Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Corsa C Z12XE - kręci rozrusznik ale nie odpala - miga samochód z kluczem- Błąd 1612

maniekwat 20 Jan 2023 12:04 768 14
  • #1
    maniekwat
    Level 10  
    Witam,
    Corsa C z roku 2002 silnik z12xe problem kręci rozrusznik ale nie odpala.
    Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon działają: zegary, elektryczne szyby, radio, światła działa centralny zamek, itp. standardowe kontrolki zaświecone: ładowanie, ciśnienie oleju, wspomaganie kierownicy, kontrolka check. Kontrolka od poduszek zaświeca się i gaśnie. Dodatkowo cały czas miga kontrolka samochodu z kluczem. Słychać działanie pompy paliwa. Przy próbie uruchomienia kręci rozrusznik (gaśnie kontrolka ciśnienia oleju). Niestety auto nie odpala.
    Sprawdzenie błędów przez pedały gaz z hamulcem miga kodem 1612
    odłączenie przepustnicy powoduje brak błędu 1612 lecz dalej miga kontrolka samochodu z kluczem i auto kręci ale nie odpala.

    Pytania:
    1. Czy corsa C Z12XE zapali z odłączoną przepustnicą?
    2. Migająca kontrolka samochodu z kluczem co tak naprawdę oznacza skoro niema błędów? Zwarcie, brak masy, brak plusa, nierozkodowane IMMO, brak komunikacji z ECU, licznikami?
    3. Co dalej sprawdzać?
  • #3
    carrot
    Moderator of Cars
    Masz drugi kluczyk ?, spróbuj nim uruchomić samochód
    Miałem raz taki przypadek w corsie, problem powodowała źle skręcona masa na tunelu środkowym, widać nakrętkę po ściągnięciu mieszka lewarka biegów
  • #4
    maniekwat
    Level 10  
    Dzięki kolego za podpowiedz
    autko stało 5 tygodni po czym odpaliło bez problemu. Przejechałem 5 metrów zgasiłem. Chciałem odpalić za 5 minut i już się nie udało. kręcił aż padł akumulator.

    Też tak myślałem na początku ale na obydwu kluczykach jest to samo. Odłączyłem akumulator na 2 dni i nic to nie pomogło. Poza tym czy pompa paliwa by się załączyła bez IMMO? Jak pisałem wygląda że działa BCM (komputer nadwozia) ponieważ działają elektryczne szyby, światła, wycieraczki. Centralny zamek po odłączeniu akumulatora nie otwierał drzwi ale po włożeniu do stacyjki i przekręceniu kluczyka zaczął działać centralny zamek zatem uznałem że IMMO rozkodowane.
    Już sprawdzałem:
    Liczniki - działają wszystkie kontrolki sprawne. Liczniki są częścią IMMO sprawdzałem czy są dobrze wpięte.
    ECU ( komputer silnika) - wygląda że żyje napięcie na pinie 18 oraz 52 prawidłowe. masa na obudowie jest. odłączenie złącza z przewodami na silnik powoduje załączenie wentylatora na chłodnicy wiec chyba ECU ma zasilanie oraz masę prawidłowe. ECU nie rozbierałem
    BCM (komputer nadwozia) - wygląda że żyje brak śladów działania wody na niego w środku oraz z zewnątrz.
    pętla IMMO - wygląda że działa koduje pilot centralnego zamka

    W gnieździe OBD pin 16 napięcie 12V, pin 7 (CAN Low) napięcie 3,3V, pin 8 (CAN High) napięcie 4,7V wszystko z pinem 5. Nie posiadam oryginalnego radia wiec pin 3 brak napięcia oraz ABS wiec pin 12 brak napięcia
    Mimo to nie mogę się połączyć swoim ELM 327 +Telefon którym się kiedyś łączyłem z tym autem. - sprzęt działa w drugim aucie. Czy to możliwe że łączy się tylko z ECU?

