozrządu zawory były proste

    To co było pogięte


    To w takim razie czy mógłbyś mi podać sposób lub instrukcje jak wyregulować hydrauliczne zawory w polonezie plusie?
    Kolega Ture11 odpowiedział mi na pytanie czy taki dźwięk z wydechu jest przez wypadanie zapłonu czy to wydech jest nie szczelny. A nie, że zawory cykają przez dziurę w tłumiku. Ale jeżeli mam nie szczelny wydech to jest to możliwe tylko na łączeniu elementów wydechu ponieważ zmieniałem ostatnio tłumik środkowy i rurę od katalizatora do tłumika środkowego, i żadnych dziur nigdzie nie było. Chyba że dziura jest pod osłoną katalizatora ale to chyba nie jest możliwe żeby w katalizatorze wypaliło dziurę. Kolego Majsterek12345 czy mógłbyś zerknąć swoim okiem czy to nieszczelność na wydechu czy wypada mi zapłon? https://streamable.com/72b4z0
  • #15
    majsterek12345
    Level 26  
    Derlados wrote:
    To w takim razie czy mógłbyś mi podać sposób lub instrukcje jak wyregulować hydrauliczne zawory w polonezie plusie?
    Kolega Ture11 odpowiedział mi na pytanie czy taki dźwięk z wydechu jest przez wypadanie zapłonu czy to wydech jest nie szczelny. A nie, że zawory cykają przez dziurę w tłumiku. Ale jeżeli mam nie szczelny wydech to jest to możliwe tylko na łączeniu elementów wydechu ponieważ zmieniałem ostatnio tłumik środkowy i rurę od katalizatora do tłumika środkowego, i żadnych dziur nigdzie nie było. Chyba że dziura jest pod osłoną katalizatora ale to chyba nie jest możliwe żeby w katalizatorze wypaliło dziurę. Kolego Majsterek12345 czy mógłbyś zerknąć swoim okiem czy to nieszczelność na wydechu czy wypada mi zapłon? https://streamable.com/72b4z0

    Zrób coś z tym zaworami żeby nie klepały i chód silnika się zmieni
    pytanie czy auto posiada gaz czy tylko benzyna

    podaj mi typ świec które zamontowałeś
    i jakie masz przewody wysokiego
  • #16
    Derlados
    Level 3  
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:
    To w takim razie czy mógłbyś mi podać sposób lub instrukcje jak wyregulować hydrauliczne zawory w polonezie plusie?
    Kolega Ture11 odpowiedział mi na pytanie czy taki dźwięk z wydechu jest przez wypadanie zapłonu czy to wydech jest nie szczelny. A nie, że zawory cykają przez dziurę w tłumiku. Ale jeżeli mam nie szczelny wydech to jest to możliwe tylko na łączeniu elementów wydechu ponieważ zmieniałem ostatnio tłumik środkowy i rurę od katalizatora do tłumika środkowego, i żadnych dziur nigdzie nie było. Chyba że dziura jest pod osłoną katalizatora ale to chyba nie jest możliwe żeby w katalizatorze wypaliło dziurę. Kolego Majsterek12345 czy mógłbyś zerknąć swoim okiem czy to nieszczelność na wydechu czy wypada mi zapłon? https://streamable.com/72b4z0

    Zrób coś z tym zaworami żeby nie klepały i chód silnika się zmieni
    pytanie czy auto posiada gaz czy tylko benzyna

    podaj mi typ świec które zamontowałeś
    i jakie masz przewody wysokiego

    Tutaj masz link do aukcji z której kupiłem przewody
    https://allegro.pl/oferta/przewody-zaplonowe-...NmNzg3MTM5NDcxM2U2ZmIxMmQ2YTJkNmU5MTFkZTQ%3D\
    Świece nie pamiętam na odległość ale podam ci dokładny typ w środę ponieważ wtedy będę w garażu i odczytam ze świecy. Świece firmy Iskra gas super tylko takie były w sklepie motoryzacyjnym. LPG jest ale uszkodzone i bez homologacji, w następnym tygodniu jadę na demontaż.
  • #17
    majsterek12345
    Level 26  
    Derlados wrote:
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:
    To w takim razie czy mógłbyś mi podać sposób lub instrukcje jak wyregulować hydrauliczne zawory w polonezie plusie?
    Kolega Ture11 odpowiedział mi na pytanie czy taki dźwięk z wydechu jest przez wypadanie zapłonu czy to wydech jest nie szczelny. A nie, że zawory cykają przez dziurę w tłumiku. Ale jeżeli mam nie szczelny wydech to jest to możliwe tylko na łączeniu elementów wydechu ponieważ zmieniałem ostatnio tłumik środkowy i rurę od katalizatora do tłumika środkowego, i żadnych dziur nigdzie nie było. Chyba że dziura jest pod osłoną katalizatora ale to chyba nie jest możliwe żeby w katalizatorze wypaliło dziurę. Kolego Majsterek12345 czy mógłbyś zerknąć swoim okiem czy to nieszczelność na wydechu czy wypada mi zapłon? https://streamable.com/72b4z0

