Zacznę wątek od pytań w punktach, będzie łatwiej ogarnąć o co mi chodzi:
1. z czego składa się kompletna instalacja roweru elektrycznego? (silnik, manetka, sterownik, bateria - coś jeszcze ?)
2. jakiej firmy układy są polecane, co kupić aby nie kupić fajansu?
3. czy jest możliwość łączenia ogniw w takich układach (w celu zwiększenia pojemności i zasięgu)?
4. jak działa taka hybryda roweru elektrycznego w rzeczywistości?
Pytanie oprę na przykładzie: jakdę sobie szosą, pedałuję klasycznie, nagle na trasie mam sporą górkę i nie chce mi się pedałować - rozumiem że w "locie" mogę uruchomić silnik i przestać pedałować, rower sam podjedzie pod górkę, tak?
5. czy w takich układach jest system ładowania baterii podczas jazdy? Np. gdy jadę szosą a wiem że w pieście jest silnik (w pieście może być też ładowarka lub dynamo), jest jakiś układ który wtedy doładowuje akumulator??
6. Czy we własnym zakresie można przerobić zwykły rower na taką hybrydę, o ile udałoby się zdobyć wszystkie części? Chodzi o ceny usług w warsztatach w Polsce, one są po prostu chore. Za wycentorwanie koła zaśpiewano mi ostatnio w Gdańsku 150zł i to w chwili, w której obok w sklepie ta sama "szprycha/felga" tej samej firmy co moja (nowa) stała za 99zł, brak słów.
7. jakie są realne czasy ładowania takich rowerów?
8. jakie są realne zasięgi takich rowerów?
9. bateryjki w hulajkach i rowerach są bardzo małe, dlaczego nikt nie montuje nic większego? Ja rozumiem, koszt no ale coś za coś, jeśli producent pisze że przy wadze kolarza do 80kg rowerek na prostej i bezwietrznej może przechać do 140km to przy większej kilkukrotnie baterii był by na mocy zrobić nawet i 500km, prawda?
1. z czego składa się kompletna instalacja roweru elektrycznego? (silnik, manetka, sterownik, bateria - coś jeszcze ?)
2. jakiej firmy układy są polecane, co kupić aby nie kupić fajansu?
3. czy jest możliwość łączenia ogniw w takich układach (w celu zwiększenia pojemności i zasięgu)?
4. jak działa taka hybryda roweru elektrycznego w rzeczywistości?
Pytanie oprę na przykładzie: jakdę sobie szosą, pedałuję klasycznie, nagle na trasie mam sporą górkę i nie chce mi się pedałować - rozumiem że w "locie" mogę uruchomić silnik i przestać pedałować, rower sam podjedzie pod górkę, tak?
5. czy w takich układach jest system ładowania baterii podczas jazdy? Np. gdy jadę szosą a wiem że w pieście jest silnik (w pieście może być też ładowarka lub dynamo), jest jakiś układ który wtedy doładowuje akumulator??
6. Czy we własnym zakresie można przerobić zwykły rower na taką hybrydę, o ile udałoby się zdobyć wszystkie części? Chodzi o ceny usług w warsztatach w Polsce, one są po prostu chore. Za wycentorwanie koła zaśpiewano mi ostatnio w Gdańsku 150zł i to w chwili, w której obok w sklepie ta sama "szprycha/felga" tej samej firmy co moja (nowa) stała za 99zł, brak słów.
7. jakie są realne czasy ładowania takich rowerów?
8. jakie są realne zasięgi takich rowerów?
9. bateryjki w hulajkach i rowerach są bardzo małe, dlaczego nikt nie montuje nic większego? Ja rozumiem, koszt no ale coś za coś, jeśli producent pisze że przy wadze kolarza do 80kg rowerek na prostej i bezwietrznej może przechać do 140km to przy większej kilkukrotnie baterii był by na mocy zrobić nawet i 500km, prawda?