    Czy uszkodzony sterownik silnika może powodować błąd połączenia z OBD, migającą kontrolkę samochodu z kluczem oraz błąd 1612 z podłączoną przepustnicą

    Proszę o dodatkowe informacje
    Zestaw IMMO to ECM, BCM, Liczniki, pętla stacyjki oraz transponder kluczyka. Czy IMMO rozpoznaje te elementy po linii CAN czy ma oddzielne przewody?
    Czy pin 13 w liczniku idzie do pinu 2 w immo? gdzie pozostałe piny IMMO?
  • #5
    Jurek220
    Level 30  
    Tester w rączke i odczytać błędy z:
    ECU,BCM,Licznika i puszki i porozmawiamy.
    Ale z elm to nic tu nie zrobisz.
    Pozdr.
  • #6
    Mihó
    Level 27  
    W tym roczniku to masz problem z kostką licznika. Wymień na polift i zapomnij o sprawie. Doraźnie możesz poprawiać styki
  • #7
    maniekwat
    Level 10  
    dziękuję za podpowiedzi
    Corsa c rok 2002 mam ją od 2 lat nic się nie działo przez ten czas
    masa na tunelu sprawdzona była i jest podłączona
    interfejs - widzę że bez op-com to chyba w tym aucie nic nie zdziałam (komputer DELPHI też się nie łączy)
    kostka podłączenia liczników - po głębszej analizie widać że chyba już coś było grzebane ponieważ brak jednej żarówki podświetlenia po lewej od licznika kilometrów oraz pęknięta przeźroczysta pokrywka zegarów (plastik na środku) = może ktoś stukał w zegary aż pękł plastik.
    1. Proszę o podpowiedz który pin z licznika może się nie łączyć że jest taki błąd?
    2. Jakieś inne pomysły co jeszcze sprawdzić? (zanim przyjdzie opcom z ali )
  • Helpful post
    #8
    Mihó
    Level 27  
    przewody biały i zielony
  • #9
    maniekwat
    Level 10  
    Sprawdzenie przewodów: biały i zielony w kostce licznika.
    Za radą kolegi sprawdziłem połączenie licznika opiszę moje wnioski. Odłączenie przewodu białego lub zielonego powoduje że liczniki nie działają w całości = nie zaświecają się kontrolki, nie działa wskaźnik poziomu paliwa itp. Tylko w momencie gdy obydwa są podłączone licznika działają całe. Piny sprawdzone podoginane.
    Przy okazji zrobiłem swój test odłączają pojedynczo każdy element
    - odłączenie ECM powoduje niezaświecanie kontrolki ciśnienia oleju, oraz samochód z kluczem
    - odłączenie BCM powoduje niezaświecanie kontrolki ładowania, wspomagania kierownicy oraz wskaźnik paliwa nie działa.
    - odłączenie pętli IMMO: nie zmienia nic na licznikach (wszystkie kontrolki reagują prawidłowo + miga samochód z kluczem). Odpięta wtyczka od IMMO powoduje że przy przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, działają światła, wycieraczki, itp.
    Jednym słowem odpięcie pętli IMMO lub całe jej zdjęcie nie zmienia nic w moim przypadku. Na tej podstawie stwierdzam że IMMO jest nierozkodowane w moim aucie i to jest powód nieodpalania.

    Prześledziłem forum w celu znalezienia rozpiski IMMO ale nie znalazłem pełnego opisu. Proszę o podesłanie lub rozpisanie?
    złącze IMMO
    1 pin - PUSTE - u mnie pusty ale tam podobno jest podłączony alarm jeżeli jest
    2 pin brązowy -niebieski pasek - przechodzi na 13 pin w ECM (sprawdzone połączenie prawidłowe)
    3 pin PUSTE
    4 pin Brązowy - zakładam że masa do tunelu przy lewarku zmiany biegów ?
    5 pin Czarny ????(brak zwarcia do masy ani do innych przewodów z gniazda)
    6 pin brązowy -biały pasek - przechodzi na 7 pin złącza OBD (sprawdzone połączenie prawidłowe)
    7 pin brązowy -fioletowy pasek - przechodzi na 2 pin ECM (sprawdzone połączenie prawidłowe)
    8 pin PUSTE
    9 pin czerwony - +12 Volt (sprawdzone połączenie prawidłowe)

    Proszę o info co jest na przewodzie CZARNYM pin numer 5 w złączu IMMO? (pogoda nie sprzyja szukaniu)
    Cewka w IMMO mierzona miernikiem bez wylutowania pokazuje 5,2 ohm
    Czy powyższy opis może oznaczać uszkodzenie pętli IMMO lub nierozpoznanie kluczyków?
    Ponieważ migający samochód z kluczek oznacza błąd IMMO,
    Ponieważ Pin 6 IMMO łączy się z 7 pin OBD - dlatego nie mogę się połączyć moim ELM oraz DELPHI
    Pomiary napięcia w gnieździe OBD:
    - z podłączonym IMMO pin 7 - 3,7V pin 8 - 4,7V
    - odłączone IMMO pin 7 - 4,7V pin 8 - 4,7V
    Proszę o info jak działa rozpoznanie kluczyka? Czy jak jest prawidłowy transponder to na gniazdo IMMO na przykład na pin 2 wchodzi +12, na pin 7 wchodzi +12v, a pin 6 zwiera się z pinem 5 (czyli KLine jest przesłane do OBD co umożliwia podłączenie do ECU diagnoskopem?)