    Zrób coś z tym zaworami żeby nie klepały i chód silnika się zmieni
    pytanie czy auto posiada gaz czy tylko benzyna

    podaj mi typ świec które zamontowałeś
    i jakie masz przewody wysokiego

    Tutaj masz link do aukcji z której kupiłem przewody

    Świece nie pamiętam na odległość ale podam ci dokładny typ w środę ponieważ wtedy będę w garażu i odczytam ze świecy. Świece firmy Iskra gas super tylko takie były w sklepie motoryzacyjnym. LPG jest ale uszkodzone i bez homologacji, w następnym tygodniu jadę na demontaż.

    świece proponuje tą BERUPT8 lub tą NGK BP6ES ewentualnie tą Bosch 0242235663
    Kable dobre pozostają zawory coś z nimi zrób żeby nie klepały jeśli trzeba będzie wymienić popychacze EATONA to wymień
    https://allegro.pl/oferta/popychacz-popychacze-hydrauliczne-polonez-1-6-9868722064
    Możliwe że od cienkusia 700seti będą pasować ale nie sprawdzałem
    Jeśli chodzi o ustawienie bez problemu powinieneś tutaj znaleźć, szukając popychacza wyskoczyło mi parę tematów tutaj na Elektrodzie
  • #18
    stasiekb100
    Level 26  
    Wypadanie zapłonu można stwierdzić organoleptycznie. Na zimnym silniku zapach benzyny z rury wydechowej + nierówna praca. Jak sie rozgrzeje zaczyna lepiej pracować.
    Bardziej zaawansowany test: odkręcić kolektor wydechowy i uruchomić zimny silnik. Tam gdzie będzie wydmuchiwać po ściankach kanału głowicy benzyne jest źle. Tam gdzie będzie wylatywać ogień z głowicy jest bardzo źle. U mnie winne okazały się cewki.
    Teraz test uproszczony. Jesli kolektor wydechowy pociągnięty jest od każdego cylindra oddzielną rurą, które później łączą się w całość, to tam gdzie jest źle będzie dwa razy bardziej gorący od pozostałych(z wyjątkiem że wszystkie cylindry źle pracują). Sposób przeprowadzenia testu: po pół minuty pracy zimnego silnika sprawdzić temperaturę na kolektorze dla każdego cylindra. (Ja oplułem wszystkie cztery rury. Może nie był to polonez, ale zasada jest taka sama: jak paliwo się nie spala w cylindrze to dopala sie gdzie indziej, tj w kolektorze wydechowym.)
    Proponuje autorowi, zanim rozbierze silnik na dobne, niech podmieni cewki od kogoś. To że cewka daje iskrę, nie oznacza że jest sprawna..
  • #19
    Derlados
    Level 3  
    Jak mu depne na 4k rpm na postoju to na ziemi w miejscu tlumuja końcowego jest mokra plama ale nie wiem czy to benzyna
  • #20
    majsterek12345
    Level 26  
    stasiekb100 wrote:

    Może nie był to polonez, ale zasada jest taka sama: jak paliwo się nie spala w cylindrze to dopala sie gdzie indziej..
    Ciekawy jestem z jakim silnikiem porównałeś silnik Poloneza :D :D
    Nie wiedziałem że wystarczy tylko taka sama zasada i usterki są te same :D :D
    Zawsze mi się wydawało że budowa silnika ma też znaczenie :D :D

    Dodano po 8 [minuty]:

    stasiekb100 wrote:
    Wypadanie zapłonu można stwierdzić organoleptycznie. Na zimnym silniku zapach benzyny z rury wydechowej + nierówna praca. Jak sie rozgrzeje zaczyna lepiej pracować..

