Witam
Jeśli chcesz wykonać tą automatykę profesjonalnie to proponuje transformator 380/220V do zasilania sterowania silnikiem.
Podłączenie sterowania - jeden zacisk z obudowy silnika a drugi z fazy jest błędem w sztuce (bezpośrednio z "0" i "faza" przez bezpiecznik to...lepiej)
Jeśli masz sterowanie z dalszej odległości (start -stop ) to trafo jest jednak seperatorem napięcia (względy bezpieczeństwa). Także wstaw zabezpieczenie nadprądowe termiczne (3 fazowe) za stycznikiem głównym , nastawa =1,1..1,2(In). Zabezpieczenie zwarciowe silnika powinno być przed stycznikiem głównym , czyli bezpieczniki mocy 3szt.
Możesz próbować jak uznasz za stosowne ,Twój wybór
Jakkolwiek podłączysz to sterowanie silnikiem to wstaw bezpiecznik rzędu 4...6(A) w obwód 220V.
W/w uwagi dotyczące zabezpieczenia ,to do Twojego pytania -sterowanie G/T
Pozdrowienia