    Czy jest możliwość aby IMMO się rozprogramowało zgubiło transpondery lub wylogowało się z auta? Wykonałem telefon do warsztatu to 150 zł za przyjazd, 250 za podłączenie do auta, 150 zł za carpass jeżeli nie mam lub nieprawidłowy, 500 zł za programowanie - takie koszty na początek i niema gwarancji że zapali. Wstępne koszty przewyższają wartość auta.

    Drugie pytanie czy zestaw startowy z innego auta (ECU, BCM, IMMO, ZEGAR, TRANSPONDERY, CARPASS) może być z innymi oznaczeniami? Zakładam że okablowanie jest identyczne natomiast jak wymienię cały zestaw startowy to niema znaczenia czy oznaczenie ECU ma końcówkę 423 czy 394. Zakładam że mogą być różnice w programie BCM typu z klimatyzacją czy bez, centralny zamek czy bez ale powinien zapalić? koszt zestawu startowego to między 200 a 500 zł.
  • Helpful post
    #10
    jarek1258
    Level 16  
    Czarny przewód w oplach z tych roczników to zasilanie 15, czyli + po zapłonie. Wygląda na to że brakuje na puszce immo zasilania po zapłonie. Na początek baypas przez żarówkę może być z pinu 9 i próba odpalenia, jak odpali szukasz gdzie jest problem na czarnym przewodzie.
  • #11
    maniekwat
    Level 10  
    Dzięki kolego. Potwierdzam czarny przewód w kostce IMMO to + po zapłonie. Sprawdziłem + pojawia się po zapłonie. To nie jest problemem w tym aucie.
    Pisałem o braku komunikacji z ECU przez gniazdo OBD moim ELM. Proszę o podpowiedź czy dobrze rozumuję że wyjmując ECU i podłączając je na stole w sposób następujący otrzymam komunikację z ELM:
    - pin 18 podam +12 V z akumulatora
    - pin 51 podam +12 V z akumulatora
    - pin 5 podam GND czyli minus z akumulatora oraz połączę z pinem 4 oraz 5 w OBD
    - pin 11 to linia CAN podam na 7 pin OBD
    - pin 43 to linia CAN podam na 8 pin OBD

    Przebieg magistrali CAN w corsie C:
    pin11 ECM idzie do BCM na X46
    pin44 ECM idzie do BCM na X46
    Pin8 z gniazda OBD idzie na pin44 w BCM.
    Pin7 z gniazda OBD idzie na kostkę IMMO
    Nie widzę połączenia pomiędzy BCM a IMMO?
  • #12
    maniekwat
    Level 10  
    Otrzymałem OP-Com z Ali. Po problemach z połączeniem jest następujący progres:
    - BODY - połączyłem się po pinie 8 OBD - brak błędów,
    - liczniki - połączyłem się po pinie 12 OBD - brak błędów,
    - EPS - połączyłem się po pinie 7 OBD - brak błędów,
    - ECU - nie mogę się połączyć, próby po pinie 7 jak i 8
    - IMO - nie mogę się połączyć, próby po pinie 7 jaki i 8
    Próbowałem połączyć się przez Combo, Merive, 2001 rok itp. dalej brak komunikacji z ECU przez tester.

    W załączeniu parametry BODY czy "IMMOBILISER STATUS - Inactive" co to właściwie oznacza, że zabezpieczenie w postaci immobiliser jest nieaktywne w znaczeniu że IMMO jest nieaktywne jako moduł czy że nieaktywne jest zabezpieczenie kradzieżowe czyli że kluczyk rozpoznany?