    Tu akurat może być skończona głowica, ale jeszcze jakoś zipie

    Dodano po 2 [minuty]:

    stasiekb100 wrote:

    Bardziej zaawansowany test: odkręcić kolektor wydechowy i uruchomić zimny silnik. Tam gdzie będzie wydmuchiwać po ściankach kanału głowicy benzyne jest źle. Tam gdzie będzie wylatywać ogień z głowicy jest bardzo źle. U mnie winne okazały się cewki..

    Tu też może być głowica jej koniec

    Dodano po 3 [minuty]:

    stasiekb100 wrote:

    Teraz test uproszczony. Jesli kolektor wydechowy pociągnięty jest od każdego cylindra oddzielną rurą, które później łączą się w całość, to tam gdzie jest źle będzie dwa razy bardziej gorący od pozostałych(z wyjątkiem że wszystkie cylindry źle pracują). Sposób przeprowadzenia testu: po pół minuty pracy zimnego silnika sprawdzić temperaturę na kolektorze dla każdego cylindra. (Ja oplułem wszystkie cztery rury..

    Tu można stwierdzić że zawór wydechowy jest nieszczelny, czyli wypalony, krzywy, nie domyka się, na przykład :D
  • #21
    stasiekb100
    Level 26  
    majsterek12345 wrote:
    Tu można stwierdzić że zawór wydechowy jest nieszczelny, czyli wypalony, krzywy, nie domyka się, na przykład

    Samochód nie zapalał, przyjechał mechanik z testerem, stwierdził wypadanie zapłonu ciągłe na jednym cylindrze. A że silnik 1.4 a że gas, to na bank wypalony zawór. I bank upadł. Ja tylko opisałem jakie objawy daje słaba iskra. Nikt nie musi tak u siebie robić i komentować tego.
  • #22
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    majsterek12345 wrote:
    Nie wiedziałem że wystarczy tylko taka sama zasada i usterki są te sam
    To teraz już wiesz.
    Megawe wrote:
    Pod koniec produkcji wałki rozrządu robili z plasteliny.
    Krzywki się sypały i wtedy regulacja nic nie daje.
    Rozrząd OHV - wałki we wszystkich Polonezach były słabe. Może poza 1.9 i 1.4.

    Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania, ten silnik kuleje. Jeśli ciśnienie będzie powyżej 10,5 bara, to wtedy doszukwiać się przyczyny gdzie indziej.
  • #23
    Derlados
    Level 3  
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:
    To w takim razie czy mógłbyś mi podać sposób lub instrukcje jak wyregulować hydrauliczne zawory w polonezie plusie?
    Kolega Ture11 odpowiedział mi na pytanie czy taki dźwięk z wydechu jest przez wypadanie zapłonu czy to wydech jest nie szczelny. A nie, że zawory cykają przez dziurę w tłumiku. Ale jeżeli mam nie szczelny wydech to jest to możliwe tylko na łączeniu elementów wydechu ponieważ zmieniałem ostatnio tłumik środkowy i rurę od katalizatora do tłumika środkowego, i żadnych dziur nigdzie nie było. Chyba że dziura jest pod osłoną katalizatora ale to chyba nie jest możliwe żeby w katalizatorze wypaliło dziurę. Kolego Majsterek12345 czy mógłbyś zerknąć swoim okiem czy to nieszczelność na wydechu czy wypada mi zapłon? https://streamable.com/72b4z0

    Zrób coś z tym zaworami żeby nie klepały i chód silnika się zmieni
    pytanie czy auto posiada gaz czy tylko benzyna

    podaj mi typ świec które zamontowałeś
    i jakie masz przewody wysokiego

    Tutaj masz link do aukcji z której kupiłem przewody

    Świece nie pamiętam na odległość ale podam ci dokładny typ w środę ponieważ wtedy będę w garażu i odczytam ze świecy. Świece firmy Iskra gas super tylko takie były w sklepie motoryzacyjnym. LPG jest ale uszkodzone i bez homologacji, w następnym tygodniu jadę na demontaż.

