Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 88r. - problem z dmuchawą nagrzewnicy

Tomek N. 17 Lis 2005 19:03 9270 20
  • #1 17 Lis 2005 19:03
    Tomek N.
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam problem z dmuchawą nagrzewnicy - nie działa na żadnym biegu!
    Przełącznik to raczej nie będzie ponieważ podminiłem o kumpla i też nie działało.

    Z góry dziękuje za pomoc.
    pzdr Tomek.

  • #2 17 Lis 2005 19:27
    Doktorr
    Poziom 33  

    Regulator dmuchawy do wymiany, jak ktoś się lubi bawić może próbować naprawić.

  • #3 17 Lis 2005 22:18
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    spalony bezpiecznik lub brak styku na jakimś złaczu

  • #4 17 Lis 2005 22:44
    Tomek N.
    Poziom 9  

    Apropos bezpieczników, ma ktoś może przetłumaczony zestaw bezpieczników (który od czego jest)?

    pzdr tomek

  • #5 17 Lis 2005 23:03
    mariomad
    Poziom 11  

    jeżeli bezpiecznik w skrzynce bezpieczników jest sprawny to może byc bezpiecznik termiczny który znajduje sie przy silniczku dmuchawy od tego należy zacząc

  • #6 18 Lis 2005 17:07
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    bezpiecznik termiczny zabezpiecza tylko biegi pośrednie a bezposredniego 4 nie

  • #7 18 Lis 2005 18:24
    biada111
    Poziom 12  

    u mnie była kostka zasniedziała przy dmuchawie

  • #8 18 Lis 2005 18:59
    rradzioo
    Poziom 10  

    podsumowując: w pierwszej kolejności proponuję sprawdzić zasilanie na silnik, awentualnie szczotki (łatwy dostęp w 2 min). jesli jest brak zasilania sprawć czy dochodzi do włącznika (bezpiecznik), jesli do tej pory wszystko ok to zostaje przekaznik X albo kostka stacyjki ale wtedy nie bedzie działać kilka innych zeczy.

  • #9 20 Lis 2005 09:58
    mariomad
    Poziom 11  

    Jacek79 napisał:
    bezpiecznik termiczny zabezpiecza tylko biegi pośrednie a bezposredniego 4 nie
    zabezpiecza cały silnik czyli wszystkie 4 predkości

  • #10 20 Lis 2005 20:52
    clip7
    Poziom 23  

    witam. teraz dokladnie nie pamietam, czy wentylator w ogole nie dzialal, czy tylko na jednym biegu (ale jednak wydaje mi sie, ze na jednym biegu chodzil przy spalonym bezpieczniku termicznym). w kazdym badz razie bawilem sie w jego wymiane. czasami to nie wystarcza, bo wentylator ciezko chodzi i bezpiecznik znow sie przepala. obale wiec mit, ze wentylator jest nierozbieralny. otoz przy odrobinie zrecznosci, mozna odgiac zanitowane czesci obudowy i rozebrac go. nastepnie drobniutkim papierem sciernym czyscimy miejsce, z ktorym stykaja sie szczotki na wirniku (miedziane klocki). potem z rowkow wygrzebujemu (cyrklem) resztki miedzi i czyscimy sciereczka (np. spirytus). czyscimy tez wszystkie tuleje i skladamy. tak zrobiony wentylator bedzie nam dlugo sluzyl.
    pozdrawiam

  • #11 21 Lis 2005 07:26
    diesel5857
    Poziom 21  

    clip7 napisał:
    witam. teraz dokladnie nie pamietam, czy wentylator w ogole nie dzialal, czy tylko na jednym biegu (ale jednak wydaje mi sie, ze na jednym biegu chodzil przy spalonym bezpieczniku termicznym). w kazdym badz razie bawilem sie w jego wymiane. czasami to nie wystarcza, bo wentylator ciezko chodzi i bezpiecznik znow sie przepala. obale wiec mit, ze wentylator jest nierozbieralny. otoz przy odrobinie zrecznosci, mozna odgiac zanitowane czesci obudowy i rozebrac go. nastepnie drobniutkim papierem sciernym czyscimy miejsce, z ktorym stykaja sie szczotki na wirniku (miedziane klocki). potem z rowkow wygrzebujemu (cyrklem) resztki miedzi i czyscimy sciereczka (np. spirytus). czyscimy tez wszystkie tuleje i skladamy. tak zrobiony wentylator bedzie nam dlugo sluzyl.
    pozdrawiam

    tak jak napisał kolega zacznij od sprawdzenia silnika
    podłącz bezpośrednio zasilanie i zobacz czy działa bo rocznik auta wskazuje na padnięty silnik [ szczotki , komutator] czas i pora na niego
    daj znać co dalej ??:D

