Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prosty timer 15min 12V na CD4541 z Jaguara - wnętrze, szkic schematu

p.kaczmarek2 28 Nov 2022 07:40 1509 7
  • Prosty timer 15min 12V na CD4541 z Jaguara - wnętrze, szkic schematu
    Przedstawię tu wnętrze samochodowego modułu Timera DBC 3203/02.425, służącego do automatycznego wyłączania, zgadywałbym, światła (?) bądź dowolnego innego odbiornika po 15 minutach. Spróbuję określić jego wyprowadzenia, uruchomić go w praktyce i naszkicować jego schemat. Zobaczymy, na jakich układach jest on zrealizowany.

Wnętrze DBC 3203
    Nie znam się na elektronice samochodowej. Nie udało mi się znaleźć dokumentacji tego modułu oraz nie wiem do czego konkretnie jest używany. Jak ktoś wie, to proszę o informację.
    Moduł ma dziwną wtyczkę z czterema pinami:
    Prosty timer 15min 12V na CD4541 z Jaguara - wnętrze, szkic schematu Prosty timer 15min 12V na CD4541 z Jaguara - wnętrze, szkic schematu
    Ciężko było się dostać do środka. Wyszło mi to dość destruktywnie dla obudowy.
    Prosty timer 15min 12V na CD4541 z Jaguara - wnętrze, szkic schematu Prosty timer 15min 12V na CD4541 z Jaguara - wnętrze, szkic schematu
    Płytka wygląda na zabezpieczoną lakierem. Pewnie przed wilgocią.
    Układ scalony i dwa tranzystory... jeden w roli głównego przełącznika, a drugi? Zaraz zobaczymy.
    BDX53C ma czytelne oznaczenie, ale ten drugi mniejszy ma na sobie lakier i ciężko odczytać coś poza końcówką. 7?
    Dokonałem krótkiej analizy płytki oraz powiedzmy "szkicu" schematu, poprzez naniesienie informacji na PCB:
    Moduł opiera się o układ timera programowalnego CD4541, czas włączenia determinują elementy na jego pinach Rtc, Ctc, i Rs:
    ale schemat jest nieco bogatszy niż jego podstawowa aplikacja. Jego piny takie jak Master Reset i Auto Reset są podłączone do masy. Co innego resetuje timer.