    świece proponuje tą BERUPT8 lub tą NGK BP6ES ewentualnie tą Bosch 0242235663
    Kable dobre pozostają zawory coś z nimi zrób żeby nie klepały jeśli trzeba będzie wymienić popychacze EATONA to wymień
    https://allegro.pl/oferta/popychacz-popychacze-hydrauliczne-polonez-1-6-9868722064
    Możliwe że od cienkusia 700seti będą pasować ale nie sprawdzałem
    Jeśli chodzi o ustawienie bez problemu powinieneś tutaj znaleźć, szukając popychacza wyskoczyło mi parę tematów tutaj na Elektrodzie
    Panowie podmieniłem cewke i czujnik położenia przepustnicy załączam film z pracy silnika tylko samochód teraz nie rowno pracuje, cyka na wolnych ten elektro zawór koło gniazda diagnostycznego. Czy on powinien cykać na wolnych obrotach?
    Jeżeli dodam gazu na 2000 rpm i będę trzymał Gaz w jednej pozycji to obroty samoczynnie spadają lekko w dół
    Po puszczeniu Gazu obroty idą na 500 i wracają na 950 itd. Na zimnym silniku cos stukało raz na jakiś czas. Załączam filmy
    Majsterek 12345 Świece mam iskra gas super FE55PXS
  • #24
    majsterek12345
    Level 26  
    Derlados wrote:

    Panowie podmieniłem cewke i czujnik położenia przepustnicy załączam film z pracy silnika tylko samochód teraz nie rowno pracuje, cyka na wolnych ten elektro zawór koło gniazda diagnostycznego. Czy on powinien cykać na wolnych obrotach?
    Jeżeli dodam gazu na 2000 rpm i będę trzymał Gaz w jednej pozycji to obroty samoczynnie spadają lekko w dół
    Po puszczeniu Gazu obroty idą na 500 i wracają na 950 itd. Na zimnym silniku cos stukało raz na jakiś czas. Załączam filmy
    Majsterek 12345 Świece mam iskra gas super FE55PXS

    Ta świeca nie jest przeznaczona dla poloneza, więc różnie może być
    https://www.iskra-zuendkerzen.de/produkt/21g-fe55pxs/
    Sprawdź silniczek krokowy bo lubią padać i dla tego masz problem z wolnymi obrotami
    Kto ci się kazał chwytać potencjometru, mam nadzieję że ustawiłeś parametry początkowe
    Co tak bije w tym silniku od czasu do czasu bo z nagrania nie mogę rozpoznać, mam wrażenie że słyszę klepanie zaworów, jeśli tak to zrób coś z tym
  • #25
    Derlados
    Level 3  
    majsterek12345 wrote:
    Derlados wrote:

    Panowie podmieniłem cewke i czujnik położenia przepustnicy załączam film z pracy silnika tylko samochód teraz nie rowno pracuje, cyka na wolnych ten elektro zawór koło gniazda diagnostycznego. Czy on powinien cykać na wolnych obrotach?
    Jeżeli dodam gazu na 2000 rpm i będę trzymał Gaz w jednej pozycji to obroty samoczynnie spadają lekko w dół
    Po puszczeniu Gazu obroty idą na 500 i wracają na 950 itd. Na zimnym silniku cos stukało raz na jakiś czas. Załączam filmy
    Majsterek 12345 Świece mam iskra gas super FE55PXS

    Ta świeca nie jest przeznaczona dla poloneza, więc różnie może być
    https://www.iskra-zuendkerzen.de/produkt/21g-fe55pxs/
    Sprawdź silniczek krokowy bo lubią padać i dla tego masz problem z wolnymi obrotami
    Kto ci się kazał chwytać potencjometru, mam nadzieję że ustawiłeś parametry początkowe
    Co tak bije w tym silniku od czasu do czasu bo z nagrania nie mogę rozpoznać, mam wrażenie że słyszę klepanie zaworów, jeśli tak to zrób coś z tym

    Zaworów nie zdążyłem dziś wyregulować więc też je słychać ale też nie wiem co się tak tłucze co jakiś czas rozgrzał się to ustało jutro sprawdzę czy znów będzie tłukło na zimnym, podmienię jutro silniczek krokowy czujnik musiałem zmienić bo samochód co jakiś czas miał przy gazówkę w sensie nie wiadomo skąd nagle obroty szły w góre na chwilę na wolnych. Czujnik ustawiłem dając prawą stronę czujnika na maxa w górę a lewą w dół oraz tak aby trzymał 950rpm na wolnych oraz aby po gwałtownym dodaniu gazu nie telepało całym samochodem.
    Słuchaj a czy to normalne że na wolnych cyka mi elektro zawór pochłaniacza par paliwa? Bo wydaję mi się że wcześniej na wolnych nie cykał.