Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Reset podlicznika audi a4b5

jagodatkaczyk94 23 Jan 2023 21:05 597 43
  • #1
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    Witam, mam od kilku dobrych lat audi a4 b5 99r 1.9 tdi 90KM. Od pewnego czasu dzieje się tak, że np po całej nocy, kiedy chce gdzieś jechać wystarczy ze otworze drzwi i okazuje się, że podlicznik jest wyzerowany, komputer od nowa liczy czas, spalanie itp. Czasem nawet wystarczy kilka godzin postoju i po ponownym otworzeniu auta dzieje się to samo. Akumulator wymieniałam (miał też swoje lata), sprawdzałam czy nie ucieka prąd, ale pobór prądu jest w normie czyli 0.04 mA czy jakoś tak. Po dwóch dniach postoju aku trzyma się na poziomie blisko 13 V więc chyba spoko. Moglibyście podpowiedzieć co może być przyczyną takiego zachowania?
  • #2
    Czarek O.
    Level 14  
    Cześć,
    Nic przy liczniku nie robiłaś lub ktoś kto miał wcześniej auto? Kulka tych liczników miałem w łapkach. Jak się zachowuja wyświetlacze zegarka i przebiegu po otworzeniu drzwi kierowcy? Podświetlają się ?

    Tam w liczniku nie ma niczego co podtrzymywało by przebieg żadnej baterii czy super kondensatora po prostu wszystko z akumulatora jest. 2 razy miałem przypadek że na złączu tym zielonym i niebieskim były zimne luty co prawda objaw był inny ale też nie wszystko działało jak powinno. Jeśli nic nie było ruszane stawiam na sam licznik.
  • #3
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    "Kulka tych liczników miałem w łapkach" proszę wytlumacz troszke jaśniej :)

    Po otworzeniu drzwi wszystko sie podswietla, tak normalnie, jak zawsze. Od razu widzę, że podlicznik jest wyzerowany.
    Czy ktoś robił coś przy liczniku? Hmmm ja nie. Mam ją 7 lat. Robi tak od kilku miesięcy.. wcześniej było ok




    Czarek O. wrote:
    Cześć,
    Nic przy liczniku nie robiłaś lub ktoś kto miał wcześniej auto? Kulka tych liczników miałem w łapkach. Jak się zachowuja wyświetlacze zegarka i przebiegu po otworzeniu drzwi kierowcy? Podświetlają się ?
  • #4
    Czarek O.
    Level 14  
    Ach ten słownik... Chciałem napisać kilka a wyszła kulka 😂 tam się nie ma co popsuć. Wiązki do licznika nie są narażone na wilgoć czy zalanie. Z komputera silnika idą kanałem do kabiny. Zasilanie do licznika idzie z tego co pamiętam 4 przewodami 2 dodatnie i dwie masy z tym że te dodatnie idą do różnych pinów i żeby było wszystko ok muszą być oba. Jutro sprawdzę i Ci podeślę. Mam rozpiskę bo dorabiałem sobie całe wiązki do licznika z A6 ale to to samo praktycznie. Z A4 też powinienem miec

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak masz umiejętności to zobacz te gniazda od licznika. Jeśli będzie potrzeba napisze Ci jak go wyjąć i jak rozebrać żeby nie uszkodzić. Swego czasu przerabiałem fisy w tych licznikach przedliftowych czyli do 1998 roku teraz uważam że to była strata czasu choć dostawały drugie życie. Później miałem poliftowy żeby ostatecznie założyć z A6. Który nawiasem mówiąc nie sprawia żadnych problemów i choć wizualnie jest to to samo konstrukcyjnie są to dwa różne liczniki.
  • #5
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    Super, będę wdzięczna 😁 mam nadzieję, że jak pokombinuję to uda mi się coś ustalić 😁
    Nie wiem czy czuję się na demontaż, ale czego się nie robi dla swojego autka 😁 problem się pojawi jak nie będę w stanie tego złożyć do kupy 🤣



    Czarek O. wrote:
    Ach ten słownik... Chciałem napisać kilka a wyszła kulka 😂 tam się nie ma co popsuć. Wiązki do licznika nie są narażone na wilgoć czy zalanie. Z komputera silnika idą kanałem do kabiny. Zasilanie do licznika idzie z tego co pamiętam 4 przewodami 2 dodatnie i dwie masy z tym że te dodatnie idą do różnych pinów i żeby było wszystko ok muszą być oba. Jutro sprawdzę i Ci podeślę. Mam rozpiskę bo dorabiałem sobie całe wiązki do licznika z A6 ale to to samo praktycznie. Z A4 też powinienem miec

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak masz umiejętności to zobacz te gniazda od licznika. Jeśli będzie potrzeba napisze Ci jak go wyjąć i jak rozebrać żeby nie uszkodzić. Swego czasu przerabiałem fisy w tych licznikach przedliftowych czyli do 1998 roku teraz uważam że to była strata czasu choć dostawały drugie życie.
  • #6
    Czarek O.
    Level 14  
    Jak nie złożysz to będziesz pisać 😉 mimo wieku uważam że to bardzo fajne auto. Ja już dokładałem sobie klimatronik poliftowy, lampki na nowsze przy okazji zmiany podsufitki i boczków na czarne. Montowałem podgrzewanie siedzeń i same maty oraz kilka innych modyfikacji. W zeszłym roku wymieniając nagrzewnice jak już miałem cały kokpit zajęty dołożyłem sobie ogrzewanie elektryczne takie jak było w niektórych passatach. Fajna sprawa bo od razu grzeje 😉 coś tam o tych autach wiem.
  • #7
    UCY 7400
    Level 19  
    Podstawowe pytanie, jakie masz zegary? Zegarek cyfrowy czy analogowy? Jak cyfrowy to Jaeger czy VDO?
  • #8
    Czarek O.
    Level 14  
    1999 to raczej na pewno cyfrowy ale niech autorka sie wypowie. Ostatnie analogowe były bodajże do 1998 i miały cyferki a te pierwsze same kreski na zegaku. Tak mi się zdaje
  • #9
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    A co do firmy to nie wiem 😬 może zdjęcie Ci pomoże


    UCY 7400 wrote:
    Podstawowe pytanie, jakie masz zegary? Zegarek cyfrowy czy analogowy? Jak cyfrowy to Jaeger czy VDO?
  • #10
    UCY 7400
    Level 19  
    Czarek O. wrote:
    1999 to raczej na pewno cyfrowy ale niech autorka sie wypowie. Ostatnie analogowe były bodajże do 1998 i miały cyferki a te pierwsze same kreski na zegaku. Tak mi się zdaje
    do połowy 99 szły z analogowym
  • #11
    Czarek O.
    Level 14  
    A widzisz to nie wiedziałem myślałem że do końca 98 tylko były.

    Jagoda czasem liczniki vdo miały napis między prędkościomierzem a obrotomierzem taki mało widoczny jakby odlany z tego plastiku czarnego co obudowa. Ja przynajmniej takie widziałem. To tak bez wyciągania. Może u Ciebie też tak będzie zerknij sobie.
  • #12
    UCY 7400
    Level 19  
    jagodatkaczyk94 wrote:
    A co do firmy to nie wiem 😬 może zdjęcie Ci pomoże


    UCY 7400 wrote:
    Podstawowe pytanie, jakie masz zegary? Zegarek cyfrowy czy analogowy? Jak cyfrowy to Jaeger czy VDO?

    Generalnie według mnie winne są zegary. Miałem taki przypadek jak opisujesz i dodatkowo czasami gasły w trakcie jazdy. Nie opłacało się bawić w szukanie przyczyny i zostały wymienione

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czarek O. wrote:
    A widzisz to nie wiedziałem myślałem że do końca 98 tylko były.

    Jagoda czasem liczniki vdo miały napis między prędkościomierzem a obrotomierzem taki mało widoczny jakby odlany z tego plastiku czarnego co obudowa. Ja przynajmniej takie widziałem. To tak bez wyciągania. Może u Ciebie też tak będzie zerknij sobie.

    Tylko przedlifty miały ten napis
    Według mnie autor ma uk-nsi o ile dobrze widzę na foto
  • #13
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    Kurde nie wiem czy teraz coś tam zobacze bo chyba mamy ciemno na dworze 😂 ale pójdę zaraz zobaczyć




    Czarek O. wrote:
    A widzisz to nie wiedziałem myślałem że do końca 98 tylko były.

    Jagoda czasem liczniki vdo miały napis między prędkościomierzem a obrotomierzem taki mało widoczny jakby odlany z tego plastiku czarnego co obudowa. Ja przynajmniej takie widziałem. To tak bez wyciągania. Może u Ciebie też tak będzie zerknij sobie.
  • #14
    Czarek O.
    Level 14  
    Jeśli to Jaeger to nawet nie ma co rozbierać tylko szukać vdo. Tylko od a4 z fisem sprawnym ciężko znaleźć za rozsądne pieniądze dlatego ja mam od A6.

