Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Montaż centralnego zamka - Podłączenie centralnego zamka Seat Leon

zxczxc2000 06 Jan 2023 13:30 552 18
  • #1
    zxczxc2000
    Level 3  
    Chciałbym do mego samochodu seat leon podłączyć centralny zamek aby zamykał wszystkie drzwi na pilota. Przeszukałem oferty i wybrałem na wstępie model Modemix STER002. Po przeanalizowaniu schematu podłączenia. Dołączam zdjęcia. Doszedłem do wnioski iż nie potrafię tego rozszyfrować ale zacznę od początku wiem że w każdych drzwiach są już podłączone siłowniki slave w tym również w drzwiach kierowcy. Nie interesuje mnie zamykanie z kluczyka dlatego nie będę wymieniał siłownika na master w przednich drzwiach. Wszystkie kable się spotykają pod " schowkiem" kierownicy. Dodam również iż wszystko jest podłączone do modułu zamka centralnego ale z niego nie wszystkie kabelki są w tej chwili aktywne zauważyłem że cześć jest nie podpięta do niczego tylko wystają tak samo dotyczy zasilania i masy. Chciałbym podłączyć to bezpośrednio do sterownika zamka centralnego odpinając w ogóle moduł zamka centralnego. Patrząc na schemat nie orientuje się co gdzie i jak podłączyć. Ani też który schemat podłączeń wybrać. Pytanie zasadnicze czy ten sterownik można w ogóle podłączyć żeby działał według mych założeń.



    Montaż centralnego zamka - Podłączenie centralnego zamka Seat Leon Montaż centralnego zamka - Podłączenie centralnego zamka Seat Leon
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Siłowniki oryginalny czy dokładane.
  • #3
    piachu1994
    Level 38  
    Największą głupotą jest założenie zwykłego siłownika slave zamiast master.
    Jak otworzysz samochód, kiedy piloty odmówią posłuszeństwa?
  • #4
    zxczxc2000
    Level 3  
    Siłowniki dokładane, siłownik slave mogę zamienić na master w drzwiach kierowcy nie ma problemu. Tylko przed zakupem chciałbym mieć jakoś wiedzę czy sobie z tym poradę mam na myśli schematy a dokładniej mówiąc który będzie mnie interesował oraz czy dobrze będę go rozumiał żebym mógł już według ustalonego planu działać.
  • #5
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Jeżeli masz dokładane to schemat dolny lewy sterowanie siłownikiem. Jeżeli masz sprawną wkładkę to ja bym olał wymianę na mastera bo i tak drzwi otworzysz kluczykiem a to że nie otworzą się wszystkie to inna sprawa. Najważniejsze że otworzysz drzwi kierowcy gdyby coś się stało z centralką. Po drugie gdy spali się się bezpiecznik od centalnego to i master w drzwiach nic nie da.
  • #6
    zxczxc2000
    Level 3  
    Czyli dla pewności i zrozumienia z centralki robię tak:

    1. Pomarańczowy i pomarańczowy-czarny łącze razem i do masy.

    2. Biały do niebieskiego siłownika[ siłowniki połączone wszystkie do siebie tymi samymi kolorami]

    3. Żółty i żółto czarny łącze razem i do zasilania

    4. Biało czarny do zielonego siłownika [ siłowniki połączone wszystkie do siebie tymi samymi kolorami]

    A centralkę podłączam czerwonym do plusa
    A czarnym do minusa.
  • #7
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Tak ale gdy działały by na odwrót guziki w pilocie to zamieniasz miejscami kable od siłowników.
  • #8
    zxczxc2000
    Level 3  
    Też o tym myślałem o kolorach od siłowników ale zrobię próbę i będę wiedział, teraz już mogę zakupić sterownik i zabrać się za montaż. Jeszcze może odnośnie centralki czy mój wybór modelu jest odpowiedni czy może jakiś lepszy model. Bardziej mi zależy na łatwiejszym montażu niż wyborze modelu.
  • #9
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Kupuj i zakładaj.
  • #10
    zxczxc2000
    Level 3  
    Ok dziękuję za informację. W tej chwili teorię mam opanowano, czas na praktykę.
  • #11
    zxczxc2000
    Level 3  
    Odnośnie jeszcze schematu. Patrząc na schemat sterowanie plusem i minusem gdzie się podłącza
    ,, +" zamknij ,, +" otwórz
    - zamknij ,, - " otwórz
    Oraz który wybrać ?
    Jeszcze sprawa otwierania bagażnika czy będzie działał. Słyszałem że jest coś takiego jak usypianie elektryki że nie będzie działać gdy nie otworzą się drzwi kierowcy.
  • #12
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    zxczxc2000 wrote:
    Siłowniki dokładane

    Schemat "sterowanie siłownikiem +/-"
    Montaż centralnego zamka - Podłączenie centralnego zamka Seat Leon


    zxczxc2000 wrote:
    Jeszcze sprawa otwierania bagażnika czy będzie działał. Słyszałem że jest coś takiego jak usypianie elektryki że nie będzie działać gdy nie otworzą się drzwi kierowcy.

    Przy siłownikach dokładanych i uszkodzonym fabrycznym centralnym zamku - będą problemy z bagażnikiem.
    Nie otworzy się i nie zamknie. Mikroswitch będzie aktywny aż do uśpienia instalacji.
  • #13
    zxczxc2000
    Level 3  
    Pytałem się znajomego który powiedział że powinno się to odbywać odbywa się dwoma masami czyli który to byłby schemat. Odnośnie sterowanie bagażnikiem czy ta się to obejść żeby napięcie było cały czas w przycisku i żeby się otwierał.
  • #14
    zxczxc2000
    Level 3  
    Po podłączeniu sterownika wszystko działa. Bagażnik tylko się nie otwiera m, niby że jest usypianie elektryki inaczej mówiąc chcąc otworzyć bagażnik żarówno poprzez pilota lub też od wewnątrz przyciskiem muszę pierw otworzyć drzwi kierowcy czy istnieje metoda ominięcia tego żeby można było otworzyć bagażnik bez wcześniejszego otwierania drzwi kierowcy?
  • #16
    zxczxc2000
    Level 3  
    Z centralki jest dodatkowy specjalnie do bagażnika który podłączyłem, problem w tym iż otwieranie bagażnika działa wtedy gdy otworze drzwi kierowcy bez tego nie działa. Niby usypianie elektryki. Po otwarciu drzwi kierowcy słychać charakterystyczny dzwięk.
  • #18
    zxczxc2000
    Level 3  
    Przewód z centralki idzie do włącznika otwierania bagażnika, otwieranie jest elektryczne.
  • #19
    piachu1994
    Level 38  
    Zaczyna mnie takie dociekanie nudzić.

    Chcesz konkretną radę? To potrzebuję numer modułu komfortu, czy był oryginalny centralny zamek, ilość szyb elektrycznych.

    Dopiero wtedy otrzymasz niezbędne informacje.