    Corsa C Z12XE - kręci rozrusznik ale nie odpala - miga samochód z kluczem- Błąd 1612
  • #13
    maniekwat
    Level 10  
    Opiszę rozwiązanie - może ktoś kiedyś wykorzysta mój temat w rozwiązywaniu swoich problemów z Oplem.
    Zakupiłem zestaw startowy do Corsy z neta: ECU, BCM, LICZNIKI, IMMO najtańszy bez CarPass. Po włożeniu samochód ożył - kontrolki się zaświeciły - przestał migać samochód z kluczem. Wróciła komunikacja z ECU przez ELM 327 i telefon z apką PISTON - błędy (na telefonie) od razu po wymianie zestawy to czujnik temperatury płynu chłodzącego (włączył się wentylator więc podejrzewałem uszkodzenia lub brak masy na sterowniku). Błąd wykasowany telefonem - wentylator się wyłączył. Kontrolka samochód z kluczem oraz Check dalej zaświecona. Telefon - brak błędów. Gaz - hamulec kody przez mruganie brak błędów. Próba odpalenie - pierwsza nieudana , ale miał chęć. Za drugim razem odpalił. Kontrolka samochód z kluczem dalej zaświecona. Generalnie silnik odpalał, pracował, samochód jeździł ale w dalszym ciągu błędy. (ELM 327+Piston - brak błędów). Podpięty do Opcom China Clone - połączył się z wszystkimi modułami bez problemu (IMMO, ECU, BCM, Instrument, ESP). Błędy w module BCM B2555(2)(NotPresent), B3225(NotPresent), B1485(NotPresent),U2116(NotPresent), B3805(NotPresent) - udało się wykasować. W ECU: P0120(0)(NotPresent), P0120(1)(NotPresent), P0220(2)(NotPresent),P1482(4)(Present),P1530(4)(Present),P1483(4)(Present),P0530(1)(Present). Wykasowanie zostawiło błędy związane z A/C (klimatyzacją). Widocznie dawca musiał mieć A/C a mój niema. Przy pomocy Opcom China Clone wybierając programowanie ECU miał zaznaczone funkcje A/C oraz ABS. Zmieniłem na NotPresent i zapisałem. Błędy skasowane już nie powróciły.
    Podsumowując:
    Moim zdaniem powodem uszkodzenia była woda pod BCM która zrobiła zwarcie na linii GMLan uszkadzając ECU oraz IMMO. Należy zwrócić uwagę na uszczelkę pokrywy i zawczasu ją wymienić. Co mnie zmyliło w diagnostyce to podłączone ESP na PIN 7 OBD razem z IMMO które wystawiło napięcie na linie - tu pomógł OpelTIS
    Zakup zestawu to dobre rozwiązanie, wymiana prosta bez specjalnych narzędzi jednak chcąc to zrobić dobrze dawca musi być identyczny pod względem wyposażenia z biorcą lub musisz mieć OPcom żeby coś w nim zmienić, podejrzeć, wykasować. Mój czas naprawy to ponad 2 miesiące (czekanie na przesyłkę z Chin, oraz praca w wolnej chwili). Ilość roboczo godzin przewyższyła wartość auta kilkukrotnie. Ja naprawiłem to auto hobbistycznie chcąc się czegoś nauczyć - dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc. Jeżeli ktoś niema czasu, chęci proponuję oddać do mechanika. Wstępne koszty jak pisałem wydawały się duże, ale sumując wszystko wcale takimi niebyły.

    Życzę wszystkim uporu w dążeniu do celu
  • #14
    Aleksander_01
    Level 42  
    @Mihó w 6 poście dał Ci rozwiązanie. Przecież to typowa usterka liczników w corsach C. Przerwa na CAN i po ptokach. Lutowanie samych styków gniazda nie raz pomaga , nie raz nie wystarczy.
    maniekwat wrote:
    Moim zdaniem powodem uszkodzenia była woda pod BCM która zrobiła zwarcie na linii GMLan uszkadzając ECU oraz IMMO.

    Co za problem zdjąć pokrywkę i oblukać co i jak. Ale tam będzie suchutko.
    Była już akcja "Cała Polska czyści silniczki krokowe", teraz będzie "Posiadacze Corsy C osuszajcie BCM" to leczy wszystkie bolączki.
    Wnioski z naprawy wyciągnąłeś niczym radziecki naukowiec który po wyrwaniu wszystkich nóżek muszce stwierdził że straciła słuch bo nie chce iść.
  • #15
    maniekwat
    Level 10  
    Z godnie z radą kolegi @mihó sprawdziłem kostkę licznika oraz piny przewodu zielony i biały - niebyło to problemem