Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego energia z baterii HUAWEI Luna 2000 jest rejestrowana przez licznik?

JolantaOpiola 11 Jan 2023 19:09 1953 35
    JolantaOpiola
    Level 4  
    Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki... Dlaczego energię wyprodukowaną przez fotowoltaikę, którą pobieram do domu z baterii Huawei Luna 2000, jest rejestrowana przez licznik Taurona jako energia oddana do sieci i jednocześnie pobrania do domu? Przecież nie po to montuje się baterię, żeby energia "szła przez licznik Taurona". Instalator tłumaczy, że tak to ma być, ale okazało się, że chyba nie bardzo się na tym znają. Sama jestem "zielona" w tych sprawach, ale taki przepływ energii sprawdziłam na 100%, porównując raporty oraz dokładnie obserwując pobór prądu przez kilka dni. Gdzie szukać błędu?
    prose
    Level 35  
    To jest ten nowy system gromadzisz w dzień oddajesz po zaniku słońca.

Dodano po 1 [minuty]:

Jak byś miał sofara to inna sprawa.
    JolantaOpiola
    Level 4  
    Chyba niezbyt precyzyjnie opisałam. Energię, którą pobieram do domu w ciągu dnia z akumulatora, bo pracuje czajnik, pralka, piekarnik itd "idzie" przez licznik Tauron. Wtedy do sieci nie oddawałam.
    msr99
    Level 18  
    Może na wejściu za licznikiem Tauron powinien być licznik dla Huawei, który będzie informował falownik ile energii ma dać aby obsłużyć zapotrzebowanie domu
    Taki licznik dołącza się do falownika po RS485 i modbus

Ponieważ go nie ma inverter pobiera z baterii i daje na dom i jednocześnie do sieci oddaje bo nie wie jak zbilansować aby pobór aby było na zero

Trzeba sprawdzić schemat wdrożenia Huawei i baterii
    Instalatorzy mają na ogół na chwilę obecną w większości ( ale nie wszyscy) dość słabe rozeznanie tematu magazynów
    Xantix
    Level 41