    Ps. Nie leć jutro sprawdzisz. Co się będziesz po ciemku błąkać 😉
  • #15
    UCY 7400
    Level 19  
    Czarek O. wrote:
    Jeśli to Jaeger to nawet nie ma co rozbierać tylko szukać vdo. Tylko od a4 z fisem sprawnym ciężko znaleźć za rozsądne pieniądze dlatego ja mam od A6

    Jaeger nie robił z analogowym zegarkiem. Jeżeli wskazówka obrotomierza i prędkościomierza ma kółeczek podtrzymujący je w dolnej pozycji to będą to uk-nsi jak nie to VDO
  • #16
    Czarek O.
    Level 14  
    UCY 7400 wrote:
    Czarek O. wrote:
    Jeśli to Jaeger to nawet nie ma co rozbierać tylko szukać vdo. Tylko od a4 z fisem sprawnym ciężko znaleźć za rozsądne pieniądze dlatego ja mam od A6

    Jaeger nie robił z analogowym zegarkiem. Jeżeli wskazówka obrotomierza i prędkościomierza ma kółeczek podtrzymujący je w dolnej pozycji to będą to uk-nsi jak nie to VDO


    Faktycznie masz rację. Najlepiej jakby je wyjęła. Tym bardziej że spraw z tym prosta i zajmuje dosłownie chwilę.
  • #17
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    Dużo info jak dla mnie 😂 wychodzi na to, że najlepiej wyjąć licznik i wymienić na nowy?
  • #18
    UCY 7400
    Level 19  
    Ja bym szukał nowych zegarów VDO. Zrobić klona wsadu i wgrać do nowego licznika

    Dodano po 3 [minuty]:

    jagodatkaczyk94 wrote:
    Dużo info jak dla mnie 😂 wychodzi na to, że najlepiej wyjąć licznik i wymienić na nowy?
    pamiętaj że bez licznika nie odpalisz samochodu 😛. No chyba, że masz immo off
  • #19
    Czarek O.
    Level 14  
    No tak byłoby najlepiej. Tylko trzeba kupić coś pewnego żeby się nie okazało że zaraz będzie miała wyświetlacz do wymiany i dołoży do interesu jeszcze że 100zl za wyświetlacz plus wymiana. Jak na zdjęciu nie ma działającego licznika to nie ma co brać. Ja 3 sztuki tak odesłałem. Ostatecznie kupiłem tanio z uszkodzonym wyświetlaczem i go sam wymieniłem.
    Na początku produkcji było lepiej bo bez licznika dało się jeździć immo było w osobnym module "pod kierownicą".

    Na wszelki wypadek spisz sobie przebieg jakby wyrazie nie dało sie wsadu zgrać lub co gorsza licznik padłby na amen.
  • #20
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    Nie no immo jest, póki co nie ma żadnych innych problemów oprócz tego resetu. Zamyka się, otwiera, odpala, jeździ a nawet skręca i hamuje 😂 pytanie czy mnie ta ustereczka nie zaskoczy i na niej mogę se śmigać? Czy ta wymiana jest sprawą niecierpiącą zwłoki 🥶😁



    UCY 7400 wrote:
    Ja bym szukał nowych zegarów VDO. Zrobić klona wsadu i wgrać do nowego licznika

    Dodano po 3 [minuty]:

    jagodatkaczyk94 wrote:
    Dużo info jak dla mnie 😂 wychodzi na to, że najlepiej wyjąć licznik i wymienić na nowy?
    pamiętaj że bez licznika nie odpalisz samochodu 😛. No chyba, że masz immo off
  • #21
    Czarek O.
    Level 14  
    Paść może zawsze. Ja bym jeździł jeśli Ci się nie spieszy i nie przeszkadza że się przebieg zeruje. Szkoda że nie masz w nich zegarka który ustawia się radiowo wtedy nawet być nie myślała o wymianie 😉😁
  • #22
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    Zegar akurat to najmniejszy problem 😁 bo ja zawsze tankuje do pełna i na podstawie podlicznika obserwuje spalanie 😁 a teraz mnie to drażni, bo nie mogę na tym polegać 😁





    Czarek O. wrote:
    Paść może zawsze. Ja bym jeździł jeśli Ci się nie spieszy i nie przeszkadza że się przebieg zeruje. Szkoda że nie masz zegarka który ustawia się radiowo wtedy nawet być nie myślała o wymianie 😉😁
  • #23
    Czarek O.
    Level 14  
    Jeździj a w międzyczasie szukaj budzików na podmianę.
  • #24
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    A skoro już tu jesteście chłopaki i macie pojęcie to mam jeszcze jedno pytanie, bo właśnie sobie przypomniałam o jednej rzeczy. Od kiedy go mam w sumie tooo... jakby to napisać. Hmmm. Jak odłączę aku, to nalicza od nowa czas "prowadzenia samochodu", wiecie o co mi chodzi? I jak dojdzie czas do 23:59 to nie liczy jakby od nowa. Nie wiem czy to tak ma być? Czy nie? Czy on wtedy przypadkiem nie przestaje prawidłowo obliczać np średniego spalania? Bo nie bardzo to rozumiem..

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ten czas się wtedy zatrzymuje i jak se robię przegląd komputera i se mijam średnie spalanie, spalanie na momencie, ilość km do przejechania na paliwie itp i dochodzę do tego czasu to on zawsze pozostaje niezmienny 23:59 🤔


    jagodatkaczyk94 wrote:
    A skoro już tu jesteście chłopaki i macie pojęcie to mam jeszcze jedno pytanie, bo właśnie sobie przypomniałam o jednej rzeczy. Od kiedy go mam w sumie tooo... jakby to napisać. Hmmm. Jak odłączę aku, to nalicza od nowa czas "prowadzenia samochodu", wiecie o co mi chodzi? I jak dojdzie czas do 23:59 to nie liczy jakby od nowa. Nie wiem czy to tak ma być? Czy nie? Czy on wtedy przypadkiem nie przestaje prawidłowo obliczać np średniego spalania? Bo nie bardzo to rozumiem..
  • #25
    Czarek O.
    Level 14  
    A nie wiem bo ja czas zeruje zawsze po zatankowaniu. Jak Ci się nie spieszy to pojeżdżę i zobaczę czy się zeruje samo czy nie 😉Spalanie to raczej nie ma nic wspólnego z czasem jazdy. Liczony jest na podstawie dawki, czasu otwarcia wtrysków i czegoś jeszcze dokładnie Ci nie powiem. Może kolega sprecyzuje bo zdecydowanie ma większą wiedzę w tym temacie niż ja.
  • #26
    UCY 7400
    Level 19  
    Czarek O. wrote:
    Paść może zawsze. Ja bym jeździł jeśli Ci się nie spieszy i nie przeszkadza że się przebieg zeruje. Szkoda że nie masz w nich zegarka który ustawia się radiowo wtedy nawet być nie myślała o wymianie 😉😁
    z tym ustawianiem radiowym to nie tak jak myślisz. Czasami kilka dni się czeka aż złapie sygnał.
  • #27
    Czarek O.
    Level 14  
    U mnie po kilku godzinach max po nocy zawsze mam ustawione. Sprawdzane wielokrotnie jak miałem Aku do wymiany 😉
  • #28
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    Jasne, jak możesz sprawdzić to byłabym wdzięczna 😁 on się nigdy sam nie resetował. Zawsze pozostawał na tym 23:59 no chyba, że odcięło prąd hehe, to wtedy naliczał od nowa. Zastanawiam się czy to normalne. Przyznam szczerze, że sama go własnoręcznie nie resetowałam ani nawet nie wiem jak miałabym to zrobić 😬😅


    Pomijając ściągnięcie klemy 🙈😂
  • #29
    Czarek O.
    Level 14  
    Wejdź w ta funkcję na fisie i przytrzymaj ten duży przycisk od dołu na manetce wycieraczek. W ten sam sposób możesz wyzerować wszystko poza spalaniem chwilowym i zasięgiem
  • #30
    jagodatkaczyk94
    Level 6  
    O i już wiem co jutro będę robić 😁
    Ale jakbyś o mnie nie zapomniał i rzucił okiem czy ten Twój czas się sam resetuje czy tak jak mój stoi w miejscu, to rozwiązałbyś moją zagadkę 😊



    Czarek O. wrote:
    Wejdź w ta funkcję na fisie i przytrzymaj ten duży przycisk od dołu na manetce wycieraczek. W ten sam sposób możesz wyzerować wszystko poza spalaniem chwilowym i zasięgiem