  • #12 03 Paź 2008 09:12
    hubiwit
    Poziom 25  

    Witam
    Mam podobny problem w Golfie III 92r.
    Działa tylko na 4 biegu, pomierzyłem i mam spalony bezpiecznik termiczny, dmuchawa już naprawiona ale nie wiem jaki typ, na ile stopni C musi być ten bezpiecznik, ten przepalony został zgubiony przez klienta :|

  • #13 03 Paź 2008 12:52
    carrot
    Moderator Samochody

    Zamontuj od czajnika (poważnie) 125st

  • #14 04 Paź 2008 00:49
    hubiwit
    Poziom 25  

    Gdzie tego ustrojstwa w czajniku szukać?
    Jak to przyczepić, bo tam są chyba zgrzane końcówki z wychodzącymi drutami - czy jak zacznę to lutować to się nie przepali od razu?

  • #15 04 Paź 2008 22:00
    carrot
    Moderator Samochody

    w sklepie z częściami zamiennymi AGD, takie są stosowane również w suszarkach i tzw farelkach. przy lutowaniu nowego bezpiecznika złap szczypcami za lutowaną nogę aby go nie przegrzać

  • #17 04 Paź 2008 22:48
    ociz
    Moderator Samochody

    125st to nie za mało? ja zawsze montowałem na 180

  • #18 28 Lis 2009 18:06
    Artur22400
    Poziom 2  

    Tomek N. napisał:
    Witam.
    Mam problem z dmuchawą nagrzewnicy - nie działa na żadnym biegu!
    Przełącznik to raczej nie będzie ponieważ podminiłem o kumpla i też nie działało.

    Z góry dziękuje za pomoc.
    pzdr Tomek.


    Dodano po 45 [sekundy]:

    Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz.

  • #19 28 Lis 2009 18:13
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    To nie jest wina bezpiecznika... sprawdz rezystor regulujący prędkośc.... lub bezpiecznik termiczny...... A inne wyjście... przeczytaj powyższe posty... proste jak drut, Baj.. :D

  • #20 29 Lis 2009 23:01
    kotweiler
    Poziom 16  

    Artur22400 napisał:
    Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz.

    Dmuchawa montowana jest od dołu pod półką pasażera, żeby wyjąć dmuchawę trzeba zdjąć zatrzaski dookoła kołnierza obudowy. Zatrzaski to pozaginane blaszki w kształcie litery C. Z kolei żeby wyjąć samą opornicę, nie trzeba wyciągać dmuchawy. Opornica włożona jest z przodu plastikowej obudowy wentylatora, tam gdzie podłączona jest kostka na cztery piny. Widać taką metalową blachę i na górze trzeba odgiąć plastikowy zaczep (nacisnąć do góry) i wychylić opornicę. Opornica ma termik, (wygląda jak opornik) zgrzewany jest do wystających drutów które wychodzą z porcelany. Nowy termik najprościej przykręcić złączkami z kostki elektrycznej. Lutowanie może go uszkodzić. Wartość termika to 183 stopnie.
    W celu sprawdzenia opornicy, można na krótko zewrzeć stopki, kawałkiem przewodu elektrycznego i sprawdzić czy biegi działają.
    Potrzebna taka kostka;
    Golf II 88r. - problem z dmuchawą nagrzewnicy
    Trzeba przeciąć złączkę na pół, wsadzić dwa druty w jeden otwór i dokręcić śrubkę.

  • #21 14 Sty 2010 14:11
    festerek85
    Poziom 9  

    Jak wentylator nie działa na żadnym biegu to jest to raczej wina silnika, bezpiecznika od dmuchawy. Jak działa na biegu ost. to jest to wina bezp. termicznego - oprnika (pod złączem przy silniku dmuchawy). Ale pod takim warunkiem, że wszystkie kostki i złącza mają przejście a przełącznik jest sprawny:)

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson